آینده سری بازی‌های Hitman در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت زیرا…

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
Untitled.png
در اقدامی غیرمنتظره و غافلگیرکننده، امروز کمپانی Square Enix اعلام کرد استودیو دانمارکی IO Interactive، سازنده سری بازی‌های Hitman را به فروش گذاشته است.

طبق بیانیه‌ای که توسط سرمایه‌گذاران این کمپانی منتشرشده است. این ناشر ژاپنی اعلام کرد که تا ۳۱ مارس ۲۰۱۷ چهل‌ودو میلیون دلار پول را ازدست‌داده است و تصمیم بر آن شد که تمرکز بر روی استودیوها و فرانچایز های مهم خود را محدودتر کند.

در این بیانیه آمده است که:

«برای به حداکثر رساندن رضایت مخاطبین و روبه‌جلو حرکت کردن طبق بازار فروش بازی‌ها، ما تصمیم گرفتم که تمرکز خود را بر روی فرانچایز های مهم و استودیوهای کلیدی بگذاریم.»

به‌عنوان نتیجه، متأسفانه کمپانی Square Enix تصمیم گرفت که است که از موقعیت تجاری خود نسبت به استودیوی محبوب و معروف IO Interactive عقب‌نشینی کند.

دلیل فروش این استودیو به شرح زیر است:

فروش نه‌چندان مناسب عناوین این استودیو و ضرر زیاد به‌واسطه این عناوین

از دست دادن ۴,۸۹۸ میلیون ین تا ماه ۳۱ مارس ۲۰۱۷

لازم به ذکر است که به‌علاوه اینکه این استودیو به فروش گذاشته می‌شود حتی بازی‌های در حال ساخت این استودیو نیز متوقف می‌شوند.

و در آخر باید گفت که کمپانی Square Enix مزایده‌ای برای فروش استودیو IO Interactive گذاشته است.

منبع
 
Last edited by a moderator:
یه سوال مگه چقدر بازی مثل سولز بورن های میازاکی وجود داره ؟؟؟ شاید تعدادشون دو رقمی هم نشه اگه دقت هم کنی این بازی ها خیلی عام پسند نیست و مخاطب خاص خودش رو داره اگه هم می بینی دارک سولز 3 و بلادبورن تو فروش موفق تر بودند اینه که خود میازاکی هم کم کم داره از مواضع قبلی خودش سر دیمنز سولز و دارک سولز 1 عقب می کشه و بیشتر با گیمر های امروزی راه میاد (دیگه خودت بهتر از من می دونی منظورم چیه )
هزینه ساختن بازی به شدت بالا رفته و جرات ریسک کردن رو از سازنده ها گرفته برای همینه که survival horror شده شوتر مخفی کاری شده شوتر چون می دونند اینطوری فروششون رو تضمین می کنند که خوب اینم دلیلش همون نسل گیمر های امروزیه
در مورد عقب کشیدن میازاکی سر بلادبورن و دارک3 خیلی موافقم نیستم.....درسته نسبت به نسخه های اولیشون کمی ساده تر هستن ولی بازم سختی و اون کلیتش رو حفظ کردن

در مورد ریسک کردن هم طبیعیه که اینطوری بشه.....الان مثه بیست سال پیش نیس و بازیسازی به یه صنعت تبدیل شده و تو هر صنعتی اگه برای تحقیق و توسعه و طراحی و ...... خرج و ریسک نکنی باختی.
گذشت 20 سال پیش که چند نفر بعد ازظهرا میشستن دور هم و یهو فلان بازی رو می ساختن یا فلانی میرفت تو اتاق میومد بیرون فلان موتور بازیسازی ساخته میشد(خبرا موثقه ها...اسما رو فلانی کردم)

الان بازیسازی صنعت شده و اگه ریسک و هزینه نکنی باختی
برا نجات دادن این سبکا هم باید ریسک و هزینه کنن .....طراحی کنن ....مایه بذارن و .... .وگرنه این سبکا هم میمیرن
بخوای بازیهای این سبک رو با همون قالب سابق بدی جواب نمیده....کلی هم راه هست برای تغییر و تنوع دادن

.
 
در مورد عقب کشیدن میازاکی سر بلادبورن و دارک3 خیلی موافقم نیستم.....درسته نسبت به نسخه های اولیشون کمی ساده تر هستن ولی بازم سختی و اون کلیتش رو حفظ کردن

در مورد ریسک کردن هم طبیعیه که اینطوری بشه.....الان مثه بیست سال پیش نیس و بازیسازی به یه صنعت تبدیل شده و تو هر صنعتی اگه برای تحقیق و توسعه و طراحی و ...... خرج و ریسک نکنی باختی.
گذشت 20 سال پیش که چند نفر بعد ازظهرا میشستن دور هم و یهو فلان بازی رو می ساختن یا فلانی میرفت تو اتاق میومد بیرون فلان موتور بازیسازی ساخته میشد(خبرا موثقه ها...اسما رو فلانی کردم)

الان بازیسازی صنعت شده و اگه ریسک و هزینه نکنی باختی
برا نجات دادن این سبکا هم باید ریسک و هزینه کنن .....طراحی کنن ....مایه بذارن و .... .وگرنه این سبکا هم میمیرن
بخوای بازیهای این سبک رو با همون قالب سابق بدی جواب نمیده....کلی هم راه هست برای تغییر و تنوع دادن

.
دقیق با حرفت موافقم .
ولی متاسفانه اینجا یه مشکلی هست اونم اینه که اگر شرکتی بخواد ریسک کنه و به نتیجه نرسه همون دفعه اول چهارتا چرخش بالاست...!!!یعنی ورشکست باید جمع کنه بره..!!حالا چرا.؟؟چون دقیقا خرج بازی سازی از اول تا آخر دیگه مثل قدیم نیست که کم هزینه باشه پدر طرف درمیاد...!!!دقیق همونطور که طرف میرفت تو اتاق میومد بیرون یه انجین میساخت یا چند نفر جمع میشدن دور هم یه بازی میساختن (Okami,Godhand)الان دقیق یه شرکت بخواد همچین کاری کنه خودش به اندازه بودجه ی یکسال کشور ما تموم میشه:D:Dو واقعا هم باید حق داد شرکتها خیلی خیلی از قبل کمتر ریسک کنن..!!!برای همین هم هست که دیگه ما شاهکاری مثل Parasite eve یا Dino crisis یا خیلی از بازیهای که تو تاریخ گم شدن رو نمیبینیم..!!!البته مقصر نیستن الان عامه پسند شده شوتر این یه فکت هست دیگه کسی مثل من نمیشینه بازی Parasite Eve 1 رو روی PS1 بالای 10 بار تموم کنه:(:((واقعا یادش بخیر قدیم چه بازیهای داشتیم)
 
البته حالا دوستان کلی نق و قر به گیمرها زدند ولی باید قبول کنیم بازاریابی Hitman 2016 به شدت افتضاح بود. یک بازی شصت دلاری رو تیکه تیکه کردند هر چند ماه یکبار بدون تبلیغات خاصی یک قسمت ده دلاری نهایتا دو ساعته رو میفرستاند تو بازار اونم بدون انسجام خط داستانی.

شما وقتی یک بازی فوق العاده ساختی ولی عرضه مناسبی نداشته باشی از بین میره. ( نمونه اش Titanfall 2 به عنوان یک بازی شوتر مولتی پلیر محور و بازی dishonored 2 به عنوان یک بازی تکنفره داستان محور ) و اینکه الان درسته شاهد افزایش بودجه ساخت بازیها هستیم ولی از اون طرف فروش دیجیتالی بازیها به شدت بالا رفته و نسبت به قدیم که کل فروش رو نسخه های فیزیکی در بر میگرفتند، در حال حاضر از فروش دیجیتالی سود کلان تری رو نصیب سازنده ها میشه

من که خودم از طرفدار های قدیمی هیتمن بودم صبر کردم بازی کامل شد به قیمت سی دلاری خریدم و اینکه جدا از اون بازی نواقض کمی نداشت. همونطور که گفتم از عدم انسجام خط داستانی که بازیباز مشتاق به پیشروی بشه تا عدم نواوری خاص در گیمپلی. در واقع میشه گفت Hitman 2016 چیزی بود که باید تو نسل قبل میبود نه اینکه الان طراحی مراحل به اینگونه باشه.

علاوه بر عملکرد ضعیف اسکوئر انیکس تو بازار یابی Hitman و عدم خلاقیت از سمت استدیو ioi، تو پست اول ام هم تو این تاپیک گفتم الان اسکوئر انیکس با مارول قرارداد ساخت چنتا بازی براساس اونحرزها بسته و دوتا استودیو eidos montreal و crystal dynamics رو به منظور ساخت این بازیها گسترش داده. زمانی فروش تضمین شده بازیهای سوپر هیرویی رو داره دیگه نیازی به بازیهایی همچون Hitman و Deux Ex نداره.

همین اتفاق برای استدیو های EA هم در حال رخ دادند هست تقریبا تمام تمرکز EA بر روی ساخت Star wars ها در ژانر های مختلف هست و دیگه خبری از تلاش های مضاعف برای خلق فرانچایزهای ارژینال و یا دنباله عنوان های قدیمی به اون شکل در کار نیست.
 
البته حالا دوستان کلی نق و قر به گیمرها زدند ولی باید قبول کنیم بازاریابی Hitman 2016 به شدت افتضاح بود. یک بازی شصت دلاری رو تیکه تیکه کردند هر چند ماه یکبار بدون تبلیغات خاصی یک قسمت ده دلاری نهایتا دو ساعته رو میفرستاند تو بازار اونم بدون انسجام خط داستانی.

شما وقتی یک بازی فوق العاده ساختی ولی عرضه مناسبی نداشته باشی از بین میره. ( نمونه اش Titanfall 2 به عنوان یک بازی شوتر مولتی پلیر محور و بازی dishonored 2 به عنوان یک بازی تکنفره داستان محور ) و اینکه الان درسته شاهد افزایش بودجه ساخت بازیها هستیم ولی از اون طرف فروش دیجیتالی بازیها به شدت بالا رفته و نسبت به قدیم که کل فروش رو نسخه های فیزیکی در بر میگرفتند، در حال حاضر از فروش دیجیتالی سود کلان تری رو نصیب سازنده ها میشه

من که خودم از طرفدار های قدیمی هیتمن بودم صبر کردم بازی کامل شد به قیمت سی دلاری خریدم و اینکه جدا از اون بازی نواقض کمی نداشت. همونطور که گفتم از عدم انسجام خط داستانی که بازیباز مشتاق به پیشروی بشه تا عدم نواوری خاص در گیمپلی. در واقع میشه گفت Hitman 2016 چیزی بود که باید تو نسل قبل میبود نه اینکه الان طراحی مراحل به اینگونه باشه.

علاوه بر عملکرد ضعیف اسکوئر انیکس تو بازار یابی Hitman و عدم خلاقیت از سمت استدیو ioi، تو پست اول ام هم تو این تاپیک گفتم الان اسکوئر انیکس با مارول قرارداد ساخت چنتا بازی براساس اونحرزها بسته و دوتا استودیو eidos montreal و crystal dynamics رو به منظور ساخت این بازیها گسترش داده. زمانی فروش تضمین شده بازیهای سوپر هیرویی رو داره دیگه نیازی به بازیهایی همچون Hitman و Deux Ex نداره.

همین اتفاق برای استدیو های EA هم در حال رخ دادند هست تقریبا تمام تمرکز EA بر روی ساخت Star wars ها در ژانر های مختلف هست و دیگه خبری از تلاش های مضاعف برای خلق فرانچایزهای ارژینال و یا دنباله عنوان های قدیمی به اون شکل در کار نیست.
غیر از اون انتظارات SE به طرز وحشتناکی تخیلیه و کلا می شه خلاصه کرد که مدیرانی که توی SE نشستن همه از دم احمقن. Tomb Raiderـه 2013 توی یک ماه 3.5 میلیون نسخه فروخت، بعد در اومدن گفتن که پایین تر از انتظاراتمون بوده:| کلا با اینکه این شرایط تقصیر گیمر هاست کاملا مخالفم(حتی تایتانفال 2 که از حماقت EA و عرضش توی اون موقع از سال ضربه خورد) و حداقل در ضمینه هیتمن و توم ریدرو DEx می شه گفت کاملا تقصیر SE بوده.
 
  • Like
Reactions: Ali Venom
غیر از اون انتظارات SE به طرز وحشتناکی تخیلیه و کلا می شه خلاصه کرد که مدیرانی که توی SE نشستن همه از دم احمقن. Tomb Raiderـه 2013 توی یک ماه 3.5 میلیون نسخه فروخت، بعد در اومدن گفتن که پایین تر از انتظاراتمون بوده:| کلا با اینکه این شرایط تقصیر گیمر هاست کاملا مخالفم(حتی تایتانفال 2 که از حماقت EA و عرضش توی اون موقع از سال ضربه خورد) و حداقل در ضمینه هیتمن و توم ریدرو DEx می شه گفت کاملا تقصیر SE بوده.
خب بله بلاخره تراز مالی چیزی در نظر میگیرن الکی که رو هوا نمیگن مثلا کپکام هم گفته انتظار داره اویل۷ تو سال اول ۴.۵ میلیون بفروشه فعلا ۳.۵ میلیون فروخته و هنوز در حد انتظارشون نیست بلاخره سود و افزایش ترازشون در نظر میگیرن انتظارشون میگن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or