آیا کنسولها سد راه حرکت تکنولوژی Gaming شده اند ؟

Reza Razor

کاربر سایت
Jul 25, 2007
1,487
این مطلب که براتون ترجمشو میذارم مطلبیه که بنظرم کاملا اوضاع فعلی صنعت گیم رو نشون میده اگر از نظر ترجمه مشکلی بود ببخشید بذارین به حساب ضربتی بودن کار

مقدمه


روزهای خوش بازی , دوران بازیهای id Software و Epic رو بیاد میارین ؟ نزاع دایمی میدان گرافیک برای FPS های PC ؟ Quake و Unreal ... روزهای کارت گرافیکهای 3dfx Voodoo . ابزاری که گیمینگ به لطف اون لذتبخش میشد .

3dfx شوالیه ی دوره ی تازه ای که سطح گرافیک رو چه برای گیمر ها و چه برای سازندگان وارد حد جدیدی از تخیلات کرد . اما برای ادامه ی این روند به بازیسازانی نیاز بود که خواسته هایی فراتر از حدود معمول داشته باشند .

x3963_1_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.fdM3wqPZbv.jpg


هر سال یا منتظر ادامه ی روتوش خورده از شماره ی قبل یک FPS میماندیم یا شاهد ورود یک IP جدید به عرصه بودیم . Doom رو بیاد میارین ؟ بعد از ریلیز Doom موج جدیدی از FPS سرازیر بازار شد و FPS پادشاه جدید ژانرها . همه جا پر بود از بازیهای کپی شده از Doom . بازیهایی که شاید عنوانهای خوبی هم بینشون دیده میشد ولی هیچکدوم در یک زمینه با Doom فاصله داشتند ... شکستن مرزها .

بعد از اون Duke Nukem 3D بود که بااینکه عنوان 3D رو یدک میکشید ولی هیچوقت نتونست یک تجربه ی درست از یک محیط 3بعدی ارایه بده . Duke تونست با خودش شوخی و طنز رو بهمراه یک تجربه ی مولتی پلیر بینهایت جالب همراه کنه و باعث بشه هنوزهم بعد از 15 سال از زمان عرضه ی بازی خیلیها خاطرات خوبی از بازی بیاد داشته باشن . بعد از اون نوبت Quake بود با یک گیم پلی دیوانه وار و قابل بسط از طریق Mod ها و یکی از بهترین موتورهای گرافیکی زمان خودش .

x3963_4_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.bMHo0vAdTK.jpg


Quake خیلی زود بزرگ شد و رشد کرد . Quake 2 تونست کاملا جایگاه id Software رو بعنوان غول این عرصه تثبیت کنه ولی نوبت Epic بود تا Unreal رو رو کنه . محیط های خارجی و باز در Unreal در مقایسه با محیط های سربسته و محصور Quake خودنمایی میکرد .

درمیان تمام این اتفاقات عده ای از کارکنان سابق Microsoft هم بودند که Valve Software رو شکل دادند . مطمئنا اسمشون رو شنیدین و البته عنوان معروف و پرسروصداشون یعنی Half Life . بازی ایکه از تکنولوژی شرکت id Software استفاده کرد و تونست با ارایه ی هوش مصنوعی قوی در زمان خود ; روایت داستان عالی ; محیط وسیع و شخصیت های ملموس و از همه مهمتر ادامه دار کردن باعث شد باعث شد گیمرها از گیمر بودن خود احساس غرور کنند !

x3963_3_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.nnF08ehpdh.jpg





جایگاه گیمینگ در زندگی ما

هنوز صنعت بازی مسیر اصلی خودش رو پیدا نکرده بود . Nintendo و SEGA با کنسولهایشان در اتاق نشیمن ما درحال مبارزه بودند ولی جایگاه خود رو در بازار میدونستند . بازار هدف اونها متفاوت بود .
گیم در اتاق نشیمن اتفاقی بود که برای خیلی ها افتاد . خواه و ناخواه پدر ; مادر ; پسر و دختر پیر و جوان وارد گود میشدند . دسته ی بزرگی از مخاطبان در مقابل PC قرار گرفتند .

در دهه ی 90 بازیهای Arcade با حضور SEGA عرصه ی پررونقی رو سپری میکرد . بازیهایی مثل Daytona USA, Virtua Racing, Street Fighter و ... بازیهایی که در دستگاههای آرکید پادشاهی میکردند و کنسولهایی که قادر به اجرای همچین بازیهای High-Endـی نبودند . این باعث شد بازار به 3 دسته تقسیم بشه :
بازیهای آرکید - سرگرمی های خانگی ( سگا و نینتندو ) , PC

x3963_11_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.v0q3KY3zl0.jpg


افرادی که قادر به پرداخت هزینه ای بین 1000 تا 3500 دلار بودند میتونستند از سیستمی که نه فقط برای بازی بلکه برای زمینه های مختلفی مثل مولتی مدیا اینترنت و کارهای خلاقانه کاربرد داشت لذت ببرند .

بازیهای PC رو گیمر ها و بازیسازهای پرشور میساختند . بازیهایی با عمق - درجه ی سختی بالا و قابل بسط و گسترش توسط Mod ها . بازیهایی که الان با بیاد آوردنشون خیلی ها حس نوستالژی بهشون دست میده .
حتی بازیهایی مثل Under a Killing Moon, Day of the Tentacle, Space Quest, Leisure Suit Larry, Commander Keen, Zork, Myst, Sim City . این بازیها هنوزهم زنده اند و هنوز بیاد آورده میشن . بازیهایی که بعضی هاشون گاهی وقتا بخاطر درجه ی سختی بسیار بالا غیر قابل اتمام بودن و برخلاف امروز hint و Walk-through درکار نبود . پدیده هایی که امروز بخاطر درخواست مخاطب بوجود اومدن .

popImg.php


Goldeneye 007 برروی Nintendo 64 رو بیاد دارین ؟ وقتی به صفحه ی تلویزیون شلیک میکردین شیشه میشکست و وقتی به دستگیره ی در شلیک میکردین قفل میشکست ! وقتی به زانو شلیک میکردین هدف واکنش کسی که به زانوش شلیک شده رو در میاورد وبا اگه بجای حساسش(!) شلیک میکردین ناله و فریاد میشنیدین ! بازی ای که در دهه ی 90 روی یک پلتفرم ساده ساخته شد ولی چه فایده که جزو معدود عنوان های FPS جوندار روی کنسول بود .

x3963_10_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.iLzzTEIqtb.jpg





نوبت دوره ی جدیدی از گیمینگ میرسد و گیم راه به قلب و جیب ما پیدا میکند .

یکی دیگر از بازیهایی که روی کنسول مرزها رو شکست Halo برروی Xbox بود . مایکروسافت که میدونست این بازی قراره عنوانی بزرگی از آب دربیاد شرکت Bungie رو که در اون زمان مشغول ساخت بازی روی Mac , Windows بود رو برای ساخت عنوان انحصاری Halo روی Xbox بخدمت گرفت .

Halo مامور کمک به کنسولی بود که با چنگ و دندون درحال نبرد با کنسولهای همیشه محبوب PlayStation , PlayStation 2 بود . هیچکدوم از دو PlayStation هیچوقت عنوان FPS قابل توجهی نداشتند و به این خاطر مایکروسافت راه خودش رو در بازار پیدا کرد . حرکتی که جواب هم داد .

x3963_5_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.L-1UmDfSEm.jpg


مایکروسافت حالا یک کنسول خیلی خیلی موفق بهمراه بازاری بزرگ برای فروش سخت افزار و بازی و لوازم جانبی آن بعلاوه ی سرویس Xbox Live دارد .

ولی در این نبرد برای حاکمیت و برتری پلتفرم کنسولی ; چیزی که مایکروسافت فراموش کرد علت محبوبیت پلتفرم ویندوز برای گیمرها بود . ورود سال بسال ورژن جدیدی از دایرکس ایکس یا ارایه ی ویژگی ها و عملکردهای جدید برای باز گذاشتن دست سازندگان !

x3963_16_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.DQ-80Qh2Ka.jpg


مایکروسافت اخیرا قول و قرارهای زیادی به PC-Gamer ها داده ولی تنها چیزی که دیده شده اینبوده که سازندگان فلان بازی قول این را دادند که فلان بازی فقط یک پورت از کنسول نخواهد بود . Cevat Yerli از Crytek با آب و تاب درمورد برتری نسخه ی PC بازی Crysis 2 صحبت کرده بود درحالی که بسادگی میتوان گفت Crysis 2 حتی سایه ای از وجود سابقش هم نبود !



سخت افزار یا سرآغاز یک پایان ؟

یااینحال که شرکتهای تولید کارتهای گرافیکی مثل 3dfx شکست خوردند ولی اگر نبودند و شکست نمیخوردند چه میشد ؟
NVIDIA و ATI )AMD فعلی) سالهای اخیر را پر از انواع چیپهای گرافیکی کردند . چندسال قبل بازیهایی رو داشتیم که در زمان ریلیز از توان سیستم های ما فراتر بودند و با تمام کیفیت قابل اجرا نبودند . اونها برای این ساخته شدند که با مرور زمان بهتر قابل بازی باشند .

x3963_8_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.noq3CKYzWf.jpg


پول زیادی صرف اینکار میشد . گیمر میتوانست بازیهایی مثل Half Life 2 و Far Cry رو با کیفیت پایین روی یک PC استاندارد بازی کنه . وقتی سیستم رو ارتقا میداد میتونست دوباره اون بازی رو تجربه کنه ولی اینبار با کیفیت بصری بالاتر و زیباتر و همینطور این جریان ادامه پیدا میکرد . طوری که بنظر میرسید بازی در طول زمان خودبخود برای گیمر آپدیت میشد و با زمان جلو میرفت .
این روند ادامه داشت تا Xbox 360 و PlayStation 3 وارد شدند .

x3963_6_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.bLr77MSbpW.jpg


برتری گرافیکی رو از این سو نگاه کنید که با فیلم مقایسه بشه . فیلمهای عالی ای ساخته میشه هرسال از کارگردانان مختلف با ظاهر و زرق و برق زیاد ولی فکر میکنید فیلمهای بیشتری از 10 سال اخیر بیاد شما مونده یا از 10-20 سال قبل از اون ؟! فیلمهای قدیمی ...
اگر منظور درست نرسید بگزذارین از این دید نگاه کنیم ...
با دوربین گوشیتون یک عکس بگیرید و بهش نگاه کنین . خوب بنظر میاد نه ؟ حالا منتقلش کنین به PC تون و با یک نمایشگر بزرگ و Full HD بهش نگاه کنین ... زیاد جالب بنظر نمیاد نه ؟!
ولی اگر یک دوربین عکاسی حرفه ای برای اون عکس داشتین هم روی اون نمایشگر کوچیک و هم اون نمایشگر Full HD عالی بنظر میرسید . فکر میکنید چرا برای گیم همچین حالتی صدق نمیکنه ؟

x3963_14_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.N3TmeMuvuj.jpg


چرا بازیهای مولتی پلتفرم نمیتونن اول روی یک PC قوی و High-End طراحی بشن و بعد برای سیستم هایی با مشخصات پایینتر (کنسولها) بشکلی متناسب با اونها Scale Down بشن ؟ برای بازیهایی که میلیونها دلار بودجه ی ساخت دارن بنظر کار سختی نمیاد . پس مقصر چیه ؟ کنسولها ؟ یا ...؟!



بازاریاب یا مامور اسمیت صنعت بازی ؟

این چیزیست که این صنعت را نابود میکند .

سالهای پیش هم برای بازیها بازاریابی میشد ولی نه با این محدوده و وسعت امروزی . ما Call of Duty یا Assassin's Creed و ... رو داریم که سال به سال کپی میشن و جالب اینه که هرکدام کپی ها از نسخه ی اصلی ده ها میلیون دلار بودجه ی ساخت دارند ! اگر پایه و اساس ساخت یعنی تکسچرها و برنامه های ساخت مپ یا صدا گذاری و توسعه برای کنسول از قبل وجود داشته باشد پس اینهمه بودجه برای چکاری صرف میشود ؟!

x3963_17_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.SiHLAxnKaC.jpg


مگر سازندگان نسخه های بعدی رو بر روی همون پایه ها نمیسازن ؟ اینطور نیست که هر شماره از COD یک انجین بازی و انجین گرافیکی جدید داشته باشد ! بازی همان انجین کاملا زیر و رو شده ی Quake 3 که سال 1999 ساخته شده بود هست ... بله مربوط به 12 سال قبل !

ولی میلیونها دلار هزینه ی ساخت بعلاوه ی کلی هزینه ی کمپین تبلیغاتی بازی صرف میشه . بازاریابی و متقاعد کردن شما با انواع ترفندهای تبلیغاتی و نمایش بهترین نقاط بازی بدون اینکه معلوم بشه این بازی فقط یک لباس جدید بر تن کرده و بدنه و اصل بدون تغییر مونده .

popImg.php


به آخرین نسخه ی COD یعنی Black Ops با نگاه کنید . دقیقا از همان انجین گرافیکی Modern Warfare 2 استفاده میکند . چطور ممکن است ؟ یکسال گذشته ! نباید بازی با ظاهری بهتر عرضه شود ؟ وقتی آخرین فیلم Transformers رو میبینید آیا انتظار دارین که جلوه های ویژه همونطور بمونه یا حتی افت کنه ؟! البته که نه !

کنسولها به مزاج هر جور انسانی خوش میاد حتی کسانی که زیاد به گیم علاقه ای ندارند و اونها هم جلب میشن بخاطر اینکه یک تفریح سادست . چندتا بازی الان پیدا میشن که از صحنه های اکشن تک دکمه ای استفاده میکنن ؟ از لبه دارین می افتین ؟ در زمان مناسب دکمه ی X رو فشار بدین مشکل حل میشه .

x3963_18_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.q0bqFWEBaL.jpg


باید اون غول آخر بدجنسو بکشین ؟ Y رو بزنین تا یه QTE خوشکل از لتو پار شدنش ببینین .
من پول این بازی رو دادم... چرا بمن یکی باید بگه کی چیکار کنم چیکار نکنم ؟ کی تیراندازی کنم کی نکنم ؟



گیمینگ بیش از حد ساده شده ; باید تمومش کرد !

این اتفاق حتی در آخرین و بهترین Crysis 2 هم می افته وقتی شما سوپر-سربازی هستین که از نسل جدیدی از پوشش یعنی نانوسوییت که هم سریعه هم قدرتمنده و هم نامرعی کنندس و شما رو رسما به یک شکست ناپذیر تبدیل میکنه هم اتفاق می افته .
Crysis اصلی که انحصارا روی PC منتشر شد شما وارد یک دنیای شگفت انگیز و Open World شدید که میتونستید هرکاری بکنین . به درختها تیراندازی کنین و اونها رو از وسط به دو نصف کنید ساختمان هارو منحدم کنین با کانتینر برین و ساختمانی که دشمن در آن پناه گرفته رو با بهم بریزین . و شما بودید که فکر میکردین و مدیریت میکردین چطور و چه زمانی از قابلیتهای نانوسوییت استفاده کنین .
با رگبار به دل دشمن بزنین یا بصورت Stealth و مخفیانه به پایگاه دشمن نفوذ کنین یا با یک وسیله ی نقیله به اونجا حمله کنین . شما میتونستین هر سناریو و روشی که علاقه داشتین رو پی بگیرین . ولی Crysis 2 چکار میکند ؟!

x3963_7_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.oGk2lIRCgc.jpg


وقتی وارد نبرد میشوید یا چندتا از آدم بدها باهاتون روبرو میشن سوییت بهتون میگه که حالا حالت Armor یا Stealth رو فعال کنین و آماده بشین که قراره نبرد شروع بشه . حالا دیگه سوییت باهاتون صحبت میکنه که چیکار کنین و چیکار نکنین و کجا برین یا از کدوم قدرت استفاده کنین . پس اصلا چرا من از کنترلر استفاده میکنم ؟ پس وظیفه ی من در بازی چیه ؟
من انتظار بازی Open-Ended ـی که Crytek سال 2007 عرضه کرد یا قبلتر از اون در Far Cry دارم .

بازیهای امروزی نمیخوان شمارو زیاد درگیر کنن و به زحمت بندازن . اونها میخوان شما از بازیتون لذت ببرین و در یک زمان مشخص تمومش کنین تا بتونن متعاقبا با DLC (محتویات اضافی قابل دانلود ) های مختلف از شما پذیرایی کنن و درآمد دوباره نصیب خود !
اگرهم که بعد از 2هفته از ریلیز بازی DLC ها حاضر شدند چرا نباید کلش بعنوان یک بازی جداگانه تحویل شما داده بشه ؟!

popImg.php
x3963_19_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.ctGOVvBh3w.jpg


ولی هممون داستان والدینی که بازیهای بچه هاشونو پس میدن بخاطر اینکه بچشون نتونسته بخاطر سخت بودن بازی اون رو تموم کنه رو شنیدیم .
این روزها پول توی اون بازیها نیست . بازیها باید گیم پلی ساده ای داشته باشن و مولتی پلیر نچندان پیچیده پر از Unlockable ها تا بتونن پول ساز باشن . شما پول بازی رو دادین چرا باید 60 ساعت پشتش وقت صرف کنین تا از تمام Unlockable ها و امکانات بازی استفاده کنین ؟
الان بازار بازار گیمر های Casual است .



گیمینگ پتانسیل بالایی دارد فقط نیاز به خواست قلبی سازندگان دارد

PC زمانی سردمدار Gaming بود وقتی سازندگان با تمام وجود و میل هر 12 ماه آخرین انجین های خود را از رده خارج میکردند . حالا تاریخ مصرف این انجین ها برای ساخت بازی 3 تا 5 سال شده .
آخرین بازی که سازنده ای تصمیم به یک نوآوری اساسی و گذر از مرزها گرفت رو میشه در 3 جمله بیان کرد :

1. سال 2004 زمانی که Valve با ریلیز Half Life 2 سبک جدیدی از فیزیک و انیمیشن صورت را ابداع کرد .

x3963_20_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.2cuAjo6XYk.jpg


2. سال 2007 که Crytek با Crysis لول جدیدی از تخریب پذیری و یک محیط وسیع چشم نواز ارائه داد .

3. سال 2010 که DICE با عرضه ی Battlefield: Bad Company 2 یک عنوان بر مبنای DX11 عرضه کرد درحالی که هنوز یک عنوان مولتی پلتفرم بود .

در انتها یک مساله در مورد سه شرکت Intel , Nvidia , AMD مطرح میکنم

Nvidia و AMD هردو جیبهای پر پولی برای فروش سخت افزار به سونی و مایکروسافت به جیب زده اند (برای فروش چیپ های گرافیکی دو کنسول PS3 و Xbox 360) و هردو شرکت نسلهای جدیدی از GPU رو هر 6 ماه تا یکسال عرضه میکنند . دوهفته ی پیش هم که GPU های دوهسته ای HD 6990 و GTX 590 وارد بازار شدند .

x3963_21_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.yxFfnLm-IK.jpg


ولی ما برای چکاری به این کوهی از تکنولوژی نیاز داریم ؟ Nvidia و AMD این GPU هارو بدون هیچ دلیل خاصی هرسال عرضه میکنند . این کارتها تمام بازیهای روز رو با حداکثر رزولوشن و فریم ریت قابل قبول بسته به بازیها بین 30 تا 60 اجرا میکنند .

کنسولها رزولوشنی زیر 1280x720 رو رندر میکنند و بصورت Upscale شده بنمایش میگذارند و کمتر روزلوشن 1920X1080 را رندر میکنند . درسته کنسول قادر به ارائه ی 1080p هست ولی 95% بازیها هرگز به این نزدیکی هم نمیرسند . با این حال بازی با این محدودیتها بر اساس این پلتفرمها ساخته میشود و به PC ـی پورت میشود که قابلیت پذیرش کیفیت و رزولوشنی بسیار بالاتری است .




حرفهای آخر

آیا این اخطاری به انویدیا و AMD است ؟ اینکه سیستم مورد نیاز بازیهای جدید به اندازه ی کافی بالا نیست ؟ سال بعد چه اتفاقی می افتد ؟ دوسال بعد چه ؟ سه سال ...؟ چه زمان عنوانی عرضه میشود که سخت افزارهای بازار را به چالش بکشد ؟
چرا وقتی با یک GPU ی 300 دلاری میشود با رزولوشن Full HD بالای 30 فریم دریافت کرد 500 دلار هزینه کرد ؟

x3963_22_are_consoles_holding_back_gaming_tech.jpg.pagespeed.ic.4BAHVKyT1s.jpg


ما هیچوقت جواب درستی از سازندگان بازی نخواهیم گرفت . اونها PC رو به پول تر و تازه ای که از کنسولها بدست میارن فروختند . شرکتهای سخت افزار هم درحال شراکت برای ساخت سخت افزارهای آینده هستند و احتمالا همین امروز سخت افزار کنسولهای نسل بعدی ساخته شده .

ولی برای PC های High-End در 2سال آینده چه اتفاقی می افتد ؟ دایرکس 10 و 11 آمدند و رفتند بدون هیچ تغییر خاصی در بازیها . بازیهایی که هنوز براساس دایرکس 9 کنسولها هستند و حداقل من یک نفره حالم دیگه از دیدنشون بهم میخوره .

من هرگز سیستمی با CPUـی اورکلاک شده تا 4 گیگاهرتز و چندین کارت گرافیک SLI شده با پاور 1200 واتی و چندین نمایشگر برای Eyefinity یا Surround Vision هزینه نمیکنم تا بازیهای پورت شده از کنسول رو بازی کنم اما :
But, like an out-of-control-spending-like-crazy-signing-blank-cheques-for-wars-that-they-shouldn't-interfere-in government….

ولی در انتها قدرت دست من نیست ... دست هیچکدام ما نیست .



با تشکر از axivxi
 
آخرین ویرایش:

Mir7anA

کاربر سایت
Oct 28, 2008
837
نام
Maj!D
ممنون... عالي بود.
الان بازار بازار گیمر های Casual است
همين جمله توجيه رشد روزافزون صنعت بازيه. بدون شك كنسولها باعث رشد اين چنيني صنعت بازي شدن.
اين كنسولها بودن و هستن كه پاي گيم‌ها رو به اتاق نشيمن‌ها باز مي‌كنن. توسعه كنسولها و صنعت بازي يك رابطه دوجانبه دارن.
تو اين رابطه هر كدوم از طرفين يك چيزهايي بدست ميارن و يك چيزهايي از دست ميدن.
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
جواب سوال شما که تیتر هم هستش مشخص هستش خیر .

و جواب درست این هستش که کنسول ها صنعت گیم رو به این جا رسوندن درسته PC یکی از اصلی ها هستش اما کنسول ها بودن که بازی کردن رو همه گیر کردن از پیر تا جوان تا ..... از کسی که حتی بلد نیست یک کامپیوتر روشن کنه رو کاری کردن که یک بازی کن حرفه ای بشه .;)

یک موضوع دیگه که یادم رفت بگم این هستش که با وجود این همه دزدی دیجیتالی روی PC شرکت ها کلا فکر سرمایه گزاری بزرگ به صورت انحصاری رو از سرشون بیرون میکنن و شرکت ها به بازی های که فقط فروش .... داشتن روی میاوردن .


اون موقع تنوع یعنی ..... .
 
آخرین ویرایش:

danial.wwf

کاربر سایت
May 15, 2010
2,214
عالی بود.ولی به نظر من کنسولها باعث پیشرفت بازی ها شدن.چون فقط گرافیک نیست که مهمه.کنترل بازی هم مهمه.به عنوان مثال بازی bayonatta فکر نکنه با pc قابل اجرا بود.
ولی pc برای بازی fps خوبه.راجع به کرایسیس 2 ،خودشون نخواستن بازی رو sandbox بسازن.در صورتی که خاصیت تصمیم گیری در بازی مثل کرایسیس 1 رو ما تو بازیهایی مثل farcry2 .just couse 2 به بهترین نحوداشتیم.
 

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Dec 10, 2006
9,253
نام
امیرحسین
سد راه صنعت گیم که نه ، ولی به شدت سد راه پیشرفت بعد تکنیکی و بصری بازی ها شده اند به شدت !

سد راه تکنولوژی شده اند تا صنعت :((
 

Lord Stark

کاربر سایت
Aug 17, 2007
16,047
نام
معراج
همگی پیش بسوی خرید پی سی های 4میلیونی:d
اینو برای پیشرفت صنعت گیم میگم...تازه سالی 2میلیون هم برای اپگرید سیستمهاتون و خرید کارت گرافیکهایی که مثل قارچ هر روز سبز میشن باید کناربزارید:d
 

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
کنسولها نه کنسولهای این نسل جلوی رشد رو گرفتن!
دلایلش هم هزینه بالا هست و مجبورن با استفاده از خیلی چیزها مثل خون و س.س و ... گیمرهای آماتور رو به سمت خودشون بکشن!
مثلا من تو این نسل تنها مس افکت 2 بود که بهم همون حسی رو داد که بازیهای pure ـه نسل قبل میدادن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر