ARMIN3DX

کاربر سایت
Aug 22, 2010
204
نام
Arm!n
این قسمت رو اگر ممکنه یخورده بازش کنید. اینطور که من برداشت کردم شما میگی یک کنسول یکبار فروخته شده بعد که خراب میشه تعمیر میشه و دوباره فروخته میشه و این میشه دوبار فروش درسته؟
اگر منظورتون اینه که فکر میکنم اشتباهه. شما وقتی کنسول خرابت رو به شرکت برمیگردونی نمیخوای دست خالی برگردی. شرکت حتما باید ضررت رو جبران کنه یعنی باید یک کنسول سالم بجاش بده. خب این کنسولی که بجای کنسول خراب داده شده که فروش حساب نمیشه.
در همون مثال کفش که شما گفتی بله همون کفش برگشتی رو دوباره فروختی ولی بجاش حتما 10 مجانی جفت به کسی که برگشت داده دادی در نتیجه این اون فروش دوباره رو خنثی میکنه و شما نمیتونی بگی 10 جفت رو دوباره فروختی چون مثل اینه که همونها رو تعمیر کردی و پس دادی. در واقع اونها فقط یکبار فروخته شده اونهم بار اول که پولشون رو گرفتی و الان فروش دوم نه تنها فروش نیست بلکه برخلاف گفته شما که میگی سود کردم, اتفاقا ضرر کردی(بدلیل هزینه تعمیرات و نیروی انسانی). حرف شما موقعی صحیح بود که اون 10 تا کفش (کنسول) رو بدون اینکه هزینه ای براش پرداخت کنی یا مجبور باشی عین خود جنس رو به خریدار قبلی پس بدی بدست اورده باشی که این غیر ممکنه چون کسی که جنس رو برمیگردونه حتما انتظار داره که بجاش جنس سالم رو بگیره و این نمیتونه در امار فروش دوباره لحاظ بشه.
اگر هم برداشتم از حرف شما غیر از این چیزیه که گفتم خود شما لطفا تصحیحش کنید.


ادیت: ضمنا جناب .:N!MA:. اگه توانایی بحث مودبانه رو دارید که خوشحال میشیم ادامه بدید وگرنه اگه قراره مثل پستهای قبلی ادامه بدید شرمنده تون میشم.
منظور من سود مالی نیست . چون وقتی خود MS اعلام میکنه که چند میلیون دلار به خاطر کنسول های معیوب ضرر میکنه ؛ خوب مسلما سود دهی نداره دیگه. من گفتم سود ، منظورم این بود که من آمار بزرگتری ارائه دادم و کسب و کار خودم رو بزرگتر نشون دادم. همون کاری که همه شرکت ها با ارائه Ship به جای Sold ارائه میدن.
اما در مورد آمار فروش ، وقتی شخصی کنسول رو میخره ، 1 واحد فروخته شده در ازای این شخص حساب میشه. یعنی من MS فرضا ، 1 کنسول فروخته شده دارم به آقای X که هم تو Ship لحاظ میشه هم تو آمار Sold
حالا وقتی کنسول خراب میشه و مرجوعی میشه ، من نوعی MS که یه کنسول جدید به طرف میدم . اینو به عنوان فروش حساب نمیکنم ولی به عنوان آمار Ship حساب میکنم
از طرف دیگه کنسول معیوب رو بعد از تعمیر تحت عنوان Refurbished میفروشم که این کنسول فروخته شده هم Ship محسوب میشه هم Sold .
یه جمعع بندی :
تا الان به صورت فیزیکی 2 تا کنسول یونیک فروخته شده ولی من آمار 3 تا Ship و 2 تا فروش رو دارم و دروغ هم نیست. حالا این پروسه رو برای حداقل 6 - 7 میلیون کنسول loop بدین :
نتیجه «
14 میلیون کنسول فرخته شده واقعی
21 میلیون کنسول Ship شده واقعی

این چیزی بود که تو 4 سال اول خرابی 360 رخ میداد.
این در مورد سونی هم هست ولی خوب آمار خرابی ps و Wii در مقایسه با 360 چند برابر بوده ؟
به این خاطر هست که میگم وقتی آمار شیپ اعلام شده رو با مسائلی که گفتم مقایسه کنید ، میبینید میشه از آمار Ship اعلام شده توسط سونی که 62 میلیون بوده به رقم فروش تقریبی 60 میلیون و از آمار Ship اعلام شده توسط ms که 65.8 میلیون بوده ، به رقم فروش تقریبی 58.8 میلیونی رسید .

پ.ن : لازم به ذکر نیست که ما با Ship محصولات به فروشگاه ها کاری نداریم. در واقع تو shipment figures ممکنه فروشگاه اصلا نخواد بفروشه اجناس رو ولی به هر حال مایکروسافت ، کالاش رو فروخته. اینکه فروشنده حتی بخواد انبار کنه هم به خودش مربوطه. کل بحث این چند صفحه در مورد فروش واقعی هست که خوب طبعا انقدر مهم هست که خیلی شرکت ها مثل NPD و MC و ... به خاطر این کار فعالیت میکنن.
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,203
نام
محمد
البته من اضافه کنم که این بحثی رو که آقای آرمین دارن میکنن و صحبتی که درباره آمار خرابی و این حرفا دارن رو تو فروم های خارجی من بارها دیدم . منظورم اینه که ایشون تنها کسی نیستن که اینطوری فکر میکنن و این بحث آمار مایکروسافت رو من خیلی جاها دیدم .
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,545
نام
کورش
منظور من سود مالی نیست . چون وقتی خود MS اعلام میکنه که چند میلیون دلار به خاطر کنسول های معیوب ضرر میکنه ؛ خوب مسلما سود دهی نداره دیگه. من گفتم سود ، منظورم این بود که من آمار بزرگتری ارائه دادم و کسب و کار خودم رو بزرگتر نشون دادم. همون کاری که همه شرکت ها با ارائه Ship به جای Sold ارائه میدن.

در اینکه شرکت ها سعی میکنن کسب و کارشون رو بزرگتر و موفق تر نشون بدن شکی نیست و اینکه از شیپ بجای فروخته شده استفاده میکنن هم کاملا با شما موافقم ولی اصلا بحث سر این نیست. وقتی در مورد فروش یا شیپ یک شرکت بحث میکنیم نمیتونیم برای رسیدن به نتیجه صحیح از فرض غلط استفاده کنیم. مثالی که شما زدی در واقعیت میشه گفت همونطوره یعنی کنسولی به شماره سریال XXXXX دوبار فروخته شده ولی در امار اینطور نیست و فقط یکبار فروخته شده چون بجای اون کنسولی با شماره سریال YYYYY داده شده که فروخته شده محسوب نمیشه.
درواقع بحث سر اینی که شما میگی کنسول تعمیر شده دوباره شیپ حساب میشه نیست (چون ممکنه بنا به سیاست شرکت اینها رو برای بزرگترکردن امار شیپ محسوب کنند) بلکه بحث سر اینه که شما گفتید "و در نهایت تو آمار هام بگم 20 تا کفش فروختم ( 10 تا رو به 2 گروه ) دروغ نگفتم. چون واقعا فروختم. سود هم داشته.عمل فروختن هم انجام شده." و این چیزیه که بر اساس امار فروش نقض میشه(که بالاتر توضیح دادم چرا). در اینجا اگه شرکت ادعا کنه فروخته برخلاف نظر شما معتقدم دروغ گفته.(دروغ اماری وگرنه کاری به اخلاقیات ندارم).
کل بحث این چند صفحه در مورد فروش واقعی هست که خوب طبعا انقدر مهم هست که خیلی شرکت ها مثل NPD و MC و ... به خاطر این کار فعالیت میکنن.

با توجه به بحث بالا و این جمله شما من نتیجه گیری میکنم که مایکروسافت در مورد امارش دروغ گفته چون مبنا رو بر شیپ گرفته و چون امار شیپ رو ارائه میده تونسته کنسولهای برگشتی رو دوبار در امار شیپش وارد کنه. خب با این حساب شما معتقدید که هیچ مشکلی برای این کارش بوجود نمیاد؟ از محاسبه سود و ارزش سهام گرفته تا محاسبه مالیات در کشوری که در این مورد (مالیات) مو رو از ماست بیرون میکشنو بقیه مشکلاتی که بوجود میاد.
حقیقتش من هرطور که حساب میکنم چه از دید سهامدارها چه از دید مدیران شرکت چه از دید مشتریان و طرفداران شرکت این قضیه که یک اختلاف چند میلیونی در تعداد کنسولها و چند صد میلیونی دلاری (ناشی از دوبار حساب کردن کنسولهای برگشتی) در امار شیپ رو بهیچ وجه منطقی نمیبینم و دوباره حساب کردن کنسولی برگشتی در این امار بنظرم بهیچ وجه منطقی نیست(فراموش نکنیم که مفهوم شیپ انتظار شرکت از فروش رو بهمراه داره).یکی از دلایلش هم اینه که شیپ کردن فقط یک عدد نیست که شرکت بخواد با بالاپایین کردن دروغی اون خودش رو بزرگتر نشون بده. شیپ کردن یک براوردی از تولید شرکت رو بدست میده یعنی شرکت توانایی در تامین نیروی کار ,مواد اولیه , تکنولوژی و مدیریت و عوامل دیگه مورد نیاز برای تولید. شرکتی که ادعای شیپ کردن فلان مقدار رو در فلان بازه زمانی داره در واقع داره ادعا میکنه توانایی تهیه و تولید همون مقدار رو در همون بازه زمانی داره(چه از طریق خط تولید و چه انبار). حالا وقتی همین شرکت بخواد تغییر به این بزرگی در امار شیپش اعلام کنه بنظر میرسه دروغ خیلی بزرگی رو به مخاطبین امارش اعلام میکنه ( که شامل دولت و سهامدارن و مشتریان و ... میشه) که بنظرم در اینده دچار مشکل میشه. بطور واضح تر اگه بخوام بگم اگه ما کلمه شیپ رو فقط یک کلمه ساده در نظر بگیریم که خب یک اختلاف چند میلیونی به بهانه بزرگترنشون دادن کسب و کار به جایی برنمیخوره ولی اگه دنیای واقعی رو در نظر بگیریم چیزی که تابحال دیده شده اینه که شرکتها سعی میکنن در ارائه امارشون دقت کنند چون ممکنه بضررشون تموم بشه. مثالش هم یکیش ارائه امار رشد شرکت هست. تا جایی که من میدونم در اکثر موارد شرکت ها وقتی امار رشدشون رو ارائه میدن سعی میکنن دقیق باشه نه اینکه برای بزرگتر نشون دادن خودشون امار رو عوض کنند مثلا شرکتی که 10 درصد رشد داشته نمیاد بگه کی به کیه ما امسال 20 درصد رشد اعلام میکنیم چون مسلما شرکت در اینده به مشکل برمیخوره.
در کل اگه بخوام نتیجه گیری کنم فکر میکنم مایکروسافت کاملا محتمله برای بزرگتر نشون دادن خودش بجای امار فروش امار شیپ رو که همیشه منطقا بیشتر از فروش هست رو ارائه بده ولی نمیاد امار شیپ رو با دوباره حساب کردن چند میلیون کنسول خراب شده بطور غیرواقعی به شدت افزایش بده و یک امار شیپ جدید با اختلاف فاحش بسازه.
البته این فقط نظر شخصی منه و ممکنه صحیح نباشه.
 
آخرین ویرایش:

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,517
نام
میلاد
شما خودتون اینقدر ساده لوح هستین وقتی دارید این متن پرگوهر رو مینویسید اصلا با خودتون فکر نمیکنید که اخه اقا اصلا ماکرو برای چی باید بیاد امار دروغ بگه!!!!!!!!!!!!!!!!
نه واقعا میخوام بدونم چی بهش اضافه میشه؟!!!

ضرری که کرده جبران میشه ایا؟!!!
فروشش رو افزایش میده ایا؟!!!(مثلا یارو میگه چون 360 بیشتر فروخته پس منم 360 بگیرم!!!که البته ایشون ایتدا می بایست wii بخرن.:|)
اعتبارش بیشتر میشه ایا؟!!!
در کل سر این دروغ چه سودی میکنه که اگه جواب بدین ممنون میشم؟!!!

دروغ!؟
من گفتم ماکروسافت دروغ میگه!؟
اصلا مگه ماکروسافت گفته که کنسول های ترکیده تو آمار فروش حساب نمیشن که بگیم داره دروغ میگه!؟
اصلا صحبت سر راست و دروغ نیست چون هیچکی هیچی نگفته که!بحث سر اینه که دارم میگم بابا شما کنسولت مگه ترکید رفتی یکی دیگه خریدی ماکروسافت گفت خب 1 کنسول تو فلان جا ترکیده از آمار فروش کلی کسرش کنید!:d
خندت نمیگیره خودت!؟

خیلی سادس!شما 1 نفری ولی 2تا 360 رفتی خریدی (حالا اون 3 - 4 تاییا بماند! ) بخاطر اینکه قبلی خراب شده!
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,509
نام
محمد
مشکل این چند صفحه اینه که دوستان از روی یه چیز تایید نشده دارن نتیجه گیری قطعی میکنن، منابع هم میشه نظرات شخصی :D خب اینجوری باشه منم میتوانم یه تحلیل شخصی داشته باشم که ممکنه 100% هم اشتباه باشه! مایکروسافت تا انتهای 2007 تعداد 17.7 میلیون 360 شیپ کرده، اگه طبق نظرات دوستان بگیم که 6 میلیون از این کنسول ها همون کنسول های معیوب و دوباره تعمیری باشن میشه تعداد 11.7 کنسول شیپ شده واقعی. حالا میگیم از این تعداد 10 میلیون کنسول به مشتری فروخته شده و Sold واقعی 10 میلیون هست. Halo 3 تا انتهای سال 2007 تعداد 8.1 میلیون واحد فروش داشته، الان عجیب نیست که از 10 میلیون دارنده 360 تقریبا 80 درصدشون برن Halo 3 رو بخرن؟ اونم فقط در عرض 4 ماه؟ البته باز میگم این آمار و ارقام فقط تحلیل شخصی هست و ممکنه کلش اشتباه باشه ولی چیزی که تو این چند صفحه دیدم اینه که اکثر دوستان دارن از تحلیل های شخصی جهت پیش برد تاپیک استفاده میکنن گفتم منم یه تحلیل (که خودم هم میدونم اشتباه هست!) داشته باشم این وسط :D
خوب حالا شما تا پایان سال 2009 در نظر بگیر ( تا 2009 این مشکل 3 چراغ بود) و بعد این 6 میلیون رو با Ship مایکروسافت بسنج.
اگه بنا به پیش برد یه نظریه اشتباه باشه من خیلی راحت می توانم به انواع روش های مختلف قضیه رو بپیچونم و باز همون حرف اولم رو بزنم :D ولی کلا منظورم این بود که پافشاری رو یه چیز ثابت نشده و کلی نتیجه گیری و Fact صادر کردن در قبالش کار خیلی سختی نیست :D البته منظورم این نیست که شما هدفت این چیزی که گفتم هست ولی تو این چند صفحه اکثرا کامنت هاتون بر پایه همون نظریه ثابت نشده بوده و به همین خاطر هم تاپیک همین طور با سرعت نور داره میره جلو :D
 
آخرین ویرایش:

ARMIN3DX

کاربر سایت
Aug 22, 2010
204
نام
Arm!n
در اینکه شرکت ها سعی میکنن کسب و کارشون رو بزرگتر و موفق تر نشون بدن شکی نیست و اینکه از شیپ بجای فروخته شده استفاده میکنن هم کاملا با شما موافقم ولی اصلا بحث سر این نیست. وقتی در مورد فروش یا شیپ یک شرکت بحث میکنیم نمیتونیم برای رسیدن به نتیجه صحیح از فرض غلط استفاده کنیم. مثالی که شما زدی در واقعیت میشه گفت همونطوره یعنی کنسولی به شماره سریال XXXXX دوبار فروخته شده ولی در امار اینطور نیست و فقط یکبار فروخته شده چون بجای اون کنسولی با شماره سریال YYYYY داده شده که فروخته شده محسوب نمیشه.
درواقع بحث سر اینی که شما میگی کنسول تعمیر شده دوباره شیپ حساب میشه نیست (چون ممکنه بنا به سیاست شرکت اینها رو برای بزرگترکردن امار شیپ محسوب کنند) بلکه بحث سر اینه که شما گفتید "و در نهایت تو آمار هام بگم 20 تا کفش فروختم ( 10 تا رو به 2 گروه ) دروغ نگفتم. چون واقعا فروختم. سود هم داشته.عمل فروختن هم انجام شده." و این چیزیه که بر اساس امار فروش نقض میشه(که بالاتر توضیح دادم چرا). در اینجا اگه شرکت ادعا کنه فروخته برخلاف نظر شما معتقدم دروغ گفته.(دروغ اماری وگرنه کاری به اخلاقیات ندارم).
خوب یه نکته دیگه اینجا وجود داره که بهتر بهش دقت بشه . شما وقتی کنسول refer میخرید فرضا حتی ps3 ، با وارد کردن شماره سریال کنسول تو بخش Support وبسایت های سازنده و Register کردن محصولات ، اونجا مشخص میشه که کنسول ریفر هست یا خیر .حالا این وسط خود شرکت ها 2 تا کار میتونن انجام بدن :
1 - از شماره سریال جدید برای دستگاه استفاده کنند
2 - کاربری سریال دستگاه رو تو Database بخش ، به دستگاه Refer تغییر بدن.
خارج از این 2 که نیست ؟
شاید من مثال کفش رو درست نزدم ولی همونجا هم اشاره کردم که من اون 10 تا کفش رو به 2 گروه فروختم . یعنی برداشت شما از اون 2 مورد فروختن ، فروختن اولیه کنسول (1) و تحویل دادن کنسول نو در عوض کنسول خراب به مشتری (2) نباشه.
برداشت شما فروختن اولیه کنسول (1) و فروختن کنسول (2) Refurbished باشه. اینطوری درست در میاد.

با توجه به بحث بالا و این جمله شما من نتیجه گیری میکنم که مایکروسافت در مورد امارش دروغ گفته چون مبنا رو بر شیپ گرفته و چون امار شیپ رو ارائه میده تونسته کنسولهای برگشتی رو دوبار در امار شیپش وارد کنه. خب با این حساب شما معتقدید که هیچ مشکلی برای این کارش بوجود نمیاد؟ از محاسبه سود و ارزش سهام گرفته تا محاسبه مالیات در کشوری که در این مورد (مالیات) مو رو از ماست بیرون میکشنو بقیه مشکلاتی که بوجود میاد.
حقیقتش من هرطور که حساب میکنم چه از دید سهامدارها چه از دید مدیران شرکت چه از دید مشتریان و طرفداران شرکت این قضیه که یک اختلاف چند میلیونی در تعداد کنسولها و چند صد میلیونی دلاری (ناشی از دوبار حساب کردن کنسولهای برگشتی) در امار شیپ رو بهیچ وجه منطقی نمیبینم و دوباره حساب کردن کنسولی برگشتی در این امار بنظرم بهیچ وجه منطقی نیست(فراموش نکنیم که مفهوم شیپ انتظار شرکت از فروش رو بهمراه داره).یکی از دلایلش هم اینه که شیپ کردن فقط یک عدد نیست که شرکت بخواد با بالاپایین کردن دروغی اون خودش رو بزرگتر نشون بده. شیپ کردن یک براوردی از تولید شرکت رو بدست میده یعنی شرکت توانایی در تامین نیروی کار ,مواد اولیه , تکنولوژی و مدیریت و عوامل دیگه مورد نیاز برای تولید. شرکتی که ادعای شیپ کردن فلان مقدار رو در فلان بازه زمانی داره در واقع داره ادعا میکنه توانایی تهیه و تولید همون مقدار رو در همون بازه زمانی داره(چه از طریق خط تولید و چه انبار). حالا وقتی همین شرکت بخواد تغییر به این بزرگی در امار شیپش اعلام کنه بنظر میرسه دروغ خیلی بزرگی رو به مخاطبین امارش اعلام میکنه ( که شامل دولت و سهامدارن و مشتریان و ... میشه) که بنظرم در اینده دچار مشکل میشه. بطور واضح تر اگه بخوام بگم اگه ما کلمه شیپ رو فقط یک کلمه ساده در نظر بگیریم که خب یک اختلاف چند میلیونی به بهانه بزرگترنشون دادن کسب و کار به جایی برنمیخوره ولی اگه دنیای واقعی رو در نظر بگیریم چیزی که تابحال دیده شده اینه که شرکتها سعی میکنن در ارائه امارشون دقت کنند چون ممکنه بضررشون تموم بشه. مثالش هم یکیش ارائه امار رشد شرکت هست. تا جایی که من میدونم در اکثر موارد شرکت ها وقتی امار رشدشون رو ارائه میدن سعی میکنن دقیق باشه نه اینکه برای بزرگتر نشون دادن خودشون امار رو عوض کنند مثلا شرکتی که 10 درصد رشد داشته نمیاد بگه کی به کیه ما امسال 20 درصد رشد اعلام میکنیم چون مسلما شرکت در اینده به مشکل برمیخوره.
در کل اگه بخوام نتیجه گیری کنم فکر میکنم مایکروسافت کاملا محتمله برای بزرگتر نشون دادن خودش بجای امار فروش امار شیپ رو که همیشه منطقا بیشتر از فروش هست رو ارائه بده ولی نمیاد امار شیپ رو با دوباره حساب کردن چند میلیون کنسول خراب شده بطور غیرواقعی به شدت افزایش بده و یک امار شیپ جدید با اختلاف فاحش بسازه.
البته این فقط نظر شخصی منه و ممکنه صحیح نباشه.

خط اول شما که دقیقا منظور من هست.
ولی یه چرخه وجود داره به این شکل :
فروش بیشتر کنسول -> جلب توجه بیشتر سهام دار ها و شرکای تجاری -> Installed Base بیشتر -> جلوب توجه بازی سازها -> بازی های بیشتر و با کیفیت تر ( البته لزوما تضمینی برای کیفیت نیست ولی خوب به عنوان یه پارامتر نسبی میشه دخیل ش کرد) - > فروش بیشتر و ...

تو این چرخه ، مسلما افزایش سود خالص ، افزایش سهام ( که در نتیجه افزایش در خواست هست ( که خود اون ناشی از توجه و رضایتمندی بیشتر سهامدار ها هست) ) و مسالئل دیگه هست. در مورد مالیات متاسفانه اطلاعات زیادی ندارم ولی خوب میشه تخمین زد که مسلما بخشی از این افزایش سود در چرخه ، جبران مالیات و ... رو انجام میده و باقی سود هم در طی چرخه به رشد اون چرخه کمک میکنه.
حالا وقتی همین شرکت بخواد تغییر به این بزرگی در امار شیپش اعلام کنه
دقیقا مساله اینجاست ، که این موضوع از اواسط نسل شروع نشده از اول نسل شروع شده.اگر اتفاق خرابی ها اواسط نسل پیش میومد ، حق با شما بود. چون تو نمودار هم کاملا مشخص میشد ولی فراموش نکنیم موضوع اینه که این مساله از اول نسل ( از اول نمودار ) شروع شده ، به عبارت دیگه نمودار یه خط نبوده که در نقطه ای دچار پیک بشه و اون نقطه رو ما غیر واقعی بخونیم. نمدودار از ابتداش تا 60% ش ( از 2005 تا 2009 ) یک جور داره پیش میره و از اون به بعد هم تغییر محسوسی نمیکنه.

تابحال دیده شده اینه که شرکتها سعی میکنن در ارائه امارشون دقت کنند چون ممکنه بضررشون تموم بشه.
درسته ولی به شرطی که این رشد خیلی غیر منطقی باشه . حالا شما این دست کم 6 میلیون رو تو 4 سال پخش کنید. ابدا رقم زیادی نمیشه. مضاف بر اون ، توانایی تولید شرکت ( نیروی انسانی ، منابع و ... ) خیلی بیشتر از روند فعلیشون هست. به عبارت دیگه ، همین الان مایکروسافت و سونی میتونن و این توانایی رو تمام ابعاد دارن که تعداد کنسول هایی که در سال میسازن رو 2 برابر کنند. تصور نمیکنم شما با این موضوع مخالف باشید. ولی خوب علتی که جلوی همچین کاری رو میگیره ، برآورد و امکان سنجی از بازار هست و به زبان ساده ، همون اشباع شدن بازار هست. همون کشش بازار هست. پس حدود 1.5 میلیون شیپ بیشتر در سال ، یا نیازی به افزایش منابع و ظرفیت ها نداره و یا خیلی خیلی کمه این نیاز ، به طوری که بشه ازش چشم پوشی کرد.
در کل اگه بخوام نتیجه گیری کنم فکر میکنم مایکروسافت کاملا محتمله برای بزرگتر نشون دادن خودش بجای امار فروش امار شیپ رو که همیشه منطقا بیشتر از فروش هست رو ارائه بده ولی نمیاد امار شیپ رو با دوباره حساب کردن چند میلیون کنسول خراب شده بطور غیرواقعی به شدت افزایش بده و یک امار شیپ جدید با اختلاف فاحش بسازه.
همونطور که گفتم این اختلاف اگر در طی 1 سال بود ، حرف شما کاملا درست بود. ولی پخش شدن 6 میلیون در 4 سال ، دیگه رقمی به اون بزرگی که شما میگید نیست. و افزایش 1.5 میلیونی شیپ در هر سال به نسبت کل شیپ 65.8 میلیونی اعلام شدهرقمی نیست چون شیپ کلی در مقایسه با آمار اضافه شده به هر سال ( میانگین هر سال 1.5 میلیون ) 43.86 برابره !
1/43.86 رقم بزرگ و قابل توجهی نمیشه.


مشکل این چند صفحه اینه که دوستان از روی یه چیز تایید نشده دارن نتیجه گیری قطعی میکنن، منابع هم میشه نظرات شخصی
biggrin1.gif
خب اینجوری باشه منم میتوانم یه تحلیل شخصی داشته باشم که ممکنه 100% هم اشتباه باشه! مایکروسافت تا انتهای 2007 تعداد 17.7 میلیون 360 شیپ کرده، اگه طبق نظرات دوستان بگیم که 6 میلیون از این کنسول ها همون کنسول های معیوب و دوباره تعمیری باشن میشه تعداد 11.7 کنسول شیپ شده واقعی. حالا میگیم از این تعداد 10 میلیون کنسول به مشتری فروخته شده و Sold واقعی 10 میلیون هست. Halo 3 تا انتهای سال 2007 تعداد 8.1 میلیون واحد فروش داشته، الان عجیب نیست که از 10 میلیون دارنده 360 تقریبا 80 درصدشون برن Halo 3 رو بخرن؟ اونم فقط در عرض 4 ماه؟ البته باز میگم این آمار و ارقام فقط تحلیل شخصی هست و ممکنه کلش اشتباه باشه ولی چیزی که تو این چند صفحه دیدم اینه که اکثر دوستان دارن از تحلیل های شخصی جهت پیش برد تاپیک استفاده میکنن گفتم منم یه تحلیل (که خودم هم میدونم اشتباه هست!) داشته باشم این وسط
biggrin1.gif
خوب حالا شما تا پایان سال 2009 در نظر بگیر ( تا 2009 این مشکل 3 چراغ بود) و بعد این 6 میلیون رو با Ship مایکروسافت بسنج.
دوستان فراموش نکنید وقتی میگم به فرض تا 2009 مشکل 3 چراغ بود ، مشکل حاد با تعداد بسیار بالای خرابی رو مد نظرم هست وگرنه خودتون بهتر میدونید که فرضا من نوعی سال 2007 یه دستگاه Fat خریدم ولی فرضا 2011 مشکل 3 چراغ براش پیش اومده و این هم شامل همون جریان بالا میشه. یعنی این جریان خرابی تا آخر نسل میتونه ادامه داشته باشه و درسته تولیدات جدید خرابی هاش به کمترین میزان ممکن رسیده ولی تولیدات قدیم ،هیچ تضمینی ندارن که اگر خواستن خراب بشن ، حتما تو بازه زمانی 2005 - 2009 این اتفاق بیفته
 
آخرین ویرایش:

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,017
نام
محمد امین
با سفسطه شما میتونید هر بحثی رو پیش ببرین و بحث موضوع دست خودتون هست و میتونید حتی با قرار دادن یک کلمه یا یک جمله کوچک موضوع بحث رو دوباره بچرخونید..

مثلا الان من خیلی راحت میتونم 100 صفحه در مورد اینکه اول مرغ بود یا تخم مرغ با شما بحث کنم و شما رو با سفسطه سر کار بگزارم فقط به شرط اینکه شما تو این بحث شرکت کنید همین طوری که یک کاربر الان تو این تاپیک انجام میده و باقی کاربرها رو به بازی گرفته و داره به همه شما ها میخنده..
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,545
نام
کورش
وب یه نکته دیگه اینجا وجود داره که بهتر بهش دقت بشه . شما وقتی کنسول refer میخرید فرضا حتی ps3 ، با وارد کردن شماره سریال کنسول تو بخش Support وبسایت های سازنده و Register کردن محصولات ، اونجا مشخص میشه که کنسول ریفر هست یا خیر .حالا این وسط خود شرکت ها 2 تا کار میتونن انجام بدن :
1 - از شماره سریال جدید برای دستگاه استفاده کنند
2 - کاربری سریال دستگاه رو تو Database بخش ، به دستگاه Refer تغییر بدن.
خارج از این 2 که نیست ؟
شاید من مثال کفش رو درست نزدم ولی همونجا هم اشاره کردم که من اون 10 تا کفش رو به 2 نفر فروختم . یعنی برداشت شما از اون 2 مورد فروختن ، فروختن اولیه کنسول (1) و تحویل دادن کنسول نو در عوض کنسول خراب به مشتری (2) نباشه.
برداشت شما فروختن اولیه کنسول (1) و فروختن کنسول (2) Refurbished باشه. اینطوری درست در میاد.

منظورم از کنسولی بشماره سریال XXXXX و YYYYY تاکید بر یونیک بودن کنسول بود نه خود شماره سریال. در واقع منظورم کنسولی بود که در فلان تاریخ و فلان ساعت در خط تولید خارج شده بود وگرنه همونطور که گفتید بحث مربوط به شماره سریال در اختیار شرکته و سر اون بحثی نیست. بعلارت دیگه کنسول یونیک A یکبار فروخته شده و وقتی برای بار دوم فروخته میشه کنسول یونیک B بجاش به تعویض کننده داده میشه و در نتیجه هر کنسول فقط یکبار فروخته میشه. البته مشخصه که سر این بحثی نداریم و فقط برای بقیه دوستان که ممکنه از اول مطلب رو نخونده باشن توضیح دادم.
دقیقا مساله اینجاست ، که این موضوع از اواسط نسل شروع نشده از اول نسل شروع شده.اگر اتفاق خرابی ها اواسط نسل پیش میومد ، حق با شما بود. چون تو نمودار هم کاملا مشخص میشد ولی فراموش نکنیم موضوع اینه که این مساله از اول نسل ( از اول نمودار ) شروع شده ، به عبارت دیگه نمودار یه خط نبوده که در نقطه ای دچار پیک بشه و اون نقطه رو ما غیر واقعی بخونیم. نمدودار از ابتداش تا 60% ش ( از 2005 تا 2009 ) یک جور داره پیش میره و از اون به بعد هم تغییر محسوسی نمیکنه.

من هم نگفتم تغییر نقطه ای. منظور از تغییر میتونه همین مدت 4 ساله باشه یعنی این کار دائما در طول 4 سال انجام شده و درصدی رو به مقدار شیپمنت اضافه کرده که همونطور که توضیح دادم این کار رو قابل قبول نمیدونم و کل بحث ما سر همینه. یعنی انتظار سهامداران رو از ارزش سهام و سود سهام و انتظار بازار از توانایی شرکت رو بطور کاذب بمیزان چند درصد بالا نگه داشته و این نکته ای هست که من بعید میدونم.دلیلش رو زیر نقل قول بعدی توضیح میدم.
درسته ولی به شرطی که این رشد خیلی غیر منطقی باشه . حالا شما این دست کم 6 میلیون رو تو 4 سال پخش کنید. ابدا رقم زیادی نمیشه.
مساله همیجاست. 6 میلیون در 4 سال یعنی یک و نیم ملیون در سال که بنظرم عدد خیلی بزرگی ـه. من قیمت تموم شده کنسول برای شرکت رو نمیدونم ولی اگه میانگین 250 دلار رو درنظر بگیریم ( که فکر میکنم با قیمتهای 4 سال اول حتی باید بیشتر هم باشه) این 6 میلیون معادل یک و نیم میلیارد دلار در 4 سال و بعبارتی عدد 357 میلیون دلار در سال میشه که خیلی عدد بزرگیه. الان اگه بگیم که یک شرکت میزان فروشش رو 357 میلیون دلار در سال بیشتر نشون میده بنظرم منطقی نیست و من فکر میکنم چیزی جز ضرر و دردسر برای شرکت نداره چون انتظارات رو بطور کاذب بشدت بالا میبره.
توانایی تولید شرکت ( نیروی انسانی ، منابع و ... ) خیلی بیشتر از روند فعلیشون هست. به عبارت دیگه ، همین الان مایکروسافت و سونی میتونن و این توانایی رو تمام ابعاد دارن که تعداد کنسول هایی که در سال میسازن رو 2 برابر کنند. تصور نمیکنم شما با این موضوع مخالف باشید. ولی خوب علتی که جلوی همچین کاری رو میگیره ، برآورد و امکان سنجی از بازار هست و به زبان ساده ، همون اشباع شدن بازار هست. همون کشش بازار هست. پس حدود 1.5 میلیون شیپ بیشتر در سال ، یا نیازی به افزایش منابع و ظرفیت ها نداره و یا خیلی خیلی کمه این نیاز ، به طوری که بشه ازش چشم پوشی کرد.
توانایی رو که مسلما دارن ولی داشتن توانایی بتنهایی تعیین کننده نیست بلکه باید امکان این کار داشته باشند و براورد ها سود ده بودن این دوبرابر کردن رو تایید کنند. در واقع شاید حتی توانایی 3 برابر کردن رو هم داشته باشند ولی در عمل ممکنه امکان دوبرابر که هیچ حتی امکان افزایش 10 درصد رو نداشته باشند. در اینجا هم بازار صد در صد کشش این یک و نیم میلیون به اصطلاح شیپمنت رو داشته ولی نمیشه نتیجه گیری کردن شرکت هم امکان این رو داشته و همونطور که گفتم ممکنه بطور کاذب انتظارات رو بالابرده باشه یعنی در مورد غولهایی مثل مایکروسافت یا سونی موافق این قضیه ( شیپمنت حساب کردن کنسولهای برگشتی) نیستم. البته بازهم میگم این تحلیل من از قضیه هست و قطعی نیست و ممکنه بعدا لینکی پیدا بشه که مثلا در اون استیو بالمر رسما اعلام کنه کنسولهای برگشتی رو جزو شیپ کلی حساب میکنن ولی بنا به برداشت خودم حداقل تا بحال این تصور رو از کنسولهای برگشتی ندارم.
همونطور که گفتم این اختلاف اگز در طی 1 سال بود ، حرف شما کاملا درست بود. ولی پخش شدن 6 میلیون در 4 سال ، دیگه رقمی به اون بزرگی که شما میگید نیست. و افزایش 1.5 میلیونی شیپ در هر سال به نسبت کل شیپ 65.8 میلیونی اعلام شدهرقمی نیست چون شیپ کلی در مقایسه با آمار اضافه شده به هر سال ( میانگین هر سال 1.5 میلیون ) 43.86 برابره !
1/43.86 رقم بزرگ و قابل توجهی نمیشه.

بنظر میرسه یکجور اختلاف سلیقه است. من معتقدم عدد یک و نیم میلیارد دلار اختلاف در امار در طول 4 سال هم عدد خیلی بزرگیه و شما معتقدید اینطور نیست.
 
آخرین ویرایش:

M4JiD

کاربر سایت
Feb 8, 2008
2,610
نام
defective pixel
با سفسطه شما میتونید هر بحثی رو پیش ببرین و بحث موضوع دست خودتون هست و میتونید حتی با قرار دادن یک کلمه یا یک جمله کوچک موضوع بحث رو دوباره بچرخونید..

مثلا الان من خیلی راحت میتونم 100 صفحه در مورد اینکه اول مرغ بود یا تخم مرغ با شما بحث کنم و شما رو با سفسطه سر کار بگزارم فقط به شرط اینکه شما تو این بحث شرکت کنید همین طوری که یک کاربر الان تو این تاپیک انجام میده و باقی کاربرها رو به بازی گرفته و داره به همه شما ها میخنده..
بعد از مدت ها 4 نفر دارن درست حسابی بحث می کنن این پارازیت شما چیه این وسط ؟
با بحث کردن مشکل داری سراغ تاپیک نیا وقتی نوبت مزه پرونی و خشمزه بازی شد خودم صدات میکنم.
 

.:N!MA:.

کاربر سایت
Sep 1, 2009
1,502
نام
نیما
کوروش جان من دیگه کلا بحثی ندارم با ایشون ... چون جوابی ندارن ... و همش حاشیه میرن
فقط این رو مطمعنم چون ایشون مثلا یکی از مدیرای سایت بازیرایانه هستند ، برای اینکه کم نیارن مطمعن باشید تا 100 صفحه ی دیگه هم بحث رو ادامه میدن .....
منبعشون هم نظر شخصی هست... پس نتیجه اش هم مشخص هست .... ایشون به راحتی مایکروسافت رو متهم میکنه که 5 ساله داره به ملت دروغ میگه ....
بی خیال ....
--------------------------------------------------------------------------------------------------
بعد از مدت ها 4 نفر دارن درست حسابی بحث می کنن
از اول تایپک ببین چند تا ناظم و مدیر و عضو تحریریه و کاربر با ایشون بحث داشتن که نظرت شخصیه ولی ایشون عمرا زیر بار نمیره ...
بحث منطقی بره جلو خوبه ... ولی با نظر شخصی به صورت فکت بره جلو یه چیز دیگست ...
این بحث الان به این صورت هست :
نظر شخصی = فکت
منبع =کشک

 
آخرین ویرایش:

Zack_Fair

کاربر سایت
Mar 16, 2010
1,745
من اين چند صفحه آخر رو خوندم فقط خواستم چند نكته رو بگم:
-كنسول های ريفر 360 تو ايران هم اومدن و حتی گزارش سه چراغ شدن جسپر ريفر بعد دو روز رو تو همين سايت خودمون داشتيم، چه برسه به بردهای پايين تر از جسپر كه به سادگی ريفرشون تو بازار پيدا می شد ولی كسی نمی فهميد.
وجود برد Opus (نوع تعمير شده فالكون بدون خروجی HDMI و تغييرات ديگه روی برد) هم دليلی بر اين مدعای من هست.
-يادتون نره كه به گفته تحليل گرها فروش PS3 تا آخر نسل از 360 می زنه بالاتر، به طور حتم هم همينطور می شه چون ماكرو زودتر از سونی اين نسل رو رها می كنه و می ره سراغ نسل بعد.
پس نتيجه می گيريم كه هنوز برای قضاوت كلی برای فروش اين دو تا كنسول زوده...
کنسول ریفر تو مکانهایی مثل ایران و زامبیا میاد . با اینکه پستت اصلا به بحث کوروش و اون دوستمون که برای خودش داره بدون منبع و از روی نمیدونم چی چی توضیح میده ربطی نداره(شرمنده دوست عزیز ولی همش توهم بود.منم میتونم همین ها رو در باره ی اپل بگم.بعد بخوام شما بیای اینو از من بپذیری. واقعا قبول میکنی؟).
کنسول ریفر یه سریال نامبر داره و اون سریال نامبر رو یبار میفروشن. 2 سری که نمیفروششن.یسری توی فروش ثبت میشه. این قضیه که میگن تعمیری و کنسولی جدیدی که بجای کنسول کنسول تعمیری میدن به کاربر،جزو امار شیپ حساب میشه رو اگه میشه یه لینک بدید . بلاخره کنسول رو وقتی میفروشن طبق یه چیزی کنسول علامت گذاری میشه. روی کنسول از عدد نزدن که بگن ....یکی دوتا سه تا و ..... تا شده 65 میلیونومین کنسول.
می دونم خواستم بگم كه كنسول ريفر چيز عجيبی نيست و چون تو ايران مثل PS3 ريفر راحت نمی شه تشخيصش داد دليل نمی شه وجود نداشته باشه.
ضمنا اين Opus هایی كه گفتم قطعاتشون مخلوطی از زيفر و فالكن هست:

  • Falcon based board
  • No HDMI output
  • IBM 65 nm CPU
  • ATI 90 nm GPU with 80nm on-chip eDRAM
  • Falcon CPU cooler
  • Zephyr GPU cooler

به نظرت گذاشتن قطعات زيفر روی فالكن و تازه كندن خروجی HDMI از پشت برد!!‌ و فروختنش (چه به صورت تعميری چه به صورت ريفر) سود نيست؟
 
آخرین ویرایش:

Breaking Rules

کاربر سایت
Feb 4, 2011
486
بعد از مدت ها 4 نفر دارن درست حسابی بحث می کنن این پارازیت شما چیه این وسط ؟
با بحث کردن مشکل داری سراغ تاپیک نیا وقتی نوبت مزه پرونی و خشمزه بازی شد خودم صدات میکنم.
با احترام به نظرات دوستان ولی تایپیک بر اساس نظرات شخصی داره پیش میره یعنی هیچ وقت نمیشه بهش به عنوان یه منبع نگاه کرد ،شما 2-3 سال دیگه که نسل بعد شروع شد میای میگی چون فلانی تو بازیسنتر گفت مایکروسافت تو فلان سال overship کرده تعداد PS3 های فروخته شده بیشتره یا به گزارش های مالی شرکت ها رجوع میکنی ؟
من تو پست قبلیم هم گفتم ایشون اولی که بحث را شروع کرد گفت تعداد برای PS3 اگه کمتر نباشه قطعا برابره اما چند تا پست بعد با اعتماد کامل میگه 360<PS3 ،چه جوری ممکنه کسی که دوتا پست داده حرفاش با هم تناقض داره منابع معتبر یاگزارش های سالیانه را بدون اعتبار بدونه ؟ برخلاف آقای کوروش که میگه این پست نظر شخصی منه ایشون سعی داره Fact صادر کنه ؟
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
من اين چند صفحه آخر رو خوندم فقط خواستم چند نكته رو بگم:
-كنسول های ريفر 360 تو ايران هم اومدن و حتی گزارش سه چراغ شدن جسپر ريفر بعد دو روز رو تو همين سايت خودمون داشتيم، چه برسه به بردهای پايين تر از جسپر كه به سادگی ريفرشون تو بازار پيدا می شد ولی كسی نمی فهميد.
وجود برد Opus (نوع تعمير شده فالكون بدون خروجی HDMI و تغييرات ديگه روی برد) هم دليلی بر اين مدعای من هست.
-يادتون نره كه به گفته تحليل گرها فروش PS3 تا آخر نسل از 360 می زنه بالاتر، به طور حتم هم همينطور می شه چون ماكرو زودتر از سونی اين نسل رو رها می كنه و می ره سراغ نسل بعد.
پس نتيجه می گيريم كه هنوز برای قضاوت كلی برای فروش اين دو تا كنسول زوده...
کنسول ریفر تو مکانهایی مثل ایران و زامبیا میاد . با اینکه پستت اصلا به بحث کوروش و اون دوستمون که برای خودش داره بدون منبع و از روی نمیدونم چی چی توضیح میده ربطی نداره(شرمنده دوست عزیز ولی همش توهم بود.منم میتونم همین ها رو در باره ی اپل بگم.بعد بخوام شما بیای اینو از من بپذیری. واقعا قبول میکنی؟).
کنسول ریفر یه سریال نامبر داره و اون سریال نامبر رو یبار میفروشن. 2 سری که نمیفروششن.یسری توی فروش ثبت میشه. این قضیه که میگن تعمیری و کنسولی جدیدی که بجای کنسول کنسول تعمیری میدن به کاربر،جزو امار شیپ حساب میشه رو اگه میشه یه لینک بدید . بلاخره کنسول رو وقتی میفروشن طبق یه چیزی کنسول علامت گذاری میشه. روی کنسول از عدد نزدن که بگن ....یکی دوتا سه تا و ..... تا شده 65 میلیونومین کنسول.
 

mohammd007

کاربر سایت
Sep 12, 2006
1,470
ین قسمت رو اگر ممکنه یخورده بازش کنید. اینطور که من برداشت کردم شما میگی یک کنسول یکبار فروخته شده بعد که خراب میشه تعمیر میشه و دوباره فروخته میشه و این میشه دوبار فروش درسته؟
اگر منظورتون اینه که فکر میکنم اشتباهه. شما وقتی کنسول خرابت رو به شرکت برمیگردونی نمیخوای دست خالی برگردی. شرکت حتما باید ضررت رو جبران کنه یعنی باید یک کنسول سالم بجاش بده. خب این کنسولی که بجای کنسول خراب داده شده که فروش حساب نمیشه.
در همون مثال کفش که شما گفتی بله همون کفش برگشتی رو دوباره فروختی ولی بجاش حتما 10 مجانی جفت به کسی که برگشت داده دادی در نتیجه این اون فروش دوباره رو خنثی میکنه و شما نمیتونی بگی 10 جفت رو دوباره فروختی چون مثل اینه که همونها رو تعمیر کردی و پس دادی. در واقع اونها فقط یکبار فروخته شده اونهم بار اول که پولشون رو گرفتی و الان فروش دوم نه تنها فروش نیست بلکه برخلاف گفته شما که میگی سود کردم, اتفاقا ضرر کردی(بدلیل هزینه تعمیرات و نیروی انسانی). حرف شما موقعی صحیح بود که اون 10 تا کفش (کنسول) رو بدون اینکه هزینه ای براش پرداخت کنی یا مجبور باشی عین خود جنس رو به خریدار قبلی پس بدی بدست اورده باشی که این غیر ممکنه چون کسی که جنس رو برمیگردونه حتما انتظار داره که بجاش جنس سالم رو بگیره و این نمیتونه در امار فروش دوباره لحاظ بشه.
اگر هم برداشتم از حرف شما غیر از این چیزیه که گفتم خود شما لطفا تصحیحش کنید.
کوروش جان من زیاد توی این بحث ها زیاد شرکت نمی کنم اما چون واقعا نیاز دیدم که این نکته رو گوشزد کنم گفتم یه چیزی بگم.
اون جوری که من شنیدم کلا این کنسول ها دو بار حساب می شوند.این هم فکر نمی کنم در مورد ماکرو باشه که دوستان اینقدر جبه می گیرند.نسل قبل سونی گویا مقدار بسیار زیادی از ps2 های فروخته شده اش جزو همین آمار است.در واقع شرکت ها می آیند و تمام کنسول های خارج شده از کمپانی را به عنوان کنسول های شیپ شده به حساب می آورند حالا ممکنه مقداری کنسول به دلیل خرابی بازگشت بخوره اما اون ها تا اونجایی که من می دونم این مقدار رو کم نمی کنند و دوباره فقط مقدار خروجی خودشون رو شیپ اعلام می کنند.
در واقع به این صورت است که ماکرو یا سونی می آیندو کنسول های تعمیری خودشون رو دوباذره می فروشند.اصن اینکه کنسول در نمایندگی بره یا در فروشگاه فکر نمی کنم در جایی از گزارش مالی ذکر بشه و تفاوتی براشون قائل باشه.
حالا دیگه مشکلی نیست؟؟دی:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر