آینده پلتفرم PC در دست عناوین Indie
در این مصاحبه از وی سوالی شد مبنی بر اینکه: "با توجه به رشدی که بازی های indie بر روی پلتفرم PC داشته، فکر می کنید آینده عناوین پرهزینه و بزرگ بر روی این پلتفرم چگونه خواهد بود؟"
وی در پاسخ به این سوال اذعان کرد که در چند سال آینده با توجه به چالش هایی که ساخت بازی هایی مثل Guild Wars 2 به دنبال دارد بخش وسیعی از بازار PC در اختیار عناوین indie وکم هزینه قرار خواد گرفت.
Johanson گفت:
"وقتی شما یک بازی مثل Guild Wars 2 می سازید یا وقتی قصد قرار دارید یکی از عظیم ترین عناوین MMO را بسازید در واقع شما دارید روی تمام کمپانی تان ریسک می کنید چرا که ساخت این گونه بازی ها علاوه بر زمان زیاد سرمایه زیادی را هم می طلبد و به همین دلیل شما محکومید به هر طریقی که شده شکست نخورید."
وی در ادامه گفت: "اگر بازی شما به جای پرطرفداربودن، به یک عنوان متوسط هم تبدیل شود شما با این کارتان موقعیت تعداد زیادی از انسان ها (کارکنان) را به خطر خواهید انداخت."
وی افزود: "من الان کمپانی های زیادی را می بینم که دارند از این بازار پا پس می کشند؛ چون پیش خودشان این فکر را می کنند که 'ما نمی خواهیم ریسکی به این بزرگی کنیم، این کار برایمان گران تمام خواهد شد و چنین ریسکی می تواند تمام شرکتمان را به مرز نابودی بکشاند' ولی در ساخت بازی های indie شما چنین نگرانی هایی نخواهید داشت. شما ممکن است دو، سه، چهار و یا حتی پنج عنوان بسازید که آنچنان هم موفق نباشند، اما خطری شما را تهدید نمی کند چرا که ساخت این گونه بازی ها نه آنچنان گران است و نه پرسنل زیادی می خواهد. اما در تجربه ی بعدی تان اگر بتوانید عنوانی مثل Angry Birds بسازید، بازی شما سر وصدای زیادی به پا خواهد کرد و به دنبال آن تا مدت ها شما آسوده هستید و آنقدر اندوخته دارید که تا قرن ها می توانید کمپانی تان را حفظ کنید."
او این دلایل را عواملی دانست که به موجب آن شما در آینده عناوین indie فراوانی خواهید دید.
وی در پایان گفت: "من فکر نمی کنم در آینده کمپانی های زیادی به ساخت عناوین MMO بپردازند.
من شرکت های زیادی را دیده ام که سعی می کردند از World Of Warcraft تقلید کنند ودر پایان نسخه آنها پیچیده شد وشکست خوردند. و به همین منوال هم شما در آینده شرکت های زیادی را خواهید دید که سعی خواهند کرد با ریسک پذیریشان، عناوینی به بزرگی Guild Wars 2 بسازند."
منبع
آخرین ویرایش: