اتفاقات رخ داده در سونی ; از زبان یک Insider !

  • Thread starter Thread starter !_Meshki_!
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
M

!_Meshki_!


یکی از Insider های سایت Neogaf اطلاعات جالبی را در مورد وقایع رخ داده در سونی منتشر کرده است که با خواندن آن تمام اخراج های اخیر منطقی به نظر خواهد آمد !

" برای چه اتفاقات اخیر را به هم ربط می دهید وقتی اصلا ربطی به هم ندارند ؟!
Stig یک پروژه ساخت که 100 میلیون دلار به سونی ضرر زد درحالی که هر باری که از آن تست کیفیت می گرفتند بد ظاهر میشد ! من رقم های متفاوتی را از 75 میلیون دلار تا 90 دلار را شنیده ام اما باید در نظر داشت پروسه ی ساخت بازی سه بار از سر گرفته شد وسه بار هزینه ی ساخت 3/4 بازی را باید محاسبه کرد . هر بار بازی بدتر از قبل میشد . و هر بار کلی پول خرج می شد و این تئوری که بازی شبیه Destiny بوده کاملا غلط است زیرا بازی یک تم ترسناک همانند Deadspace داشت ! سونی خود را به آب و آتش میزد تا آبروی خود و Stig را حفظ کند زیرا بعد از GOW III به او خیلی اعتماد داشت ... ایده ی این بازی درست بعد از GOW 3 شکل گرفت و قرار بود پاییز امسال منتشر شود اما این اتفاق متاسفانه نیفتاد و خلا بزرگی در لاین سونی ایجاد شد .
بعد از این ماجرا سونی به Stig یک شغل در تم Cory Barlog پیشنهاد داد اما او حاضر نشد سمتی کم تر از کارگردانی را قبول کند و استدیو را ترک کرد !!!

Amy Hennig در مورد مسیر آنچارتد با بقیه کارگردان ها مشکل داشت و استدیو رترک کرد . Justin Richmond هم که همیشه پیرو Amy بود یک پیشنهاد خیلی عالی از Riot گرفت و او نیز استدیو را ترک کرد .
Naughty Dog صدمه نخواهد دید . Uncharted 4 مثل همیشه فوق العاده خواهد بود . Riot حالا یک مهره ی فوق العاده دارد و Amy می تواند استدیو خودش را تاسیس کند .


Guerilla Cambridge بر روی یک بازی Vita کار می کند که افتضاح است و خوب نخواهد فروخت . در نتیجه استدیو کوچک تر می شود تا بتواند روی پروژه ی دیگری تمرکز کنند .
کارگردان Driveclub نمی تواند بازی را سر موقع تحویل دهد سونی به او فرصت میدهد باز هم نمی تواند ؟ جایگزین می شود !

فاجعه است که کسی کارش را از دست بدهد اما سونی دارد از اشتابهات نسل پیش خود درس می گیرد . برای مثال Socom 4 که یک شکست پرهزینه بود . سونی تیم هایی را که بازدهی ندارند از بین می برد . منطقی به نظر می رسد . بخش Playstation اکنون در شرایط بسیار خوبی است . PS3 بالاخره به سوددهی رسیده و PS4 عالی شروع کرده است . ما طلسم نشده ایم ; همه ی این ها اتفاق های جداگانه ای هستند که هرکدام دلیل منطقی داشتند ...

منبع
 
Last edited by a moderator:
پست جالب و خوندنی دارینا ولی من اکثر پستاتون رو با این قیافه میخونم:

:d:d:d:d:d:d
 
این قضیه مالی سونی رو چرا به فن بودن میچسبونید؟ من خودم شخصا فن سونی ام
بچه ها این همه لینک و منبع آوردن که وضعیت مالی سونی روبراه نیست اونوقت شما هنوز گیره فن بازی هستید!
دوست من من نگفتم که مشکل مالی نداره... میگم عنوان کردنش تو سایت گیمینگ وربط دادن تمام اتفاقات به این موضوع فقط باعث اعصاب خورد شدن میشه در حالی که ربطی نداره, به جای این که گیر منو پیدا کنی سعی کن منظور حرف را بگیری
 
هنوزم ول کن این قضیه نیستی شما؟! برادر من کاهش درامد در اقتصاد به معنی کاهش درامد هست , نه ضرر سالیانه. 1.1 میلیارد دلار ضرر به سونی وارد میشه طبق پیش بینی خودش در سال مالی که تا دو روز دیگه تموم میشه. اگر این پیش بینی درست در بیاد یعنی سونی 1.1 میلیارد دلار ضرر کرده. نه اینکه درامدش کمتر شده باشه.



اینا نمی گن کاهش درامد , اصلا صحبتشون با درامد شرکت (revenue) ارتباطی نداره. تمام صحبتشون درباره ی ضرر (loss) هست. دیگه این قضیه اصلا پیچوندن نداره.



شرکت های بزرگ در گزارش های سالانشون از دو عبارت income و revenue استفاده می کنن. برای مثال گزارش مالی مایکروسافت رو ببین : https://www.microsoft.com/Investor/...s/PressReleaseAndWebcast/FY14/Q2/default.aspx
با توجه به اینکه هیچ موقع نمیشه سود یک شرکت از درامدش بیشتر باشه(در لینک بالا revenue از income بیشتره (شاید تحت الفظی بری گوگل ترنسلیت جفتشون معنی درامد رو بدن اما وقتی میری امار های منتشره رو می بینی این دو معانی کاملا متفاوت نسبت به هم دارن)) , بنابرین در گزارش های شرکت های بزرگ revenue به معنای درامد و income به معنای سود هست. اون چیزی که شما به اشتباه ازش نام بردی (همون درامد خالص که گفتی) net revenue یکی از کم کاربرد ترین واژه ها هستش یعنی حداقل من یکی در گزارش شرکت های بزرگ همچین عبارتی رو ندیدم یا خیلی کم دیدم(خواستی مثالش رو برات می زنم که اصلا این net revenue چی هست تعریفش و چقدر فاصله داره از نظر معنایی با net income). در تمامی گزارش ها revenue به معنی درامد هست و income ( و net income که میشه سود خالص) مربوط به سود یک شرکت هستش. در واقع این شما هستین که این دو کلمه رو با هم اشتباه گرفتین. سونی در سال گذشته 72 میلیارد دلار revenue (درامد) داشته و حدود 400 میلیون دلار income (سود).

نه اتفاقا من اصلا اشتباه نگرفتم منظور من خیلی مشخصه سونی ضرر کرده این قضیه پیچوندن موضوع که میگن نسبت به پارسال سود کمتر کرده غلطه چون خیلی واضح همه جا گفته annual loss که این با سود کمتر فرق داره معنی net income هم میشه درآمد خالص منظور از درآمد تو اقتصاد کلان سود هست Revenue مقدار عایدی هست یعنی پولی که به دخل سرازیر میشه میتونه درآمد نباشه وام باشه یا حاصل فروش ساختمون و مایملک کمپانی باشه که با درآمد فرق داره ولی جالبه که کلا دوستان حقیقت رو قبول نمیکنن به هر حال واقعیت اینه که سونی امسال 1.1 میلیارد دلار دیگه از سرمایشو از دست میده در واقع 70-80 میلیارد دلار پول رو که اگه بزاره توی یک بانک تو آمریکا بهش سالی 3-4 % سود میدن میبره تو بازار نه تنها یک سنت روش نمیگذاره بلکه 1.1 میلیارد دلار هم ازش کم میکنه و تحویل میده که این برای یک کمپانی وحشتناکه و باید جلوش هرچه سریعتر گرفته بشه چون باعث سقوط رتبه اعتباری و سقوط سهام میشه که البته شده و ممکنه بانکها از دادن وام طفره برن و مسائل بعدش.
البته من اعتقاد به ورشکستگی ندارم چون ورشکستگی به این راحتی واقع نمیشه ولی این جریان که نشده از راه تولید و ارائه محصول جلوش رو بگیرن باعث کوچک شدن کل کمپانی و تمرکز روی بازارهای محدودتر میشه به عبارتی سونی هر سال در حال خارج شدن از بخشی از مارکتینگ هست و رقبای بسیار قدرتمندی با توان مالی چندین برابر بالاتر مثل سامسونگ و ال جی به سرعت جای خالیش رو در مارکت پر میکنن.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or