آیا به نظرتون GEARS OF WAR تحول بود؟؟

آیا به نظرتون GEARS OF WAR تحول بود؟؟؟

  • بله

    رای‌ها: 179 54.1%
  • خیر

    رای‌ها: 152 45.9%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    331
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
این که گفتی ربطش به تاپیک چی بود؟
این حرف در تأیید حرف کوروش بود. این که به نظر ایشون و من و خیلیای دیگه، Gears of War تحول ایجاد نکرد، بلکه با تبلیغات وسیعی که براش شد، به کنسول‌بازها قــَـبولونده شد که این گیم، یه گیم متحول کننده است.

یه چیز دیگه هم اینکه، من خودم از این گیم بدم نمیاد، اما در حدّ یه گیم ِ OK، نه بیشتر.
بعضیا خیلی بیش از حد دارن به این گیم اعتبار میدن. هر نوآوری کوچیک رو که نباید به عنوان «تحول در فلان سبک» حساب کرد!
 
متاسفانه در کشور ما شدیدا مرسوم شده که کسی برای سرپوش گذاشتن روی کمبودهای خودش و برای اینکه خودش رو متفاوت جلوه بده با چیزی که خیلیها موافقن مخالفت میکنه و بالعکس.که در نهایت هم هیچ سودی به حالش نداره.قبلا گفتم بازم میگم.اولا نتیجه نظر سنجی کاملا مشخصه.دوما از این 93 نفری که گفتن خیر قطعا و قطعا عده زیادی یا رو pc بازی کردن و یا برای نمک ریزی و تحقیر این بازی این کارو کردن و فقط عده ای قلیلی بودن که واقعا اعتقاد داشتن به حرفشون.نمونش همین کسری که بازم آیدی ساخت و بن شد.ایشون فن درجه یک 360 و این بازی هست ولی به این نظر سنجی رای منفی داد و خیر رو انتخاب کرد.ولی همین آدم وقتی که همه از منطق خارج میشن و شروع میکنن به فرافکنی از مدیر گرفته تا کاربر ساده اومد با آیدیه دومش گفت آره تحول بود.این نشون میده اشکال از یک جای دیگست.در ضمن آقا کوروش بهتون بر نخوره ولی شما متاسفانه به جای اینکه جو رو آروم کنین هی هیزم رو آتیش ریختین.نگاه کن آقا کوروش شما نسخه pc رو بازی کردی.میدونی میانگین امتیازات pc چند شده؟
میانگین pc شده 84 ولی کنسولی شده 94 یعنی تفاوت وحشتناک.خدائی خودت قضاوت کن؟؟؟؟؟؟؟
شما تصور کن بنده نینجا گایدن رو فقط رو 360 بازی کردم.تاپیکی در بخش ps3 زده بشه و نظر سنجی در مورد نینجا کایدن سیگما بزاره و بگه خوب بود یا نه؟بنده طبیعتا به هیچ وجه نباید برم نظر بدم.چون قطعا تجربه متفاوتی هست.به خدا قسم نسخه pc این بازی هم همینه.وقتی شما در pc بازی کردی که میانگین امتیازاتش 10 امتیاز کمتر از نسخه کنسولی داشته قطعا برداشت خوبی از این بازی نداری و کاملا متفاوت هست با دیگران.بنده نسخه کنسولی و pc رو هر دو بازی کردم و به جرات میگم نسخه pc در مقابل کنسولی مفت نمیارزه.البته میدونم جوابم رو چی میدید.قطعا میگید مگه داستان و هسته اصلی بازی عوض شده.من هم در جواب میتونم بهتون بگم شما میتونی نقد سایتهایی که به نسخه pc بازی این امتیاز پائین رو دادن بخونی تا ببینی اشکال کار کجاست.مطمئنا اگر گرز رو pc به درد بخور بود مایکرو از یک سال پیش نسخه pc رو میساخت.مایکروسافتی که به جز پول به هیچ چیز دیگری فکر نمیکنه که اگر میکرد خیلی از عناوین ناب و اختصاصیه خودش رو روی pc عرضه نمیکرد که در نهایت موجب کم شدن فروش کنسولش بشه.
 
ایراداتش اینها بود بنظرم:

استفاده بیش از حد از A.
عبور نکردن از موانع بدون از استفاده از کاور (!!).

خوبی هاش:

Coop خور داستانی. ( Online-Offline -System Link )
ـLive خور در حد 4 سال جزو Top10 بودن.
پشتیبانی بسیار خوب از طرف سازنده.
گرافیک عالی (دوره خودش).
اکشن نفس گیر و مبارزات درگیر کننده (زمان خودش).
Hammer of Down (!!).

درضمن هنوز پاسخم رو ندادید!. چطور شد که دقیقا بعد از Gears همه یاد کاورگیری افتادم. از Dark Sector و U: DF گرفته تا GTA و RedDead و .... یکی از پایها های اصلی گیم پلیشون کاور و شلیک شد؟
اگر مسخره و یکنخوات بود قطعا استفاده نمیکردن.
توقع رونسانس نداشته باشید. ساختی ها رو ساختن الان هم دارن المانها رو میزنن تنگ هم. مهم اینکه چطور بهترین استفاده رو از دست اوردهای گذشته داشته باشن. مثلا چی مونده بخوان به FPS اضافه کنن؟! Brink رو دیدید؟ Mirrors Edge + Battlefield + Killzone2 = Brink :دی. کاری نمونده که نکرده باشن.
HamidoOs:
حمید جون اون Halo که خیلی اوضاعش خرابه. اون از فروشش اون از نقدهاش اون از فن بیسش اون از کسانی که LIVE بازی میکنن و اینا، ولش کن :دی.
 
ایراداتش اینها بود بنظرم:

استفاده بیش از حد از A.
عبور نکردن از موانع بدون از استفاده از کاور (!!).

خوبی هاش:

Coop خور داستانی. ( Online-Offline -System Link )
ـLive خور در حد 4 سال جزو Top10 بودن.
پشتیبانی بسیار خوب از طرف سازنده.
گرافیک عالی (دوره خودش).
اکشن نفس گیر و مبارزات درگیر کننده (زمان خودش).
Hammer of Down (!!).

درضمن هنوز پاسخم رو ندادید!. چطور شد که دقیقا بعد از Gears همه یاد کاورگیری افتادم. از Dark Sector و U: DF گرفته تا GTA و RedDead و .... یکی از پایها های اصلی گیم پلیشون کاور و شلیک شد؟
اگر مسخره و یکنخوات بود قطعا استفاده نمیکردن.
توقع رونسانس نداشته باشید. ساختی ها رو ساختن الان هم دارن المانها رو میزنن تنگ هم. مهم اینکه چطور بهترین استفاده رو از دست اوردهای گذشته داشته باشن. مثلا چی مونده بخوان به FPS اضافه کنن؟! Brink رو دیدید؟ Mirrors Edge + Battlefield + Killzone2 = Brink :دی. کاری نمونده که نکرده باشن.
HamidoOs:
حمید جون اون Halo که خیلی اوضاعش خرابه. اون از فروشش اون از نقدهاش اون از فن بیسش اون از کسانی که LIVE بازی میکنن و اینا، ولش کن :دی.

آخ دمت گرم.واقعا یادم رفته بود.دیگه تابلو ترین تقلید از این بازی gta بود.
این بازی قطعا عنوانی میشه که در یاد اهالی بی غرض گیم خواهد ماند و در آینده به نیکی ازش یاد میشه.همچین بازی ایی امکان نداره با چهارتا نمک ریزی و اشکال بنی اسرائیلی خراب بشه.تازه عظمت رو نشون میده.
دوستانی که میخواهند بدونند تاپیک کی قفل میشه من بهشون میگم:به محض اینکه نظرات خیر بیشتر بشه تاپیک در سه سوت قفل خواهد شد.
 
20 صفحه اینجا با مثلا بحث منطقی تو سر و کله همدیگه زدین 1 نفر نگفت که اینا همش بستگی به Point of View داره! تحول تو ذهن هر کسی یه معنی رو میده! یکی شاید به نو آوری های فراوون بگه تحول! یکی هم کامل کردن ایده های ناتمام بازیهای دیگه رو تحول بدونه! یکی هم مثل من از این بازی خوشش میاد لذت هم میبره اما تحول نمیدونتش چون تو ذهن من تحول معنی از نو بازآفرینی المان های یک ژانر و کاملا تغییر دادن اونو میده به طوری که انقدر خوب ، جامع ، کامل و بی نقص باشه که کلا روی دوران بعد از خودش بازیهاش تاثیر بگذاره! (کاری که GH برای Rhythm یا WoW برای MMORPG کرد! و البته GTA III) که هنوز که هنوزه بازیسازها Base و مبنای کارشونو رو همین بازیها قرار میدن!
یه سری از دوستان هم اینجا رو با چاله میدون اشباه گرفتن یا اینکه این بازی رو مث ناموس خودشون میدونن که حتی 1 انتقاد رو هم (حالا چه جدی چه شوخی و محض در دادن (!) :دی) تاب نمیارن!
به قول اجنبی های بی دین Chill out !
 
سیاوش جان من هرگز روی این بازی تعصب نداشتم و ندارم. حالا من از شما سوال می کنم. تحول دقیقا باید چی باشه؟ از نظر من به قول شما یک ترکیب کاملا جدید و نو آوری اونم در سالی که این بازی اومد یک تحول در صنعت گیم حساب میشه. من دقیقا از لحاظی با شما هم نظرم. Gow سعی کرد از همه تجربیات بازی ها تا اون لحظه استفاده کنه و یک محیط Multi خوب ایجاد کنه. سعی کرد کاورگیری خوبی داشته باشه و داستانی رو هم ایجاد کنه. یک سری اصول گیم پلی هم ایجاد شد که توی نسخه 2 هم ادامه داشت. من این بازی رو به عنوان بازی خوب می دونم ولی بازی نمی دونم که یک تحول 100% در یک سبک خاص بوده باشه. بلکه تحولی کلی در ترکیب و استفاده از تجربیات خوب در عین حال ایجاد یک گیم پلی جدید بود.

والا دوستان (شایدم دشمنان خیلی مطمئن نیستم) جوری از تحول صحبت میکنن که گویی انقلابی با عرضه GeOW به وجود اومده. پس مشخصا منظور از تحول اینجا یعنی GeOW چیزی رو ارایه کرده که تا حالا مشابهی درش وجود نداشته!

چنین مثالی رو وقتی اونطرف مطرح میکنی یکی میاد میگه یعنی چرخ رو دوباره اختراع کرده؟ چون همونطور که میدونی چرخ از مهمترین دستاورهای بشر محسوب میشه، اگر مهمترینش محسوب نشه. چون کلا زندگی بشر رو در خیلی قسمت ها متحول کرد. این متحول یعنی چیزی رو در زندگی روزمره انسان آورد که تاحالا وجود نداشته و وجودش باعث پیشرفت به مراتب سریع تر انسان در حوزه های ترابری و حمل و نقل بوده، بعدا چرخ اومد توی صنعت هم مورد استفاده قرار گرفت و مثلا توی نقاله ها و قرقره ها استفاده شد. پس چرخ یک انقلاب بوده یک تحول بوده چون تغییری که ایجاد کرده باعث بوجود اومدن بسیاری مسایل دیگه شده.

این که میگیم GeOW یک بازی بسیار خوب بوده بخاطر استفاده و توسعه دادن یک سری المان ها که قبلا بودن، خیلی فرق میکنه با اینکه بیایم بگیم GeOW یک تحول در صنعت بازی بوجود ورده.

شما آیا میتونی گفته بالا رو رد کنی؟ من با دلیل صحبت کردم، با دلیل هم انتظار دارم که این گفته رد بشه.

در ثانی شما که انتظار نداری یک بازی نسل حاضر بیاد و با استفاده از همون نیستم کاورگری KILLSWITCH که همون زمان عرضه هم یک بازی متوسط و معمولی شایدم کمتر بود رو ارایه کنه؟ طبیعتا چند سال فاصله و ظهور نوآوری های تکنولوژیکی در یک صنعت استانداردها رو خود به خود افزایش میده.

یه مثال دیگه بزنم برای من mgs اولی رو یک شاهکار میدونم یک تحول میدونم، خیلی های دیگه هم میدونن. اما فرض میکنیم شما تاحالا این بازی رو اصلا ندیدیم، شما گیمر این نسل هستی، توقعاتت از این نسل بسیار توقعات بالایییه، اگر من این بازی رو به شما بدم و بازی کنی آیا شما هم همین عقیده رو در موردش خواهی داشت؟ مسلما نه، توقع داری چیزی مثل چمیدونم Assassin's Creed باشه. یعنی گرافیک بصری و تکنیکی، کیفیت صدا و افکت های صوتی، مکانیزم و گیم پلی بازی در دید شما از استانداردهای پایینی برخوردار خواهد بود که این با معیارهای شما تفاوت داره. پس اگر GeOW بیاد همون مکانیزم های یکی دو نسل قبل ترشو برای شما ارایه کنه حتی حاضر نیستی بگذاری تو دستگا 10 دقیقه امتحان کنی.

غیر از اینه بگید غیر از اینه.

بازی این نسل باید خصوصیاتی داشته باشه که بازی این نسل محسوب بشه، و الا میشه Rogue Warrior که حتی حضور میکی رورک نتونست از گندی که بالاآورد کم کنه.

پس فرق اتزام با تحول رو بدونید. اینکه قبل از GeOW بازی نبوده که بر مبنای انتظارات این نسل باشه اشتباه بقیه است.

در ضمن اگر این بازی نبود آنچارتد و دهها بازیه دیگه هم نبود

با چنین عدله ای من از شما سپاسگذارم که وارد بحث نمیشید. ممنونم.


منظورت از Story بازی همون متن 15000 صفحه ایش هست ؟ اره پدر جان بنده از یه منبع موثق شنیدم این متن داستان رو از زمان سوپر نینتندو تا حالا در حال نگارشش بودن !

تازه میگن 20000 صفحه اش چون دیر به دفتر Epic ارسال شده برای همین مجبور شدن شماره دو رو هم بیرون بدن و الا طرفدارای بازی ممکن بود از شدت نگرانی مرحوم بشن...

من با این مورد کاملا موافقم :دی
میخوای اصلا یک نظر سنجی در این مورد راه بندازیم :دی

بنده خودم 3 اصل رو سرلوحه زندگیم قرار دادم یادته زمان شاه می گفتن "خدا، شاه، پیغمبر"(؟!)... من میگم "رئال، برزیل، میلان" پس از نظر من هم این استدلال نقصی نداره و میتونیم یک تحول هم ما بوجود بیاریم..

در ضمن چیزی جدید رو ساختن و عرضه کردن اسمش تحول نیست بلکه نوآوری هستش.
اما تحولی یعنی این: دگرگون‌شدن1 - ( مصدر ) گشتن گردیدن . 2- دیگر گون شدن تغییر یافتن . 3- از جای شدن جابجا شدن . 4- پشتواره بر داشتن بسته ای برپشت داشتن .

پس این قسمت رو خودت قبول داری دیگه؟ باز جای شکرش باقیه. اما بقیه اش:

نوآوری یعنی mgs که کلا سبک مخفی کاری رو به نوعی در سبک سه بعدی پیاده کرد ولی اگر کسی بیاد بگه متالگیر 2(که از نظر خودم بهترین شمارش بوده) نوآوری داشت اشتباه گفته و باید بگه تحول عظیمی داشت چون هر چیزی که در نسخه اول بود رو به تکامل رسوند و الان میبینیم که چقدر از این بازی تقلید میشه.

Metal Gear 2: Solid Snake به Metal Gear Solid = تحول. چون سبک Tactical Espionage Action متولد شد، روی انجین سه بعدی عرضه شد.

MGS به MGS2: SoL = توسعه، پیشرفت، ارتقا.
چرا؟ چون Tactical Espionage Action بود، 3D هم بود، نسل جدید فناوری گرافیکی هم بود.
در نتیجه پیشرفت و توسعه حادث شد.

MGS2: SoL به MGS3: SE = تحول در سبک Stealth
چرا؟ چون Camouflage تا قبل از اون در هیچ بازی وجود نداشت. اما در MGS3 به وجود اومد. دقت کن، نبود، به وجود اومد.

MGS3: SE به MGS4: GoTP = پیشرفت، توسعه، ارتقا.
ژانر Stealth وجود داشت، 3D وجود داشت، فناوری نسل جدید گرافیکی و پرادازشی هم وجود داشت.

Camouflage وجود داشت، اما نه به صورت Real Time و در لحظه، MGS4 اومد پردازش اینکار رو به صورت Real time مطرح کرد. چرخ بود، اختراع نشد، توسعه داده شد.

گرز هم قضیش همینه.کاورگیری و دوربین روی شانه در بازیهای کیل سوئیچ و اویل 4 بوده ولی کاور گیریه کیل سوئیچ کجا و گرز کجا.حالا گرز اومد و با تغییر دادن و متحول کردن و بهتر کردن این کاورگیری تحولی رو در این بازی پیاده کرد.
خیلیها میگن این بازی تحول نبود و تونست المانهایی که قبلا در بازیهای دیگه بود رو به صورت خوب پیاده کنه.خوب اساتید محترم این اسمش چیه؟نکنه میشه نو آوری؟یا میشه تقلید؟به این میگن تکامل و تکامل هم بخشی از تحول هست.

این اسمش توسعه است، این اسمش پیشرفت، این اسمش "اقتضای زمان" ـه

چرخ اختراع شد، اما از همون اولش کاملا گرد نبود، سنگی بود، چوبی شد. چون با گذشت زمان و تلاش و ممارست انسان و کشف های جدید، انسان تونست نواقص کار رو برطرف کنه، یک چرخ سنگی که کاملا گرد هم نبود و زمان زیادی برای کندنش صرف میشه، به چرخ چوبی رسید...




والا بازی سوم شخص آنلاین توی PC که فکر کنم به قبل از پیدایش اینترنت توی ایران میرسه ! ولی نمونه دم دستی که مربوط میشه به نسل پیش و اولین کنسول اون نسل , Socom بود که هم سوم شخص بود , هم آنلاین. بابت اطلاعتون بگم که Socom برای سال 2002 هست و البته همون طور که گفتم 10 ها بازی قبلش بوده ولی دم دست ترین بازی که یادمه این بود. مشکل اینجاس که اینترنت پرسرعت (اگه به اینترنتهای ایران بشه گفت پرسرعت) تازه 3,4 سال هست توی ایران جا افتاده و دوستان فکر میکنن بازیهای آنلاین هم از همین موقع به دنیا اومدن.

خدا رو شکر که میانگین امتیاز همون سایتهایی که از GeoW تعریف کردن و توی این 18 صفحه بارها به رخ همه کشیده شد , در U2 حدود 3 نمره بیشتر از GeoW 1 هست. جالبه این تقلید فقط از چشم بعضی دوستان دیده میشه و هیچ سایت و مجله ای این تقلید رو ندیده ! وگرنه بازی ای که از بازی دیگه تقلید میکنه , امتیازش بهتر از الگوش نمیشه !

حساسیت ؟! وقتی دوستان میگن توی نسل قبل 4 تا بازی هم با داستان و شخصیت پردازی درست حسابی وجود نداشته , وقتی میگن WOW جلوی GeoW عددی حساب نمیشه , وقتی قیافه مارکوس رو با شاهکاری مثل Machinarium مقایسه میکنن , معلومه 18,19 صفحه میره جلو ! کلآ چیزهایی توی این تاپیک گفته شد که برای قبض روح کردن بازیسازهای بزرگ و اونایی که این صنعت رو تا اینجا رسوندن کافی بود ! حساسیت !!

کاملا باهات موافقم.

متاسفانه در کشور ما شدیدا مرسوم شده که کسی برای سرپوش گذاشتن روی کمبودهای خودش و برای اینکه خودش رو متفاوت جلوه بده با چیزی که خیلیها موافقن مخالفت میکنه و بالعکس.که در نهایت هم هیچ سودی به حالش نداره.قبلا گفتم بازم میگم.اولا نتیجه نظر سنجی کاملا مشخصه.دوما از این 93 نفری که گفتن خیر قطعا و قطعا عده زیادی یا رو pc بازی کردن و یا برای نمک ریزی و تحقیر این بازی این کارو کردن و فقط عده ای قلیلی بودن که واقعا اعتقاد داشتن به حرفشون.نمونش همین کسری که بازم آیدی ساخت و بن شد.ایشون فن درجه یک 360 و این بازی هست ولی به این نظر سنجی رای منفی داد و خیر رو انتخاب کرد.ولی همین آدم وقتی که همه از منطق خارج میشن و شروع میکنن به فرافکنی از مدیر گرفته تا کاربر ساده اومد با آیدیه دومش گفت آره تحول بود.این نشون میده اشکال از یک جای دیگست.در ضمن آقا کوروش بهتون بر نخوره ولی شما متاسفانه به جای اینکه جو رو آروم کنین هی هیزم رو آتیش ریختین.نگاه کن آقا کوروش شما نسخه pc رو بازی کردی.میدونی میانگین امتیازات pc چند شده؟
میانگین pc شده 84 ولی کنسولی شده 94 یعنی تفاوت وحشتناک.خدائی خودت قضاوت کن؟؟؟؟؟؟؟
شما تصور کن بنده نینجا گایدن رو فقط رو 360 بازی کردم.تاپیکی در بخش ps3 زده بشه و نظر سنجی در مورد نینجا کایدن سیگما بزاره و بگه خوب بود یا نه؟بنده طبیعتا به هیچ وجه نباید برم نظر بدم.چون قطعا تجربه متفاوتی هست.به خدا قسم نسخه pc این بازی هم همینه.وقتی شما در pc بازی کردی که میانگین امتیازاتش 10 امتیاز کمتر از نسخه کنسولی داشته قطعا برداشت خوبی از این بازی نداری و کاملا متفاوت هست با دیگران.بنده نسخه کنسولی و pc رو هر دو بازی کردم و به جرات میگم نسخه pc در مقابل کنسولی مفت نمیارزه.البته میدونم جوابم رو چی میدید.قطعا میگید مگه داستان و هسته اصلی بازی عوض شده.من هم در جواب میتونم بهتون بگم شما میتونی نقد سایتهایی که به نسخه pc بازی این امتیاز پائین رو دادن بخونی تا ببینی اشکال کار کجاست.مطمئنا اگر گرز رو pc به درد بخور بود مایکرو از یک سال پیش نسخه pc رو میساخت.مایکروسافتی که به جز پول به هیچ چیز دیگری فکر نمیکنه که اگر میکرد خیلی از عناوین ناب و اختصاصیه خودش رو روی pc عرضه نمیکرد که در نهایت موجب کم شدن فروش کنسولش بشه.

متاسفانه در کشور ما به صحرای کربلا زدن هم بسیار مرسوم شده. چون عراق نزدیکه، محرم هم که اومده. مدیرا هم شبیه شمرن، منم حتما یزیدم، GeOW هم الان شده حسین و ما داریم پیروانشو قتل عام میکنیم و تا سر نیزه کردن سراشون چند گامی بیش فاصله نداریم.

ما هرجایی که توانایی دفاع از ادعاهامون رو نداریم، فوری به جاده خاکی میزنیم تا خاک بلند شه و این خاک باعث بشه که افرادی که دارن دنبال این بحث رو میگیرن دیدشون مخدوش شه و از مسیر اصلی خارج شن.

البته این مکانیزم دفاعیه و قابل درکه اما همیشه جواب نمیده، چون شکارچی همیشه از شکار زرنگتره...


این عکسم فقط جنبه این رو داره که به اونایی که فکر میکنن بنده GeOW تاحالا ندید و بازی نکردم اثبات بشه که همچین چیزی وهم و خیاله...

attachment.php
 

Attachments

  • DSC02518.jpg
    DSC02518.jpg
    34.1 KB · مشاهده: 47
Darkfie1d شما کلاً نظرات جالبی دارید !

یک روز یک آشپز پیدا میشه و با همون مواد غذایی اولیه ای که شما میشناسید ( هویج ، مرغ و .. ) غذایی درست میکنه که شما هیچ وقت در عمرتون مشابهش رو ندیده بودید ! بعد یک نفر پیدا میشه و میگه که این غذا جدید نیست و تکراری هست ! میپرسند چرا ؟ جواب میده که ما قبلاً هم مرغ داشتیم هم هویح و ... و چیز جدیدی به این غذا اضافه نشده ! پس این غذا جدید نیست و تکراری هست !

قضیه شما و دوستانتون هم شده همین ! میگید سنگر گیری گیرز در فلان بازی بود ، زاویه دید دوربینش در اون یکی بازی و ... و مثالی هم که میزنید این هست که سپر پورشه و کاپوت BMW و ... رو روی شاسی سمند میذاریم !!!!!!!!!!!!!! ( که آدم نمیدونه بخاطر این نظر بخنده یا گریه کنه !! )

گیرز یک چارچوب و استاندارد جدید رو برای سبک TPS بوجود آورده و این به نوعی تحول هست ! حالا شما بشین صدر جور فلسفه بچین و دلیل بیار و ... هیلو رو هم که دیدیم چطور ... بگدریم !

این آخرین پست من در این تاپیک و این سایت هست و از این که در این چند ماه عمرم رو در یک چنین مکان بیخودی تلف کردم افسوس میخورم و میخوام جلوی این ضرر رو بگیرم !

شما هم تا ابد الدهر خوش باشید ! تنها چیزی که این سایت برای من داشت الافی ، خراب شدن تجربه بازیبازی ( با این بحثهای بیخود و خراب کردن بازیهای بزرگ !! که البته با همجین نظرات بیخودی هیچ بازیی بزرگی کوچیک نمیشه ) و احساس پوچیی بود که ناشی از گذراندن عمر بر سر کل کل کردن با افرادی بود که انگار در سود و زیان سونی و مایکرو سهیم هستند و به تدریج خودم هم جزو اونها شدم و ...

ولی با همه این تفاسیر من از متالگیر بیزار شدم ، از کریتوس متنفر و از اسمهای سبز رنگ بیزار !!!!!!!!! که همه اینها برای من یادآور یک چیز بودند !!!!!!! فنهای مغز فندقی سونی !! مرگ بر سونی و مایکرو سافت و PS3 و 360 و PC

در هدر دادن عمر خود موفق باشین !!
 
خیلی جالبه قضیه ما هم شده قضیه اون شخصی که میگه این غذا واقعا خوشمزه هستش واقعا یعنی حرف نداره , یکی پیدا میشه میگه این غذا خوشمزه هستش اما به این دلایل این غذا مسموم هستش.

طرف میگه تو از روی حسادت این حرف رو میزنی و نمیتونی ببینی من دارم این غذای به این خوشمزه ای که از بوش پیداست رو میخوام بخورم و میخوای غذای من رو بده کنی که بگی غذای که الان جلوی تو هستش سالم هستش و نمیتونی ببینی غذای من خوش بو تر و خوشمزه تر به نظر میاد.
 
این نظر من در مورد این بازیه که قبلا هم همینجا گفتم:
من خودم Gears of war 1&2 رو بازی کردم.
با توجه به اینکه اینجا حرف از تحول زده میشه باید گفت که تو این نسل دیگه چیزی به عنوان تحول وجود نداره.بیشتر تحولات تا الان انجام شده.بازی های این نسل فقط میتونن اون تحولات رو به تکامل برسونن که به نظر من Gears of war همین کار هم نتونست بکنه.نمونه های تحول رو دوستان در صفحات قبل به درستی اشاره کردن.
مشکل این تاپیک,احداث کننده ی این تاپیکه.جناب "خسته"شما حتی تعریف درستی از تحول نداری.حتی تفکیک درستی از سبک های بازی نداری(اصلا قصد بی احترامی ندارم.)این پست شماست:
شما به من بگو.در بازیهای TPS قبل از GEARS OF WAR کدوم بازی بود که همچین سیستمی رو پیاده کنه.اکثر بازیهای TPS مثل اسپلینتر سل که واقعا میمیرم براش و یا متالگیر همشون سبک مخفی کاری و کند بود و تنها عنوان سریع و مهیج در این زمینه شاید فقط مکس پین بوده باشه
TPS=Third Person Shooter .حالا شما بگو کجای Splinter cell ها و Metal gear ها شوتر سوم شخص بودن!!!
مشکل اصلی شما و بیشتر کسایی که رای به تحول بودن این بازی دادین اینه که تعریف درستی از تحول ندارین.
تو این 20 صفحه ای که خوندم کسی از مخالف ها نگفت که Geow بازی خوبی نیست.همه گفتن بازی خوبیه.ولی اون چیزی که روش پافشاری میشه اینه که "تحول"نیست.به دلایلی که دو تا پست بالاتر از من سیاوش گفته.
 
امروزه برای مثال زدن سبک tps از کلمه ی gears of war استفاده میکنن :cheesygri
و از وقتی گیرز ساخته شد کاور هم به بازی های tpsاضافه شد (یک امر حیاتی ) . اگر کاور نگیرید میمیرید !
قبل از اون کی به فکر کاور بود برو جلو یا علی :cheesygri
برای بار اول خون از نوع اره شدن و پاشیدن رو دیدیم ( تو top 10 خونی ترین بازی های gametrailers هم هست )
هوش مصنوعی که کاور میگیرد و اره میکند
دویدنی که بازی رو 30نمایی میکند
Hammer of Down کجا همچین چیزی دیدین ؟! nice :cool:
یک بازی tps نام ببرید که داستان و شخصیت پردازیش در حد mgs باشد 0 ( چه ربطی دارن به هم ) اگه میشه بازی های tpsی که بعد از گیرز اومدن رو نام ببرین و ببینین چقدر به گیرز شباهت دارن ( خیلی وقت که میخوام بیام نظرمو بگم اما حوصله ی جنگ دعوا رو نداشتم و ندارم )
 
تو این 20 صفحه ای که خوندم کسی از مخالف ها نگفت که Geow بازی خوبی نیست.

پس لطفا دوباره این 20 صفحه رو با دقت بخون. از شخصیت پردازیش گفتن که به شخصیت پردازیه هاپو کومار هم نمیرسه. از داستان و موسیقیش که گفتن اصلا چیزی بنامه داستانو موسیقی نداره. از گیم پلیش که گفتن فقط کپی و تقلیده. از سازندش که گفتن با زیر میزی دادن و تبلیغ کردن، امتیاز و فروشه بالا بدست آورده. شما مطمئنی 20 صفحه از همین تاپیکو خوندی؟
در ضمن من هم نمیگم Geow تحول بوده. هر شخصی هم نظرش محترمه. یکی میگه تحول هست و یکی میگه نیست ولی فکر نکنم درست باشه که این گیمو که واقعا اولین قسمتش در زمانه خودش یه بازیه عالی بود و مورده ستایشه خیلیها قرار گرفت رو اینجوری بکوبونن و تخریب کنن.
من مطمئنم تمامه این بحثها و درگیریها هم بخاطره مسخره کردن، تخریب و کوبوندنه این بازی توسط بعضیا شروع شد. اگه نه خب شما بیا بگو تحول نبود، کسی ناراحت نمیشه. من خودمم میگم تحول نبود ولی دیگه نمیام انواع و اقسامه متلکها رو بندازم و سعی کنم که طرفدارایه بازی رو مسخره کنم و یا بازی رو با خاک یکسان کنم. این چیزاست که باعثه جنگ و جدل میشه.
 
من مطمئنم تمامه این بحثها و درگیریها هم بخاطره مسخره کردن، تخریب و کوبوندنه این بازی توسط بعضیا شروع شد. اگه نه خب شما بیا بگو تحول نبود، کسی ناراحت نمیشه. من خودمم میگم تحول نبود ولی دیگه نمیام انواع و اقسامه متلکها رو بندازم و سعی کنم که طرفدارایه بازی رو مسخره کنم و یا بازی رو با خاک یکسان کنم. این چیزاست که باعثه جنگ و جدل میشه.
نه خیر جناب ! به خاطر اینه که این دوستان که چند ساله از عمر گیمر شدنش میگزره (که دقیقا از ورود ADSL و کنسول های 7th Gen به ایران شروع میشه ) هنوز بازی رو انجام ندادن که معنی واقعی تحول رو بهشون نشون بده ! اصلا کدوم بازی در این چند ساله از نسل جدید واقعا تحول ایجاد کرده ؟ من الان LPB تو ذهنم هست ! ولی واقعا چیز دیگه ای یادم نمیاد ! واقعا چنتا بازی تو این چند سال ( 2005 به بعد ) اومده که مفهومی بالاتر از یه بازی داشته باشه ؟ حتی Suda 51 هم بعد از Killer 7 نتونست موفقیت اونو تکرار کنه ! کدوم بازی اول شخصی تو این نسل بوده که به اندازه ی HL2 از همه نظر Fantastic باشه ؟ کدوم تونسته مثل Doom باشه ؟ کدوم بازی سوم شخصی اومده که مثل مکس پین تحول ایجاد کنه ؟
برای همینه که دوستان تا به این اندازه از انجام یه بازی Mid Range متحیر میشن ! البته Hype هم بد چیزیه ! تاثیرات عدیده ای روی ذهن میزاره !
به هر حال ما نگفتیم این بازی بدی هست ! چون خودمون هم یه بار تمومش کردیم ! ولی من نمیتونم قبول کنم از بازیی که از برخی جهات بسیار نازل هست به عنوان یه تحول نام برده بشه ! اگه این بازی بخواد تحول نام برده بشه ؟ تکلیف بازی هایی مثل HL چی میشه ؟ Deus Ex چی ؟ Thief چی میشه ؟ Killer 7 تکلیفش چیه ؟ Doom و Max Payne چی میشن ؟ Quake چی هست ؟ همین Machinarium که تازه اومده پس چیه ؟
و خیلی بازی های دیگه که ادم ساعت 7 صبح که حافظش خوب یاری نمیکنه و یادش نمیاد چی ؟
بهتره با ذهن بسته به تمام خاطرات گذشتمون گند نزنیم ! Open Mind بودن اصولا برای همه تجویز میشه ولی وقتی یکی با پتک هم چیزی تو مخش نمیره باید با طعنه و کنایه بهش فهموند !

============

خیلی جالبه کسی که خودش این ترد رو زده 2 قرون اطلاعات در مورد Game نداره ! اون از اظهارات جالبشون در مورد Fifa های دهه 90 ! اینم از اینکه میگه اگه Geow نبود Uc اصلا به وجود نمیومد !!!
اخه یکی نیست بهش بگه اصلا تو چیزی در مورد Project ND تا حالا شنیدی که میای چرت و پرت سر هم میکنی ؟ بازی Uncharted با Code Name پروژه ی ناتی داگ از سال 2005 ساختش شروع شد ! حتی قبل از لانچ کنسول 360 !
من همیشه خواستم تو هر تردی جواب ایشون رو با منطق بدم حتی تو همون ترد Fifa که میگفتن Fifa قبل از قرن 21 عددی نبوده !!!
ولی الان میبینم چقد یه انسان میتونه طرز فکر بچه گانه و سخیفی در مورد یه بازی داشته باشه که اگه نظری مخالف نظر خودش دید بیاد همچین چیزی تو امضاش بنویسه !
اینا جز از یه انسان نازل و Closed Mind از کی سر میزنه ؟
 
آخرین ویرایش:
نه خیر جناب ! به خاطر اینه که این دوستان که چند ساله از عمر گیمر شدنش میگزره (که دقیقا از ورود ADSL و کنسول های 7th Gen به ایران شروع میشه ) هنوز بازی رو انجام ندادن که معنی واقعی تحول رو بهشون نشون بده ! اصلا کدوم بازی در این چند ساله از نسل جدید واقعا تحول ایجاد کرده ؟ من الان LPB تو ذهنم هست ! ولی واقعا چیز دیگه ای یادم نمیاد ! واقعا چنتا بازی تو این چند سال ( 2005 به بعد ) اومده که مفهومی بالاتر از یه بازی داشته باشه ؟ حتی Suda 51 هم بعد از Killer 7 نتونست موفقیت اونو تکرار کنه ! کدوم بازی اول شخصی تو این نسل بوده که به اندازه ی HL2 از همه نظر Fantastic باشه ؟ کدوم تونسته مثل Doom باشه ؟ کدوم بازی سوم شخصی اومده که مثل مکس پین تحول ایجاد کنه ؟
برای همینه که دوستان تا به این اندازه از انجام یه بازی Mid Range متحیر میشن ! البته Hype هم بد چیزیه ! تاثیرات عدیده ای روی ذهن میزاره !
به هر حال ما نگفتیم این بازی بدی هست ! چون خودمون هم یه بار تمومش کردیم ! ولی من نمیتونم قبول کنم از بازیی که از برخی جهات بسیار نازل هست به عنوان یه تحول نام برده بشه ! اگه این بازی بخواد تحول نام برده بشه ؟ تکلیف بازی هایی مثل HL چی میشه ؟ Deus Ex چی ؟ Thief چی میشه ؟ Killer 7 تکلیفش چیه ؟ Doom و Max Payne چی میشن ؟ Quake چی هست ؟ همین Machinarium که تازه اومده پس چیه ؟
و خیلی بازی های دیگه که ادم ساعت 7 صبح که حافظش خوب یاری نمیکنه و یادش نمیاد چی ؟
بهتره با ذهن بسته به تمام خاطرات گذشتمون گند نزنیم ! Open Mind بودن اصولا برای همه تجویز میشه ولی وقتی یکی با پتک هم چیزی تو مخش نمیره باید با طعنه و کنایه بهش فهموند !

همه این بازیهایی که گفتی بازیهایه بزرگه این صنعت هستن و شکی هم توش نیست. از Deus Ex و Thief و نمیدونم System Shock و Homworld گرفته بریم عقبتر و بازیه مورده علاقه من Another World وEye of the Beholder و Wizardy و...همه بازیهایه بزرگین.
اینم بگم بازی برایه تحول بودن حتما نباید داستان یا شخصیت پردازی یا گرافیکه فوق العاده ای داشته باشه. البته خب وجوده داستان یا شخصیت پردازی یا گرافیکه فوق العاده خیلی عالیه.
خیلی از بازیهایی که تحولی بودن 15-20 ساله پیش شاید اصلا داستانی نداشتن. کلا ممکن بود کله بازی دو تا Cut Scene داشته باشه اونم اول و آخره بازی. حتی اسمه کاراکتری که باهاش بازی میکردی معلوم نبود چه برسه به شخصیت پردازی. همه چیز تو ذهنه خوده گیمر بود. دشمناتو تو ذهنه خودت تو دنیایه واقعی تجسم میکردی. واسه همین من هنوزم عاشه Dungeon Crawler هایه اون موقع هستم. از Wizardy که گفتنه تحول هم براش کوچیکه گرفتنه تا الان که هنوزم درگیره همون سبک بازیام و Dark Spire بازی میکنم که حتما اسمشم نشنیدید. بازیی که 1 سال پیش اومده ولی یه عکس از گرافیکش گرفتم حال بکنید.
darkspire1.jpg
بنظره منم اینقدر بازی زیاد هست که اگه بخوایم بهشون لقبه تحول رو بدیم GeOW حالا حالاها باید تو صف باشه. ولی:

من بحثم اینه که شما بازی رو تحول نمیدونی خب ایراد نداره منم نمیدونم ولی شما قبول کن طرزه برخوردت باعثه جنگ و جدل و درگیری میشه. اینکه بگید کسایی که این بازی رو تحول میدونن اینجوری و اونجورین و از این قبیل حرفها فقط باعثه تنش میشه و بس.
 
آخرین ویرایش:
منکر این هستید که زاویه و محل دوربین RE4 تحولی در FPS بود؟
و خود شما منکر این هستید که بعد از Gears همه یادشون افتاد از کاور گیری استفاده کنند؟؟؟
البته قبل از اون در Psi ops کاور گیری وجود داشت ولی چرا Psi ops الگو نشد؟؟؟
خیلی جالبه کسی که خودش این ترد رو زده 2 قرون اطلاعات در مورد Game نداره ! اون از اظهارات جالبشون در مورد Fifa های دهه 90 ! اینم از اینکه میگه اگه Geow نبود Uc اصلا به وجود نمیومد !!!
اخه یکی نیست بهش بگه اصلا تو چیزی در مورد Project ND تا حالا شنیدی که میای چرت و پرت سر هم میکنی ؟ بازی Uncharted با Code Name پروژه ی ناتی داگ از سال 2005 ساختش شروع شد ! حتی قبل از لانچ کنسول 360 !
من همیشه خواستم تو هر تردی جواب ایشون رو با منطق بدم حتی تو همون ترد Fifa که میگفتن Fifa قبل از قرن 21 عددی نبوده !!!
ولی الان میبینم چقد یه انسان میتونه طرز فکر بچه گانه و سخیفی در مورد یه بازی داشته باشه که اگه نظری مخالف نظر خودش دید بیاد همچین چیزی تو امضاش بنویسه !
اینا جز از یه انسان نازل و Closed Mind از کی سر میزنه ؟
هر کسی برای بالا بردن اطلاعات خودش به اینجا و به هر جای دیگه میره و اطلاعات جمع می کنه. درسته ایشون و بعضی از رفقاشون با نظرات خنده دار در مورد WOW و ... آبرو ما هم که باهاشون نسبتا تو یه جبهه هستیم رو بردن ولی دلیل نمیشه که با این جور پست ها از خجالتشون در بیایم.
 
آخرین ویرایش:
خداروشکر این تاپیک خیلی چیزها رو به من و خیلیها ثابت کرد.ثابت کرد که goew تحولی در سبک خودش بوده یا نه.متاسفانه اکثر کسانی که رای به مخالفت دادن اصلا این بازیو در حد نسل اول بازیها هم نمیدونن چه برسه به اینکه بخوایم بگیم تحولی هم در این سبک به وجود اومده.خودشون میان مثال میزنن و بعدشم که جوابشو میگیرن حواله میدن به ماشینو موتورو چرخو همین مونده که در این تاپیک در مورد پستونک بچه حرف بزنیم.

بنده صفحه های قبل کامل توضیح دادم و عده ای باز هم برای نشون دادن اینکه خیلی اهل منطقن یه تیکه از حرفمو بر میدارن یه برداشت سروته ازش در میارن بعد میگن حالا جوابمونو بده.
با کلمات بازی میکنن تا پپیچوننت.
یک مثال ساده میزنم و حرفمو تموم میکنم.
gh با اووردن سبک جدیدی به دنیای بازی تحولی در صنعت بازی به وجود اوورد(دقت کنید گفتم صنعت بازی نه سبک چون اصلا همچین سبکی نبوده که بخواد تحولی در این سبک حساب بشه )rockband با افزودن بعضی چیزها تحولی در اون سبک به وجود اوورد(تحول در صنعت بازی به وجود نیومد بلکه تحول در اون سبک به وجود اومد) که بعدها gh هم از این تحول استفاده کرد.
قضیه geow همینه.قبل از این بازی بازیهایی بودن که تحولی در صنعت گیم کردن.geow اومد و با تغییر چیزهایی تحولی در این سبک به وجوداوورد.
حالا باز بیاین ربطش بدین به دیگ قابلمه تا اساس بحث منطقی ارتون یاد بگیریم و وقتی خوب تونستین بحثو بپیچونین به خودتون افتخار کنید.
در ضمن من اشتباه کردم این تایپک زدم.این بازی اصلا چیزی نداره که بخوایم بحث کنیم.بلانسبت یه عده کم مغز از این بازی خوششون میاد.و اونهایی هم که از این بازی بدشون میاد دست جان کارمک رو هم از پشت بستن.

قضیه خیلی سادست.
اینم اخرین پست من بود چون از بحث با یک عده ای بحث منطقیو فهمیدم.
حق نگهدارتان ای پایه گذاران منطق
فکر میکنم به هدفتون هم رسیدید و دیگه لازم نباشه این تایپک ادامه داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or