خبر رسمی اخبار‌مربوط به HANDHELD PC

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
اخبار مرتبط به HANDHELD PC در این تاپیک اطلاع رسانی میشود


Screenshot_20210715-214129_Twitter.jpg

کنسول دستی استیم به اسم steam deck رونمایی شد

مشخصات:


Screenshot_20210715-214229_Twitter.jpg

قیمت :

۶۴ گیگ ۴۰۰ دلار
۲۵۶ گیگ ۵۳۰
۵۱۲ گیگ ۶۵۰

-سیستم عاملش نسخه ای از لینوکس هست ولی میتونه تمام بازیهای ویندوز و لینوکس رو اجرا کنه.
-ماوس و کیبور و مانتور بهش وصل میشه.
-بازیهای در حالت ۷۲۰ اجرا میشوند.
- نسخه های ۵۱۲ گیگ و ۲۵۶ گیگ از nvme استفاده کردن که باعث لود شدن سریعتر بازی ها میشه.
- در اصل استیم دک یک pc هست...میتونید هرکار خواستید باهاش انجام بدین...نصب ویندوز و یا استورهای دیگه.
- سایز صفحه ۷ اینچ هست که رزولوشن 1280×800 هست
- هر ۳ مدل sd کارت هم رو هم ساپورت میکنن

ویدو ign اطاعات بسیار‌کاملی میده




۳۱ سوال که ممکنه سوال خیلی ها باشه:




دسامبر امسال هم عرضه میشه.
 
خب اگه کنسول دستی بخوایم بخریم که همش به برق باشه و نهایتا تو خونه روی تخت بخوایم بازی کنیم که راه حل های ارزونتری ازش هم موجوده.
یه مودم وایفای 6 و یک گیم پد رو وصل میکنیم به گوشی و از روی PC به بهترین شکل استریم میکنیم خب.
چه کاریه بالای 100 میلیون پول کنسول دستی بدیم؟

کنسول دستی اسمش روشه باید هم خروجی خوبی بده و در عین حال روی باتری هم 2.5 تا 3 ساعت رو دیگه شارژ داشته باشه.
مخصوصا مواقعی که بیرونیم.
حین مسافرت ، تو تاکسی/ماشین ، هواپیما ، خونه خاله و...
بیخیال این کنسولای هیولا مگه می شه جاییم برد؟
حتی سوییچ هم بیرون از خونه قابل استفاده نیست اینا که جای خود دارن
حتی سوییچ توی تخت بعد 2 ساعت بازی دست درد می گیری ایسوس اینا که زیر 1 ساعت تازه توی تختی که دستت روی تخت تکیه داره خودتم ریلکس کردی اگه نشسته باشی که یه ربع نیم ساعتم دوام نمیاری
این کنسولا عین PS VITA 3DS نیستن که روی هوا هم بتونی طولانی باهاشون کار کنی
مسافرتم می ری روی تخت اتاق می زنیش به برق دیگه :D
استریم جای خود داره داستان های خودشم داره همین که با کلیک ساده توی تخت می ری توی دنیای گیم لذتش یک دنیاس هیچ کسیم تا نخره نمی فهمه چی می گم منم یک مقاومت الکی راجبشون سال ها پیش داشتم
اما خوب من حقایق هم طبق معمول همیشه به دور از فن بازی یا اینکه چون خودم دارم یا خریدم بیام الکی تعریف کنم گفتم
چون اکثر ادم ها ذهنشون طوری تنظیم شده که نمی تونن از چیزی که براش زیاد هزینه می کنن بد بگن سعی می کنن فن اون خرید بشن خوشبختانه یا بدبختانه توی من این حالت فعال نیست و همیشه با خریداران این حوضه بحث داشتم
 
بیخیال این کنسولای هیولا مگه می شه جاییم برد؟
حتی سوییچ هم بیرون از خونه قابل استفاده نیست اینا که جای خود دارن
حتی سوییچ توی تخت بعد 2 ساعت بازی دست درد می گیری ایسوس اینا که زیر 1 ساعت تازه توی تختی که دستت روی تخت تکیه داره خودتم ریلکس کردی اگه نشسته باشی که یه ربع نیم ساعتم دوام نمیاری
این کنسولا عین PS VITA 3DS نیستن که روی هوا هم بتونی طولانی باهاشون کار کنی
مسافرتم می ری روی تخت اتاق می زنیش به برق دیگه :D
استریم جای خود داره داستان های خودشم داره همین که با کلیک ساده توی تخت می ری توی دنیای گیم لذتش یک دنیاس هیچ کسیم تا نخره نمی فهمه چی می گم منم یک مقاومت الکی راجبشون سال ها پیش داشتم
اما خوب من حقایق هم طبق معمول همیشه به دور از فن بازی یا اینکه چون خودم دارم یا خریدم بیام الکی تعریف کنم گفتم
چون اکثر ادم ها ذهنشون طوری تنظیم شده که نمی تونن از چیزی که براش زیاد هزینه می کنن بد بگن سعی می کنن فن اون خرید بشن خوشبختانه یا بدبختانه توی من این حالت فعال نیست و همیشه با خریداران این حوضه بحث داشتم

خداییش دیگه از اون حرفا زدیا

من همین دیروز یک ساعت تو ماشین باهاش بازی کردم..دست درد هم نگرفتم..
کیف درجه یک هم براش گرفتم راحت هرجا میتونم ببرم

اینو قبول دارم کسی که پول زیاد بابت یه چیز میده یه تعصبی نسبت به اون چیز میگیره..فقط هم درمورد این نیست..ماشین گوشی کنسول و همه اینها رو شامل میشه...
ولی نمیتونی اینو به همه بسط بدی..
من خودم نسل اول اینا رو داشتم و واقعا لذت بردم بعد یه مدتی بدلایلی فروختم و بعد دوباره خریدم...قبل خرید هم میتونستم پی سی متوسط ببندم یا دو تا کنسول بخرم یا حالا انتخاب های دیگه...
ولی با تجربه ای که داشتم خودم اینو انتخاب کردم و واقعا راضیم ...چون دنبال ری ترسینگ و فریم بالا و سایه های شارپ و ..نیستم
دنبال بازی کردن به راحتترین روش ممکنم که واقعا این کنسول ها بهترین روش برای این کارن..ویندوز هم دارن و شما هر کاری توش میتونی کنی از قبیل شبیه ساز و ماد و ...

ولی بازم حرفام به معنی فن بودن نیست...من از این کنسول لذت میبرم بخاطر راحتیش و این بدین منزله نیست که همه باید لذت ببرن...هر کسی سلیقه ای داره و شرایطی برای بازی کردن و طبق اون تصمیم میگیره...این مثل فن بودن کنسول ها نیست که صرفا بخاطر چند تا بازی انحصاری طرفدار اون بشیم
 
چه اصراریه تست نکرده تو سر xbox ally بزنید.والا من چندروزه هر چی تست میکنم کیفیت خوب اجرا میکنه.یعنی همین الانش handheld به نقطه خوبی رسیده.باطریشم خوب جواب میده وزنشم طبیعیه با توجه به قدرتش و اذیت کننده هم نیست.
 
من نمی فهمم هدف این فروم از تاپیک هاش چیه
باید فقط بیای از خوبی های یک بازی یا دستگاه بگی چهارتا خوبی بگی 4 تا بدیشم بگی باید هر کی خریده یا فنشه به همه زوری بیاد بگه که نه داری اشتباه می کنی خیلیم خوبه هیچ بدی نداره
خوب باشه همه چیزایی که شماها دارید خوبن هیچ نکته منفی هم ندارن هر چی دیگران دارن بده. حکایتی اشنا از....
 
  • Like
Reactions: ArefTheGreat

ASUS ROG Ally X20​

با صفحه نمایش بزرگتر، OLED ، سیستم خنک کننده بهتر(برای فائق اومدن به گرمای حاصل از نمایشگر oled) ، DPAD جدید و همینطور آنالوگهای TMR معرفی شد.

===========

مقایسه ASUS ROG Xbox Ally X و ROG Ally X20
Screenshot 2026-06-01 155243.jpg


جمع‌بندی از هوش مصنوعی:

• قدرت پردازشی و FPS تقریباً یکسان است.
• مهم‌ترین ارتقای X20 نمایشگر OLED HDR است.
• آنالوگ‌های TMR و D-Pad جدید بهبود یافته‌اند.
• microSD Express سرعت بیشتری نسبت به UHS-II ارائه می‌دهد.
• برای گیمرهایی که کیفیت تصویر اولویت دارد، X20 انتخاب بهتری است.
 
آخرین ویرایش:

ASUS ROG Ally X20​

با صفحه نمایش بزرگتر، OLED ، سیستم خنک کننده بهتر(برای فائق اومدن به گرمای حاصل از نمایشگر oled) ، DPAD جدید و همینطور آنالوگهای TMR معرفی شد.

===========

مقایسه ASUS ROG Xbox Ally X و ROG Ally X20
View attachment 407715


جمع‌بندی از هوش مصنوعی:

• قدرت پردازشی و FPS تقریباً یکسان است.
• مهم‌ترین ارتقای X20 نمایشگر OLED HDR است.
• آنالوگ‌های TMR و D-Pad جدید بهبود یافته‌اند.
• microSD Express سرعت بیشتری نسبت به UHS-II ارائه می‌دهد.
• برای گیمرهایی که کیفیت تصویر اولویت دارد، X20 انتخاب بهتری است.
اینا هم شدن نینتندو. نسخه خیلی معمولی رو بجای همراه نسخه extreme باید سال بعد به عنوان لایت معرفی می‌کردن. قشنگ نینتندو بازی. بازی انحصاری اقای سیبیلو هم نیاز داشتن
 
  • Smile
Reactions: m.d.makan
اینا هم شدن نینتندو. نسخه خیلی معمولی رو بجای همراه نسخه extreme باید سال بعد به عنوان لایت معرفی می‌کردن. قشنگ نینتندو بازی. بازی انحصاری اقای سیبیلو هم نیاز داشتن
درسته اما تفاوتش اینه که اینها باید سالانه محصول جدیدی رو عرضه کنن چون تولیدکننده سخت افزار هستن.
  • ROG Ally (2023)
  • ROG Ally X (2024)
  • ROG Xbox Ally / Xbox Ally X (2025)
  • الان هم ایشون
سال بعد هم دوباره یه همچین حرکتی ازشون میبینیم :D
 
دوتا هندهلد جدید بر پایه Intel معرفی شدن.

Acer Predator Atlas 8 با تراشه Intel Arc G3 Extreme و دو مدل GPU مختلف یکی Arc B390 با 12 هسته و مدل ضعیف تر Arc B370 با 10 هست. رمش هم 24 گیگ و حافظه ش هم 1 ترابایت هست. راجع به قیمتش چیزی ندیدم نوشته باشن

Acer-Predator-Atlas-8-release-date-specs-and-price.jpg

MSI Claw 8 EX AI هم با تراشه Intel Arc G3 Extreme و بر پایه GPU ه Arc B390 با 12 هسته. رم و باتریش مثل همون مدل 8 Ai+ هست 32 گیگ رم و باتری 80 وات در ساعتی. قیمتش هم یه جا دیدم زده بود 1500 دلار
MSI-CLAW-8-EX-ARC-G3-RENDERS_1.jpg
 

ASUS ROG Ally X20​

با صفحه نمایش بزرگتر، OLED ، سیستم خنک کننده بهتر(برای فائق اومدن به گرمای حاصل از نمایشگر oled) ، DPAD جدید و همینطور آنالوگهای TMR معرفی شد.
دیدی اولد VRR هم زدن اینم یکی دیگه هی می گفتی نمی شه
بعد گرمای حاصل از اولد چه ربطی به سیستم کولینگ اصلی سیستم داره و با قطعیت هم نمی شه گفت اولد خیلی بیشترم داغ می کنه. باز ضمن اینکه برای اینکه حرارت دستگاه به صفحه نمایش کمتر منتقل بشه یکم عایق کاریشم می کنن اساسا گرمای حاصل از صفحه نمایش چندان تاثیری بر دمای پردازنده نداره سیستم کولینگ عین نسل قبلش که سری جدید داد بهترش کردن تا صدای کمتری تولید بکنه همین
برعکسش ممکنه باشه که دمای خود دستگاه کمتر بشه تا صفحه کمتر داغ بکنه
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
دیدی اولد VRR هم زدن اینم یکی دیگه هی می گفتی نمی شه
بعد گرمای حاصل از اولد چه ربطی به سیستم کولینگ اصلی سیستم داره و با قطعیت هم نمی شه گفت اولد خیلی بیشترم داغ می کنه. باز ضمن اینکه برای اینکه حرارت دستگاه به صفحه نمایش کمتر منتقل بشه یکم عایق کاریشم می کنن اساسا گرمای حاصل از صفحه نمایش چندان تاثیری بر دمای پردازنده نداره سیستم کولینگ عین نسل قبلش که سری جدید داد بهترش کردن تا صدای کمتری تولید بکنه همین
برعکسش ممکنه باشه که دمای خود دستگاه کمتر بشه تا صفحه کمتر داغ بکنه

در مورد کولینگ همین یکی دوتا ویدئوی بالا رو ببین که چطور کولینگ آپگرید شده رو طوری هدایت کردن که صفحه نمایش رو هم خنک کنه.
بحث کولینگ که بهش اشاره کردم بخشیش برای مدیریت سوختگی Oled در اثر گرماست.
حداقل دوخط در مورد oled که اینهمه سنگش رو به سینه میزنی بخوان :D
============
در مورد oled من کجا گفتم نمیشه؟

حرف این بود که برای کنسولهای دستی Oled اونقدری هنوز پیشرفت نکرده بود که هم بشه باهاش VRR رو حفظ کرد ، مشکل Flicker ، گرمای تولیدی رو کنترل کرد و مشکلات سوختگی Burn-in نمایشگرهای oled و یا احیانا باتری ... رو مدیریت کرد.
این هم از خودم نبود ، چندتا منبع از جمله ویدئوی رسمی از مهندسین Asus هم براش آوردم که توضیح میدادن چرا برای کنسولهای قبلی Oled رو گذاشتیم کنار.
ولی کیه که بخواد حرف متخصصهای دانشگاه پیام نوری Asus رو قبول کنه؟:))

دلیل واضحش همبن بس که تا اونموقع همه کمپانی ها برای کنسولهای دستی با این مشکل مواجه بودن و اگه oled رو انتخاب میکردن VRR رو میزاشتن کنار یا...
و الان با این نمایشگرهای جدید ساخت سامسونگ و... بالاخره به این نتیجه رسیدن که قابل استفادست.

========
با این دفعه فکر کنم سومین بار باشه که میگی قبلا گفته بودی اولد+VRR نمیشه!
خب اون کامنتی که من این رو نوشتم رو خب بزار تو ریپلایت برادر.
با تکرارش بیشتر این به من ثابت میشه که اصلا کامنتها رو نمیخونی.
 
آخرین ویرایش:
در مورد کولینگ همین یکی دوتا ویدئوی بالا رو ببین که چطور کولینگ آپگرید شده رو طوری هدایت کردن که صفحه نمایش رو هم خنک کنه.
بحث کولینگ که بهش اشاره کردم بخشیش برای مدیریت سوختگی Oled در اثر گرماست.
حداقل دوخط در مورد oled که اینهمه سنگش رو به سینه میزنی بخوان :D
============
در مورد oled من کجا گفتم نمیشه؟

حرف این بود که برای کنسولهای دستی Oled اونقدری هنوز پیشرفت نکرده بود که هم بشه باهاش VRR رو حفظ کرد ، مشکل Flicker ، گرمای تولیدی رو کنترل کرد و مشکلات سوختگی Burn-in نمایشگرهای oled و یا احیانا باتری ... رو مدیریت کرد.
این هم از خودم نبود ، چندتا منبع از جمله ویدئوی رسمی از مهندسین Asus هم براش آوردم که توضیح میدادن چرا برای کنسولهای قبلی Oled رو گذاشتیم کنار.
ولی کیه که بخواد حرف متخصصهای دانشگاه پیام نوری Asus رو قبول کنه؟:))

دلیل واضحش همبن بس که تا اونموقع همه کمپانی ها برای کنسولهای دستی با این مشکل مواجه بودن و اگه oled رو انتخاب میکردن VRR رو میزاشتن کنار یا...
و الان با این نمایشگرهای جدید ساخت سامسونگ و... بالاخره به این نتیجه رسیدن که قابل استفادست.

========
با این دفعه فکر کنم سومین بار باشه که میگی قبلا گفته بودی اولد+VRR نمیشه!
خب اون کامنتی که من این رو نوشتم رو خب بزار تو ریپلایت برادر.
با تکرارش بیشتر این به من ثابت میشه که اصلا کامنتها رو نمیخونی.
خودت نوشتی برای مقابله با گرمای اولد یعنی انگار اولد باعث گرم شدن بیشتر دستگاه می شه
اینا به وضوح گفتن کولینگ بهتر خودت گفتی بهتر اما این اصلا ربطی به مسئله جداگانه خنک کردن خود اولد نداره صرفا بهش اشاره شده که بگن صفحه نمایشم خنک می کنه که مشکلی براش پیش نیاد
ما کلی بحث کردیم گفتم که می شه اینا نمی خوان روش بذارن ضمن اینکه اصلا VRR هم که نباشه حتی زحمت اولد هم به خودشون نمی دادن چون خیلی هاشون اون زمان بحث اصلا VRR نداشتن تا جایی که یادمه فقط ایسوس داشت
همون موقع هم گفتم صفحه نمایش LTPO یکجورایی شبیه VRR هست اگرم کسی ضر مفت زده صرفا بهانه بوده من هیچ مطلب علمی پیدا نکردم که توی سال 2024 صفحه نمایش 1080P VRR سایز کوچک نتونن تولید کنن

به فرض سونی سال 2012 اومد صفحه نمایش ویتا اولد زد بعد دیده نمی صرفه LCD ش کرد که البته یکی از دلایل به فنا رفتنشم بود بعد برای PS5 باز پورتال داد اونم LCD دیگه اونم که VRR نداره
کلا فشار جهانی نباشه رقابت نباشه از سر و ته همه چیز می زنن
ایسوس هم متخصص هاش پیام نور درس نخوندن(حالا پیام نوری ها میان سراغت... :D) به نفعشون نیست حقایق بگن طرف که نمیاد بگه بله حق با شماست محصول ما اشغاله لطفا نخرید:D
البته اون طراح برد بی شعورشون چرا گینه بی صاحب احتمالا درس خونده بوده که پورت میکرو اس دی کنار چیپ اصلی گذاشته بوده که هم کارتخوان چیپش مرخص می شد اما گاهی خود میکرو اس دی به فنا می داد( راستی میکرو اس دی 1.5 ترا دارم فروش به شرط ذوب شدن :D )
از این به اصطلاح متخصص ها زیاد بودن طراح ایکس باکس 360 به فرض تا خیلی موارد مشابه دیگه
 
ایسوس و بقیه سالانه یه پی سی دستی میدن که خیلی قوی هست و سخت افزار خوبی داره ولی بهینه سازی نرم افزاریش به امون خداست!:D
من بعد از داشتن Rog ally این رو میگم
ویندوز روی این دستگاها فاجعه هست و اصلا بهینه نیست.
استیم او اس خیلی بهتر و کارامدتر هست و هم‌ رابط کاربری بهتری داره هم بهینه تر هست.

این هنهلدای جدید اینتل خیلی قدرتمندن و واقعا جذاب میزنن ولی ویندوز یه عامل دفع براشون محسوب میشه.
مشکل اینم هست که نمیشه روشون فعلا استیم او اس نصب کرد چون درایورای لینوکس اینتل خیلی مشکل دارن رو لینوکس
 
  • Like
Reactions: Sam Drake
ایسوس و بقیه سالانه یه پی سی دستی میدن که خیلی قوی هست و سخت افزار خوبی داره ولی بهینه سازی نرم افزاریش به امون خداست!:D
من بعد از داشتن Rog ally این رو میگم
ویندوز روی این دستگاها فاجعه هست و اصلا بهینه نیست.
استیم او اس خیلی بهتر و کارامدتر هست و هم‌ رابط کاربری بهتری داره هم بهینه تر هست.

این هنهلدای جدید اینتل خیلی قدرتمندن و واقعا جذاب میزنن ولی ویندوز یه عامل دفع براشون محسوب میشه.
مشکل اینم هست که نمیشه روشون فعلا استیم او اس نصب کرد چون درایورای لینوکس اینتل خیلی مشکل دارن رو لینوکس

رابط کاربری تو نسل جدید خیلی خوب شده و عملا اصلا وارد ویندوز نمیشی مگه برای کارایی مثل نصب ماد و ...

به نظرم مهم ترین چیزی که باید اضافه کنن اینکه دستگاه برحسب فریم بازی، وات مصرفیش رو تغییر بده..
الان این کار دستیه و خودمون میاریم روی پرفومنس یا توربو...ولی در واقع خود دستگاه باید تشخیص بده الان روی چند وات کار کنه و حالت بهینه رو انتخاب کنه
 
رابط کاربری تو نسل جدید خیلی خوب شده و عملا اصلا وارد ویندوز نمیشی مگه برای کارایی مثل نصب ماد و ...

به نظرم مهم ترین چیزی که باید اضافه کنن اینکه دستگاه برحسب فریم بازی، وات مصرفیش رو تغییر بده..
الان این کار دستیه و خودمون میاریم روی پرفومنس یا توربو...ولی در واقع خود دستگاه باید تشخیص بده الان روی چند وات کار کنه و حالت بهینه رو انتخاب کنه
چیپ های اینتل توی این موضوع خیلی بهینه هستنو حتی اگه وات مصرفی رو بالا گذاشته باشیم، خودش کمتر مصرف میکنه.

راجع به رابط کاربری من فعلا به هیچ وجه با ویندوز نمیتونم کنار بیام و به همین خاطر یه legion go s گرفتم که فابریکی استیم او اس داره.

صبر میکنم تا استیم دک ۲ بیاد و اون رو میگیرم بعدا چون از نظر من پشتیبانی نرم افزار خیلی مهمه
 
چیپ های اینتل توی این موضوع خیلی بهینه هستنو حتی اگه وات مصرفی رو بالا گذاشته باشیم، خودش کمتر مصرف میکنه.

راجع به رابط کاربری من فعلا به هیچ وجه با ویندوز نمیتونم کنار بیام و به همین خاطر یه legion go s گرفتم که فابریکی استیم او اس داره.

صبر میکنم تا استیم دک ۲ بیاد و اون رو میگیرم بعدا چون از نظر من پشتیبانی نرم افزار خیلی مهمه
جنس باید اولد باشه نرم افزار یا سیستم عامل که می شه تغییرش داد
ضمن اینکه ویندوز هم بلد باشی می تونی هر بلایی می خوای سرش در بیاری
من الان 11 پرو دارم میاد بالا کلا 3 گیگ رم مصرف می کنه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or