آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

باید CODبه جا سالانه عرضه کردن بیاد یه وقفه ای بده CODسال بعدی رو یه چی خوب ارش دربیازه یه کمپین عالی شبیه ۳گانه اصلی MWدر بیاره
 
باید CODبه جا سالانه عرضه کردن بیاد یه وقفه ای بده CODسال بعدی رو یه چی خوب ارش دربیازه یه کمپین عالی شبیه ۳گانه اصلی MWدر بیاره

یه سال نده بیرون که خودکشیه. برعکس باید CoD سال بعدی با قدرت و کیفیت بسیار بالا برگرده و چه بسا معرفی خوبی هم داشته باشه که پرامیسینگ باشه، قشنگ هرچی این گند زده رو بشوره ببره کامیونتی امیدوار باشه به آینده. وگرنه بیشتر هم ریزش میکنه و ممکنه پلیرهایی که نمیخرن و میرن دیگه برنگردن.
 
یه سال نده بیرون که خودکشیه. برعکس باید CoD سال بعدی با قدرت و کیفیت بسیار بالا برگرده و چه بسا معرفی خوبی هم داشته باشه که پرامیسینگ باشه، قشنگ هرچی این گند زده رو بشوره ببره کامیونتی امیدوار باشه به آینده. وگرنه بیشتر هم ریزش میکنه و ممکنه پلیرهایی که نمیخرن و میرن دیگه برنگردن.
اصلا چرا وقفه بده؟ همین الانم تقریبا COD در اصل یه سال در میون ریلیز میشه. بینشم DLC های هفتاد دلاری میفروشن. اکتیویژن کاملا اطلاع داشته که فروش این نسخه چطور خواهد بود. حتی شاید از انتظاراتشونم بهتر فروخته باشه. جو خبری این چند روزه یه جوری شده انگار اکتیویژن شوکه شده و ستون های کمپانی لرزیده در صورتی که مطمئنم همچین چیزی نیست و کاملا طبق برنامه بوده همه چی :D
 
اصلا چرا وقفه بده؟ همین الانم تقریبا COD در اصل یه سال در میون ریلیز میشه. بینشم DLC های هفتاد دلاری میفروشن. اکتیویژن کاملا اطلاع داشته که فروش این نسخه چطور خواهد بود. حتی شاید از انتظاراتشونم بهتر فروخته باشه. جو خبری این چند روزه یه جوری شده انگار اکتیویژن شوکه شده و ستون های کمپانی لرزیده در صورتی که مطمئنم همچین چیزی نیست و کاملا طبق برنامه بوده همه چی :D

موافقم منم. به نظرم اینکه هر چند نسخه یکبار یکی ضعیف در بیاد اجتناب ناپذیره و کامل میدونن بهایی هست که باید برای عرضه سالیانه پرداخت کرد. به هر حال همیشه ممکن نیست یه بازی متا +80 داد بیرون، با این حجم محتوا. کلا به نظر من کاری که اکتی و CoD دارن میکنن عجیب غریب خفنه! واقعا عرضه سالیانه یه بازی با این ابعاد وحشتناک سخته! مدیریت پشتش وهم ناکه! فکر میکنم طبیعیه که از سر ناچاری حاضر بشن یه نسخه شخماتیک هم بدن بیرون. یعنی به قول خودت طرف توجیه هست که داره یه چیز چرت میده بیرون و در واقع یه DLC بزرگه، یا سرهم بندی کرده، ولی میده چون باید سالیانه یه بازی داشته باشه و روند نباید متوقف بشه.

من همیشه فن کمپین CoD ها بودم و از بازی کردنشون لذت بردم. متاسفانه این دو سه سال اخیر خیلی کمپین هاش به سلیقه من نخورده. BO6 رو هم تقریبا دوست نداشتم و به نظرم دری وری بود. اینم که آشغاله. ولی امیدوارم سال بعد برگردن دوباره. من یه چیز تو مایه های IW رو دوست دارم. به نظرم CoD:IW که جیکوب مینکوف و تیلور کوراساکی (بکس ND) ساختن یکی از بهترین شوترهای نسل بود ولی سر اینکه فضایی بود تحویلش نگرفتن. امیدوارم باز یه کمپین داستانی اینجوری از CoD ببینیم.
 
اصلا چرا وقفه بده؟ همین الانم تقریبا COD در اصل یه سال در میون ریلیز میشه. بینشم DLC های هفتاد دلاری میفروشن. اکتیویژن کاملا اطلاع داشته که فروش این نسخه چطور خواهد بود. حتی شاید از انتظاراتشونم بهتر فروخته باشه. جو خبری این چند روزه یه جوری شده انگار اکتیویژن شوکه شده و ستون های کمپانی لرزیده در صورتی که مطمئنم همچین چیزی نیست و کاملا طبق برنامه بوده همه چی :D
یه نکته مهم در نظر نگرفتی :D دیگه چیزی به نام اکتیویژن وجود خارجی نداره :D اکتی قدیم الان یکی از زیر مجموعه های بخش گیمینگ مایکروسافت و موفقیت / شکست اکتی سرنوشت تمام بخش های xbox تحت تاثیر قرار میده
مایکروسافت پیش بینی کرده 3 ماهه پاییز 2025 بخش نرم افزار بین 2 تا 5 درصد کاهش درامد خواهد داشت ( سخت افزار هم که سقوط ازاد :)))

Content and services: low/mid single digits decline
Hardware: decline (no % given)

امار 3 ماهه پاییز 2024
Xbox Total Revenue for Q2 FY25: $6,581,000,000
Content & Services: ~ $5,570,000,000
Hardware: ~ $1,011,000,000

بر اساس پیش بینی مایکروسافت درامد نرم افزار از 5.57 میلیارد دلار به 5.45 تا 5.30 میلیارد دلار میرسه

حالا مشکل بزرگ چیه ؟
درامد 5.57 میلیارد دلاری پارسال به لطف موفقیت bo6 بدست اومد
Black Ops 6 is the highest-grossing Call of Duty game ever
بر اساس ادعای مایکروسافت bo6 رکورد mw2 رو شکست
Call of Duty: Modern Warfare II became the fastest-selling Call of Duty game of all time. The game earned US$800 million in revenue in its first three days of release, and US$1 billion within 10 days

عملا بین 1.5 تا 2 میلیارد از 5.57میلیارد دلار به cod وابسته بوده :-??حالا اگه bo7 در امریکا هم مثل اروپا / انگلیس / استیم با افت درامد بیش از 50 درصدی مواجه بشه چه اتفاقی می افته ؟

کل ستون های بخش گیمینگ مایکروسافت ( بخش xbox / استودیو ها / بتزدا / اکتی /Blizzard / بخش موبایل ) به لرزه درمیاد ~X(
اگه درامد از 5.57 یکدفعه به 4.7 میلیارد دلار ( بیش از 15 درصد افت ) و پایین تر برسه ممکن چند تا استودیو تعطیل بشه و چند هزار نفر اخراج بشن ~X(
 
موافقم منم. به نظرم اینکه هر چند نسخه یکبار یکی ضعیف در بیاد اجتناب ناپذیره و کامل میدونن بهایی هست که باید برای عرضه سالیانه پرداخت کرد. به هر حال همیشه ممکن نیست یه بازی متا +80 داد بیرون، با این حجم محتوا. کلا به نظر من کاری که اکتی و CoD دارن میکنن عجیب غریب خفنه! واقعا عرضه سالیانه یه بازی با این ابعاد وحشتناک سخته! مدیریت پشتش وهم ناکه! فکر میکنم طبیعیه که از سر ناچاری حاضر بشن یه نسخه شخماتیک هم بدن بیرون. یعنی به قول خودت طرف توجیه هست که داره یه چیز چرت میده بیرون و در واقع یه DLC بزرگه، یا سرهم بندی کرده، ولی میده چون باید سالیانه یه بازی داشته باشه و روند نباید متوقف بشه.

من همیشه فن کمپین CoD ها بودم و از بازی کردنشون لذت بردم. متاسفانه این دو سه سال اخیر خیلی کمپین هاش به سلیقه من نخورده. BO6 رو هم تقریبا دوست نداشتم و به نظرم دری وری بود. اینم که آشغاله. ولی امیدوارم سال بعد برگردن دوباره. من یه چیز تو مایه های IW رو دوست دارم. به نظرم CoD:IW که جیکوب مینکوف و تیلور کوراساکی (بکس ND) ساختن یکی از بهترین شوترهای نسل بود ولی سر اینکه فضایی بود تحویلش نگرفتن. امیدوارم باز یه کمپین داستانی اینجوری از CoD ببینیم.
واقعا IW خیلی آندرریت بود و همچنان هست.
کمتر ازش صحبت میشه.

خیلی حرفه که تو یه مجموعه که 20وچند نسخه ازش منتشر شده اونهم به طور سالانه... بیشتر از 15-10 عدد کمپین باکیفیت و بعضا شاهکار هم بینشون داشته باشیم.
امیدوارم این شکست امروز اکتیویژن یه عقب نشینی اجباری باشه که بتونن قدم و جهش بعدی رو بلندتر انجام بدن.
مخصوصا تو ساخت کمپینهای باکیفیت مثل نسلهای قبل.

حالا بازی سال بعد میتونه کیفیت بهتری داشته باشه چون از قبل در دست ساخت بوده.
مثل کیفیتی که BO6 نسبت به MW3 آورد.
ولی فکر نکنم حداقل تا دو-سه سال دیگه بتونیم نتیجه و تاثیر شکست امروز رو ببینیم که منجر به ساخت یک نسخه با تغییرات زیاد بشه.
 
آمار هفتگی فامیتسو

  1. Switch 2 – 126,953 (2,870,758)
  2. PlayStation 5 Digital Edition – 23,381 (1,048,176)
  3. Switch OLED Model – 12,486 (9,314,908)
  4. PlayStation 5 Pro – 11,367 (281,760)
  5. Switch Lite – 10,908 (6,737,073)
  6. Switch – 5,976 (20,175,216)
  7. PlayStation 5 – 2,235 (5,851,381)
  8. Xbox Series X Digital Edition – 201 (24,080)
  9. Xbox Series X – 118 (323,683)
  10. Xbox Series S – 30 (340,097)
  11. PlayStation 4 – 17 (7,930,078)

------
  1. [SW2] Kirby Air Riders (Nintendo, 11/20/25) – 195,594 (New)
  2. [SW2] Mario Kart World (Nintendo, 06/05/25) – 67,068 (2,202,125)
  3. [NSW] Pokemon Legends: Z-A (The Pokemon Company, 10/16/25) – 28,480 (1,271,576)
  4. [NSW] Momotaro Dentetsu 2: Anata no Machi mo Kitto Aru – Higashi Nihon Hen + Nishi Nihon Hen (Konami, 11/13/25) – 28,074 (118,780)
  5. [SW2] Pokemon Legends: Z-A – Nintendo Switch 2 Edition (The Pokemon Company, 10/16/25) – 22,060 (798,015)
  6. [SW2] Momotaro Dentetsu 2: Anata no Machi mo Kitto Aru – Higashi Nihon Hen + Nishi Nihon Hen – Nintendo Switch 2 Edition(Konami, 11/13/25) – 20,751 (77,558)
  7. [SW2] Hyrule Warriors: Age of Imprisonment(Koei Tecmo, 11/06/25) – 9,129 (101,121)
  8. [NSW] Dragon Quest I & II HD-2D Remake(Square Enix, 10/30/25) – 8,302 (286,589)
  9. [NSW] Minecraft (Microsoft, 06/21/18) – 4,909 (4,050,014)
  10. [NSW] Animal Crossing: New Horizons(Nintendo, 03/20/20) – 4,908 (8,258,611)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or