بر طبق گزارش famitsu این دو شرکت قرار است برروی ساخته نسخه PC این بازی با یکدیگر همکاری کنند. این بازی از ویژگی های DX10 بهره خواهد برد و همچنین رزولوشن فوق بالای 2560×1600 را نیز ساپرت می کند. (XHD)
یکی از سازندگان بازی به نام Takeuchi san در این باره گفته که این بازی با بهره گیری از عوامل و امکانات GPU شرکت Nvidia یک تجربه بازی بسیار جذاب را برای گیمر به ارمغان میاورد. همچنین او از تمامی گیمر ها خواسته به سبب قدرت رندر تصاویر بسیار عالی در پردازشگر های کارت های جدید Geforce، منتظر جزییات ،شگفت انگيزی باشند که ورژن PC بازی Lost Planet خواهد داشت.
تاریخه ریلیز این بازی June 2007 در نظر گرفته شده و بازی همزمان در اروپا و امریکا ریلیز خواهد شد.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تقریبا پارسال بود که simbin اعلام کرد که در اوایل سال 2007 یه نسخه از بازی GTR (بهترین بازی ریسینگ در سال 2006) را بروی x360 عرضه خواهد کرد و ناشر بازی نیز THQ می باشد. بعد از انتشار چند عکس و یک تریلر از بازی دیگه هیچ خبری از این بازی نشد و تا جایی که گمان می رفت ساخت این بازی کنسل شده است ولی انگار نه!!
کرده که نشان می ده بازی هنوز در حال ساخت هست. همچنین هیچ اثری از نام ناشر بازی یعنی THQ وجود ندارد. (حتی thq چند وقت پیش این بازی رو از لیست بازی خود در اروپا حذف کرده بود.) به نظر می رسد ناشر بازی عوض شده است یا فعلا ناشری ندارد.
این طور که ذکر شده به نظر می رسد موتور بازی نیز عوض شده است و بازی از موتور ورژن PC استفاده نمی کند و از یک موتور جدید به نام Lizard "game core engine" بهره می برد.
یک عکس هم از این موتور در خود سایت simbin قرار داده شده است: (البته این عکس مربوط به بازی RACE 07 هست که برای PC می باشد نه GTR!)
Simulation & Physics
* Reality-based simulation of racing cars.
* Takes aerodynamics, propulsion, tires, traction, wheels, brakes and suspension into account.
* It simulates even the minute details such as weather conditions, tire wear and temperature, fuel consumption and a long list of realistic mechanical failures.
* Included are also driving aids, such as traction control, antilock braking system, steer and stability help.
* The AI supports different driving personalities and behaviors.
Rendering Engine
* Support for both HDR and LDR rendering.
* Full use of hardware shaders.
* DX9 and Xbox 360 compatible.
* Cascaded shadow maps with smooth edges utilizing percentage closer filtering (PCF).
* Advanced per-pixel lighting model with support for dynamic time of day and fully dynamic shadows.
* Real-time reflections.
* Dynamic ambient occlusion.
* Advanced post processing pipeline (for example; full screen motion blur and bloom).
* Static PVS.
* Animation with skinning.
* Deformable meshes.
* Undergrowth system.
* Weather effects.
Network Engine
* Advanced client side prediction.
* Bandwidth-throttling.
* Replay functionality, i.e. the recording, synchronisation, and playback of data streams and input.
* True delta compression of data to minimize network traffic.
* Accurate automatic time synchronization.
* Peer to Peer as well as Client / Server connectivity.
* Stats reporting.
* Match-making and LAN host discovery.
* Voice-support.
* Only uses a single UDP port to easily pass through firewalls.
Sound Engine
* Written in C++ and intrinsics (SSE). All sound is generated by software running in its own thread, the hardware is only needed to playback the already fully processed 2 or 6 channels (5.1).
* The sounds are created using custom made graphs with each node acting as a (multi-) sample player, panner, low-, high-pass filter or volume envelope etc.
* Has complete doppler support and makes use of spatial information.
Menu System
* Layout is stored in XML files, which makes editing easy.
* Support for Lua 5.1, a very efficient scripting language. The Lua support makes it easy to expose game functionality to the GUI system. It also makes it possible to embed Lua scripts in the XML files, in order to control the game or the GUI system itself.
* Efficient rendering, which makes the system suitable for both in-game and front-end GUI.
* Highly portable, only the rendering part is platform-specific and that is already abstracted by Rendering Engine
SimBin همیشه در بازی های خود به فیزیک و سیمولاتور بودن توجه بسیار زیادی دارد و امیدارم با توجه به این مطالب GTR در 360 یک بازی بسیار خوب و جذابی از کار دربیاد. (البته simbin در سوابقش نشون داده که همیشه بهترین رو در حرفه خودش ارائه کرده!)