سایت PS3 Land مصاحبه ای با مسوولان شرکت Star Breeze انجام داده که بازی زیبای Riddick رو در کارنامه خودشون دارن و الآن هم در حال ساختن بازی جالب دیگه ای به نام The Darkness برای کنسولهای نسل بعد PS3 , XBOX 360 هستند.
-------------------------------------
1. سرگذشت شرکت Star Breeze چی بوده ؟ شما کارتون رو از کجا شروع کردین و الآن به چه جایی در تولید بازیهای کامپیوتری رسیدین ؟
+ شرکت Star Breeze با افرادی به اندازه انگشتان دست کار خودش رو شروع کرد و الآن به حدود 50 نفر رسیده.ما معمولآ فقط روی یک پروژه کار میکنیم و الآن هم مسلمآ پروژه اصلی ما The Darkness هست.بین سالهای 2002 تا 2004 تمرکز ما روی بازی Riddick بود.محل شرکت ما هم در شمال استکهلم در کشور سوئد هست.
2. هدف و ایده کلی شما از بازی The Darkness چی بوده ؟ چه نوع بازیها و فیلمها مورد نظر شما بوده و در این بازی و شخصیتهای اون تآثیر گذاشته ؟
+ مسلمآ اولین و اصلی ترین خاصیت این بازی و شخصیتهای اون به استفاده از کامیکهای اون برمیگرده ولی چیزهای زیاد دیگه ای هم بود که از اونها تآثیر گرفته باشیم.چیزهای زیادی در بازی قبلی ما یعنی Riddick قابل مشاهده بود و ما میخوایم اونها رو با شدت بیشتر و بهتری در این بازی هم پیاده سازی کنیم.همچنین چون ما حدود دو سال هست که در حال کار کردن روی این بازی هستیم از بازیهای زیادی الهام گرفتیم که من الآن همه اونها رو یادم نیست ولی تعدادی از اونها عبارتند از :
Burnout , Six Feet Under , ICO , A Very Long Engagement , Metroid Prime , Half Life , Sopranos , Max Payne , Dark Days , Call Of Duty , X-Men , Pokemon , ....
3. چه مدت زمانیه که بازی در حال تهیه هست ؟
+ ما کار ساخت بازی رو از پاییز سال 2004 شروع کردیم و الآن حدودآ 1 سال و نیم هست که در حال ساختن اون هستیم.
4. داستان The Darkness چی هست ؟ ( شخصیتها و دنیای بازی و اتفاقاتی که میافته. )
+ بازی داستان Jackie Estacado رو بیان میکنه. Jackie یک آدمکش حرفه ای هست که برای یک خانواده فرانسوی در دنیای مافیایی نیویورک کار میکنه.در شب 21 مین تولد Jackie یک موجود شیطانی باستانی اون رو داخل تاریکی میکنه و ما از اینجا کشمکش های Jackie رو در داخل خانواده و این دفعه با تاریکی هایی که او حمل میکنه دنبال میکنیم.کشمکش ها و درگیری های فیزیکی حالا در کنار مشکلات روانی و روحی قرار گرفتند و بازی رو جالب تر از قبل میکنند. اساس کلی داستان بر پایه کامیک Ressurection از Paul Jenkins هست.بازی خیلی از شخصیتها و عناصر کامیکها رو در خودش داره و بنابراین طرفداران این کامیکها میتونن افرادی مثل Butcher Joyce و Jenny و عمه Sarah رو ببینند. ولی در مجموع بازی برای تازه واردها نیاز چندانی به خواندن کامیکها و آشنایی با فلسفه بازی نداره و برای هر دو دسته طرفداران کامیک و تازه واردها مناسب هست.
5. ویژگی های تکنیکی بازی چی هست ؟ ( فیزیک و انیمیشنها و رزولوشن و ... )
+ The Darkness از موتور گرافیکی مخصوص Star Breeze استفاده میکنه که در همه بازیهای قبلی ما هم استفاده شده.چیزهای جدیدی که ما برای این بازی درست کردیم اینها هستند : یک موتور فیزیکی جدید , سیستمی برای بهبود آسیب پذیری محیطها , نورپردازی بسیار بیشتر و بهتر و تآثیر اون روی اجزای محیط , سیستم انیمیشن بهتر و استفاده بیشتر از IK و حالات بهتر و طبیعی تر چهره.
6. این بازی برای کنسولهای PS3 , XBOX 360 ساخته میشه.چه تفکراتی پشت این تصمیم شرکت در مولتی پلتفرم کردن بازی وجود داره ؟
+ کنسولهای PS3 , XBOX 360 بسیار به هم شبیه هستند و تفاوتهاشون هرگز به پای کنسولهای نسل قبل نمیرسه.برای همین ساختن یک بازی برای این دو کنسول آسون تر هست و هزینه ها رو بهتر جبران میکنه.
7. توسعه و ساخت بازی برای کنسول PS3 و سخت افزار نسل آینده اون چه طور هست ؟ همچنین آیا شما از داشتن حجم بیشتری برای اضافه کردن به محتویات بازی خوشحال هستین ؟
+ جواب دادن به این سوال به دلایل زیاد خیلی سخته.کنسول PS3 قدرتمند هست ولی شما نیاز به کدنویسی بسیار فشرده برای استفاده از این قدرت دارین.خوشبختانه با تکنولوژی موتور گرافیکی ما انتخابهای بیشتر و بهتری میتونیم انجام بدیم.بنابراین ما شروع به استفاده از قدرتهای این کنسول کردیم.من فکر میکنم Blu-Ray چیزی هست که تفاوتهای بیشتری ایجاد میکنه.در موقعی که ما کار ساخت بازی رو شروع کردیم ما روی این مورد بحث کردیم که آیا میتونیم همه بازی رو روی یک DVD قرار بدیم یا نه و that is not counting all the bonus materials we want to cram onto the disc. ( معنی این جمله رو راستش درست نفهمیدم ! )
8. آیا تفاوتی بین کنسولهای PS3 , XBOX 360 در سخت افزار و بازیها وجود داره ؟ ( از نظر گرافیکی و پردازش و ... )
+ واقعآ سخته که در این مورد یک قضاوت عادلانه بکنیم تا زمانی که نسخه های نهایی این بازی روی این دو کنسول عرضه بشه.
9. آیا بازی The Darkness از قابلیتهای دسته جدید PS3 استفاده میکنه ؟ آیا شما از قابلیت سنسورهای این دسته شوکه شدین ؟
+ من فکر میکنم سورپرایز شدن کلمه بهتری باشه تا شوکه شدن. اما من واقعآ از این کار اونها خوشم اومد که همچین خاصیتی رو در دسته شون قرار دادن ولی هنوز معلوم نیست که از این قابلیت استفاده خواهیم کرد یا نه.
10. آیا شما پروژه دیگری هم خواهید داشت ؟ آیا شما با کنسول PS3 کار خودتون رو ادامه میدین ؟
+ ما حتمآ برای این کنسول بازیهایی میسازیم ولی الآن نمیتونم چیزی در این مورد بگم.
11. یکی از ویژگی هایی که در بازی The Darkness دوست دارین رو بگین.
+ ویژگی The Darklings . شما فقط کافیه به یکی از عکسهای بازی نگاه کنین که این ویژگی در اون هست تا تفاوتهای اون رو حس کنین.
12. کار کردن با پردازنده Cell چه طور هست ؟
+ قسمت PowerPC در Cell خیلی شبیه به هسته پردازنده XBOX 360 هست.اونها هر دو در اجرای بعضی کدهای ++C بد عمل میکنند.SPU های Cell خیلی بهتر هستن و کارایی بهتری دارند.ولی در مجموع برنامه نویسی و کدنویسی برای اونها وقت گیر و چالش برانگیز هست.
13. آیا قابلیتهای Online هم در بازی وجود داره ؟ ( محتویات قابل داونلود و حالت Co-op و ... )
+ ما هنوز نمیتونیم نظر قطعی در این مورد بدیم.چیزی که ما میتونیم بگیم این هست که حالت Online در بازی وجود خواهد داشت و قابلیت The Darklings در این حالت خیلی تآثیر داره.
14. آیا چیز دیگه ای هست که بخواین به گیمرها بگین ؟
+ بله.من میخوام دوباره بگم که مساله ای نیست اگر شما یک طرفدار واقعی کامیکهای این بازی باشین یا اصلآ آشنایی با این بازی نداشته باشین.این بازی بسیار درگیر کننده هست و از اولین مرحله ای که شروع میشه شما رو در دنیای خودش غرق میکنه.یک دنیای بی نظیر. فکر میکنین چه کسی از این بدش بیاد که نقش یک آدمکش مافیایی رو با قدرتهای شیطانی بازی کنه.من به شما اطمینان یک گیم پلی بسیار عالی رو میدم و داستانی که در اون مرد جوانی درگیر موضوعات شیطانی و قدرتهاش و عشقش میشه.ما در حال ساختن بازی ای هستیم که به خاطر همه بمونه و تجربه های منحصر به فردی رو ایجاد کنه.
-------------------------------------
-------------------------------------
موفق باشین.