این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
هنوز زندست AB؟سود سال گذشته شرکت Rovio کاهش پیدا کرده که علتش نه کوچک شدن بازار موبایل بلکه از بین رفتن علاقه نسبت به Angry Birds عنوان شده. این سود از 2012 از 76 میلیون یورو به 36 میلیون در سال 2013 و 10 میلیون در سال 2014 کاهشی 73% رو داشته.
Sega یک حرکت بدی رو پیش گرفته اونم DLCهای بسیار زیاد برای یک بازی هست. نمونش همین Total war:Attila که بعد از 2 هفته 3 تا DLC اومده براش و وقتی به محتوا نگاه میکنی به وضوح روشنه که از بازی اصلی جدا شده. از CA هم پرسیده شده در این مورد و جواب دادن این کارها توسط تیم DLC استدیو که مختص همین کار تشکیل شده، به انجام رسیده. امیدوارم یک تجدید نظری توی این سیاست بشه
در اینکه این مسئله یک عرف شده شکی نیست اما این که بیای فردای روز انتشار بازی، DLC رو برای پیش خرید بزارید یکم حرکت نامناسبی هست. مخصوصا که الان بازیی که اسمش آتیلا هست افکت خون نداره و همه مطمئنن با توجه به اینکه جزئی از بازی باشه، بازم باید براش پول بدن. اتفاقا حرکت Company of Heroes هم جالب نبود. بله عرضه Expansion از زمان THQ هم توی Relic وجود داشت اما این سیستم Commander واقعا مسخره هست. یک سری به تعدادی از Unitها دسترسی دارن که واقعا OP هست و هنوزم بحثش تو Forumهای Relic هست.این حرکت دیگه عرف شده بین ناشرها.اونم به خاطر درآمدزایی هستش.در مورد Company Of Heroes خوب عمل کردند نسبتا ولی برای Total War منم موافقم دیگه یکم دران زیاده روی میکنن.البته Total War زیادی DLC خور هستش.یعنی هرچقدر هم بازی کامل باشه ولی بازم راه داره DLC بچپونی توش.
البته واسه Alien هم خیلی DLC دادن.کل یکم زیاد فاز DLC گرفته ناشرهای بزرگ رو.
در اینکه این مسئله یک عرف شده شکی نیست اما این که بیای فردای روز انتشار بازی، DLC رو برای پیش خرید بزارید یکم حرکت نامناسبی هست. مخصوصا که الان بازیی که اسمش آتیلا هست افکت خون نداره و همه مطمئنن با توجه به اینکه جزئی از بازی باشه، بازم باید براش پول بدن. اتفاقا حرکت Company of Heroes هم جالب نبود. بله عرضه Expansion از زمان THQ هم توی Relic وجود داشت اما این سیستم Commander واقعا مسخره هست. یک سری به تعدادی از Unitها دسترسی دارن که واقعا OP هست و هنوزم بحثش تو Forumهای Relic هست.
اینکه چارهای برای ناشر نمونده و هزینه ساخت بازیهای AAA هم زیاد شده شکی درش نیست اما این حرف حرکت دادن چند DLC در طی 2 هفته از انتشار بازی رو توجیه نمیکنه.. بله حالا 3 ماه گذشته یا حتی 2 ماه بازی فروش خودش رو کرده ما بیایم شروع کنیم "محتوای جدیدی" به بازی اضافه کنیم حرکت قابل قبولی هست اما اینکه بیایم چیزی که تو بازی بوده رو ببریم بعد فردای عرضه به خورد مصرف کننده بدیم اصلا قابل قبول نیست. الان شرکتهای کمی هم نیستن که با روش صحیح دادن DLC دارن کار رو پیش میبرن پس اینکه بیایم بگیم راهی نیست، بازم این حرکت رو توجیه نمیکنه.گفتم که رد نمیکنم این نظر رو.ولی خب از یک طرف هم چاره ای نمونده برای ناشر.وضعیت درآمدزایی در بازیهای AAA اصلا جالب نیست.ناشرهاهم دارن به هردری میزنن تا درآمد داشته باشن.همین الان صفحه قبل گذاشته بودم دیگه Chain Chronicle که یک بازی موبایل هست بعد از حدود یک سال از عرضه تونسته به ماهی 5 میلیون دلار درآمد برسه که میشه سالی 60 میلیون دلار.معلوم هم نیست تا چند سال ادامه داشته باشه این درآمد یا حتی بیشتر بشه.در حالی که بازی هایی بزرگ صنعت با سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری بعضا به همچین سود کلی هم نمی رسن.همین بازی قبل سازندگان این شرکت Valkyria Chronicle به زور روی PC,PS3 به 1 میلیون فروش هم نرسید در حالی که بازی فوق العاده ای بود.
1) Dying Light (PS4)
2) Minecraft (PS3)
3) GTA V (PS4)
4) FIFA 15 (PS4)
5) Dragon Ball Xenoverse (PS4)
6) COD: Advanced Warfare (PS4)
7) Just Dance 2015 (Wii)
8) Minecraft (X360)
9) Minecraft (PS4)
10) Far Cry 4 Limited Edition (PS4)
Battlefield: Hardline PS4 (46%) - > 38,180
Battlefield: Hardline One (%43%) - > 35,690
Battlefield: Hardline 360 (6%) - > 4,980
Battlefield: Hardline PS3 (%3%) -> 2,490
Final Fantasy Type-0 HD PS4 (78%) - > 16,095
Final Fantasy Type-0 HD One (22%) - > 4,480
Final Fantasy Type-0 HD
PS4 (78%)
XBO (22%)
Resident Evil Revelations 2
PS4 (52%)
XBO (23%)
PS3 (13%)
360 (11%)