آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

سود سال گذشته شرکت Rovio کاهش پیدا کرده که علتش نه کوچک شدن بازار موبایل بلکه از بین رفتن علاقه نسبت به Angry Birds عنوان شده. این سود از 2012 از 76 میلیون یورو به 36 میلیون در سال 2013 و 10 میلیون در سال 2014 کاهشی 73% رو داشته.
هنوز زندست AB؟
 
f3ql7z9y5eh1ffduhz2z.jpg
 
Sega Network در آستانه ثبت رکورد در درآمد زایی:

کمپانی SEGA امروز آمار جدید از بخش موبایل و آنلاین خود منتشر کرد که حاوی برخی اطلاعات جالب و در عین حال بعضا خیره کننده ای است.

این گزارش حاکی از رشد فوق العاده درآمدهای سگا از بخش موبایل است.تصویر زیر لیست درآمدهای برخی بازیهای سگا در بخش موبایل است.خط اول تا سوم بازی های که موفق بوده اند.

خط اول = بازی هایی با درآمد 5 میلیون دلار در ماه
خط دوم = 1 میلیون دلار در ماه
خط سوم = 500 هزار دلار در ماه
خط چهارم = 300 هزار دلار

Slide1-750x519.png


نکات مهم گزارش :


  • بازی Chain Chronicle توانسته است تا به اینجا 73 میلیون دلار برای سگا در آمد به ارمغان بیاورد که با در آمد هر ماه 5 میلیون دلار به زودی مرز 100 میلیون دلار را رد خواهد کرد.
  • سگا در سال جدید 20 بازی برای موبایل منتشر خواهد کرد که 15 تا از اونها استدیوهای داخلی (SEGA Network و Sega ) و 5 تا هم از استدویهای خارجی خواهد بود.
  • سگا اقدام به خرید یک استدیوی جدید یه اسم Demiurge Studios کزده است که سابقه ساخت بازی های موبایل و پورت بازی هایی مهمی همچون Bioshock Infinite زا دارد.
  • استدویی Ignited Artists به زودی یک عنوان MMO برای PC یا احتمالا یک بازی برای موبایل را برای سگا معرفی کرد.
  • سگا پیش بینی سود 310 میلیون دلاری را از بخش موبایل خود در سال جدید دارد که 100 میلیون دلار رشد دارد.
  • Sonic Dash به آمار خیره کننده 98 میلیون دانلود و کل سری Sonic بر روی پلتفرم گوشی های هوشمند به آمار جالب 143.5 میلیون دانلود رسیده است.


همچنین سرویس SEGA Noah که یک شبکه اجتماعی تازه تاسیس سگا برای رقابت با Gree بود نیز به موفقیت خود ادامه میدهد.به گزارش سگا تعداد کمپانی های استفاده کننده از این سرویس از 15 در زمان عرضه به 88 و تعداد کاربران آن نیز 20 میلیون به 89 میلیون رسیده است.(این شبکه ها هاب برای بازی های Free-to-Play ارایه میدهند).


نمودار رشد درآمدهای سگا از Sega Network :
 
Sega یک حرکت بدی رو پیش گرفته اونم DLCهای بسیار زیاد برای یک بازی هست. نمونش همین Total war:Attila که بعد از 2 هفته 3 تا DLC اومده براش و وقتی به محتوا نگاه میکنی به وضوح روشنه که از بازی اصلی جدا شده. از CA هم پرسیده شده در این مورد و جواب دادن این کار‌ها توسط تیم DLC استدیو که مختص همین کار تشکیل شده، به انجام رسیده. امیدوارم یک تجدید نظری توی این سیاست بشه
 
Sega یک حرکت بدی رو پیش گرفته اونم DLCهای بسیار زیاد برای یک بازی هست. نمونش همین Total war:Attila که بعد از 2 هفته 3 تا DLC اومده براش و وقتی به محتوا نگاه میکنی به وضوح روشنه که از بازی اصلی جدا شده. از CA هم پرسیده شده در این مورد و جواب دادن این کار‌ها توسط تیم DLC استدیو که مختص همین کار تشکیل شده، به انجام رسیده. امیدوارم یک تجدید نظری توی این سیاست بشه


این حرکت دیگه عرف شده بین ناشرها.اونم به خاطر درآمدزایی هستش.در مورد Company Of Heroes خوب عمل کردند نسبتا ولی برای Total War منم موافقم دیگه یکم دران زیاده روی میکنن.البته Total War زیادی DLC خور هستش.یعنی هرچقدر هم بازی کامل باشه ولی بازم راه داره DLC بچپونی توش.

البته واسه Alien هم خیلی DLC دادن.کل یکم زیاد فاز DLC گرفته ناشرهای بزرگ رو.
 
این حرکت دیگه عرف شده بین ناشرها.اونم به خاطر درآمدزایی هستش.در مورد Company Of Heroes خوب عمل کردند نسبتا ولی برای Total War منم موافقم دیگه یکم دران زیاده روی میکنن.البته Total War زیادی DLC خور هستش.یعنی هرچقدر هم بازی کامل باشه ولی بازم راه داره DLC بچپونی توش.

البته واسه Alien هم خیلی DLC دادن.کل یکم زیاد فاز DLC گرفته ناشرهای بزرگ رو.
در اینکه این مسئله یک عرف شده شکی نیست اما این که بیای فردای روز انتشار بازی، DLC رو برای پیش خرید بزارید یکم حرکت نامناسبی هست. مخصوصا که الان بازیی که اسمش آتیلا هست افکت خون نداره و همه مطمئنن با توجه به اینکه جزئی از بازی باشه، بازم باید براش پول بدن. اتفاقا حرکت Company of Heroes هم جالب نبود. بله عرضه Expansion از زمان THQ هم توی Relic وجود داشت اما این سیستم Commander واقعا مسخره هست. یک سری به تعدادی از Unit‌ها دسترسی دارن که واقعا OP هست و هنوزم بحثش تو Forumهای Relic هست.
 
دیگه وقتی یه کمپانی مثل EA درآمدش از DLC بیشتره تا خود بازیا معلومه همه رو میارن به این قضیه. حالا باز اگه DLC مثل مال Mass effect باشه و واقعا محتوای درستی داشته باشه خیلی زور نداره ولی الان حتی برای کاستومایز کردن سلاحای تو بازیا باید DLC بخری. توی بازیای F2P مثل دوتام الان یه جور دیگه با P2W کردن اونتا مثلا پول در میارن. در کل اینکه DLC اومده که بمونه توی دنیای گیم و متاسفانه گیمرام دارن پول میدن بالاش و همین باعث میشه دولوپر از سر و ته بازی بزنه و بریزه تو DLC.
 
در اینکه این مسئله یک عرف شده شکی نیست اما این که بیای فردای روز انتشار بازی، DLC رو برای پیش خرید بزارید یکم حرکت نامناسبی هست. مخصوصا که الان بازیی که اسمش آتیلا هست افکت خون نداره و همه مطمئنن با توجه به اینکه جزئی از بازی باشه، بازم باید براش پول بدن. اتفاقا حرکت Company of Heroes هم جالب نبود. بله عرضه Expansion از زمان THQ هم توی Relic وجود داشت اما این سیستم Commander واقعا مسخره هست. یک سری به تعدادی از Unit‌ها دسترسی دارن که واقعا OP هست و هنوزم بحثش تو Forumهای Relic هست.

گفتم که رد نمیکنم این نظر رو.ولی خب از یک طرف هم چاره ای نمونده برای ناشر.وضعیت درآمدزایی در بازیهای AAA اصلا جالب نیست.ناشرهاهم دارن به هردری میزنن تا درآمد داشته باشن.همین الان صفحه قبل گذاشته بودم دیگه Chain Chronicle که یک بازی موبایل هست بعد از حدود یک سال از عرضه تونسته به ماهی 5 میلیون دلار درآمد برسه که میشه سالی 60 میلیون دلار.معلوم هم نیست تا چند سال ادامه داشته باشه این درآمد یا حتی بیشتر بشه.در حالی که بازی هایی بزرگ صنعت با سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری بعضا به همچین سود کلی هم نمی رسن.همین بازی قبل سازندگان این شرکت Valkyria Chronicle به زور روی PC,PS3 به 1 میلیون فروش هم نرسید در حالی که بازی فوق العاده ای بود.
 
گفتم که رد نمیکنم این نظر رو.ولی خب از یک طرف هم چاره ای نمونده برای ناشر.وضعیت درآمدزایی در بازیهای AAA اصلا جالب نیست.ناشرهاهم دارن به هردری میزنن تا درآمد داشته باشن.همین الان صفحه قبل گذاشته بودم دیگه Chain Chronicle که یک بازی موبایل هست بعد از حدود یک سال از عرضه تونسته به ماهی 5 میلیون دلار درآمد برسه که میشه سالی 60 میلیون دلار.معلوم هم نیست تا چند سال ادامه داشته باشه این درآمد یا حتی بیشتر بشه.در حالی که بازی هایی بزرگ صنعت با سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری بعضا به همچین سود کلی هم نمی رسن.همین بازی قبل سازندگان این شرکت Valkyria Chronicle به زور روی PC,PS3 به 1 میلیون فروش هم نرسید در حالی که بازی فوق العاده ای بود.
اینکه چاره‌ای برای ناشر نمونده و هزینه ساخت بازی‌های AAA هم زیاد شده شکی درش نیست اما این حرف حرکت دادن چند DLC در طی 2 هفته از انتشار بازی رو توجیه نمیکنه.. بله حالا 3 ماه گذشته یا حتی 2 ماه بازی فروش خودش رو کرده ما بیایم شروع کنیم "محتوای جدیدی" به بازی اضافه کنیم حرکت قابل قبولی هست اما اینکه بیایم چیزی که تو بازی بوده رو ببریم بعد فردای عرضه به خورد مصرف کننده بدیم اصلا قابل قبول نیست. الان شرکت‌های کمی هم نیستن که با روش صحیح دادن DLC دارن کار رو پیش میبرن پس اینکه بیایم بگیم راهی نیست، بازم این حرکت رو توجیه نمیکنه.
در ضمن مطمئن باشید که استفاده از این شیوه کمکی به حل قضیه نمیکنه الان شما برید داخل استیم و Reviewهای آتیلا رو بخونید. همه از بازی تعریف کردن ولی از DLCها شکایت دارن. همین CA چقدر از لانچ بد Rome2 ضرر کرد که دیگه هیچکس اعتماد پیش خرید بازی بعدی رو نداشت؟
 
UK

  1. Battlefield Hardline
  2. Final Fantasy Type-0 HD
  3. Grand Theft Auto 5
  4. Dying Light
  5. FIFA 15
  6. Mario Party 10
  7. Resident Evil: Revelations 2
  8. Call of Duty: Advanced Warfare
  9. Minecraft: Xbox Edition
  10. Minecraft: PlayStation Edition
BF-H :

(PS4 (46%
(Xone (43%
(X360 (6%
(PS3 (5%

ــــ

1zzxgbx7edtfk7nud2eh.png


uoqk7g9xfahmtegrnxrm.png
 
فروش PS360 هم در انگلیس به 14.5m دستگاه رسیده که در اسپانیا 4.1m دستگاه فروش داشتند.
در حالی که Xbox One و PS4 در اسپانیا 700,000 هزار دستگاه فروش داشتند.

فروش بازی ها در ایتالیا در هفته پیش:
1) Dying Light (PS4)
2) Minecraft (PS3)
3) GTA V (PS4)
4) FIFA 15 (PS4)
5) Dragon Ball Xenoverse (PS4)
6) COD: Advanced Warfare (PS4)
7) Just Dance 2015 (Wii)
8) Minecraft (X360)
9) Minecraft (PS4)
10) Far Cry 4 Limited Edition (PS4)

درصد فروش در پست قبلی اشاره شده ولی اینجا هم درصد فروش هم میزان فروش BF:HL قرار دارد:
Battlefield: Hardline PS4 (46%) - > 38,180
Battlefield: Hardline One (%43%) - > 35,690
Battlefield: Hardline 360 (6%) - > 4,980
Battlefield: Hardline PS3 (%3%) -> 2,490

میزان فروشش FF جدید در انگلیس:
Final Fantasy Type-0 HD PS4 (78%) - > 16,095
Final Fantasy Type-0 HD One (22%) - > 4,480

سهم فروش بازی ها:
Final Fantasy Type-0 HD

PS4 (78%)
XBO (22%)

Resident Evil Revelations 2

PS4 (52%)
XBO (23%)
PS3 (13%)
360 (11%)
 
سري payday توانسته تاکنون 2 ميليون نسخه فروش کند. سهم فروش Payday 2 بيش از 1.8 ميليون نسخه بوده. همچنين اين فرنچيز 8 ميليون DLC PACK فروخته که به تازگي ساپورت نسخه دوم تا سال 2017 تمديد شده است.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or