آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

1645796007893.png

به صورت کلی، فروش لانچ Horizon Forbidden West نزدیک 7 درصد نسبت به فروش لانچ Horizon Zero Dawn تو 2017 کاهش داشته (که با توجه به اینستال بیس فعلی PS5 عملکرد واقعا خوبیه، موقع عرضه نسخه اول، PS4 سه برابر وضعیت فعلی PS5 اینستال بیس داشت)
در عوض نزدیک نصف (49%) فروش لانچ بازی به صورت دیجیتالی بوده در حالی که برای نسخه اول، این میزان 22% بوده
هم تو فروش فیزیکی هم تو فروش دیجیتالی، نزدیک 30 درصد فروش به نسخه PS4 اختصاص داشته

==============

آمار فروش بازی های این هفته تو ژاپن (فیزیکی)

Pokemon Legends Arceus موفق شد این هفته به دو میلیون نسخه فروش فیزیکی برسه
لانچ Horizon Forbidden West به نسبت Zero Dawn کاهش داشته، ولی کلا با توجه به کاهش فروش فیزیکی بازی های پلی استیشن تو ژاپن عملکردش با 93 هزار نسخه فروش تو هفته لانچ فوق العادست

1645796239964.png

1645796230369.png
 
1645998110532.png

Elden Ring خیلی راحت بهترین لانچ کل سری سولزبورن رو تو انگلستان داشته
با 26 درصد فروش بیشتر نسخه فیزیکی نسبت به Dark Souls 3 که رکورددار قبلی بوده

لانچ بازی نتونسته به لانچ Horizon Forbidden West برسه
اما با احتساب دیجیتال (و مخصوصا این که بازی روی PC لانچ شده برخلاف هورایزن که یه پلتفرم دیجیتال محوره) به نظر میاد لانچ بازی حتی از هورایزن هم بزرگتر بوده

Last WeekThis WeekTitle
New Entry1Elden Ring
12Horizon: Forbidden West
23Pokémon Legends: Arceus
44Mario Kart 8: Deluxe
55FIFA 22
76Call of Duty: Vanguard
37Dying Light 2: Stay Human
68Animal Crossing: New Horizons
89Minecraft (Switch)
1410Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition
 
آخرین ویرایش:
View attachment 246621

سکوت کنم یا پست تکراری بدم؟ :-"
میدونی که خیلی ربطی بهم ندارن؟:-"
بر خلاف الدن رینگ (با اینکه ترکوند آمارهای اجدادش رو و طیف مشتری بیشتری رو جذب خودش کرده اما همچنان اکثرا هاردکور پلیرن) ، امثال هورایزن و GOW و GT بازی هایی هستن که فروش 10-20 میلیونی دارن و در واقع کژوال و هاردکور نداره همه مشتریشن.در ادامه وقتی سونی میاد به خاطر 4-5 میلیون مشتری جدید بازیش رو روی PC میده ( که دست کم با فروش 50 دلاری هر نسخه 200-300 میلیون دلار از هر بازی گیرش میاد) چرا باید مشتری های آمادش رو روی PS4 ول کنه و قید همچین درآمدهای حاضر آماده ای رو بزنه!؟بازیش تماما نسل بعدی نمیشه؟خب نشه :D
دیدم صفحه قبل به این اشاره کردی که خب اینستال بیس PS5 در ادامه بیشتر میشه و خب فروش بازی هایی مثل MM هم بوست میشن ، اما مگه همه بازی ها اینطوری هستن؟
چرا رچت و دیمن سولز بوست نمیشن؟ (اگر هم بشن عدد بزرگی نیس).خیلی واضحه که سونی حساب کتاب اینجاش رو کرده که اومده بازی های خیلی پرفروشش رو دو نسلی کرده که هم از آخور بخوره هم از توبره :D در کل از نظر اقتصادی هیچ مدلی بهتر از این نمیشه ، اما آره از منظر نمایش کامل قدرت های نسل بعدی حق با توس ، که خب واظحه برای یه کمپانی اولویت چیه :D
ایکس باکس بیشتر از ۶۰درصد فروش بازیها دیجیتالیه!!
پی سی که کلا دیجیتاله !!!
فروش فیزیکی تقریبا هیچ اعتباری نداره
حالا درسته رو ایکس باکس فروش دیجیتالی بیشتره اما تو همونم از PS آمار کمتری داره ، چون در نهایت همیشه مولتی ها فروش خیلی بیشتری رو PS دارن...
 
میدونی که خیلی ربطی بهم ندارن؟:-"
بر خلاف الدن رینگ (با اینکه ترکوند آمارهای اجدادش رو و طیف مشتری بیشتری رو جذب خودش کرده اما همچنان اکثرا هاردکور پلیرن) ، امثال هورایزن و GOW و GT بازی هایی هستن که فروش 10-20 میلیونی دارن و در واقع کژوال و هاردکور نداره همه مشتریشن.در ادامه وقتی سونی میاد به خاطر 4-5 میلیون مشتری جدید بازیش رو روی PC میده ( که دست کم با فروش 50 دلاری هر نسخه 200-300 میلیون دلار از هر بازی گیرش میاد) چرا باید مشتری های آمادش رو روی PS4 ول کنه و قید همچین درآمدهای حاضر آماده ای رو بزنه!؟بازیش تماما نسل بعدی نمیشه؟خب نشه :D
دیدم صفحه قبل به این اشاره کردی که خب اینستال بیس PS5 در ادامه بیشتر میشه و خب فروش بازی هایی مثل MM هم بوست میشن ، اما مگه همه بازی ها اینطوری هستن؟
چرا رچت و دیمن سولز بوست نمیشن؟ (اگر هم بشن عدد بزرگی نیس).خیلی واضحه که سونی حساب کتاب اینجاش رو کرده که اومده بازی های خیلی پرفروشش رو دو نسلی کرده که هم از آخور بخوره هم از توبره :D در کل از نظر اقتصادی هیچ مدلی بهتر از این نمیشه ، اما آره از منظر نمایش کامل قدرت های نسل بعدی حق با توس ، که خب واظحه برای یه کمپانی اولویت چیه :D

حالا درسته رو ایکس باکس فروش دیجیتالی بیشتره اما تو همونم از PS آمار کمتری داره ، چون در نهایت همیشه مولتی ها فروش خیلی بیشتری رو PS دارن...
منم به عنوان مخاطب و به عنوان کسی که از یک سری از سیاست های مدیریت جدید خوشم نمیاد میگم:دی

مگه هر نسل نمیشد؟
میشد!(بهانه معماری cell و فلانم نیست خدا تا بازی مشترک میشه اسم برد:-" ، و نسل های قبل ترم بودن،کنسول های متفاوت هم بودن و ... )

نسل های قبل حاضر بودن بخشی از این فروش رو فدا کنند برای ساخت بازیه بهتر:-"
ولی سر این نسل حاضر به این کار نبودن:دی


---

خودمونیم، یه بنده خدایی کل صنعت رو برد زیر سوال برای حمایت از انتخاب شیوه ی فعلی!
چه بازیه گیم چنجری توی این مدت منتشر شد:)) :-"
 
بــآه بـآه
عنوان موفقِ سیفو به فروش 1 میلیون نسخه رسید
تا اینجا بیش از 10 میلیون ساعت پلی شده..
و اینکه بیش از 45% پلیرها تونستن از پس سطح دوم چالش بر بیان

Hand-to-hand action game Sifu has sold over 1 million copies
 
امار فروش الدن رینگ در هفته اول (ژاپن)

View attachment 247203

اگه این آمار فروش فیزیکی اش باشه
نه تنها قویترین لانچ بازی های فرام سافت تو ژاپنه
بلکه یکی از قویترین لانچ های فیزیکی کل پلی استیشن تو چند سال اخیره
 
Japan has bought 2.3 million Xbox consoles in the last 20 years, new report reveals | VGC

کنسول های Xbox در ۲۰ سال گذشته مجموعا ۲.۳ میلیون دستگاه در ژاپن به فروش رفتند. غالب این فروش مربوط به Xbox 360 بوده.

  • Xbox – 472,992
  • Xbox 360 – 1,616,128
  • Xbox One – 114,831
  • Xbox Series X/S – 142,024
همچنین پرفروش ترین بازیهای Xbox در این ۲۰ سال به این ترتیب بودند:

  1. Dead or Alive 3 (Xbox) – 271,149
  2. Star Ocean 4: The Last Hope (Xbox 360) – 208,521
  3. Tales of Vesperia (Xbox 360) – 204,305
  4. Blue Dragon (Xbox 360) – 203,740
  5. The Last Remnant (Xbox 360) – 154,493
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or