آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

کیفیت بازی به سبک گرافیکی و حجمش بستگی نداره و این بازی جز بهترین بازی های نسل هستش (همون معیار متای خودت).البته از تو انتظار نداشتم این حرف رو بزنی چون که به شخصه خودت خدای مبحث 800 mb هستی و از 2012 تا اواسط 2013 خیلی روی این مسئله تاکید داشتی.;)

ویرایش : استدیو مستقله (Independent) :)
مگه من گفتم indie بده ؟! ربطش به Journey چی بود حالا ؟ مگه این بازی مثل جرنی حماسه ای آفریده ؟! این رفیقمون گفت X1 تا اینجا خیلی بهتر از PS4 در زمینه انحصاری عمل کرده پست بنده هم جهت شفاف سازی بود که 7 ماه از سال گذشته مایکرو جز یک بازی indie چیز چیز دیگه ای منتشر کرده ما خبر نداریم ؟ یعنی کاملاً مشخصه طرف اومده بدون هیچ دانشی چیزی بگه و بره .
 
مگه من گفتم indie بده ؟! ربطش به Journey چی بود حالا ؟ مگه این بازی مثل جرنی حماسه ای آفریده ؟! این رفیقمون گفت X1 تا اینجا خیلی بهتر از PS4 در زمینه انحصاری عمل کرده پست بنده هم جهت شفاف سازی بود که 7 ماه از سال گذشته مایکرو جز یک بازی indie چیز چیز دیگه ای منتشر کرده ما خبر نداریم ؟ یعنی کاملاً مشخصه طرف اومده بدون هیچ دانشی چیزی بگه و بره .

البته منظوره همه این هست مایکروسافت از اول نسل تا الان از سونی بهتر عمل کرده تو انحصاری نه فقط 2015 ;)
 
به نظرم چیزی که سونی رو بیش از پیش تو زمینه پلی استیشن نسبت به نسل قبل موفق کرد تبلیغات درست بود حالا به هر نحوی ... اینکه ذهن ها رو برد به سمت اینکه این کنسول علاوه بر کارهای چند رسانه ای دیگه هنوز تمرکزش فقط و فقط برا بازیه (چیزی که مایکرو بعدا فهمید) باندل کردن خیلی از عناوین معروف و محتوای انحصاری در عین فراموش نکردن انحصاری های درست حسابی به عبارتی بار خودشو همون اول نسل بست و نتیجشم دید... حالا همه اینا به کنار امسال یه کنفرانس E3 میخکوب کننده برگزار کرد (که خودش اصل تبلیغه) و نشون داد هنوز این کنسول میتونه انحصاری های وحشتناک داشته باشه در عین حال گیم هایی رو زنده کرد که چندین سال سوژه سایتا و بیشتر خیال پردازی بود تا واقعیت مثل شنمو 3 و فینال 7 و last guardian و...
 
مگه من گفتم indie بده ؟! ربطش به Journey چی بود حالا ؟ مگه این بازی مثل جرنی حماسه ای آفریده ؟! این رفیقمون گفت X1 تا اینجا خیلی بهتر از PS4 در زمینه انحصاری عمل کرده پست بنده هم جهت شفاف سازی بود که 7 ماه از سال گذشته مایکرو جز یک بازی indie چیز چیز دیگه ای منتشر کرده ما خبر نداریم ؟ یعنی کاملاً مشخصه طرف اومده بدون هیچ دانشی چیزی بگه و بره .

منم میگم با معیار خودت امسال یک بازی عالی یعنی Bloodborne رو سونی عرضه کرده و یک بازی عالی یعنی Ori رو هم ماکرو.:)این وسط یک بازی متوسط به پایین به لحاظ کیفی سونی بیشتر عرضه کرده.اختلاف وجود داشته ولی نه اونقدر (البته بازم تاکید میکنم با معیارهای 2012 خودت وگرنه من خودم به شخصه بین indie و AAA تفاوت قائلم:).

منظور طرف هم فکر کنم کل نسل بوده وگرنه تا اینجای سال سونی بهتر بوده ولی آخر سال ماکرو جلو میفته (بدیهیات هستش اینا دیگه).

ویرایش : بحث کاملا به بیراهه رفت.من دیگه ادامه نمیدم.
 
آخرین ویرایش:
باز این تاپیک محل تاخت و تاز جنگ کنسولی شد.
با اگر مگر و بعدا اینجوری میشه چیزی پیش نمیره.
واقعیات:
PS4 دو برابر XBO فروش کرده.
مولتی پلتفرمها روی PS4 بهتر اجرا شدند تا الان.
--------------
سلیقه:
انحصاری کدوم بهتره.
سیاست کدوم درستتره.
-------------
من پلتفرم اصلیم هنوزم PC هست و نسل قبل هم بخاطر اینکه 360 هک شد و بازیهاش ارزونتر بود 360 داشتم.
خب اول نسل اومدم دیدم Dead Rising 3 و Ryse Son of Rome و Ori و Gears of war و KIو Haloدارن رو PC میان ولی انحصاری های PS4 کاملا انحصاری هستن حتی واسه کنسول مثل Bloodborne خب جمع بندی رفتم PS4 خریدم ولی نهایتا این سلیقه من بوده.پس فکت نیست.نمیدونم چه جوری جز بدیهیات هستش که آخر سال ماکرو جلو میزنه ، یا میزنه یا نمیزنه، 50 ، 50 هستش ولی اینکه آینده رو صددرصد کنیم اشتباه محض هستش.مگر اینکه جام جمشید داشته باشید.هنوزم میگم اگر سونی کمی غرّه بشه و حواسش نباشه راحت ماکرو جلو میزنه (اینو یه بار گفتیم مَچَلِمون کردن دوستان.) کما که پارسال داشت این اتفاق می افتاد و فاصله خیلی کم شده بود.
یک کلام واقعیات روز رو ببینیم و سلیقه خودمون رو به آینده تعمیم ندیم.
-----------------
PS:چه جوری Ori رو با Bloodborne مقایسه میکنید.بلودبورن یک شاهکار هست و یک تاج ماندگار تو سبک خودش ولی Ori فقط یک بازی زیباست که بعدا خاطره میشه.
 
سونی تا الان از نظر بازی انحصاری از مایکرو بهتر عمل کرده (امسال)، در این شکی نیست. آخر سال هم مایکروسافت بهتر هست. باز در اینم شکی نیست. دیگه انقدر بحث نداره که!:دی

در مورد فروش آخر سال هم تا به اینجای کار و با توجه به شرایط فعلی به راحتی مایکرو سونی رو پشت سر میزاره. حتی بعدی نیست Halo 5 که میاد دو به یک کنه (به امتیازات بازی هم بستگی داره). سونی اگه کاهش قیمت بده (حداقل مقطعی) و باندل های خوب هم بزاره میتونه امید داشته باشه با مایکرو رقابت کنه و وگرنه اختلافشون زیاد میشه. حداقل تو آمریکا. مایکرو همه زورش رو گذاشته برای آخر سال. بازی های انحصاری بزرگ به همراه یه عالم تخفیف و باندل احتمالی. کنترل کردن مایکرو واقعا سخته!

از اینور سونی برنامش رو هایپ کردن بیشتره. من فکر میکنم میخواد تو این دوتا کنفرانس آخر سالش علاوه بر معرفی حداقل دو تا بازی جدید (بازی دیوید کیج و یحتمل GT جدید) و یه کاهش قیمت جو رو به نفع خودش مثبت کنه. (یعنی مثلا فن های این بازی ها بگن سال دیگه اینا میخواد بیاد پس بریم الان PS4 بخریم!) بعد بیاد مثلا باندل UC Collection و BB و ... رو هم با یه قیمت خوب بده بیرون وضعیت به نفعش میشه. اما باز به نظر من نه در این حد که بتونه تو آمریکا با هیولایی به اسم Halo رقابت کنه! کنسول سلر ترین بازی مایکرو!

ولی فکر میکنم عین سال گذشته تو بریتانیا در مجموع دو ماه آخر باز از مایکرو بهتر بشه. چون تا الان تو آمریکا حداقل یه ماه بوده که مایکرو بیشتر فروخته اما تو بریتانیا نه! (حالا باقی مناطق و کشورها بماند)
 
به نظر من فروش بیشتر سونی یعنی تکاپوی بیشتر مایکروسافت برای ارائه خدمات و بازی های بهتر که باعث میشه مایکروسافت بخشی از سرمایه عظیم خودش رو وارد صنعت بازی کنه و این یعنی لذت بیشتر من بازی کننده همین.
 
فروش Driveclub از مرز 2 میلیون نسخه عبور کرد. ( دانلود های PS Plus Edition لحاظ نشده )

jwsyfhwu49nor8fnmxdi.jpg
 
طبق گزارش مالی سونی فروش بخش Game & Network Services در سه ماهه اول سال مالی 2015 288.6 میلیارد ین (2,365 میلیون دلار) بوده. بخش مهم این درآمد نتیجه فروش بهتر و بیشتر نرم افزارها (بازیها) روی PS4 و فروش بیشتر سخت افزار PS4 بوده. اما Operating income یا درآمد عملیاتی در این سه ماهه مالی چیزی حدود 19.5 میلیارد ین (160 میلیون دلار) بوده که از این مقدار 4.7 میلیارد ین (39 میلیون دلار) مربوط به جبران خسارات مالی سونی در حملات سایبری به PSN که در سال 2012 اتفاق افتاده بوده هست که بیمه پرداخت کرده.

WumBOIe.jpg
Sony FY2015 Q1 (PS4: 3.0m shipped) PS4 total = 25.3m shipped worldwide - NeoGAF

مایکروسافت هم در سه ماهه چهارم سال مالی 2015ـش گزارش رشد درآمد 27%ـی بخش Xbox رو داده و مستقیماً به درآمد این بخش اشاره‌ای نکرده. اما یسری آمارهایی دادن که امکان رسیدن به اعداد کلی‌تر رو مهیا میکنن:

1- در بخش Computing and Gaming Hardware مایکروسافت گزارش افزایش فروش 10%ـی یا 86 میلیون دلاری در فروش سخت افزار Xbox رو داده و میشه از اون به رقم کلی فروش 946 میلیون دلاری رسید.
2- در بخش Devices and Consumer Other مایکروسافت گزارش افزایش فروش 58%ـی یا 205 میلیون دلاری در درآمدهای حاصل از Xbox Live رو داده که مربوط به بیشتر شدن کاربرها و افزایش خرید اونها از این شبکه بوده که از اون میشه به رقم کلی فروش 558 میلیون دلاری در این بخش رسید.
3- مجدداً در بخش Devices and Consumer Other مایکروسافت گزارش افزایش فروش 62%ـی یا 63 میلیون دلاری در بخش بازیهای 1st Party داده که میشه ازش به رقم فروش کلی 164 میلیون دلاری رسید. در این بخش به خریداری Minecraft در سال 2014 هم اشاره کردن که به نظر میاد بخش اعظمی از درآمدشون در این بخش رو فراهم کرده.

FY15 Q4 - Press Releases - Investor Relations - Microsoft

دقیقاً مشخص نیست که درآمد حاصل از فروش عناوین 3rd Party روی پلتفرم Xbox رو هم در این سه قسمت حساب کردن یا نه اما با توجه به اینکه در این گزارش مالی صراحتاً در مورد هر قسمت صحبت شده و به صورت کلی به فروش نرم افزار اشاره نشده (فقط به فروش عناوین 1st Party اشاره کردن) احتمالاً میشه گفت که فروش کلی بخش Xbox بیشتر از مجموع درآمدهای این سه قسمت هست که میشه 1,668 میلیون دلار. این که درآمد حاصل از عناوین 3rd Party چقدر میتونه باشه درست مشخص نیست ولی بعید میرسه رقم کوچکتری (یا حداقل خیلی کوچکتری) از درآمد بخش 1st Party خود مایکروسافت باشه (مایکروسافت در این سه ماهه عملاً هیچ بازیی جدیدی رو روانه بازار نکرده). با این حال، همین رقم 1,668 میلیون دلاری هم به خودی خود 70% فروش کلی بخش Game & Network Services سونی هست که به هیچ وجه رقم کوچکی نیست.

در ضمن این هم مشخص نیست که چه مقدار از این 1,668 میلیون دلار در نهایت دست مایکروسافت رو گرفته. به عبارت دیگه به درآمد عملیاتی بخش Xbox اشاره نشده، اما با وجود عناوین پرفروشی مثل Halo:MCC و Minecraft (که الان هم نباید فروش بدی داشته باشن) و همینطور برخورداری مایکروسافت از Azure و امکان پشتیبانی ارزانتر از Xbox Live و ... بعید نیست که درآمد عملیاتی بخش Xbox در این سه ماهه برابر و یا حتی بیشتر از چیزی باشه که سونی تونسته بهش برسه.

در نهایت با اومدن ویندوز 10 و عرضه شدن بازیهای 1st & 3rd Party روی استور مایکروسافت و فراگیرتر شدن استفاده بازیسازها از سرویس Live و ... میشه انتظار داشت که درآمد کلی مایکروسافت از بخش Xbox (حتی بدون بیشتر شدن فروش کنسول Xbox One از PS4) بیشتر از چیزی بشه که سونی الان تونسته بهش برسه. البته این یک پیش بینی هست و باید منتظر موند و دید که در آینده چه اتفاقی میافته، ولی صرفاً قدمهای اولیه مایکروسافت از جمله اجازه آپگرید کردن مجانی به ویندوز 10، عرضه DX12، عرضه بازیهای 1st Party برای ویندوز 10 (مثل KI ، GeoW:UC ، Fable:L ، SoT و ...) و همینطور حمایت از بازیسازهای مستقل برای آوردن بازیهاشون روی این سیستم عامل و ... حکایت از یک شروع خوب برای رسیدن به این هدف دارن.
 
اگه PS4 همین روند رو ادامه بده که صد در صد وضعیتش از اینی که هست بهتر هم خواهد شد با کاهش قیمت و ریلیز انحصاری ها در اینده ...
به راحتی میتونه رکورد پرفروشترین کنسول تاریخ یعنی PS2 رو بزنه که تو 2 سال و 8 ماه 20 میلیون فروش داشته !
 
EA هم گزارش مالی نیمه اول سال مالی 2015 رو منتشر کرد.

همونطور که تو تصویر مشخص هست، 21% از درآمد EA در این مدت از طریق PC تامین شده، 41% به هر دو کنسول نسل هشتمی اختصاص داشته و 24% هم دو کنسول نسل هفتمی.
از بین اون 41% احتمالا PS4 سهم بیشتری داره به همین خاطر میشه گفت PC و PS4 سودآورترین پلتفرم های EA تو Q1 FY16 بودند.

لازم به ذکر هست که عین همین آمار رو یوبیسافت منتشر کرده بود، PS4 اول بود و PC دوم.

گزارش مالی یوبی:

 
UK Video Games Chart: LEGO Jurassic World back on top as Rory McIlroy slips:

1. LEGO JURASSIC WORLD
2. BATMAN: ARKHAM KNIGHT
3. GRAND THEFT AUTO V
4. RORY MCILROY PGA TOUR
5. FIFA 15
6. THE ELDER SCROLLS ONLINE
7. BATTLEFIELD HARDLINE
8. F1 2015
9. CALL OF DUTY: ADVANCED WARFARE
10. GOD OF WAR 3: REMASTERED
11. MINECRAFT: PLAYSTATION EDITION
12. MINECRAFT: XBOX EDITION
13. WWE 2K15
14. THE WITCHER 3: WILD HUNT
15. DESTINY
16. FAR CRY 4
17. LITTLEBIGPLANET 3
18. TERRARIA
19. DYING LIGHT
20. HALO: THE MASTER CHIEF COLLECTION
 
طبق آخرین گزارشات مالی منتشر شده توسط کمپانی نامدار SEGA، اوضاع به خوبی پیش نمی رود و درآمد و سودآوری شرکت چندان بر وفق مراد مدیران نیست و عملا درسراشیبی زیان قرار گرفته اند.

گزارشات منتشر شده؛ حاکی از کاهش ۴۲ درصدی فروش خالص سگا می باشند که طبق آن ها، درآمد کلی حاصل از فروش، رقمی برابر ۵۲٫۹ میلیارد ین (معادل ۴۲۶ میلیون دلار) و ضرردهی عملیاتی نیز حدود ۹٫۵ میلیارد ین (۷۶ میلیون دلار) و دست آخر زیان خالص کمپانی رقمی برابر ۷٫۹ میلیارد ین (۶۳٫۸ میلیون دلار) گزارش شده است.

سگا در این رابطه اینگونه توضیح می دهد:

اقتصاد هنوز ناپایدار و بسته به شرایط و نیازمند زمان بیش تر برای احیای کامل است که علت این امر، وجود شک و تردید نسبت به بازار ها و اقتصاد های خارجی است که این نبود اطمینان هم؛ ناشی از علل عمده ای مانند کاهش سرعت رشد اقتصادی کشور ها و بازار های نوظهور و بحران بدهی در کشور های اروپایی می باشد.

SEGA Financials for Q1 FY2016 Report Losses
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or