احتمال پشتیبانی کنسول PS5 از بازی‌های نسل قبل قوت گرفت

Fenris Wolf

کاربر سایت
شعبه ژاپن شرکت سونی طرح جدیدی را به ثبت رسانده است که بر اساس آن، پشتیبانی از سخت افزارهای قدیمی این شرکت توسط کنسول جدید آن‌ها یعنی Playstation 5 ممکن می‌شود. آن چه که از جزئیات طرح می‌توان برداشت کرد این است که پردازنده کنسول جدید توانایی شناسایی و یا به عبارتی تعریف کارایی CPU کنسول‌های قدیمی را خواهد داشت و به نظر می‌رسد که طراح کنسول پلی‌استیشن 4 یعنی آقای «مارک سرنی»، مسئول پروژه جدید پلی‌استیشن 5 خواهد بود.

هدف پروژه این است که پردازنده جدید تمامی برنامه‌هایی که برای سخت افزارهای قدیمی طراحی شده بودند را به بهترین شکل ممکن اجرا کند و تمرکز اصلی آن، رفع ایرادات موجود بین سخت افزار جدید و قدیم است. از جملات پیشین چنین می‌توان برداشت کرد که کنسول PS5 نه تنها توانایی پشتیبانی از PS4 را دارد، بلکه از پلی‌استیشن 3، 2 و حتی اولین کنسول پلی‌استیشن نیز پشتیبانی می‌کند!

همچنین سیستم جدید به نحوی طراحی می‌شود که به طور مثال هنگام تجربه یک بازی که مخصوص کنسول‌های قدیمی طراحی شده است، نرم افزار با محدودیت‌های پردازنده‌های قدیمی رو به رو نشده و بازی به شکلی اجرا می‌شود که انگار برای پلتفرم جدید طراحی شده است. اخباری نیز طی روز گذشته از زبان یکی از نویسندگان مطرح وب سایت دیجیتال فاندری منتشر شد که کنسول بعدی سونی صد در صد از سیستم بکوارد پشتیبانی می‌کند. هنوز چیزی توسط شرکت سونی تأیید نشده و باید تا رونمایی کنسول جدید منتظر ماند.

read the whole post here.
 
آخرین ویرایش:
خب قبول. ولی مساله اینه که چرا باید نسل نهم را با هشت مقایسه کرد؟

نسل هشتم ماکروسافت با یک کنسول ضعیف تر، با قیمت بیشتر، سایز بزرگ تر، یک آداپتور آجر، یک پیام نامقهوم از نیاز به آنلاین بودن، عدم توانایی برای استفاده از بازی های دست دوم و انتقال به غیر، چهارتا استدیو فرست پارتی وارد نسل شد. نسل هشتم ماکروسافت همون کنفرانس معرفی نتیجه را باخته بود. به قول دوستان همین 40 میلیونی هم که فروخته واقعا تعحب آور هستش.

اما توی این چندساله چقدر چیزها را بهبود بخشیده؟ این چیزیه که سونی فن ها نمیبینن یا نمیخان ببینن.

فقط سرویس ها (اضافه شدن یا در حال اضافه شدن هستن) :
Game Pass
Backward Compatibility
EA Access
PlayAnywhere
Xcloud
Azure Servers
Refunds

در بحث سخت افزار به اذعان خود دیجیتال فاندریز XB1X یکی از بهترین و خوش ساخت ترین کنسول های تاریخ هست که با اون قدرت هم از کنسول اصلی کوچیک تر هست و هم کم صداتر و هم حرارت کمتری تولید میکنه (مقایسه شود با PRO).

در بحث استدیو ها اینا اضافه شدن :
Playground
Ninja Theory
Inxile
Obsidian
Compulsion
The Initiative
Undead Lab

در کنار اینها Rare و Coalition و 343i شاید هرکدوم دوبرابر شده تعداد نفراتشون. تازه شایعه پیرامون استدیوهایی مثل Turtle Rock و Io Intractive هم هست.

ماکروسافتی که وارد نسل نهم میشه کوچک ترین شباهتی به ماکروسافت نسل هشتم نداره. من نمیگم برنده میشه یا حتی میتونه موفق بشه. اما چیزی که مشخص هست اینه که به شدت بهتر شده، تاکید میکنم به شدت.

ماکروسافت ضعفهایی که داشته را یکی پس از دیگری داره رفع میکنه یا تلاش میکنه رفع کنه. اینم یک شبه نشده و نخواهد شد. در مقابل سونی به نظرم ثبات همیشگیش را حفظ کرده (البته اینو من نقطه قوت میدونم). ولی معتقدم اگر هرکدوم از طرفین سوتی فاحشی ندن رقابت نسل نهم نزدیک تر خواهد بود.
دقیقا مایکرو نسل آینده از لحاظ تجاری و کسب درآمد کاملا موفق تر از حتی شاید نسل ۷ خواهد بود ، ولی به این معنی نیست که کوچک ترین تهدیدی برای سونی به حساب بیاد ، مایکرو سافت نادلا و xbox نسل بعد هیچ برنامه ای برای رقابت با مثلاً سونی و گرفتن سهم بازار سونی ندارن ، شک نکنید تو این قضیه ، اینا فقط میخوان حسابی پول در بیارن از این صنعت به هر شکل ممکن که شده ، نمونشم امروز دیدیم که xbl میخواد سوییچ و ios رو ساپورت کنه، (فعلا جزئیاتش رو نمیدونم)

دوماً تکلیف مایکروسافت اول نسل هشت بیشتر مشخص بود تا الان ، فقط اون موقع برنامه ها و برآورد هاشون با واکنش های غیر منتظره مواجه شد و شکست خوردن ، الان دقیقا مشخص نیست مایکرو چی میخواد و ته اقداماتش چی میشه ، تو اوج مصاحبه ها و مانور هاشون تو مردن بازی های تک نفره و موفقیت بازی های آنلاین به دو سه ماه نکشیده میان حرف از خرید استودیو و تمرکز روی بازی های داستان محور تک نفره میزنن ، ماذا فاذا خداییش!! (حداقل هوای فن هاتون رو میداشتید که این همه قلم فرسایی کردن که حق با مایکروئه)

سرویس ها عامل تعیین کننده ای نیستند ، مفیدند ، ولی نقش کاپیتان تیم رو بازی نمیکنن ، کلی تغییرات و بالا پایین دارن، والا تو دو سال پیش هی ملت حرف از برتری بازی های گلد میزدن و میکوبیدنش سر پلاس، الان که قضیه کاملا بر عکس شده هیچ کس هیچی نمیگه ، چون یه انتظار طبیعیه که سرویس ها کیفیت مطلوب داشته باشن. بکوارد که الان تو تاپیک شایعه اش هستیم . با اضافه شدن یه قابلیت دانلود برای بازیهای پلی ۴ ps now ، بی سر صدا قابلیتی مثل گیم پس در کنار استریمینگ بازی ها ارائه کرد ، (اگه ) این بکورادم عملی بشه قابلیت دانلود شامل تمام ۷۰۰-۸۰۰ تا بازی ps now. میشه.

........

در مورد استودیو ها یه مثال ساده میزنم ، اولین بازی ابسیدین تحت مالکیت مایکرو فعلا که قراره برای ps4 منتشر شه ، حالا شاید دقیقا ۹۰ تصمیم گرفتن ناشرش رو با پول منصرف کنن، سیاست مایکرو مشخص نیست ، اینکه مثل گذشته انتظار بازی های سفارشی با مدل های مناسب برای پول در آوردن مایکرو باشیم یا ادعاهاشون در مورد آزادی عمل استودیو ها ، نمونش کوالیشن دیگه.

ما چند بار قبلا گفتیم بزارید رسماً پا به نسل بعد بزاریم کنسول ها و سیاست های شرکت ها مشخص شه، اونوقت میفهمیم چند چندیم.


حرف من از اون پست این بود ، که سونی مثل این نسل به موفقیت هاش بدون شک ادامه میده ، حالا اینکه مایکرو هم موفق باشه و بازار کنسول گیمینگ رو بزرگتر کنه ، به عملکرد خودش بستگی داره ،
 
آخرین ویرایش:
انحصاری های مایکروسافت در حد یک فرست پارتی ناب ظاهر نشدند ولی به نظر من تو یک مورد برتری شدیدی نسبت به انحصاری های سونی که میان گوتی میگیرن و متای +85 راحت کسب میکنند، دارند

ماهیت رقابتی (هم PVE و PVP) انحصاری های مایکروسافت (و نینتندو) قوی تره، چه طوری پابجی با اون گرافیک و پرفومنس افتضاح میاد اینقدر پلیر جذب میکنه؟ چه طور SSB.U در عرض چهار هفته از فروش چند ماهه U4 جلو میزنه؟

برای این مورد میتونیم لحظه به لحظه Spiderman پرفروش ترین انحصاری نسل سونی رو بررسی کنیم از باس فایت اخر گرفته تا ببینیم چه چالشی برای گیمر به وجود میاره و باقی اجزای بازی

یک موردی هست سونی فن ها اصلا حاضر به قبول کردنش نیستند، 50% موفقیت نسل هشتم جدا از عملکرد سونی به دلیل گندکاری شدید مایکروسافت و نینتندو بود. وقتی این دو برگشتند به اصل کار بعیده سونی بتونه مثل قبل با این انحصاری ها یکتازی کنه

شاید دوباره حکایت نسل هفتم رقم بخوره، ملت کل تایم بازی کردنشون رو پای X360 صرف کنند و برای چنتا انحصاری به خصوص PS3 روشن بشه
پابجی بازی مایکروسافته ؟ فک کنم اخرین بار اسمش رو روی استور PSN دیدم برادر . اگه اینجوریه ؟ خب نیوه و پرسونا و امثالهم رو تو نتیجه گیریت قرار بده .
همین نینتندو و مایکروسافت با همین بازی ها ، چقدر تونستن از سونی موفق تر عمل کنن ؟ همین آمار سال اخیر رو مطالعه کنید ، باهمین بازی هاشون با هرچی که داشتن و نداشتن ، روی هم هرچی توان اقتصادی در زمینه گیمینگشون رو روی هم جمع کنی ، اندازه یک بخش سونی هم نمیشه . بیشتر از دو برابر داره بیشتر از مایکروسافت پول در میاره .جالبه بدونی قرار نبود از همون اول نسل این اختلاف آنقدر زیاد باشه ، چون تعداد کنسول های فروخته شده هنوز آنقدر زیاد نبود ، الان که نسل به اوجش رسیده میشه در مورد درآمد حرف زد .
اینم دیگه خیلی خیلی نظر شخصی شما هست بگی بازی های سونی جنبه رقابتی و PVP ندارن ، اگه فک میکنی مولتی پلیر رقابتی باعث جذب پلیر میشه ، بهت پیشنهاد میکنم به بخش آمار پلیر بازی ها که مایکروسافت خیلی دوسش داره مراجعه کن . اتفاقا بازی‌های سونی بسیار PVP خوبی هم دارن ، به برنامه سال ۲۰۱۹ نگاه کن ، ببین چه برنامه ای برای این بخش ها داره .
بازی TLOUPII رو داریم که نسخه قبلش از محبوبترین مولتی ها برخوردار بود ، و کلی جایزه تو این زمینه برد و هنوزم که هنوزه سروراش شلوغه و نسخه ریمسترش ۱۸ میلیون پلیر داشت . این نسخه اش هم دارن تمرکز بیشتری از قبل روی این بخش میزارن .
بازی Dream که بهت پیشنهاد میکنم سری بزنی به دنیایی که بازی برای پلیرها و جهانی از اشتراک رو فراهم کرده .
بازی DS رو داریم که روی مولتی تمرکز خواهد داشت ، سازنده اش کوجیماس و داریم در موردش رویاپردازی میکنیم ، رویاپردازی کردن برای بازی های کوجیما و فانتزی ساختن ازش ، طبیعتا خیلی خیلی معقول تر از چندتا استودیو درجه چندمی هست که رویت شده در گوشه ای از این جهان دارن براشون فانتزی میسازن هست .
اگه شما مطلق گرا هستی و میگی موفقیت PS تو این نسل ، به خاطر عملکرد ضعیف رقباش هست ، منم مطلق جوابتو خیر میدم و میگم قدرت سونی باعث شده به برتری برسه ، و اگه مایکروسافت ، فورتنایت و اکتی رو هم باهم همزمان انحصاری میکرد ، این اختلاف دو برابری همچنان باقی میموند . اما نه اگه میخوای منطقی نگاه کنی ، منم منطقی جواب شمارو خواهم داد . توجه کن که از واژه “ اگه “ استفاده کردم . برای اینکه علل شکست مایکروسافت رو بررسی کنی لزومی نداره حتما در ذهن خودت بازی های سونی رو بکوبی که فلان بخش ضعیفه و ... . من حاضرم هر پاسخی که منطقی باشه بشنوم . فقط بیا قانع کن چرا مثلا به عنوان مثال TLOU یا امثالش تو PVP ضعیف تر هستند ، نظر شخصی ات رو هم مداخله نده ، از یک سری استاندارد ها و فاکتور ها برام بازگو کن
 
آخرین ویرایش:
اره مایکل جکسون واقعا جاش خالیه . یه سری بوک مارک دارم ازش رو کنم کل سایت سر به کوه و بیابون میزارن :D
کی همچین جیزی گفته نسل قبل همه رو 360 بازی میکردن ؟ شما فقط خودتونو میبینید ؟ PS3 که بیشتر از 360 فروخت اینا رو جدی جدی میگین یا ترول میکنید ؟ لول
میتونید به تعداد پلیرهای بازیهای مولتی پلیر مشترک بین PS3 و X360 در طول زمان نگاه کنید. اینکه یکسری حاضر بودند روی یک پلتفرم پول بدن و بازی کنند، روی یکی دیگه مجانی هم سراغش نمیرفتند
به ای پی هایی که خلق شد روی X360 و ...

گفتم اسم مایکرو روش خورده منظورم اینه خود مایکرو ساخته باشه وگرنه انحصاری زمانی که با پول درست میشه خروجی مایکرو محسوب نمیشه
در مورد بازی رقابتی هم که وضع مشخصه هر کی تو حوزه ای فعالیت می‌کنه که تخصصشه. سونی تو حوزه ی خودش که سینگل داستان محوره فعاله و توش بهترینه نینتندو هم همینطور. مایکرو مشکلش اینه نتونسته تو حوزه ای تخصص پیدا کنه. تو حوزه کاریش بهترین نیست. نسل قبل شوتر تخصصش بود الان شوترای ثردپارتی حرف اول رو میزنن.
مشکل بزرگ مایکرو اینه که تو هیچ حوزه ای جریان ساز نیست. فقط نگاه می‌کنه ببینه کی کجا موفقه همون روتکرار می‌کنه نکته این جاست که تو این روش شما همیشه دومی. سر همینم بازی رو کس دیگه ای قوانینشو می‌نویسه


پابجی بازی مایکروسافته ؟ فک کنم اخرین بار اسمش رو روی استور PSN دیدم برادر . اگه اینجوریه ؟ خب نیوه و پرسونا و امثالهم رو تو نتیجه گیریت قرار بده .
همین نینتندو و مایکروسافت با همین بازی ها ، چقدر تونستن از سونی موفق تر عمل کنن ؟ همین آمار سال اخیر رو مطالعه کنید ، باهمین بازی هاشون با هرچی که داشتن و نداشتن ، روی هم هرچی توان اقتصادی در زمینه گیمینگشون رو روی هم جمع کنی ، اندازه یک بخش سونی هم نمیشه . بیشتر از دو برابر داره بیشتر از مایکروسافت پول در میاره .جالبه بدونی قرار نبود از همون اول نسل این اختلاف آنقدر زیاد باشه ، چون تعداد کنسول های فروخته شده هنوز آنقدر زیاد نبود ، الان که نسل به اوجش رسیده میشه در مورد درآمد حرف زد .
اینم دیگه خیلی خیلی نظر شخصی شما هست بگی بازی های سونی جنبه رقابتی و PVP ندارن ، اگه فک میکنی مولتی پلیر رقابتی باعث جذب پلیر میشه ، بهت پیشنهاد میکنم به بخش آمار پلیر بازی ها که مایکروسافت خیلی دوسش داره مراجعه کن . اتفاقا بازی‌های سونی بسیار PVP خوبی هم دارن ، به برنامه سال ۲۰۱۹ نگاه کن ، ببین چه برنامه ای برای این بخش ها داره .
بازی TLOUPII رو داریم که نسخه قبلش از محبوبترین مولتی ها برخوردار بود ، و کلی جایزه تو این زمینه برد و هنوزم که هنوزه سروراش شلوغه و نسخه ریمسترش ۱۸ میلیون پلیر داشت . این نسخه اش هم دارن تمرکز بیشتری از قبل روی این بخش میزارن .
بازی Dream که بهت پیشنهاد میکنم سری بزنی به دنیایی که بازی برای پلیرها و جهانی از اشتراک رو فراهم کرده .
بازی DS رو داریم که روی مولتی تمرکز خواهد داشت ، سازنده اش کوجیماس و داریم در موردش رویاپردازی میکنیم ، رویاپردازی کردن برای بازی های کوجیما و فانتزی ساختن ازش ، طبیعتا خیلی خیلی معقول تر از چندتا استودیو درجه چندمی هست که رویت شده در گوشه ای از این جهان دارن براشون فانتزی میسازن هست .
اگه شما مطلق گرا هستی و میگی موفقیت PS تو این نسل ، به خاطر عملکرد ضعیف رقباش هست ، منم مطلق جوابتو خیر میدم و میگم قدرت سونی باعث شده به برتری برسه ، و اگه مایکروسافت ، فورتنایت و اکتی رو هم باهم همزمان انحصاری میکرد ، این اختلاف دو برابری همچنان باقی میموند . اما نه اگه میخوای منطقی نگاه کنی ، منم منطقی جواب شمارو خواهم داد . توجه کن که از واژه “ اگه “ استفاده کردم . برای اینکه علل شکست مایکروسافت رو بررسی کنی لزومی نداره حتما در ذهن خودت بازی های سونی رو بکوبی که فلان بخش ضعیفه و ... . من حاضرم هر پاسخی که منطقی باشه بشنوم . فقط بیا قانع کن چرا مثلا به عنوان مثال TLOU یا امثالش تو PVP ضعیف تر هستند ، نظر شخصی ات رو هم مداخله نده ، از یک سری استاندارد ها و فاکتور ها برام بازگو کن

ابتدا از همه من گفتم 50% از موفقیت این نسل سونی به واسطه گندکاری نینتندو و مایکروسافت بود، نه 100% !
دوم من تنها از PVP حرف نزدم، از PVE هم گفتم که تو مثال اسپایدرمن کامل با منطق بازش میکنم
و سوم پابجی تنها مثالی از این بود که چه طور یک New ip با اون پرفومنس بد در عرض یک سال میاد +50 میلیون نسخه میفروشه و چرا روی X1 اینقدر استقبال میشه ازش
2018 شاید یکجورایی بشه بگیم موفق ترین سال پلی استیشن از لحاظ بازی بود، خدای جنگ و اسپایدرمن پشت سر هم رکورد زدند، دوتا نمرات بالا و یکی big winner شد ولی این بازیها برای پلیرهای غیر PS باز مشکل دارند. ببین بازیهای سونی هیچ وقت شما رو به کمال از لحاظ داشتن تکنیک و مهارت نمیرسونند چون تفکر حاکم انحصاری های پلی استیشن بشدت سینما زده است.

برای مثال اخرین باس فایت اسپایدرمن رو به عنوان پرفروشترین انحصاری سونی در ذهنتون درنظر بگیرید! کلا با دوتا دکمه شما باید بازی کنی یکی با دایره جاخالی بدی و بعد با مربع مشت بزنی! یعنی کل اون جلوه های گرافیکی پشم ریزون باس اخر رو ازش بگیری بازی رو راحت میشه برای کنترل با تاچ موبایل پورت کرد. در اسپایدرمن من خودم بیشترین علاقه ام به ازاد کردن مناطق بود چون بیشترین ازادی عمل رو داشت ولی همون مکانیزم های مبارزه هم پر از گلیچ هست برات باز یک مثال میزنم زیر خط جون شما انرژی بار داری که پر بشه با دوتا دکمه مثلث و دایره میتونی فینیشر بزنی و وقتی شما میخوای فینیشر روی یک دشمن امتحان کنی کل گیمپلی جهان بازی برای +8 7 ثانیه تا شما اون صحنه سینمایی فینیشر رو تماشا کنی از کار میافته و میدونی مورد جالب کجاست؟ قابلیت هات اپگرید بشه شما میتونی دوتا فینیشر پشت سر هم بزنی یعنی یک چیزی حدود +20 ثانیه کل گیمپلی بازی از کار میافته تا شما یکسری صحنه خوشگل تماشا کنی!!! و این مشکلات اینقدر ادامه دار هست. برای مثال وقتی شما تو محیط مبارزه یک دشمن رو گیج کنی میتونی با زدن مثلث از هر فاصله دوری خودت رو بهش برسونی و از وسط تمام موانع سر راه (بقیه ادمها) رد بشی! یا قبل تر در یک بحث دیگه بابت تایم انفجار نارنجک های پرتابی توضیح داده بودم که به صورت معمول نارنجک ها بعد از 5 ثانیه پرتاب شدن منفجر میشه ولی خب وقتی شما با L1 و R1 نارنجک رو برداری میتونی سه دور دو سرت بچرخونی و به دور ترین نقطه ممکن پرتش کنی که میشه بالغ بر +10 ثانیه که نارنجک پرتابی منفجر نشده و عملا قانون های ساخته شده توسط خود خالق اثر برای رسیدن به تکنیک زیر سوال میره. از این مثال ها که گیمپلی بازی پر از مشکلات و اسکریپ شده هست زیاد میتونم بگم! در بخش داستانی شما بار اول الکترو در شهر در حال خراب کاری مبینی و در یک تعقیب و گریز باید متوقف ش کنی! در تجربه شخصی من همون اول کار رسیدم به یک قدمی الکترو ولی خب بازی به من اجازه مبارزه بهش رو در حین گیمپلی نداد و مجبور شدم یکسری تعقیب و گریز از پیش تعیین شده و یکسری دیالوگ که به صورت مستقیم داشت به من اطلاعات میداد رو گوش کنم و بعد اسپایدی میگه باید بگیرمش! و از اونجا به بعد میتونستم با الکترو وارد درگیری بشم! (حالا اینکه درگیری خودش چقدر اسکریپ شده هست بماند) یعنی هر چیزی که تا قبلش من بازی میکردم کشک بود و هیچ اجازه ازادی عملی نداشتم چون حتما باید یک لحظه سینمایی از قبل نوشته شده رو تجربه میکردم در حالی که من همون اول با مهارت هام میتونستم الکترو رو زمین گیر کنم. از این مشکلاااات تا دلت بخواد میشه از داخل اسپایدرمن به تنهایی در اورد.

دلیلی که بازیهای انحصاری سونی در اکثره مواقع گیمر رو نمیتونه به کمال برسونه همین موارد هست. چون براساس یک تجربه واقعی گیمی ساخته نشدند و صرفا بستری برای نمایش جلوه های گرافیکی و بعضا داستانی جذاب هست.

گندکاری ابتدایی نسل نینتندو با WiiU و مایکروسافت با X1 به سونی این فرصت نفس کشیدن رو داد تا بتونه بخش مهمی از بازار رو بدست بگیره و به یکسری بازیهاش بودجه و تایم بیشتری بوده (مشکلی شدیدی که بازیهای مایکروسافت در نسل هشت داشتند برای مثال Geow 4 با یک تیم جدید کمتر از دوسال در ساخت بود) ولی خب وقتی ما یک Xbox با سخت افزار قابل قبول، با انحصاریهایی که زمان کافی برای توسعه، داشته باشیم شرایط مثل ابتدای نسل هفتم خواهد شد، زمانی که هیلو و گیرز به عنوان رسالت واقعی ویدیو گیم حماسه خلق کردند. بسته ایی که سونی در کل نسل هشتم نتونست بهش برسه. برای همینه که گیمرها خواهان برگشت مایکروسافت هستند، اینجوری دیوانه وار از برگشت نینتندو با سوییچ استقبال کردند
 
حالا قصد بهم ریختن بحث رو ندارم ولی یادمه زمانی که قابلیت پشتیبانی از بازی های نسل قبل رو مایکروسافت معرفی کرد عده زیادی از همین دوستان سونی فن کار مایکروسافت رو بی ارزش میدونستن و میگفتن هیچ سود و ارزشی نداره
جالبه که حالا این قابلیت اینقدر خواستنی شده
 
دلیلی که بازیهای انحصاری سونی در اکثره مواقع گیمر رو نمیتونه به کمال برسونه همین موارد هست. چون براساس یک تجربه واقعی گیمی ساخته نشدند و صرفا بستری برای نمایش جلوه های گرافیکی و بعضا داستانی جذاب هست.
جیزس کرایست:دی واقعا چه حرفهایی که آدم در بازیسنتر نمیخونه!! یعنی برای کم نیاوردن به هر ریسمانی باید چنگ بزنید که فقط یجوری حرفتون رو به کرسی بنشونید:دی آره میدونی سری بتمن آرکام هم صرفا بستر نمایش جلوه های گرافیکی بودن:))
حالا بگذریم که مایکروسافت در حد همین بسترهای گرافیکی!! هم چیزی برای عرضه نداشته این نسل متاسفانه. از PUBG مثال میزنید و فراموش میکنید که بیشترین پلیر فورتنایت روی PS4 هستش. COD و BF و بقیه دوستان هم که اصلا رو PS4 بیشتر نیست مخاطبانشون:دی همه رو اکس باکسن اصلا:دی
پ.ن: هنوز یادم میوفته اون والکیری های بی پدر مادر GOW رو با چه بدبختی کشتم دستم عرق میکنه:دی لابد اونها هم دوتا مربع و R1 بودن فقط :دی
پ.ن2: کمال:))
 
میتونید به تعداد پلیرهای بازیهای مولتی پلیر مشترک بین PS3 و X360 در طول زمان نگاه کنید. اینکه یکسری حاضر بودند روی یک پلتفرم پول بدن و بازی کنند، روی یکی دیگه مجانی هم سراغش نمیرفتند
به ای پی هایی که خلق شد روی X360 و ...






ابتدا از همه من گفتم 50% از موفقیت این نسل سونی به واسطه گندکاری نینتندو و مایکروسافت بود، نه 100% !
دوم من تنها از PVP حرف نزدم، از PVE هم گفتم که تو مثال اسپایدرمن کامل با منطق بازش میکنم
و سوم پابجی تنها مثالی از این بود که چه طور یک New ip با اون پرفومنس بد در عرض یک سال میاد +50 میلیون نسخه میفروشه و چرا روی X1 اینقدر استقبال میشه ازش
2018 شاید یکجورایی بشه بگیم موفق ترین سال پلی استیشن از لحاظ بازی بود، خدای جنگ و اسپایدرمن پشت سر هم رکورد زدند، دوتا نمرات بالا و یکی big winner شد ولی این بازیها برای پلیرهای غیر PS باز مشکل دارند. ببین بازیهای سونی هیچ وقت شما رو به کمال از لحاظ داشتن تکنیک و مهارت نمیرسونند چون تفکر حاکم انحصاری های پلی استیشن بشدت سینما زده است.

برای مثال اخرین باس فایت اسپایدرمن رو به عنوان پرفروشترین انحصاری سونی در ذهنتون درنظر بگیرید! کلا با دوتا دکمه شما باید بازی کنی یکی با دایره جاخالی بدی و بعد با مربع مشت بزنی! یعنی کل اون جلوه های گرافیکی پشم ریزون باس اخر رو ازش بگیری بازی رو راحت میشه برای کنترل با تاچ موبایل پورت کرد. در اسپایدرمن من خودم بیشترین علاقه ام به ازاد کردن مناطق بود چون بیشترین ازادی عمل رو داشت ولی همون مکانیزم های مبارزه هم پر از گلیچ هست برات باز یک مثال میزنم زیر خط جون شما انرژی بار داری که پر بشه با دوتا دکمه مثلث و دایره میتونی فینیشر بزنی و وقتی شما میخوای فینیشر روی یک دشمن امتحان کنی کل گیمپلی جهان بازی برای +8 7 ثانیه تا شما اون صحنه سینمایی فینیشر رو تماشا کنی از کار میافته و میدونی مورد جالب کجاست؟ قابلیت هات اپگرید بشه شما میتونی دوتا فینیشر پشت سر هم بزنی یعنی یک چیزی حدود +20 ثانیه کل گیمپلی بازی از کار میافته تا شما یکسری صحنه خوشگل تماشا کنی!!! و این مشکلات اینقدر ادامه دار هست. برای مثال وقتی شما تو محیط مبارزه یک دشمن رو گیج کنی میتونی با زدن مثلث از هر فاصله دوری خودت رو بهش برسونی و از وسط تمام موانع سر راه (بقیه ادمها) رد بشی! یا قبل تر در یک بحث دیگه بابت تایم انفجار نارنجک های پرتابی توضیح داده بودم که به صورت معمول نارنجک ها بعد از 5 ثانیه پرتاب شدن منفجر میشه ولی خب وقتی شما با L1 و R1 نارنجک رو برداری میتونی سه دور دو سرت بچرخونی و به دور ترین نقطه ممکن پرتش کنی که میشه بالغ بر +10 ثانیه که نارنجک پرتابی منفجر نشده و عملا قانون های ساخته شده توسط خود خالق اثر برای رسیدن به تکنیک زیر سوال میره. از این مثال ها که گیمپلی بازی پر از مشکلات و اسکریپ شده هست زیاد میتونم بگم! در بخش داستانی شما بار اول الکترو در شهر در حال خراب کاری مبینی و در یک تعقیب و گریز باید متوقف ش کنی! در تجربه شخصی من همون اول کار رسیدم به یک قدمی الکترو ولی خب بازی به من اجازه مبارزه بهش رو در حین گیمپلی نداد و مجبور شدم یکسری تعقیب و گریز از پیش تعیین شده و یکسری دیالوگ که به صورت مستقیم داشت به من اطلاعات میداد رو گوش کنم و بعد اسپایدی میگه باید بگیرمش! و از اونجا به بعد میتونستم با الکترو وارد درگیری بشم! (حالا اینکه درگیری خودش چقدر اسکریپ شده هست بماند) یعنی هر چیزی که تا قبلش من بازی میکردم کشک بود و هیچ اجازه ازادی عملی نداشتم چون حتما باید یک لحظه سینمایی از قبل نوشته شده رو تجربه میکردم در حالی که من همون اول با مهارت هام میتونستم الکترو رو زمین گیر کنم. از این مشکلاااات تا دلت بخواد میشه از داخل اسپایدرمن به تنهایی در اورد.

دلیلی که بازیهای انحصاری سونی در اکثره مواقع گیمر رو نمیتونه به کمال برسونه همین موارد هست. چون براساس یک تجربه واقعی گیمی ساخته نشدند و صرفا بستری برای نمایش جلوه های گرافیکی و بعضا داستانی جذاب هست.

گندکاری ابتدایی نسل نینتندو با WiiU و مایکروسافت با X1 به سونی این فرصت نفس کشیدن رو داد تا بتونه بخش مهمی از بازار رو بدست بگیره و به یکسری بازیهاش بودجه و تایم بیشتری بوده (مشکلی شدیدی که بازیهای مایکروسافت در نسل هشت داشتند برای مثال Geow 4 با یک تیم جدید کمتر از دوسال در ساخت بود) ولی خب وقتی ما یک Xbox با سخت افزار قابل قبول، با انحصاریهایی که زمان کافی برای توسعه، داشته باشیم شرایط مثل ابتدای نسل هفتم خواهد شد، زمانی که هیلو و گیرز به عنوان رسالت واقعی ویدیو گیم حماسه خلق کردند. بسته ایی که سونی در کل نسل هشتم نتونست بهش برسه. برای همینه که گیمرها خواهان برگشت مایکروسافت هستند، اینجوری دیوانه وار از برگشت نینتندو با سوییچ استقبال کردند
به سونی فرصت نفس کشیدن داد ؟ هرکی ندونه فکر میکنه داری در مورد OUYA صحبت میکنی. کلان فروش 3 تا کنسول مایکرو رو باهم جمع بزنن اندازی فروش یدونه کنسول سونی نمیشه.هر وفت
دست از ترول زیر پوستی کشیدی بیا بحث کنیم.
جیزس کرایست:D واقعا چه حرفهایی که آدم در بازیسنتر نمیخونه!! یعنی برای کم نیاوردن به هر ریسمانی باید چنگ بزنید که فقط یجوری حرفتون رو به کرسی بنشونید:D آره میدونی سری بتمن آرکام هم صرفا بستر نمایش جلوه های گرافیکی بودن:))
حالا بگذریم که مایکروسافت در حد همین بسترهای گرافیکی!! هم چیزی برای عرضه نداشته این نسل متاسفانه. از PUBG مثال میزنید و فراموش میکنید که بیشترین پلیر فورتنایت روی PS4 هستش. COD و BF و بقیه دوستان هم که اصلا رو PS4 بیشتر نیست مخاطبانشون:D همه رو اکس باکسن اصلا:D
پ.ن: هنوز یادم میوفته اون والکیری های بی پدر مادر GOW رو با چه بدبختی کشتم دستم عرق میکنه:D لابد اونها هم دوتا مربع و R1 بودن فقط :D
پ.ن2: کمال:))
بلاد بورن , NIOH و Demon's souls یادت رفت اینام فقط با زدن 2 تا R2 میشد تمام کرد. واقعا بازی های بی کمالاتی بودن :D
 
آخرین ویرایش:
جیزس کرایست:D واقعا چه حرفهایی که آدم در بازیسنتر نمیخونه!! یعنی برای کم نیاوردن به هر ریسمانی باید چنگ بزنید که فقط یجوری حرفتون رو به کرسی بنشونید:D آره میدونی سری بتمن آرکام هم صرفا بستر نمایش جلوه های گرافیکی بودن:))
حالا بگذریم که مایکروسافت در حد همین بسترهای گرافیکی!! هم چیزی برای عرضه نداشته این نسل متاسفانه. از PUBG مثال میزنید و فراموش میکنید که بیشترین پلیر فورتنایت روی PS4 هستش. COD و BF و بقیه دوستان هم که اصلا رو PS4 بیشتر نیست مخاطبانشون:D همه رو اکس باکسن اصلا:D
پ.ن: هنوز یادم میوفته اون والکیری های بی پدر مادر GOW رو با چه بدبختی کشتم دستم عرق میکنه:D لابد اونها هم دوتا مربع و R1 بودن فقط :D
پ.ن2: کمال:))
ببین میان یه حرفایی میزنن کلا تاریخ 8 نسله صنعت گیم و کلا ویدیو گیمو و فیلم سینما تاریخو میبرن زیر سوال که فقط بگن بازیای Sony بدن
الان ایشون با دوجمله عملا گفت تمام بازیای تاریخ آشغالن و تمام:|البته از نظر خودش به جز بازیای مولتی پلیر مثل Fortnite و Clash of Clans:|
 
الان گیرز و هیلو گیمر رو به کمال میرسونن ؟ WTF :)) اتفاقا پلیرهای PS اکثرا طوری نیستن که فقط FPS بزنن ولی با این حال اکثر بازی های مولتی رو PS بیس خیلی بیشتری دارند حالا پابجی چون انحصاری زمانی بوده ایشون خیلی تاکید داره روش اینقدر اوضاع بده :D بگذریم ازش چون مثال خیلی زیاده واقعا خنده داره همچین حرفایی
ولی وقتی راجب فروش صحبت میکنیم بعضی موارد حتی خارج از بحث بازی انحصاری , قیمت , قدرت کنسول و بهتر اجرا شدن بازی و ... هستن
با وجود این همه سایت و منبع گیم بازم خیلی ها مثل ما سایت ها و همه چیو چک نمیکنن , خیلی ها واقعا نمیدونن که مثلا crash , KH , tekken و خیلی بازی ها مولتی پلتفرم هستن طرف فقط PS رو میشناسه خیلی ها هستن کلا کنسول براشون PS هست اصلا کاری به فلان انحصاری و استدیو و این چیزا ندارن , میخوام بگم که کلا برند پلی استیشن به عنوان یه کنسول خونگی به شدت جا افتاده هست حتی در گزارش فوتبال مثلا میبینیم گزارشگر میگه یه گل پلی استیشنی زد یا مثلا طرف عاشق بازی های پلی استیشن هست حتی بعضی ها نمیدونن XBOX چیه . حداقل در اروپا (غیر از UK) و اکثر کشورهای آسیایی به این شکل هست و هر اتفاقی نسل بعد بیفته بازم به راحتی PS بیشتر میفروشه میتونید اینو بوکمارک کنید . نسل قبل 200 دلار گرون تر , 1 سال زمان کمتر , تبلیغات شدید بر علیه PS3 , لانچ افتضاح ، هک شدن 40 روزه psn , بد اجرا شدن بازی های مولتی در اول نسل , از دست رفتن خیلی از انحصاری ها ... تمام اینا رو در نظر بگیرید + شرایط خوب و بهترین نسل ممکنن که رقیب داشت ولی بازم درکل جدال فاجعه ترین نسل ممکن برا PS و رویایی ترین نسل برا XBOX نتیجش میشه فروش بیشتر PS3 !! پس این که نسل بعد XBOX بخواد از PS بیشتر بفروشه عملا ممکن نیست و اگر این نسل هم سوییچ بگیره one رو xbox در تمام نسل ها سوم بوده حتی بهترین نسلش ! اشتباهات مایکرو تاثیر داشته ولی این سونی هست که اگر بدون اشتباه بیاد اجازه نفس کشیدن به بقیه رو نمیده
 
سونی و مایکروسافت رو دوست دارم :D
بجای این بحثا دعا کنید پول داشته باشیم جفتش را بخریم
هرکی بخواد اون یکی دیگه رو ترول کنه در اصل خودشو محروم کرده
اصلشم همینه ادم دوتا کنسول رو داشته باشه .:D
این نسل کنسولای میان نسلی بنظرم توجیه نداره خریدنش . Ps4 pro که نمیدونم فازه سونی چی بوده که ساختش نه 4k رو مثل ادم اجرا میکنه نه تفاوتی با نسخه معمولی داره .درواقع باید ps4 pro کنسول مادر بود نه میان نسلی از اونطرف xbox x واقع کنسول خوبیه اما مشکلش اینه که بد موقعی عرضه شد بخاطر همین الان ارزش نداره خریدشون مخصوصا برای کسایی که کنسول پایه رو دارن . حالا امیدوارم نسل 9 از همون اول یه چیز خرکی بزنن که دیگه احتیاج به کنسول میان نسلی نباشه و همچنین اگه قراره یه بازی رو هم ریمستر کنن مثل ادم از پایه تغیرش بدن نه مثل الان که بازیرو 4k میکنن بدون هیچ تغیری بعد میکنن تو پاچه ملت .
 
  • Like
Reactions: Only Xbox
ولی خب وقتی ما یک Xbox با سخت افزار قابل قبول، با انحصاریهایی که زمان کافی برای توسعه، داشته باشیم شرایط مثل ابتدای نسل هفتم خواهد شد، زمانی که هیلو و گیرز به عنوان رسالت واقعی ویدیو گیم حماسه خلق کردند. بسته ایی که سونی در کل نسل هشتم نتونست بهش برسه. برای همینه که گیمرها خواهان برگشت مایکروسافت هستند، اینجوری دیوانه وار از برگشت نینتندو با سوییچ استقبال کردند
این تیکه رو الان خوندم. یعنی یا پیغمبر:دی نینتندو هم رفت تو ساید شما؟ یه زمان میگفتن انحصاری معنوی الان دیگه رسیدیم به کنسول معنوی :)) چطوری میتونید از جانب یه جماعت دیگه انقدر راحت حرف بزنید:دی اتفاقا خیلی از نینتندو فن ها گرایششون بیشتر به سمت پلی استیشن بوده همیشه و این بیشتر به اشتراکات و علایق ژاپنیشون برمیگرده. چیزی که مایکرو درش هیچه. تو رو خدا خودتون رو نچسبونید به نینتندو. من به شخصه یه تار موی Zelda Breath of the Wild (محبوب ترین بازی این نسلم) رو با صدتا شوتر امثال گیرز عوض نمیکنم. یعنی اصلا در سطحی نمیبینم که بخوان کنار هم قرار بگیرن. هیلو بحثش جداس البته:دی
 
اصلشم همینه ادم دوتا کنسول رو داشته باشه .:D
.
همیشه گفتمو میگم در کنار کنسول سونی ، کنسول نینتندو خیلی مکمل خوبیه :D ، PC هم هست دیگه ، دیگه داشتن دو تا PC تفاوتی نداره :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or