این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
امیدوارم سونی این آمار رو مدنظر قرار بده و وقتی نیازی نیس پورت غیرضروری انجام نده. از اول هم سیاست پورت بازیها روی پی سی تصمیم درستی نبود. یکی از بهترین بازیهایی هست که پارسال بازی کردم و پیشنهاد میکنم حتما بازی کنین.
یکیش خودمروی PS5 هم این جواهر متاسفانه اونطور که باید نفروخت
واقعا حیفه که سختیه اوایل بازی باعث میشه خیلی از پلیرها خودشون رو از تجربه همچین بازی بشدت خاص و عالی محروم میکنن
.
اگه رو PC عرضه کنه چیزی از شما کم میشه؟امیدوارم سونی این آمار رو مدنظر قرار بده و وقتی نیازی نیس پورت غیرضروری انجام نده. از اول هم سیاست پورت بازیها روی پی سی تصمیم درستی نبود. یکی از بهترین بازیهایی هست که پارسال بازی کردم و پیشنهاد میکنم حتما بازی کنین.
کل جذابیت بازی با سختیش گره خورده (هر چند از نظر من کلا سخت نبود) مثل این میمونه برای سری سولز درجه سختی اسون بدنیکیش خودم
بنظرم نباید تو طراحی بازی اینقدر از اول سخت گرفت.
علاوه بر خودم خیلی ها رو دیدم با ذوق خریدن و بعد از نیم ساعت یه ساعت بیخیال شدن.
منکر حرفه ای و هاردکور بودن بازی نمیشم ولی خب این سختی تو فروش اثر گذاره.
انتخاب درجه سختی بازی میتونست خیلی کمک کنه.
کاش بود.
دوست عزیز با دقت نخودی چی نوشتم!کل جذابیت بازی با سختیش گره خورده (هر چند از نظر من کلا سخت نبود) مثل این میمونه برای سری سولز درجه سختی اسون بدن
این بازی اگه درجه سختی راحتتر داشت عملا یکسره از بایوم ۱ تا اخر یه کله کسی میخواست بره بازی فک کنم تو کمتر از دو سه ساعت تموم میشد چیزی برای ارائه نداشت اون موقع کلا با هسته بازی جور درنمیاد درجه سختی راحتتر بدن براش ضمن اینکه کو اپ اصولا خودش تو این سبک بازیا حکم ایزی مود داره
نه خب نمیشدمنکر حرفه ای و هاردکور بودن بازی نمیشم ولی خب این سختی تو فروش اثر گذاره.
انتخاب درجه سختی بازی میتونست خیلی کمک کنه.
کاش بود.
من نظرم رو گفتم که دوست دارم انحصاری یه کنسول، بازی خاص و یونیک همون کنسول باقی بمونه. خیر چیزی کم نمیشه ولی حق دارم از یه چیزی خوشم نیاد دیگه نع؟اگه رو PC عرضه کنه چیزی از شما کم میشه؟
متوجه منظورتون شدم این بحث رو سر بازیای فرام سافت هم زیاد میکنن ولی از نظر من هسته اصلی اینجور بازیا به سختیشونه خصوصا returnal که عملا اگه کسی تو بازی نمیره اکثر محتوارو از دست میده من خودم بازی برام زیاد سخت نبود زود تمومش کردم یه حجم خیلی زیادی از کالکتیبل ها و لاگ ها و… رو از دست دادم درجه سختی اسونتر به معنی اینه که تعداد دفعات مردن به شدت کمتر میشه و عملا تجربه متفاوت و خیلی ضعیفتری به پلیر ارائه میده کلا بخش کو اپ تو اینجور عناوین حکم درجه سختی اسونتر دارن من تو بلاد و nioh چون واسه پلاتشون گرایند زیادی داشتن بعد تموم کردن بازی واسه گرفتن تروفیا کو اپ میرفتم تو اکثر موارد طرف no hit هر باسی رو میزد حتی تو دانجن های بلاد باس amygdala بود که من کلا با اون باس تو خط داستانی هم مشکل داشتم تو دانجن ها هم به شدت چون تکراری شده بود خسته شده بودم کو اپ زدم طرف کلا بدون اینکه دمیج بخوره باسو زد رفت کو اپ nioh هم که مثل جوک بود بخاطر آیتمای اند گیمش که درکل هیچ لذتی از گیم پلی نمیشد برد فقط واسه پلات کردن میرفتمدوست عزیز با دقت نخودی چی نوشتم!
گفتم برای جذب پلیر بیشتر و "فروش" میتونستن قابلیت انتخاب درجه سختی رو قرار بدن که بازی "بیشتر " بفروشه.
از دید تجاری به داستان نگاه کن.
نه خب نمیشد
سختی بیشتر یا کمتر تو برخی بازیا ساختار بازی رو بهم نمی ریزه و صرفا چالش های گیمر رو کمتر یا بیشتر میکنه.
ولی بازیهایی مثه همین ریترنال و سولزبورن ها اگر درجه سختی انتخابی داشته باشن فوق العاده زود تموم میشن و عملا ریتم و روند بازی و حتی اون اتمسفر بازی خراب میشه.
برا همین من بنظرم نباید به سختی بازی دست بزنن ولی تو بازیهای ایندشون میتونن با ابزارهای آنلاین و یار کمکی و اینحور چیزا بازی رو برا عده بیشتری جذاب کنن(البته الانم coop داره ولی میشه بسطش داد و مفصلترش کرد و از همون اول برای بقیه دسترسش کرد)
.
سختی منطقی خیلی هم خوبه ، ولی این لامصب سختیش برای من یکی که خیلی بیخود بود! یعنی تا اون بیومی که drone میان اوکی بود، منطقی بود ولی drone خیلی غیر بالانس بودن. من که نتونستم کنار بیام بوسیدم گذاشتم کنار همونجا. سختیش هم جوری نبود که با بیشتر بازی کردن و مهارت و آپگرید بتونی رد کنی. لامصب اصلا نمیفهمیدم از کجا خوردم که بخوام استراتژی بچینم براش! هربار که میمردی یه ۴۰ دقیقه ای طول میکشید دوباره برسی اونجا و ظرف ۲۰ ثانیه دوباره بمیری!متوجه منظورتون شدم این بحث رو سر بازیای فرام سافت هم زیاد میکنن ولی از نظر من هسته اصلی اینجور بازیا به سختیشونه خصوصا returnal که عملا اگه کسی تو بازی نمیره اکثر محتوارو از دست میده من خودم بازی برام زیاد سخت نبود زود تمومش کردم یه حجم خیلی زیادی از کالکتیبل ها و لاگ ها و… رو از دست دادم درجه سختی اسونتر به معنی اینه که تعداد دفعات مردن به شدت کمتر میشه و عملا تجربه متفاوت و خیلی ضعیفتری به پلیر ارائه میده کلا بخش کو اپ تو اینجور عناوین حکم درجه سختی اسونتر دارن من تو بلاد و nioh چون واسه پلاتشون گرایند زیادی داشتن بعد تموم کردن بازی واسه گرفتن تروفیا کو اپ میرفتم تو اکثر موارد طرف no hit هر باسی رو میزد حتی تو دانجن های بلاد باس amygdala بود که من کلا با اون باس تو خط داستانی هم مشکل داشتم تو دانجن ها هم به شدت چون تکراری شده بود خسته شده بودم کو اپ زدم طرف کلا بدون اینکه دمیج بخوره باسو زد رفت کو اپ nioh هم که مثل جوک بود بخاطر آیتمای اند گیمش که درکل هیچ لذتی از گیم پلی نمیشد برد فقط واسه پلات کردن میرفتم
البته من اصلا مشکلی با اضافه شدن درجه سختی ندارم چه بهتر اونایی که بخاطر سختی سمتش نمیرن هم تجربش کنن ولی قطعا خود سازنده میدونه کار درستی نیست که درجه سختی اضافه نمیکنه وگرنه سالهاست به فرام سافت سر این موضوع انتقاد میکنن
تو توئیتر که میگردم بار ها شده سر لانچ یکی از بازیای سونی رو PC پی اس فنا با غرور میومدن میگفتن از تجربه بازی لذت ببرید (به PC فن ها) حداقل اونا میخواستن به بقیه نشون بدن چقدر بازیا سونی خوبه و کاملا قابل درک بود چیزی که این وسط درک نمیکنم Gate Keep کردن از یـ جعبه پلاستیکی ـه .من نظرم رو گفتم که دوست دارم انحصاری یه کنسول، بازی خاص و یونیک همون کنسول باقی بمونه. خیر چیزی کم نمیشه ولی حق دارم از یه چیزی خوشم نیاد دیگه نع؟
بحث حق انتخاب نیسببین اینی که میگم یه انتخابه!
پلیر مجبور نیست اعمالش کنه، صرفا یه حق انتخاب که قطعا موجب فروش بیشتر میشد.
ببین خیلی ها با توجه به حالتی که بازی داره انجامش دادن و لذت بردن این هیچ ربطی به قرار دادن یه اپشن اسونی برای بقیه نداره و لطمه ای هم به تجربه دسته اول نمیزنه.