این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
کاری به بحث ندارم چون اتفاقا نظر شخصیش رو گفته ولی در مورد این جمله ای که گفتی اتفاقا اصلا موضوع یه جعبه پلاستیکی نیست. تعجب میکنم هنوز پی سی گیمرا فکر میکنن موضوع کنسوله .. شاید چون همه چیو فقط سخت افزار میبینن نه محتوا.. تمام کنسول وارز تو این ۴۰ و خورده ای سالی که وجود داشته در اصل سر محتوا و ایده هاشون بوده و سپس بحث فروش خود سخت افزار و این انحصار بوده بهشون کمک کرده تا رشد کنند. شاید برای اینکه متهم به چیزی نشم به نینتندو نگاه کنید و نحوه ارائه محتوایی که تو این ۴۰ سال ارایه کرده و هنوزم موفقه، اون موقع منظور منو متوجه میشی.چیزی که این وسط درک نمیکنم Gate Keep کردن از یـ جعبه پلاستیکی ـه
از نظر من سختی منطقی داشت شاید من اشتباه کنم ولی تا جایی که یادمه اکثر روگ لایک/ روگ لابت ها یه سختی در همین حد یا شاید بیشتر دارن (hades/dead cells/binding of isaac و….) ماهیت این سبک هم همینه که شما نیم ساعت یه ساعت بازی کنی ببازی برگردی سر خونه اولت یعنی بازی چیز عجیب و غیر منطقی نداشته منتها فکر کنم چون با بودجه AAA بوده خیلی از کسایی که با این سبک اشنا نیستن سمتش اومدن و با به سری چیزایی که امضای این سبکه تو بازی مشکل دارنسختی منطقی خیلی هم خوبه ، ولی این لامصب سختیش برای من یکی که خیلی بیخود بود! یعنی تا اون بیومی که drone میان اوکی بود، منطقی بود ولی drone خیلی غیر بالانس بودن. من که نتونستم کنار بیام بوسیدم گذاشتم کنار همونجا. سختیش هم جوری نبود که با بیشتر بازی کردن و مهارت و آپگرید بتونی رد کنی. لامصب اصلا نمیفهمیدم از کجا خوردم که بخوام استراتژی بچینم براش! هربار که میمردی یه ۴۰ دقیقه ای طول میکشید دوباره برسی اونجا و ظرف ۲۰ ثانیه دوباره بمیری!
من با سبک بازی آشنایی کافی دارم و از قبل هم داشتم. انتظار این رو هم که با دو بار تلاش کردن بازی رو تموم کنم به هیچ وجه نداشتم. ولی همچنان سختی اون قسمت بازی غیر منطقی بود و اصلا به روند بازی هم نمیخورد. به نظر من اون drone ها به طرز مسخره ای op بودن. من ۲۰ باری تلاش کردم قلقشون رو یاد بگیره بدون هیچگونه پیشرفتی و دراپ کردم. بعد از ۲۰ بار اگر هیچ پیشرفتی حاصل نشه تو روگ لایک سر ۴تا دشمن معمولی به نظر من یه جای کار میلنگه!از نظر من سختی منطقی داشت شاید من اشتباه کنم ولی تا جایی که یادمه اکثر روگ لایک/ روگ لابت ها یه سختی در همین حد یا شاید بیشتر دارن (hades/dead cells/binding of isaac و….) ماهیت این سبک هم همینه که شما نیم ساعت یه ساعت بازی کنی ببازی برگردی سر خونه اولت یعنی بازی چیز عجیب و غیر منطقی نداشته منتها فکر کنم چون با بودجه AAA بوده خیلی از کسایی که با این سبک اشنا نیستن سمتش اومدن و با به سری چیزایی که امضای این سبکه تو بازی مشکل دارن
تجربه سبک روگ لایک/روگ لابت بنظرم خیلی بیشتر از بازیای فرام سافت به درجه سختی گره خورده چون بازیای فرام سافت یه خط داستانی و باس های طولانی و زیاد دارن ولی این سبک معمولا چندتا دونه باس فایت داره و اگه بخواد راحتتر باشه عملا چیزی برای ارائه نداره همین returnal کلا ۵ تا باس داره که تازه اون باس اخر بنظرم شبیه جوک بود از نظر من کلا ۴ تا باس هست
من اصلا مشکلی با اضافه شدن درجه سختی اسونتر ندارم فقط منظورم اینه سازنده ها معمولا به همین دلیله که درجه ساختی راحتتری برای ینجور عناوین فرار نمیدن. معمولا مثل سکیرو با dead cells حتی درجه یختی سخت تر هم میذارن ولی آسونتر نه
درکل الان که رو پی سی اومده اگه کسی با سختیش مشکل داره بگیره چیت بزنه
اشتباه شما هم اینجاست که فک میکنید الان 20 سال پیش ـه و شرکتا هنوز با انحصاری کردن مطلق میتونن 100 درصد سود ببرن اینو خود سونی متوجه شده و داره تلاش میکنه بره رو بقیه پلتفرم ها بعد یـ عده بهشون بر میخوره !!!کاری به بحث ندارم چون اتفاقا نظر شخصیش رو گفته ولی در مورد این جمله ای که گفتی اتفاقا اصلا موضوع یه جعبه پلاستیکی نیست. تعجب میکنم هنوز پی سی گیمرا فکر میکنن موضوع کنسوله .. شاید چون همه چیو فقط سخت افزار میبینن نه محتوا.. تمام کنسول وارز تو این ۴۰ و خورده ای سالی که وجود داشته در اصل سر محتوا و ایده هاشون بوده و سپس بحث فروش خود سخت افزار و این انحصار بوده بهشون کمک کرده تا رشد کنند. شاید برای اینکه متهم به چیزی نشم به نینتندو نگاه کنید و نحوه ارائه محتوایی که تو این ۴۰ سال ارایه کرده و هنوزم موفقه، اون موقع منظور منو متوجه میشی.
من نمیدونم چرا سطح بحث رو انقدر پایین میاری الان صحبتا رفت سمت بحث دوتا نوجوان ۱۵ ساله .اشتباه شما هم اینجاست که فک میکنید الان 20 سال پیش ـه و شرکتا هنوز با انحصاری کردن مطلق میتونن 100 درصد سود ببرن اینو خود سونی متوجه شده و داره تلاش میکنه بره رو بقیه پلتفرم ها بعد یـ عده بهشون بر میخوره !!!
"من نظرم رو گفتم که دوست دارم انحصاری یه کنسول، بازی خاص و یونیک همون کنسول باقی بمونه." به این میگن Gate Keep کردن از یـ جعبه پلاستیکی . این چیزی که شما میگی هیچ ربطی به پست من نداره . در مورد سخت افزار هم والا کم اینجا برا کنسول وار جنگ و دعوا نکردید پس نگید بحث سخت افزار مهم نیست البته برا بنده سخت افزار به هیچ وجه مهم نیست .
یـ سری صرفا به خاطر اینکه شرکت مورد علاقه شون یـ بازی رو یـ سخت افزار خاص منتشر میکنه این حس رو بهشون میده که خاص هستن و سر همین دارن Gate Keep میکنن محصولا اون شرکت رو !!! همین نینتندویی که شما مثال میزنی بعید بدونم طرفداراش بهشون بر بخوره اگه بازیای کنسولشون رو PC منتشر بشه !!!
دقیقا همینهواقعا تو سال ۲۰۲۳ فکر میکنی مثلا یه فن سونی میخواد که بازیای پلی استیشن فقط و فقط چون فن اون پلتفرمه برای بقیه پلتفرمها نیاد تا مثل بچه سال ها پزش رو بده؟
خوب ، هدف شرکتها بیشینه سازی منافع هست. به همین علت وقتی خواسته برای بازیهای سونی وجود داره و میتونه با هزینه پورت از بازار ۳۸ میلیاردی pc سهمی داشته باشه که درآمد حاصل از اون رو صرف بازیهای در حال توسعه کنه چرا خودش رو از این درآمد محروم کنه ؟این "چیزی از شما کم میشه؟" قدیمی شده، موضوع اصلا این نیست.
من سونی فن، همونطور که گفتم و میگم به نظرم ریمیک TLoU وقت تلف کردن هست، همونطور که به عنوان فن راکستار میگم ریمیک یا RDR یا آپدیت نسل بعدی RDR2 وقت تلف کردن هستش. همونطور هم میگم زمان گذاشتن برای پورت PC اسپایدی اشتباه هستش. سونی حتی میتونه همون هزینه و افراد رو خرج نسخه بعدی اسپایدی کنه یا حداقل دو ماه زودتر عرضه کنه یا حتی بفرسته رو تیم Wolverine.
وقتی شما میگی سونی فن ها بخیل هستن، مثل اینه که کسی که طرفدار ریمیک پارت 1 یا آپدیت RDR2 هست بیاد به من بگه تو چشم دیدن آپدیت RDR2 برای ماها نداری
این بحث همینقدر مسخره هستش ولی تفاوت اینجاست اینور بحث پلتفرم هستش و ناخودآگاه کسی که فقط رو PC پلی میده ذهنش میره سمت کنسول وار و فکر میکنه (بیشتر اوقات هم دوست داره اینطور نشون بده) PS فن ها چشم اینو ندارن که ببینن بقیه هم فلان بازی رو پلی میدن. نخیر بزرگوار، برو یه PS5 ماهم خیلی خوشحال میشیم که از گیمینگ لذت میبری.
مشکل بزرگتر اینجاست یکسری عهد کردن که هیچ وقت از سونی، عملکردش و عناوینی که استودیو های سونی میسازن تعریف نکنن. مشکل اصلی اینه.
در رابطه با عرضه بازی رو PC هم به نظرم طرز فکر سونی اشتباه هستش. اینا فکر میکنن عده خیلی زیادی کلا نمیان سمت کنسول. تو دنیا ما یه تعداد مشخصی گیمر داریم که طرفدار بازیهای PS هستن که همونا خیلی وقته این کنسول رو خریدن.
من نظرم رو گفتم که دوست دارم انحصاری یه کنسول، بازی خاص و یونیک همون کنسول باقی بمونه. خیر چیزی کم نمیشه ولی حق دارم از یه چیزی خوشم نیاد دیگه نع؟
پی سی و اکس باکس و پلی استیشن و سوییچ همشون برای یه کمپانی نیست که براش فرق نکنه مشتری کدومو میخره! هر کدوم دارن سعیشونو میکنن که مشتری رو جذب خودش کنن! بدون محتوای انحصاری چه دلیلی داره کسی کنسول بخره اصلا؟ با یه کامنت کلا قصد دارید تجارت چنتا کمپانی چند ملیتی و چند صد میلیارد دلاری رو نابود کنید؟کلا انحصاری از اول یه چیز مسخره بود بنظرم
از نظر من هر کسی نمیتونه بره همزمان ۳ تا کنسول پلی استیشن و ایکس باکس و نینتندو + pc بخره بخاطر چنتا انحصاری
بهترین چیز اینه یه کنسول یا pc میخری همه بازیا بتونی تجربه کنی
هم گیرز و .... قشنگه ، هم خدا جنگ و ..... قشنگه ، هم زنوبیل و ..... رو نینتندو
من خونده بودم اگر درست باشه نینتندو داستان انحصاری تو زمان نسل ۳ و ۴ با کنسول میکرو و سوپر نینتندو خودش راه انداخت
که بازی رو کنسول رقیب یعنی سگا مستر سیستم و سگا جنسیس نره
که جنگ کنسولی شد