این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
نکته اینه که براساس grossing هست. یه نگاه به لیک اینسومنیاک بندازی. درآمد حاصل از هر عنوان به 20-40 دلار ختتم میشد.بزرگترین بازار فروش بازی هل دایورز ۲، پلتفرم PC هست. بدون نسخه PC، این بازی در ۲۰ بازی پرفروش منتشر شده توسط سونی هم قرار نمیگیرد.
بزرگترین بازار فروش بازی هل دایورز ۲، پلتفرم PC هست. بدون نسخه PC، این بازی در ۲۰ بازی پرفروش منتشر شده توسط سونی هم قرار نمیگیرد.
البته قیمت کامل این بازی ۵۰ و ۴۰ دلاره، بنابراین gross اش همون حدودا میشه که گفتی (روی PC حتی کمتر).نکته اینه که براساس grossing هست. یه نگاه به لیک اینسومنیاک بندازی. درآمد حاصل از هر عنوان به 20-40 دلار ختتم میشد.
حالا این عنوان اومده با قیمت کامل رو دو پلتفرم فروخته شده. ممکنه تعداد کمتر از بقیه فروخته باشه ولی چون قیمت کامل فروخته رو pc، تونسته تو سه ماه از خیلیا بزنه بالا.
هلدایورز اون ip که فکر میکنی نیست. اینجور بازی ها-کواپ pve بعد از مدتی از رو بورس میافتند و تکراری میشن.یه نظر نامحبوب بدم من، با این حجم از موفقیتی که Helldivers 2 بهش رسیده و میزان ترند شدن، اگه سونی پورت Xbox ـش رو در دستور ساخت قرار نده مرتکب بزرگ ترین خریت تاریخ معاصر خودش شده. یعنی اگه الان برای Xbox هم بیاد و کلا با کشیدن بیرون از انحصار، بتونه فن بیس رو گسترده تر از قبل کنه، بالاخره موفق شده یه IP قدرتمند آنلاین بسازه و شاید ماشین پولسازی بزرگی که مد نظرش هست رو بدست بیاره.
تو اینجور بازی ها و کلا IP هایی که پلیرهاشون تو یه عالم دیگه ای سیر میکنن و نه کنسول وار به یه ورشونه و نه این اختلاف طبقاتی قدرتی و نه هیچ چیز دیگه و کلا دیدگاهشون از یه بازی خوب اینه که با دوستان و آشنایان برن و بازی کنن و حالشو ببرن، انحصار مخربه. برعکس باید کراس پلتفرم داشته باشه و هرکی رو هر پلتفرمی که داره بتونه بیاد وسط.
موضوع این هست سونی تا چه اندازه میتونه این کمبود درآمد رو تحمل کنه ؟View attachment 335979
ایشون توییت جدیدی داد و گفته:
" افراد زیادی از توییت قبلیش برداشت اشتباه کردند.
برای شفاف سازی ، با نسخه PS5 بازی Helldivers II به پرفروشترین بازی در YTD ایالات متحده تبدیل میشه. همانطور که با نسخه PC این اتفاق میفته. هر دو نسخه رکورد فروش عظیمی دارند "
پ.ن:
طبیعیه یه بازی لایو سرویس کواپ استقبال زیادی ازش بشه روی PC .از اول هم هدف سونی از ورود قوی به بازار لایوسرویس همین بود که جذب پلیر حداکثری هست. ولی این خیال که سونی یک روز بلاک باسترهای سینگل پلیرش رو Day1 بیاره رو PC و به فروش کنسولش ضربه مستقیم بزنه را از سر بیرون کنید.
حداقل با اطمینان زیاد میشه گفت این اتقاق این نسل نمیفته. اگر میخواستن اینکارو بکنن ۶ سال طولش نمیدادند. همیشه این حرفها که سونی دیگه Day1 میده هست ولی این اتفاق نمیفته تا زمانی که سونی نیاز به فروش کنسولش و کسب درآمد صددرصدی از استور خودش داره ، اونم بجای اینکه بیاد و ۳۰ درصد بده به استیم.
از طرفی فروش ضعیف بازیهای داستان محور سینگل پلیر رو استیم تا الان هم خودش گویای همه چیز هست. این سیاستِ اختلاف زمانی بین عرضه نسخه کنسول و PC همین الان حتی در مورد بازیهای سکندپارتی و انحصاری های تردپارتی هم داره اجرا میشه چه برسه به بازیهای فرست پارتی وگرنه ما الان باید شاهد عرضه استلاربلید و Ronin و FF روی PC می بودیم.
تنها بازیهایی که اجازه انتشار PC-Day1 خواهند داشت بازیهای لایو سرویس مناسب ذائقه PC گیمرها و در مرحله بعد بازیهای ریمیک یا ریمستر با فاصله زمانی کمتر از ۲ سال که اون هم باید بازم بررسی بشه چون مثلا تلو ۲ انتظار میرفت نسخه ریمسترش برای PC هم بیاد ولی هنوز تایید نشده.
هلدایورز اون ip که فکر میکنی نیست. اینجور بازی ها-کواپ pve بعد از مدتی از رو بورس میافتند و تکراری میشن.
تازه ۲, ماه که عرضه شده. تو بلند مدت باید ببینیم چی میشهآمار فروش، میزان درآمد و کلا محبوبیت نشون میده میتونه باشه.
تازه ۲, ماه که عرضه شده. تو بلند مدت باید ببینیم چی میشه
از 2013 تا الان همینو میگید ولی این ۶ ماه ها هیچوقت نرسیدنیه نگاه به مایکروسافت میکنه که بخش اکس باکس ۶ ماه دیگه به سودآوری مطلوب میرسه و یه نگاه هم به خودش.
به اون لیک نگاه کنی، برا گاد به 28 میرسی،هورایزن 25.انچارتد 32.اسپایدر 37.لست 22 و ......البته قیمت کامل این بازی ۵۰ و ۴۰ دلاره، بنابراین gross اش همون حدودا میشه که گفتی (روی PC حتی کمتر).
کلی بازی، حتی سینگل پلیر در مارکت استیم میشه نام برد که بیش از ۴ ماه در صدر پرفروشترین ها و بیشترین پلیر ها بودند.مقایسه کن با باقی بازی هایی که این چند وقت امدن. چندتاشون تونستن موفقیت هل دایورز رو داشته باشن؟ مسلما اگه خوب ساپورت بشه و سازنده ها با اضافه کردن محتوا تازه و بهتر بازی رو همچنان زنده نگه دارن، به موفقیت و محبوبیت خیلی خیلی بیشتری میرسه.
اینکه بگیم اینجور بازی ها یه فد هستن، خیلی زود از مد میفته و فراموش میشه یه پیشبینی خیلی بد، سطحی نگر و نه چندان درسته.
نه والا من ۲ ماهه دارم این ۶ ماه رو میگم. با توجه به سرمایهگذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری مایکروسافت از نسل ۸ رسیدن به این موضوع همچنین ماورایی هم نیست.از 2013 تا الان همینو میگید ولی این ۶ ماه ها هیچوقت نرسیدن