آموزش رفع مشکل NAT در پلی استیشن 4 و JOIN شدن به سرور های دیگه

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
سلام دوستان این آموزش قبلا در بخش PS3 هم گذاشته بودم گفتم اینجا هم بزارم که دوستان مشکلشون حل بشه.

در این جا روشی رو یاد میدم که دیگه وقتی تو بازی هستین بیرون نپرین یا این که صدای بقیه دوستانی که میکروفن دارن رو داشته باشین و این که به هرکی که دوست داشتین JOIN شین و مشکلی برای پیدا کردن سرور نداشته باشین.

بزارین یه توضیح تخصوصی در مورد Port بدم که مربوط میشه به شبکه که شاید دوستان موضوع درست درک کنن تا جای که میشه توضیح عمومی میدم که همگی درک کنید شما برای اینکه بتونین با یک Ip به انجام چندین عمل بر روی اینترنت بپردازین برای هر عملی یه Port اختصاص داده شده که توسط مودم به هر Ip اختصاص داده میشه برای مثال Ip سیستم شما 192.168.1.2 :80 یا 192.168.1.2 : 8080 برای زمانیه که شما دارین وب گردی انجام میدین HTTP یا از اینجور مورارد حالا این کاری که ما انجام میدیم این port به صورت مشخص به یه Ip اختصاص میدیم که اون Ip بتونه از اون Port به صورت مناسب بدون مشکل استفاده کنه .



برای اینکه ببینین Nat شما 1 یا 2 یا 3 باید در PS4 به بخش مقابل برین Setting ---->Network ---> View Connection Status گذینه آخر Nat Type .;)


-------------------------------------------------------------------------------------------------
اول از همه به سایت پایین برید.

Port Forwarding Ports List - PortForward.com

دوم بازی یا دستگاهی که میخواین Port هاش باز بشه انتخاب کنید اگه دنبال PS4 هستین به لینک زیر برین فقط و مودم خودتون انتخاب کنید و در صفحه بعدش مدل مشخص مودم خودتون وگرنه اگه از صفحه بالا شروع کردین بهتره اول بازی مورد نظر خودتون انتخاب کنید سپس مودم خودتون و صفحه بعدش مدل مشخص مودم انتخاب کنید .

Port Forwarding Guides for PlayStation 4


دوستان فقط دقت کنید این مثال مربوط به مودم من هستش Dlink 2750U اما منو مودم من با منو سایت portforward فرق میکنه اما مشکلی نیست میتونین بقیه مودم ها رو هم نگاه کنید ببینید کدام منو مودم با مال شما یکیه دقت کنید که بین مودم ها در باز کردن port ها هیچ فرقی نمیکنه فقط شکل منو مودم ها فرق داره با هم همین .


یه صفحه اکسپلور باز کنید فرقی نداره درونش جای آدرس بزنید (192.168.1.1) بعد یه کادر مثل کادر پایین باز میشه که باید پسورد مودم رو از شرکتی که مودم رو میگیرین بگیرین که USER و PASS رو در کادر پایین میزنین. اما معمولا این هستش User: ADMIN , Pass: ADMIN اگه حروف بزرگ کار نکرد با حروف کوچیک هم تست کنید .

DSL-2760U-BN1.jpg


اگه مودم شما هم مثل من باشه صفحه زیر باز میشه وگرنه از همون سایت Port forward صفحه با توجه به مودم خودتون مشاهده میکنید .

DSL-2760U-BN2.jpg



Advanced Setup »»»»بعدشNAT »»»»گذینه Virtual Servers رو کلیک میکنید صفحه زیر باز میشود دقت کنید راه حال هر کدام از مودم ها به دقت درون سایت Port forward با توجه به هر مودم توضیح داده شده.


DSL-2760U-BN3.jpg


بعدش روی گذینه ADD کلیک میکنید که مثل صفحه زیر باز میشه.


DSL-2760U-BN4.jpg


در بخش CUSTOM SERVER کلیک میکنید و در جلوش نام دلخواه وارد میکنید مثل PS4 بعدش در کادر پایین یک IP وارد میکنید که IP هستش که شما با PS4 به اینترنت وصل میشید .مثل 192.168.1.20 دقت کنید که نام هرچیزی میتونه باشه اما Ip باید یکی باشه که وقتی روی PS4 به صورت دستی وارد میکنید Port ها باز بشن

خوب در بخش کادر های پایین 4 تا بلوک هستش که شما باید پورت ها رو وارد کنید .

External Port Star :پورت شروع
External Port End: پورت پایان
Internal Port Start: پورت اینترنت شروع
Internal Port End:پورت اینترنت پایان

که شما باید در این چهار کادر یک پورت رو وارد کنید .مثال اولی 80دومی 80 سومی خالی دوباره 80 و چهارمی رو هم همون 80 وارد میکنید .

Select a Service:
Custom Service:
Server IP Address:
External Port StartExternal Port EndProtocolInternal Port StartInternal Port End



کادری که به صورت کادر کرکره ای میاد پایین در این مدل میشه برای یک پورت هم TCP و هم UDP رو با هم بزارید اما تو بعضی از مودم ها نمیشه پس شما باید یک پورت مثال 80 رو یک بار به صورت TCP و یک بار به صورت UDP تعریف کنید ودر صورتی که میشه همون یک دفعه هم TCP/UDP زد دیگه احتیاج به دو دفعه تعریف کردن نداره .


DSL-2760U-BN4.jpg


حالا پورت های که باید باز شه .

پورت 80

پورت 443

پورت 1935

پورت 3478

بعد از وارد کردن پورت ها در جدول بالا گذینه SAVE رو میزنین بعدش دیگه باید ps4 رو روشن کنید.

بعد روشن کردن PS4 از بخش NETWORK باید دوباره اینترنت رو تنظیم کنید که باید به صورت دستی IP وارد کنید که همون IP که تو مودم ADSL شما پورت ها رو باز کردین براش اینجا به صورت دستی همون IP رو وارد کنید مثال من 192.168.1.20 بود که شما هرچی میخواین میتونین بزنین البته با توجه به اون Ip که روی مودم وارد کردین .

میتونین از طریق نرم افزار زیر هم اقدام به تست Port ها کنید که باز شدن یا نه.

Open Port Check - PortForward.com
 
آخرین ویرایش:

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
من همه کارهارو انجام دادم ولی اینو میده مشکل از کجاست ؟

Ip ویندوز عوض کردی موقع تست ؟ باید اون Ip که Port ها رو روش باز میکنی روی Win بزنی که بتونی ازش تست بگیری .


من همین الان تست کردم نرم افزار درست داره کار میکنه البته این که من تست کردم پورت origin هستش .;)

81120171641519971560.png



سلام
اخوي اين كار رو سرعت بازي هم تاثير داره؟؟؟(منظورم لگ زدن به خاطر پينگ هاي بالاعه)

نه دوست عزیز بیشتر به نوع ارتباط بر میگرده که بین مودم و دستگاه شماست بعضی وقت ها نیازه که دستگاه برای مثال به یه port دست رسی داشته باشه تا بتونه سرور های بازی بهتر پیدا کنه در همین حال یا اون Port بسته هستش یا اینکه نمیتونه ارتباط برقرار کنه چون یه سیستم دیگه یا حتی مودم نمیتونه تشخیص بده اون Port به این ip قراره واگزار بشه برای عملی .;)


سلام

من با بازی gta 5 ارور cloud server unavailable میده بنظرتون با این کار مشکل حل میشه؟ هر کاری بگین کردم با نت جاهای دیگه اوکیه فقط خونه خودمون با نت خودم این ارور رو میده

نه دوست عزیز این مشکل از خود راکستاره یه نفر این پیشنهاد داده بود نمیدونم کار میکنه یا نه تست کنید : بازی رو ریست کنید سویچ کنید به مد آنلاین در صفحه در حال لود شودن کاراکتر جدید هم نسازین به خاطر اینکه کاراکتر قبلی دوباره روی قبلی سیو میشه اگه بازم سوال داشتی پیام خصوص بده اینجا تاپیک این موضوع نیست .
yahoo_3.gif
 
آخرین ویرایش:

Reza_Sezar

کاربر سایت
Feb 7, 2014
126
نام
علیرضا
سلام

من با بازی gta 5 ارور cloud server unavailable میده بنظرتون با این کار مشکل حل میشه؟ هر کاری بگین کردم با نت جاهای دیگه اوکیه فقط خونه خودمون با نت خودم این ارور رو میده
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
من که نفهمیدم چطور ip win تغییر بدم؟؟؟

مگه برای استفاده از نرم افزار ویندوز استفاده نمیکنی ؟ همون Ip که Port ها رو روش باز کردی به صورت دستی وارد کن روی ویندوز برو کنترل پنل اگه 7ویندوز استفاده میکنی network and sharing center از کادر کناری سمت چپ Change adapter sittings میری کارت شبکه رو انتخاب میکنی و properties میزنی میری Ipv4 انتخاب میکنی الان کامپیوترت احتمالا به صورت اتوماتیک Ip میگیره دستی وارد میکنی همین .;)

Ip که درست کردی وارد میکنی
255.255.255.0
192.168.1.1
بعدش هم پاینن چند تا DNS مثل

4.2.2.4
یا
8.8.8.8.8
وارد میکنی ;)
29931660010850876336.png
 
آخرین ویرایش:

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
سلام
من یک سوالی دارم خواهش میکنم اگه میدونید جواب بدید تورو خدا
من از شاتل یک ای پی استاتیک گرفتم ولی این ها یک ای پی جدا به من دادند یعنی اگه من 192.168.1.1 رو داشته باشم اینا به من مثلا ای پی A.A.A.A رو دادند حالا ن موندم اصلا این ای پی استاتیک رو چجور تعریف کنم توی روتر و همینطور روی ps4

دوست عزیز اونها در ISP به شما Ip استاتیک دادن بزار دقیق توضیح بدم تا بهتر متوجه بشی در حالت عادی در ایران کاربرها Ip استاتیک ندارن بلکه داینمیک دارن وقتی از ISP به سرور های خارجی ارتباط برقرار میکنن به این صورت که ISP برای مثال 100 تا Ip استاتیک داره بین کل کاربر هاش تقسیم میکنه هیچ کس به صروت ثابت یکی از این 100 تا رو ندارن بلکه به صورت موقتی به اونها اختصاص داده میشه وقتی به شما Ip استاتیک میدن یعنی شما یه Ip ثابت داری دیگه یعنی اون Ip برای شما هستش هیچ کس دیگه ای ازش استفاده نمیکنه (یه جورایی پل ارتباطی ISP شما و سرور های خارجی میشه که برای خارجی ها یا سرور ها شما فقط دیگه یه نفر هستین) شما همیشه ازش استفاده میکنید و شما هم با اون Ip شناخته میشین حالا این چطور کار میکنه شما با یه Ip معمولی به ISP ارتباط برقرار میکنی از اونجا به خارج یا سرور های دیگه با اون Ip استاتیکی که داری شناخته میشین نه Ip های عمومی ISP بلکه حالا شما برای خودتون در دنیای اینترنت فقط 1 نفر هستی .;)
این 192.168.1.1 این Ip پل ارتباطی شما با مودمه که شما بتونین مودم تنظیم کنید و اینترنت استفاده کنید . شما نیازی به تعریف اون Ip ندارین شما یه Ip هرچی مثل نمونه ای که من انجام دادم تعریف میکنید بعد وقتی شما با ISP ارتباط برقرار کردی برای بعد از اون Ip شما تبدیل به استاتیک میشه نیازی نیست شما کاری انجام بدین .;)
 

naser6355

کاربر سایت
Dec 21, 2010
14
نام
ناصر
دوستان عزیز. من مودم Zyxel P660HW داشتم. هر کاری می کردم NAT Type 3 می گرفتم. همه کارا رو هم بابت Port Forwarding و Firewall و .. انجام دادم اما حل نشد. رفتم یک Wireless Router خریدم به عنوان Access Point وصل کردم به مودم و مودم رو رو حالت Bridge گذاشتم و الان اینترنتم رو از اون Wireless Router میگیرم. مشکلم حل شده و حتی نیازی به تنظیم هیچ پورتی نداشتم و الان Nat Type 2 می گیرم همیشه.
Wireless Router Linksys E900
حدود ۱۵۰ تومنه.
 

Homi-Fatal

کاربر سایت
Jun 18, 2009
679

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر