آینده پلتفرم PC در دست عناوین Indie

Techman

کاربر سایت
Jan 12, 2010
448
31851734155655709737.jpg

آینده پلتفرم PC در دست عناوین Indie

وبسایت Gamingbolt اخیرا مصاحبه ای داشته با یکی از عوامل استودیوی ArenaNet’s یعنی آقای Colin Johanson که مسولیت کارگردانی Guild Wars 2 را به عهده داشت.
در این مصاحبه از وی سوالی شد مبنی بر اینکه: "با توجه به رشدی که بازی های indie بر روی پلتفرم PC داشته، فکر می کنید آینده عناوین پرهزینه و بزرگ بر روی این پلتفرم چگونه خواهد بود؟"
وی در پاسخ به این سوال اذعان کرد که در چند سال آینده با توجه به چالش هایی که ساخت بازی هایی مثل Guild Wars 2 به دنبال دارد بخش وسیعی از بازار PC در اختیار عناوین indie وکم هزینه قرار خواد گرفت.
Johanson گفت:

"وقتی شما یک بازی مثل Guild Wars 2 می سازید یا وقتی قصد قرار دارید یکی از عظیم ترین عناوین MMO را بسازید در واقع شما دارید روی تمام کمپانی تان ریسک می کنید چرا که ساخت این گونه بازی ها علاوه بر زمان زیاد سرمایه زیادی را هم می طلبد و به همین دلیل شما محکومید به هر طریقی که شده شکست نخورید."

وی در ادامه گفت: "اگر بازی شما به جای پرطرفداربودن، به یک عنوان متوسط هم تبدیل شود شما با این کارتان موقعیت تعداد زیادی از انسان ها (کارکنان) را به خطر خواهید انداخت."

76935828451046378955.jpg


وی افزود: "من الان کمپانی های زیادی را می بینم که دارند از این بازار پا پس می کشند؛ چون پیش خودشان این فکر را می کنند که 'ما نمی خواهیم ریسکی به این بزرگی کنیم، این کار برایمان گران تمام خواهد شد و چنین ریسکی می تواند تمام شرکتمان را به مرز نابودی بکشاند' ولی در ساخت بازی های indie شما چنین نگرانی هایی نخواهید داشت. شما ممکن است دو، سه، چهار و یا حتی پنج عنوان بسازید که آنچنان هم موفق نباشند، اما خطری شما را تهدید نمی کند چرا که ساخت این گونه بازی ها نه آنچنان گران است و نه پرسنل زیادی می خواهد. اما در تجربه ی بعدی تان اگر بتوانید عنوانی مثل Angry Birds بسازید، بازی شما سر وصدای زیادی به پا خواهد کرد و به دنبال آن تا مدت ها شما آسوده هستید و آنقدر اندوخته دارید که تا قرن ها می توانید کمپانی تان را حفظ کنید."
او این دلایل را عواملی دانست که به موجب آن شما در آینده عناوین indie فراوانی خواهید دید.

36946899094855623101.jpg


وی در پایان گفت: "من فکر نمی کنم در آینده کمپانی های زیادی به ساخت عناوین MMO بپردازند.
من شرکت های زیادی را دیده ام که سعی می کردند از World Of Warcraft تقلید کنند ودر پایان نسخه آنها پیچیده شد وشکست خوردند. و به همین منوال هم شما در آینده شرکت های زیادی را خواهید دید که سعی خواهند کرد با ریسک پذیریشان، عناوینی به بزرگی Guild Wars 2 بسازند."


منبع
 
آخرین ویرایش:

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
نظرش چیه صنعت گیم سازی رو بی خیال بشیم نکنه که آقایون عنوانی بسازن که متوسط باشه و به خاطر عنوان ... که ساختن شاید برشکستشن واقعا که خندم میگیره بله سال به سال که جلو میریم صنعت پیشرفت میکنه اگه قرار بود همه همین جوری فکر کنن کلا چرا کارت گرافیک درست کنیم چرا CPU قدرتمند تولید بشه با همون سیستم های P-2 هم می شد این بازی ها رو ساخت .

کسی که میخواد عنوان بزرگ بسازه باید چند تا بازی خوب در حدی که خرج زیادی نداشته باشن بسازه بعد با پول انها ریسک عنوان بزرگی رو بکنه که اگه هم موفق نشد از هم نپاشن نه اینکه بگیم چون ما میخوایم یه پروژه جاه طلبانه بسازیم امکان داره شرکت بپاشه ما بی خیال میشیم کلا میریم دنبال بازی های کوچیک و.... .
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
حرفش به جا هست. منظورش همون ریسک پذیریه بالا هست. فکر کنم قبلا هم یکی از سران EA یا ubi در این مورد صحبت کرده بود.
همیشه پله های ترقی از 0 شروع میشه و باید از ابتدا اومد بالا.
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
اقا اینا همش کشکه، اخه کی گفته ؟ اهان این یارو گفته :D در کل امکان نداره که ناشر های بزرگ صنعت بازی PC رو ول کن تا سرنوشتش بیفته دست بازی های Indie.
 

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,454
نام
Nimo
حرفش به جا هست. منظورش همون ریسک پذیریه بالا هست. فکر کنم قبلا هم یکی از سران EA یا ubi در این مورد صحبت کرده بود.
همیشه پله های ترقی از 0 شروع میشه و باید از ابتدا اومد بالا.

پله ترقی ؟ میشه بگی کمپانی های بزرگ پله های ترقی چی رو باید از 0 شروع کنن بیان بالا ؟ الانش هم کلی بازی indie داریم و قوی ولی هر چیزی به جای خود indie جای خودش بازی های AAA هم جای خودش. ea کلا از این حرف ها نمیزنه و ubi بوده که ubi هم روی pc کاملا وضعش معلوم هست. این حرفی هم که ایشون میزنه سوزش حاصل از GW1 هستش که گند زدن.
 

DOKTOR_PS3

کاربر سایت
Feb 20, 2008
434
نام
کسرا
البته یارو غلو کرده اما شاید در آینده یه همچین چیزی فراگیر بشه مثل angry bird.من چند وقت پیش یه فیلمی در مورد indie games و معدودی سازنده های آرکید که در مورد تجربه هاشون در مورد ساخت این نوع بازیها اظهار نظر میکردند دیدم.خیلی جالب بود مثلا سازنده بازی بزرگی مثل braid میگفت چجوری این بازی بزرگ رو تک نفره ساخته و به علت بها ندادن به این بازی تا مرحله افسردگی و جنون پیش رفته و به یکباره منتقدها این بازی رو کشف کردن و به یکی از بهترین بازیهای اعصار تبدیل شده.یا مثلا از زبان phil fish سازنده بازی fez که خودش میگفت شرکت راک استار سر بازی rdr میلیونها خرج کرد و فحش میداد که من تنهایی تونستم این بازی رو بسازم(بنده قصد توهین به شرکت معظم *R رو ندارم:d)یا مثلا سازندهای super meet boy که با زندگی فکستنی که داشتند تونستن بازی رو بسازند در حالی که سایتهای بزرگی مثل gamespot از اونها انتقاد میکرد اونها تونستن بازی رو روی xbla قرار بدهند و بعد از یه سال از فروش بازی صاحب یه خونه برای خودشون بشن.یا بازی minecraft که توضیح دادن اتفاقاتی که رخ داده در این مبحث نمیگنجه زیاد عجول نباشید آینده قضیه رو تعیین میکنه.من قبلا فکر میکردم گیمرها به کنسول خلاصه میشن اما با اضافه شدن همه نوع طیف سنی و خانوادگی و عوض شدن دید گیمرها به کنسول شاید در آینده شاهد بعضی تحولات باشیم.
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
تا چند وقت دیگه که کنسولای جدید هک نشدن,فقط من میخندم به کسایی که قدیما میگفتن PC بده الان PC فن شدن.PC در ایران آینده ی خیلی خوبی داره:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر