آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

فروش Mafia III نسبت به شماره 2 که 227K بوده خیلی بهتر و با توجه به اخبار فروش جهانی اش هم خیلی خوب بوده
فروش Gears of War 4 خیلی پایین تر از شماره های قبل هست.Judgement که نسخه فرعی هست تو ماه اول 620K فروخته و Gears of War 3 تو ماه اول بالا 2 میلیون نسخه فروش داشته
اسلیم حدود 55 درصد فروش PS4 داشته که تنها باندل اش Uncharted 4 که 130K فروش اش بوده
فروش 400K برای ریمستر Skyrim فوق العاده هست.برای تایتان فال 2 هم خیلی بد نیست فروش 182K تو 2 روز.باید تا فروش این ماه اش صبر کنیم البته مقایسه با شماره 1 اش خیلی افت کرده فروش اش اون هم در شرایطی که PS4 هم اضافه شده

این مقایسه آمار تو آمریکا جالبه در شرایطی که فروش اصلی سری Uncharted تو اروپا هست:D
-Gears of War 4 sold ~415K / 505K
-Uncharted 4 879k / <950k

پ.ن:@Frobary فروبری تو یادت رفته بود رتبه بندی جدید NPD براساس سوددهی هست؟:D کلا خاک بر سر NPD با این سیستم جدیدشون.آمار دیجیتال شون هم نصفه هست وقتی سونی و مایکروسافت و بتسدا و یکی دو تا دیگه بهشون نمیدن :Dباز خوبه این طرف داریم برای دادن آمار دقیق:D
 
این مقایسه آمار تو آمریکا جالبه در شرایطی که فروش اصلی سری Uncharted تو اروپا هست:D
-Gears of War 4 sold ~415K / 505K
-Uncharted 4 879k / <950k

یاد جناب لیوینگ دد بخیر که چقدر سر این موضوع سعی داشت الکی با من بحث کنه!:دی البته آخرم پیچوند حاضر به شرط بندی نشد!:دی
 
این مقایسه آمار تو آمریکا جالبه در شرایطی که فروش اصلی سری Uncharted تو اروپا هست:D
-Gears of War 4 sold ~415K / 505K
-Uncharted 4 879k / <950k

فروش آنچارتد توی آمریکا فقط 2 برابر گیرز 4 شده توی کل دنیا اختلاف بیشتر هم میشه و البته حقش هم هست.
دوستان میگفتند امکان نداره 2 برابر بشه حالا بیشتر هم شد.
 
فروش Mafia III نسبت به شماره 2 که 227K بوده خیلی بهتر و با توجه به اخبار فروش جهانی اش هم خیلی خوب بوده
فروش Gears of War 4 خیلی پایین تر از شماره های قبل هست.Judgement که نسخه فرعی هست تو ماه اول 620K فروخته و Gears of War 3 تو ماه اول بالا 2 میلیون نسخه فروش داشته
اسلیم حدود 55 درصد فروش PS4 داشته که تنها باندل اش Uncharted 4 که 130K فروش اش بوده
فروش 400K برای ریمستر Skyrim فوق العاده هست.برای تایتان فال 2 هم خیلی بد نیست فروش 182K تو 2 روز.باید تا فروش این ماه اش صبر کنیم البته مقایسه با شماره 1 اش خیلی افت کرده فروش اش اون هم در شرایطی که PS4 هم اضافه شده

این مقایسه آمار تو آمریکا جالبه در شرایطی که فروش اصلی سری Uncharted تو اروپا هست:D
-Gears of War 4 sold ~415K / 505K
-Uncharted 4 879k / <950k

پ.ن:@Frobary فروبری تو یادت رفته بود رتبه بندی جدید NPD براساس سوددهی هست؟:D کلا خاک بر سر NPD با این سیستم جدیدشون.آمار دیجیتال شون هم نصفه هست وقتی سونی و مایکروسافت و بتسدا و یکی دو تا دیگه بهشون نمیدن :Dباز خوبه این طرف داریم برای دادن آمار دقیق:D
البته باید در میزان فروش بازی ها base install رو هم در نظر گرفت فروش xbox one خیلی کمتر از ps4 هست و در مقایسه با انچارتد باید گفت مقایسه ی اشتباهی هست چون ps4 چیزی حدود پنجاه میلیون فروخته و وان حدود بیست میلیون
همچنین مقایسه گیرز ۴ با نسخه های قبلی هم همینطوره
 
البته باید در میزان فروش بازی ها base install رو هم در نظر گرفت فروش xbox one خیلی کمتر از ps4 هست و در مقایسه با انچارتد باید گفت مقایسه ی اشتباهی هست چون ps4 چیزی حدود پنجاه میلیون فروخته و وان حدود بیست میلیون
همچنین مقایسه گیرز ۴ با نسخه های قبلی هم همینطوره
دوست عزیز برای باره هزارم این آماره NPD هست یعنی فقط برا امریکا و مقایسه ای هم که انجام شده برا ماه اولشون در این منطقه بوده , در امریکا هم تفاوت فروش دو کنسول اونقدر زیاد نیست و تازه base install اصلی گیرز در امریکا و بریتانیا بوده
 
فروش Mafia III نسبت به شماره 2 که 227K بوده خیلی بهتر و با توجه به اخبار فروش جهانی اش هم خیلی خوب بوده
فروش Gears of War 4 خیلی پایین تر از شماره های قبل هست.Judgement که نسخه فرعی هست تو ماه اول 620K فروخته و Gears of War 3 تو ماه اول بالا 2 میلیون نسخه فروش داشته
اسلیم حدود 55 درصد فروش PS4 داشته که تنها باندل اش Uncharted 4 که 130K فروش اش بوده
فروش 400K برای ریمستر Skyrim فوق العاده هست.برای تایتان فال 2 هم خیلی بد نیست فروش 182K تو 2 روز.باید تا فروش این ماه اش صبر کنیم البته مقایسه با شماره 1 اش خیلی افت کرده فروش اش اون هم در شرایطی که PS4 هم اضافه شده

این مقایسه آمار تو آمریکا جالبه در شرایطی که فروش اصلی سری Uncharted تو اروپا هست:D
-Gears of War 4 sold ~415K / 505K
-Uncharted 4 879k / <950k

پ.ن:@Frobary فروبری تو یادت رفته بود رتبه بندی جدید NPD براساس سوددهی هست؟:D کلا خاک بر سر NPD با این سیستم جدیدشون.آمار دیجیتال شون هم نصفه هست وقتی سونی و مایکروسافت و بتسدا و یکی دو تا دیگه بهشون نمیدن :Dباز خوبه این طرف داریم برای دادن آمار دقیق:D
اینقدر چارت جدیدش مسخره شده که یادم رفته بود دیگه بر اساس تعداد نیست :دی
---
به نظرم Gears 4 با باندل و فروش دیجیتالی در حد 650 تا 700 هزار تا فروخته که تقریبا میشه نصف Gears 2. خیلی جالب نیست ولی باید دید تا آخر سال چیکار میکنه.
 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman
اینقدر چارت جدیدش مسخره شده که یادم رفته بود دیگه بر اساس تعداد نیست :D
---
به نظرم Gears 4 با باندل و فروش دیجیتالی در حد 650 تا 700 هزار تا فروخته که تقریبا میشه نصف Gears 2. خیلی جالب نیست ولی باید دید تا آخر سال چیکار میکنه.
توقعتون زیاد بوده وقتی 3 گانه اون متا رو میاره و این پسوند 4 گرفته و انقدر فاصله داره با 3 گانه مشخصه تاثیر داره رو مخاطب بعدم تبلیغات انچنان گیرایی هم نداشت مثل مافیا بازاریابی قوی هم نداشت که به فروشش کمک بیشتری کنه همینم به خاطر اسمش فروخته
 
البته باید در میزان فروش بازی ها base install رو هم در نظر گرفت فروش xbox one خیلی کمتر از ps4 هست و در مقایسه با انچارتد باید گفت مقایسه ی اشتباهی هست چون ps4 چیزی حدود پنجاه میلیون فروخته و وان حدود بیست میلیون
همچنین مقایسه گیرز ۴ با نسخه های قبلی هم همینطوره

قطعا Installed Base توی مقایسه موثره و باید در نظر گرفت. منتهای مراتب این آمار فقط مختص آمریکا هست و توی آمریکا اختلاف فروش انقدر نیست. یعنی نباید اختلاف فروش جهانی رو برای محسابه اختلاف تو فقط بازار آمریکا در نظر گرفت که خوب خیلی واضح هست چرا. در نتیجه حتی با محاسبه اختلاف نچندان زیاد PS4 نسبت به X1 باز هم فروش UC4 بیشتره. ضمن اینکه فن بیس اصلی GeoW4 آمریکا هست اما UC4 بیشتر تو اروپا محبوبه. و اگه فروش کل این دو تا بازی رو با هم مقایسه کنیم کاملا مشخص میشه این مساله و اختلاف هم بالاتر میره.

در مورد جمله آخر هم میشه دلیلش رو توضیح بدی؟ چرا نباید GeoW4 حتی با خودش مقایسه بشه و اشتباهه؟ پس باید چی مقایسش کنیم؟ اتفاقا هم مقایسه GeoW4 با UC4 درسته، چون هر دو بهترین انحصاری (یا جزو بهترین ها) و همینطور کنسول سلرترین برند خودشون هستن. و میشه مقایسه کرد کدوم عملکرد بهتری داشته. همینطور مقایسه GeoW4 با شماره های قبلی. درسته سازنده عوض شده، اما در عوض مایکرو سرمایه گذاری خیلی خوبی برای بازی کرد و یه استدیو مخصوص ساخت GeoW تاسیس کرده. با امکانات و بودجه عملا بینهایت. و اینکه ما داریم درباری ادامه یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین IP های نسل قبل صحبت میکنیم.

عملکرد پایین تر از حد انتظار GeoW4 در درجه اول به خودش برمیگرده. یادم نیست دقیقا کی، ولی یکی از بازیسازهای بزرگ میگفت بهترین تبلیغ برای هر بازی عملکردش هست. یه بازی که خوبه و بازخوردهای خوبی هم بدست میاره مخاطب رو هم به خودش جذب میکنه. و برآیند این عملکرد میانگین امتیازاتی هست که از ان تا سلیقه مختلف میگیره. انتظار نداشته باشید وقتی یه بازی از نظر کیفی افت میکنه، بازم بتونه مثل قبل بفروشه. یا بهتر از بازی که نظر همه بهش مثبت تر بوده بفروشه. یه مثال دیگه در این زمینه SF هست. بازی با این قدمت و محبوبیت و فن بیس. فروش (به تفکیک پلتفرم) دو شماره آخر رو با هم مقایسه کنید. یکی با متا 92 و اون یکی 77. ضمن اینکی SFV تو همه کنفرانس های سونی بود، براش تورنومنت و مسابقه گذاشتن و خلاصه از نظر تبلیغات کم نداشت.
 
قطعا Installed Base توی مقایسه موثره و باید در نظر گرفت. منتهای مراتب این آمار فقط مختص آمریکا هست و توی آمریکا اختلاف فروش انقدر نیست. یعنی نباید اختلاف فروش جهانی رو برای محسابه اختلاف تو فقط بازار آمریکا در نظر گرفت که خوب خیلی واضح هست چرا. در نتیجه حتی با محاسبه اختلاف نچندان زیاد PS4 نسبت به X1 باز هم فروش UC4 بیشتره. ضمن اینکه فن بیس اصلی GeoW4 آمریکا هست اما UC4 بیشتر تو اروپا محبوبه. و اگه فروش کل این دو تا بازی رو با هم مقایسه کنیم کاملا مشخص میشه این مساله و اختلاف هم بالاتر میره.

در مورد جمله آخر هم میشه دلیلش رو توضیح بدی؟ چرا نباید GeoW4 حتی با خودش مقایسه بشه و اشتباهه؟ پس باید چی مقایسش کنیم؟ اتفاقا هم مقایسه GeoW4 با UC4 درسته، چون هر دو بهترین انحصاری (یا جزو بهترین ها) و همینطور کنسول سلرترین برند خودشون هستن. و میشه مقایسه کرد کدوم عملکرد بهتری داشته. همینطور مقایسه GeoW4 با شماره های قبلی. درسته سازنده عوض شده، اما در عوض مایکرو سرمایه گذاری خیلی خوبی برای بازی کرد و یه استدیو مخصوص ساخت GeoW تاسیس کرده. با امکانات و بودجه عملا بینهایت. و اینکه ما داریم درباری ادامه یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین IP های نسل قبل صحبت میکنیم.

عملکرد پایین تر از حد انتظار GeoW4 در درجه اول به خودش برمیگرده. یادم نیست دقیقا کی، ولی یکی از بازیسازهای بزرگ میگفت بهترین تبلیغ برای هر بازی عملکردش هست. یه بازی که خوبه و بازخوردهای خوبی هم بدست میاره مخاطب رو هم به خودش جذب میکنه. و برآیند این عملکرد میانگین امتیازاتی هست که از ان تا سلیقه مختلف میگیره. انتظار نداشته باشید وقتی یه بازی از نظر کیفی افت میکنه، بازم بتونه مثل قبل بفروشه. یا بهتر از بازی که نظر همه بهش مثبت تر بوده بفروشه. یه مثال دیگه در این زمینه SF هست. بازی با این قدمت و محبوبیت و فن بیس. فروش (به تفکیک پلتفرم) دو شماره آخر رو با هم مقایسه کنید. یکی با متا 92 و اون یکی 77. ضمن اینکی SFV تو همه کنفرانس های سونی بود، براش تورنومنت و مسابقه گذاشتن و خلاصه از نظر تبلیغات کم نداشت.
خدا رو شکر این مثال شما عملا دیگه نقض شده هست عزیز چون مافیا 3 قشنگ نشون داد که متا به تنهایی تعیین کننده فروش نیست و اتفاقا برعکس الان تبلیغاته که حرف اول تو فروش یک ip میزنه نه متا به تنهایی ولی خوب متا هنوزم تعیین کنندس ولی بعد تبلیغات
تبلیغات زیاد لازمه فروش یک ip محبوب و ریشه دار مثل مافیا یا گرز یا .. هست
 
متا تاثیر گذار هست اگر اشتباه نکنم ببعد از عرضه ماففیا اقدام به انتشار متا کردن که تو فروشش تاثیر نداشته باشه که گویا موفق هم بودن در کل XO از PS4 عقب افتاده و بیس اصلی گیمرها رو PS4 هست شاید اگر U4 هم با این شرایط روی XO عرضه میشد همین اندازه گرز4 میفروخت
 
خدا رو شکر این مثال شما عملا دیگه نقض شده هست عزیز چون مافیا 3 قشنگ نشون داد که متا به تنهایی تعیین کننده فروش نیست و اتفاقا برعکس الان تبلیغاته که حرف اول تو فروش یک ip میزنه نه متا به تنهایی ولی خوب متا هنوزم تعیین کنندس ولی بعد تبلیغات
تبلیغات زیاد لازمه فروش یک ip محبوب و ریشه دار مثل مافیا یا گرز یا .. هست

چندتا نکته:

اول اینکه من دارم میگم متا و میانگین خوب بخشی از عوامل موفقیت یه بازیه و به معنی کم رنگ دونستن نقش تبلیغات نیست. من دارم میگم متا خوب (که یه چیز نسبی هم هست و بسته به شرایط IP تعریف میشه، یعنی 80 میتونه برای یه بازی متای عالی باشه ولی برای TLoU2 متای بدی هست) به فروش خیلی کمک میکنه. بی نهایت هم واضح هست. اگه تاثیری نداشت قطعا صنعت ژورنالیسم هم وجود نداشت و این همه سایت و مجله نمیومدن بازی هارو نقد کنن و .... یا مثلا قدیمی تر ها یادشونه، GS نمیومد از سازنده ها پول بگیره نمره های بالاتری بده! مثل افتضاح K&L که افشا شد SE‌پول داده نمره بالاتر بده GS! اگه متا و نمرات تو فروش و موفقیت بازی ها تاثیر زیاد و قابل توجه نداشت مسلما SE و شرکت های دیگه مرض نداشتن پول بدن به GS. پس مساله تاثیر متا به شدت درست و غیر قابل انکار هست.

ضمن اینکه این قضیه امبارگو و تاکید یه سری سازنده ها برای انتشار نقدها بعد از عرضه بازی... فراموش نشه.

دوم، فروش مافیا 3. این اصلا مثال نقض نیست چون ما فروش این بازی با متای +90 یا یه عدد بهتر رو ندیدیم که بخوایم قیاسی هم انجام بدیم. ولی خیلی واضح هست که اگه مافیا 3 متاش هم مثلا 93 میشد و همه میگفتن به به عجب بازی خفنی هست، فروشش از این خیلی بهتر میشد. خیلی!

این تبلیغات هم که شما میگی خیلی عامل موثری تو فروش هست. کمااینکه من شخصا نظرم اینه که متا خوب بخشی از تبلیغات یه بازی هست، شاید موثرترینشون. اما باز بخشی از تبلیغاته! مثلا سونی و ND میان TLoUR رو با جمله بیش از 200 تا جایزه گیم آو د یر یا 10 هایی که ردیف کرده تبلیغ میکنن. در نتیجه کسی حق نداره نقش تبلیغات رو انکار کنه. منتهای مراتب GeoW4 مگه بدونن هایپ و تبلیغات عرضه شد؟ دیگه مایکرو استاد تبلیغ کردن هست و همه تئوری بیل گیتس و مایکروسافت فعلی رو میدونن (اگه 100 دلار برای ساخت یه وسیله داشته باشم، 1 دلار رو صرف ساخت میکنم، 99 دلار رو برای تبلیغ). شما یجوری صحبت میکنید انگار GeoW4 در سکوت خبری محض یهو منتشر شده و کسی نفهمیده اصلا این بازی وجود داشته! برعکس اتفاقا مایکرو تبلیغات خیلی عظیمی کرد. از حضور تو همه کنفرانس ها، تا باندل های انحصاری خفن، تبلیغ تو سایت ها و شکبه ها، حتی یه تبلیغ خفن هم برای بین مسابقات فوتبال آمریکایی تو ESPN داشتن که همه میدونن جزو گرون ترین تبلیغ ها هست.

اگه فرض کنیم که این فروش برای GeoW4 خیلی بالا و قابل قبول نیست، یعنی انتظار بیشتری وجود داشته، علت اصلی عملکرد ضعیف تر خود بازی هست.
 
آخرین ویرایش:
چندتا نکته:

اول اینکه من دارم میگم متا و میانگین خوب بخشی از عوامل موفقیت یه بازیه و به معنی کم رنگ دونستن نقش تبلیغات نیست. من دارم میگم متا خوب (که یه چیز نسبی هم هست و بسته به شرایط IP تعریف میشه، یعنی 80 میتونه برای یه بازی متای عالی باشه ولی برای TLoU2 متای بدی هست) به فروش خیلی کمک میکنه. بی نهایت هم واضح هست. اگه تاثیری نداشت قطعا صنعت ژورنالیسم هم وجود نداشت و این همه سایت و مجله نمیومدن بازی هارو نقد کنن و .... یا مثلا قدیمی تر ها یادشونه، GS نمیومد از سازنده ها پول بگیره نمره های بالاتری بده! مثل افتضاح K&L که افشا شد SE‌پول داده نمره بالاتر بده GS! اگه متا و نمرات تو فروش و موفقیت بازی ها تاثیر زیاد و قابل توجه نداشت مسلما SE و شرکت های دیگه مرض نداشتن پول بدن به GS. پس مساله تاثیر متا به شدت درست و غیر قابل انکار هست.

ضمن اینکه این قضیه امبارگو و تاکید یه سری سازنده ها برای انتشار نقدها بعد از عرضه بازی... فراموش نشه.

دوم، فروش مافیا 3. این اصلا مثال نقض نیست چون ما فروش این بازی با متای +90 یا یه عدد بهتر رو ندیدیم که بخوایم قیاسی هم انجام بدیم. ولی خیلی واضح هست که اگه مافیا 3 متاش هم مثلا 93 میشد و همه میگفتن به به عجب بازی خفنی هست، فروشش از این خیلی بهتر میشد. خیلی!

این تبلیغات هم که شما میگی خیلی عامل موثری تو فروش هست. کمااینکه من شخصا نظرم اینه که متا خوب بخشی از تبلیغات یه بازی هست، شاید موثرترینشون. اما باز بخشی از تبلیغاته! مثلا سونی و ND میان TLoUR رو با جمله بیش از 200 تا جایزه گیم آو د یر یا 10 هایی که ردیف کرده تبلیغ میکنن. در نتیجه کسی حق نداره نقش تبلیغات رو انکار کنه. منتهای مراتب GeoW4 مگه بدونن هایپ و تبلیغات عرضه شد؟ دیگه مایکرو استاد تبلیغ کردن هست و همه تئوری بیل گیتس و مایکروسافت فعلی رو میدونن (اگه 100 دلار برای ساخت یه وسیله داشته باشم، 1 دلار رو صرف ساخت میکنم، 99 دلار رو برای تبلیغ). شما یجوری صحبت میکنید انگار GeoW4 در سکوت خبری محض یهو منتشر شده و کسی نفهمیده اصلا این بازی وجود داشته! برعکس اتفاقا مایکرو تبلیغات خیلی عظیمی کرد. از حضور تو همه کنفرانس ها، تا باندل های انحصاری خفن، تبلیغ تو سایت ها و شکبه ها، حتی یه تبلیغ خفن هم برای بین مسابقات فوتبال آمریکایی تو ESPN داشتن که همه میدونن جزو گرون ترین تبلیغ ها هست.

اگه فرض کنیم که این فروش برای GeoW4 خیلی بالا و قابل قبول نیست، یعنی انتظار بیشتری وجود داشته، علت اصلی عملکرد ضعیف تر خود بازی هست.

ماکان جان شرمنده ولی مثال نقض برای صحبت های شما خیلی زیاده درباره تاثیرات نمرات !

dishonored 2 از لحاط نمرات در سطح نسخه قبلی هست و از مزایای شناخته شده بودن هم بهره میبره ولی افت فروشی 50% نسبت به قبل داشته !
بازی مافیا 3 تو نمرات اپیک فیل شد ولی تو فروش حتی از نسخه اول که متای 88 داشته چندین برابر بهتر عمل کرده !
بازی titanfall 2 خیلی بهتر از نسخه قبلی تو نمرات بود حتی برای PS4 هم با چهل میلیون پلیر فعال عرضه شد ولی یک سوم قبلی فروخت !

شما باید فاکتوز های زیادی در نظر بگیری از جمله زمان عرضه بازی. به نظر خودت uncharted 4 بین بتفیلد 1 و کالاف و این بازیهای پاییزی عرضه میشد میتونست نزدیک همین یک میلیون نسخه بفروشه ؟ اینم در کنارش بذار یک انحصاری بفروش و با کیفیت دیگه هم یک ماه قبلش عرضه شده ! نمرات تاثیر داره ولی شرایط بازار تاثیر به شدت بیشتری داره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or