آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

Hell Yeah
وقت گزارش مالی نینتندوئه بالاخره :D

View attachment 177801
View attachment 177802

View attachment 177803


نکات تکمیلی:

نینتندو سوییچ تو سه ماهه سوم سال، موفق شده 6.85 میلیون دستگاه بفروشه.
با این حساب فروش کنسول تو سال جاری به 15 میلیون دستگاه رسیده طی 9 ماه. تو مدت مشابه، 9 میلیون دستگاه فروش داشته کنسول تو 2019
Animal Crossing: New Horizon موفق شده به 26 میلیون نسخه فروش برسه!!!
فروش Super Mario 3D All-Stars به 5 میلیون نسخه رسیده تو همین مدت کوتاه! (دو هفته)
Paper Mario: Origami King هم 2.82 میلیون نسخه فروش داشته تو این سه ماهه که سریعترین فروش کل سریه
فروش Ring Fit Adventure هم به تقریبا 6 میلیون نسخه رسیده. (اگه اشتباه نکنم، این بهترین سه ماهه ای بوده که بازی از لحاظ فروش داشته)
سوییچ الان کنسولیه که سه تا بازی انحصاری با فروش بالای 20 میلیون نسخه داره (که به زودی میشن 4 تا... نه ببخشید 6 تا :D)

پیش بینی فروش سوییچ تو سال مالی جاری (تا آخر مارس 2021) از 19 میلیون به 24 میلیون افزایش پیدا کرده
پیش بینی فروش بازی ها و نرم افزار هم روی سوییچ تا آخر سال مالی جاری از 140 میلیون به 170 میلیون افزایش پیدا کرده.
درآمد مالی نینتندو تو این سه ماهه، 4.38 میلیارد دلار بوده تقریبا.
سود دریافتی این سه ماهه هم 1.46 میلیارد دلار بوده.

نکات اضافه و اطلاعات تکمیلی رو اضافه می کنم همین جا

==========
سوییچ تو 2019 تو 9 ماه اول کلا نزدیک 9.5 میلیون فروش داشت. و سه ماهه آخر سال که تعطیلاته تکی 10.5 میلیون کنسول فروخت :D
این الان هنوز نرسیده به تعطیلات رسیده به 15 میلیون فروشش
قشنگ قراره رکوردهای این نسل همین دم آخری کامل شکسته شه :D

ماریو کارت که باندل بوده همیشه جاش توی چارت غلطه
اما کلا نینتندو شرکت عجیبی هست اماراشم کلا عجیب غریبه یعنی 0.1 بقیه زحمت می کنه و خرج می کنه 10 برابر می بره به فرض اون ماریو پارتی سونی می داد 1 ملیونم نمی فروخت اینقدر بازی بدیه ماکروسافت می داد که کلا استدیوش نیمه کاره تعطیل می کرد:D
اما نینتندو 1 چیزی داره که بقیه ندارن الان دیگه ندارن اونم خلاقیت و متنوع بودنش و برای همینم دوستش دارم انصافا بازی های بزرگش خیلی حرف ها برای گفتن دارن MARIO ZELDA ش حقیقتا بازی های به شدت خوبی هستن به شدت هم سخت
سخت افزار کنسولشم هنوز با کلی تغییرات در سری جدیدش اما خیلی جنس بی کیفیتی هست از صفحه نمایش زمان چوپوق تا داغ کردنش تا پلاستیک بی کیفیتش و نگه دارنده پشتش که مال 80 درصد شکسته اون 20 درصدم استفاده ازش نکردن تا بد دست بودن کنسول مشکل دریفت انالوگ مشکل L R بی کیفیتش که خیلی راحت خراب می شه. نسخه های قدیمیشم که هک می شه که فاجعه ی محضه
اما گویا این چیزا اصلا برای طرفداراش مهم نیست:D

جالبه که این کنسول در ایران اصلا محبوبیت نداره یعنی بخریش صاحب اول اخرش خودتی مگه هکی باشه که طرف بگه بخرم 1 کم بازی کنم بعد با همون قیمت باز بفروشم اینم جالبه که کنسولی که تنها کنسول هک شده بازارم هستش بازم طرفدار نداره در ایران یعنی حتی با اینکه سری جدیدشم هک شده هیچ وارد کننده ای حاضر نشده مد چیپ ارزون قیمتش بیاره اگه برای PS4 مد چیپ می یومد به ثانیه ایران بود.
منم با این اوضاع منتظرم هکش به دستم برسه ردش کنم بره.

در کل پیشنهادم اینکه حتما 2 تا ZELDA هاش با ماریوی اصلیش ODYSSEY بازی کنید بسیار بازی های خوبی هستن اگه از بازی های تکراری سبک محیط باز اپگرید کن از این نقطه به اون نقطه برو خسته شدید این بازی ها روح جدیدی درونتون ایجاد می کنه. LUIGI 3 هم باید بازی عالی باشه من هنوز بازیش نکردم که نظر بدم اما نسخه GC ش که عالی بود. 3DS هر چند خیلی خوب نبود و زود خسته کننده می شد.
 
  • Like
Reactions: VEGETAR
سگا اعلام کرده که بازیهای Atlus (قدیمی و جدید) را روی پلتفرم های بیشتری در قالب ریمیک، ریمستر و پورت عرضه خواهد کرد.

به دنبال موفقیت Persona 4 Golden روی استیم که فقط در ماه June برای کمپانی درآمد 19.2 میلیون دلاری داشته این تصمیمات گرفته شده است. فروش بازی تا 10 جولای هم از 500 هزار نسخه روی استیم رد شده است.

همچینین فروش سری پرسونا در بازه جولای تا سپتامبر 300 هزار نسخه بوده است.

منبع
 
سگا اعلام کرده که بازیهای Atlus (قدیمی و جدید) را روی پلتفرم های بیشتری در قالب ریمیک، ریمستر و پورت عرضه خواهد کرد.

به دنبال موفقیت Persona 4 Golden روی استیم که فقط در ماه June برای کمپانی درآمد 19.2 میلیون دلاری داشته این تصمیمات گرفته شده است. فروش بازی تا 10 جولای هم از 500 هزار نسخه روی استیم رد شده است.

همچینین فروش سری پرسونا در بازه جولای تا سپتامبر 300 هزار نسخه بوده است.

منبع
ای بابا! از سونی اجازه گرفتن؟یکی از کاربرای اینجا خیلی اصرار داشت باید حتما از سونی اجازه بگیرن:)

در مورد خود موضوع، بشدت قابل پیشبینی بود که اگه پول رو در دستشون ببینن بازی های بیشتری رو میارن.
 
ماریو کارت که باندل بوده همیشه جاش توی چارت غلطه
اما کلا نینتندو شرکت عجیبی هست اماراشم کلا عجیب غریبه یعنی 0.1 بقیه زحمت می کنه و خرج می کنه 10 برابر می بره به فرض اون ماریو پارتی سونی می داد 1 ملیونم نمی فروخت اینقدر بازی بدیه ماکروسافت می داد که کلا استدیوش نیمه کاره تعطیل می کرد:D
اما نینتندو 1 چیزی داره که بقیه ندارن الان دیگه ندارن اونم خلاقیت و متنوع بودنش و برای همینم دوستش دارم انصافا بازی های بزرگش خیلی حرف ها برای گفتن دارن MARIO ZELDA ش حقیقتا بازی های به شدت خوبی هستن به شدت هم سخت
سخت افزار کنسولشم هنوز با کلی تغییرات در سری جدیدش اما خیلی جنس بی کیفیتی هست از صفحه نمایش زمان چوپوق تا داغ کردنش تا پلاستیک بی کیفیتش و نگه دارنده پشتش که مال 80 درصد شکسته اون 20 درصدم استفاده ازش نکردن تا بد دست بودن کنسول مشکل دریفت انالوگ مشکل L R بی کیفیتش که خیلی راحت خراب می شه. نسخه های قدیمیشم که هک می شه که فاجعه ی محضه
اما گویا این چیزا اصلا برای طرفداراش مهم نیست:D

جالبه که این کنسول در ایران اصلا محبوبیت نداره یعنی بخریش صاحب اول اخرش خودتی مگه هکی باشه که طرف بگه بخرم 1 کم بازی کنم بعد با همون قیمت باز بفروشم اینم جالبه که کنسولی که تنها کنسول هک شده بازارم هستش بازم طرفدار نداره در ایران یعنی حتی با اینکه سری جدیدشم هک شده هیچ وارد کننده ای حاضر نشده مد چیپ ارزون قیمتش بیاره اگه برای PS4 مد چیپ می یومد به ثانیه ایران بود.
منم با این اوضاع منتظرم هکش به دستم برسه ردش کنم بره.

در کل پیشنهادم اینکه حتما 2 تا ZELDA هاش با ماریوی اصلیش ODYSSEY بازی کنید بسیار بازی های خوبی هستن اگه از بازی های تکراری سبک محیط باز اپگرید کن از این نقطه به اون نقطه برو خسته شدید این بازی ها روح جدیدی درونتون ایجاد می کنه. LUIGI 3 هم باید بازی عالی باشه من هنوز بازیش نکردم که نظر بدم اما نسخه GC ش که عالی بود. 3DS هر چند خیلی خوب نبود و زود خسته کننده می شد.
یعنی هیتر به این سر سختی ندیده بودم :D
حالا مشکلات کنسول مخصوصا دریفت آنالوگ و کیفیت پایین سوئیچ رو قبول دارم اونم صد درصد به خاطر قیمت بوده اما خدایی ماریو پارتی یکی از لذت بخش ترین بازی های دست جمعی هستش که از بازی کردنش اصلا سیر نمی شید
من یادمه 2 سال هر شب بکوب تو خونه پای mario party9 بودم روی wii با خانواده بازی میکردیم
ضمن اینکه ماریو کارت هشت دیلاکس فقط یک پک باندل داشته و از اول باندل نبوده و ماریو کارت همیشه پر فروش بوده و هست
نینتندو همیشه با کنسول های سگ جون معروف بوده و کیفیت ساختش زبان زد اما سر سوئیچ بخاطر مسایل مالی کیفیت رو آورد پایین چون سر wiiu خیلی ضرر شد براش
ولی wiiu من دارم اصلا کیفیت ساخت این کنسول ماورایی عالی هست ( کار به قدرت سخت افزارش ندارم )
به هر حال سوئیچ رکورد های wii رو براحتی میشکونه و در صدر کنسول های خانگی خودش میشینه و اصلا هم مهم نیست که سونی و مایکرو چه میکنند
چرا که تجربه ی نینتندو رو نمی تونید روی هیچ کنسولی پیدا کنید
 
یعنی هیتر به این سر سختی ندیده بودم :D
حالا مشکلات کنسول مخصوصا دریفت آنالوگ و کیفیت پایین سوئیچ رو قبول دارم اونم صد درصد به خاطر قیمت بوده اما خدایی ماریو پارتی یکی از لذت بخش ترین بازی های دست جمعی هستش که از بازی کردنش اصلا سیر نمی شید
من یادمه 2 سال هر شب بکوب تو خونه پای mario party9 بودم روی wii با خانواده بازی میکردیم
ضمن اینکه ماریو کارت هشت دیلاکس فقط یک پک باندل داشته و از اول باندل نبوده و ماریو کارت همیشه پر فروش بوده و هست
نینتندو همیشه با کنسول های سگ جون معروف بوده و کیفیت ساختش زبان زد اما سر سوئیچ بخاطر مسایل مالی کیفیت رو آورد پایین چون سر wiiu خیلی ضرر شد براش
ولی wiiu من دارم اصلا کیفیت ساخت این کنسول ماورایی عالی هست ( کار به قدرت سخت افزارش ندارم )
به هر حال سوئیچ رکورد های wii رو براحتی میشکونه و در صدر کنسول های خانگی خودش میشینه و اصلا هم مهم نیست که سونی و مایکرو چه میکنند
چرا که تجربه ی نینتندو رو نمی تونید روی هیچ کنسولی پیدا کنید

اتفاقا من تنها کسی هستم که حقیقت رو می گم چون برام مهم نیست اصلا برند چیه یعنی برند اصلا نگاهم نمی کنم.
من همه چیز خودم می خرم تست می کنم دیگه پس شما هم قبول دارید به شدت بی کیفیتیه بله حرفتون درسته من wii داشتم gc هم داشتم بسیار با کیفیت بودن اما سوییچ نیست.
نینتندو هم صدر هست چون رقیبی نداره اگه سونی نمی کشید کنار یا ماکروسافت هم وارد میدون می شد بعد می شد به درستی نظر داد. سوییچ می فروشه چون اکثر جاهای دنیا رده بندی سنی دارن و بازی های ps یا xbox خوباش اکثرا بالای 12 یا حتی 18 سال هستن پس منی که 10 سالم باشه یا زیر 18 سال حتی مجبورم سوییچ بخرم چون نمی تونم بازی هاش رو بخرم بتونم هم پدر مادرم برام نمی خرن اما در ایران که رده بندی سنی اصلا مهم نیست پسر 10 سال gta می زنه می بینیم که شرایط خیلی فرق داره اکثرا انتخابشون ps هست بعد xbox
البته سوییچ بین دخترا هم طرفدارهای زیادی داره
اینکه شماها طرفدارش هستید طبیعیه چون سوییچ کنسول خوبیه و بازی های خوبی هم داره و بازی هم 1 چیز سلیقه ای هست نظر همه هم محترم اما نباید با امار فروش بگیم کی کارش درست تره چون سوییچ بی رقیب هست و نمی شه بگیم از سونی بهتر عمل کرده هر چند که مشخصه سونی هم بیشتر زحمت می کشه هم بیشتر خرج می کنه هم طرفدارهای 2 اتیشه بیشتری هم داره(فکر کنم 80 درصد این سایت سونی فن هستن:D)
 
یعنی الان فکر میکنین با بودجه و زمانی که ناشری مثل سگا به استودیوهاش میده چیزی مثل P5 از آتلوس درمیاد؟ :|

این حرف از خنده دار ترین چیزاییه که تا به حال شنیدم بازیای آتلوس اگه خفنن بخاطر ساپورت سونی و نینتندو که عین حقیقته
البته که با اجازه سونی بازیاشون پورت میکنن الان این کجاش خنده داره؟
تا وقتی که سونی پشت لب آتلوس چرب کنه حتی خود سگا هم کاره ای نیست که اینکار ظاهرا دیگه نمیکنه و تمرکزشم کامل از ژاپن داره برمیداره سونی حالا نمیدونم چرا چنوقت پیش گفتن پرسونا واسشون مهمه ولی کاملا مشخصه که اون سرمایه رو دارن میزارن رو انحصاری زمانیایی که میبینین در کل این قضیه واسه هیترا
هیچ سود و خوشحالیی نداره پس الکی خوشحال نشین :)

Sony Stresses Japan Is of Utmost Importance After Report Claims Company's Interest Has Drifted
 
اپدیت لیست عناوین پلاتینیوم کپکام تا پایان سپتامبر 2020:

Screenshot_۲۰۲۰۱۱۱۱_۲۱۴۱۱۳.jpg

Individual Game Updates
Monster Hunter World - 16.4M (+300K)
MHW: Iceborne - 6.6M (+800K)
Monster Hunter Generations: Ultimate - 3.9M (+200k)

Resident Evil VII - 8.3M (+400K)
Resident Evil 2 - 7.5M (+300K)
Resident Evil 3 - 3M (+300K)
Resident Evil 4 [X1/PS4] 2M (+100K)
Resident Evil 4 [PC] - 1.3M (+100K)
Resident Evil 5 [X1/PS4] - 1.9M (+100K)

Street Fighter V - 5M (+300K)
Street Fighter 30th Anniversary - 1.5M (+100K)
Ultra Street Fighter 4 - 1.5M (+100K)

Devil May Cry 5 - 3.9M (+200K)
Okami HD - 1.5M (+100K)
Marvel vs. Capcom Infinite - 1.6M (+100K)
Dragon's Dogma: Dark Arisen [PS4/X/DL] - 1.4M (+200K)
Mega man 11 - 1.3M (+100K)

Franchise Sales Updates
Dragons Dogma - 5.5M (+200K)
Lost Planet - 6.3M (+100K)
Okami - 3.2M (+100K)
Monster Hunter - 65M (+1M)
Ace Attorney - 7.9M (+200K)
Onimusha - 8.4M (+100K)
Marvel Vs. Capcom - 9.7M (+100K)
Resident Evil - 105M (+2M)
 
اتفاقا من تنها کسی هستم که حقیقت رو می گم چون برام مهم نیست اصلا برند چیه یعنی برند اصلا نگاهم نمی کنم.
من همه چیز خودم می خرم تست می کنم دیگه پس شما هم قبول دارید به شدت بی کیفیتیه بله حرفتون درسته من wii داشتم gc هم داشتم بسیار با کیفیت بودن اما سوییچ نیست.
نینتندو هم صدر هست چون رقیبی نداره اگه سونی نمی کشید کنار یا ماکروسافت هم وارد میدون می شد بعد می شد به درستی نظر داد. سوییچ می فروشه چون اکثر جاهای دنیا رده بندی سنی دارن و بازی های ps یا xbox خوباش اکثرا بالای 12 یا حتی 18 سال هستن پس منی که 10 سالم باشه یا زیر 18 سال حتی مجبورم سوییچ بخرم چون نمی تونم بازی هاش رو بخرم بتونم هم پدر مادرم برام نمی خرن اما در ایران که رده بندی سنی اصلا مهم نیست پسر 10 سال gta می زنه می بینیم که شرایط خیلی فرق داره اکثرا انتخابشون ps هست بعد xbox
البته سوییچ بین دخترا هم طرفدارهای زیادی داره
اینکه شماها طرفدارش هستید طبیعیه چون سوییچ کنسول خوبیه و بازی های خوبی هم داره و بازی هم 1 چیز سلیقه ای هست نظر همه هم محترم اما نباید با امار فروش بگیم کی کارش درست تره چون سوییچ بی رقیب هست و نمی شه بگیم از سونی بهتر عمل کرده هر چند که مشخصه سونی هم بیشتر زحمت می کشه هم بیشتر خرج می کنه هم طرفدارهای 2 اتیشه بیشتری هم داره(فکر کنم 80 درصد این سایت سونی فن هستن:D)
پس چرا سر wiiu این مسائل سنی مطرح نشده ؟ چرا فروشش کم بود
داداش سوئیچ موفق بوده خیلی هم شدید موفق بوده شما نگاه کنی حتی ایرانی که نینتندو باز نبودن چقدر سوئیچ رو وارد کردن و ملت خریدن
سر wii و wiiu اصلا حرفی از نینتندو توی ایران زده نمیشد ما خودمون رو کشتیم کلی این شرکت رو معرفی کردیم همه یا تو نخ ps3 بودن یا 360
زمان ps2 هم که دیگه هیچی !
قضیه طرفدار پسر و دختر رو هم من هیچی نمیگم...
هیچ وقت فروش عامل خوب بودن نبوده به تنهایی ولی یکی از معیارها میتونه باشه
 
چندتا نکته درباره میزان فروش بازیهای پر فروش شرکت کپکام :

Platinum Titles.jpg > CAPCOM - Platinum Titles - 30 / 09 / 2020

1 . رزیدنت اویل چهار فقط فروشش روی کنسول PS2 رقم 2.3 میلیون نسخه بوده و نه در بقیه کنسولها و رایانه های شخصی !

2 . رزیدنت اویل پنج و شش میزان فروششون فقط در کنسول های PS3 و XBOX 360 رقم 7.7 و 7.6 میلیون نسخه شده و جایگاهشون بر همین اساسه !

مقایسه میزان فروش بازیها در دورانی مثل الان که بازیای دیجیتالی فراگیر شدن با دوران گذشته مثل رزیدنت اویلهای شش به قبل که مثل حالا فراگیر نبودن خیلی اشتباهه ، اون زمان مثل حالا نبود که راحت بشه بازی و قانونی خرید که محاسبات میزان دقیق فروش مشخص بشه ، ضمن اینکه در دورانی مثل دوران رزیدنت اویل چهار جمعیت طرفدار بازیهای ویدیویی خیلی کمتر از حالا بود ولی الان طرف میگه خب حوصله ام سر رفته میخوام برم سراغ بازی پس بذار ببینم معروف ترین بازیای ترسناک دنیا کدوما هستن خب رزیدنت اویل ترسناکه پس خوبه خب رزیدنت اویل شش خیلی جنگیه و رزیدنت اویل چهارم خیلی گرافیکش قدیمیه و رزیدنت اویلای کلاسیک هم که هیچ پس بذار برم سراغ یه رزیدنت اویل جدید و ادامه ماجرا که همه میدونیم احتمالا به کجا ختم خواهد شد ! امیدوارم تونسته باشم درست توضیح بدم .

حس میکنم کپکام داره سعی میکنه از طریق جو رسانه ای بازیای جدیدش و بندازه !
 
چندتا نکته درباره میزان فروش بازیهای پر فروش شرکت کپکام :

View attachment 179445 > CAPCOM - Platinum Titles - 30 / 09 / 2020

1 . رزیدنت اویل چهار فقط فروشش روی کنسول PS2 رقم 2.3 میلیون نسخه بوده و نه در بقیه کنسولها و رایانه های شخصی !

2 . رزیدنت اویل پنج و شش میزان فروششون فقط در کنسول های PS3 و XBOX 360 رقم 7.7 و 7.6 میلیون نسخه شده و جایگاهشون بر همین اساسه !

مقایسه میزان فروش بازیها در دورانی مثل الان که بازیای دیجیتالی فراگیر شدن با دوران گذشته مثل رزیدنت اویلهای شش به قبل که مثل حالا فراگیر نبودن خیلی اشتباهه ، اون زمان مثل حالا نبود که راحت بشه بازی و قانونی خرید که محاسبات میزان دقیق فروش مشخص بشه ، ضمن اینکه در دورانی مثل دوران رزیدنت اویل چهار جمعیت طرفدار بازیهای ویدیویی خیلی کمتر از حالا بود ولی الان طرف میگه خب حوصله ام سر رفته میخوام برم سراغ بازی پس بذار ببینم معروف ترین بازیای ترسناک دنیا کدوما هستن خب رزیدنت اویل ترسناکه پس خوبه خب رزیدنت اویل شش خیلی جنگیه و رزیدنت اویل چهارم خیلی گرافیکش قدیمیه و رزیدنت اویلای کلاسیک هم که هیچ پس بذار برم سراغ یه رزیدنت اویل جدید و ادامه ماجرا که همه میدونیم احتمالا به کجا ختم خواهد شد ! امیدوارم تونسته باشم درست توضیح بدم .

حس میکنم کپکام داره سعی میکنه از طریق جو رسانه ای بازیای جدیدش و بندازه !
1.لیست بالا آپدیت عناوین اخیر کپکام هستش که الان فروششون افزایش پیدا قاعدتا نباید انتظار حضور نسخه PS2 و PS3 داشته باشیم

2.فروش بازی ها از حالت کلاسیک و فیزیکی داره به دیجیتالی شیفت میکنه این قضیه بیشتر رو مقدار در امدزایی دلاری و سود حاصل از فروش اثر داره تا تعداد کپی های فروخته شده البته اینو قبول دارم که گیمینگ روز به روز داره تبدیل به مین استریم سرگرمی میشه ولی خوب اینم باید از اون طرف در نظر داشته باشیم که روز به روز با بالا رفتن تکنولوژی دست توی بازار هم زیاد میشه دیگه اینجوری نیست که یک سری استدیو تو یک سری سبک خاص انحصار داشته باشن الان خیلی از تیم های کوچیک با ابزاری که در اختیارشون هست راحت میتونن صد نوع بازی به فرض مثال تو سبک RE بسازن این شرایط 20 سال پیش اصلا وجود نداشت همین قضیه هم باعث شده استاندارد بازی ساختن تو سطح AAA به شدت بالا بره و کار رو واسه به موفقیت رسیدن یـ IP قدیمی سخت کنه

3.ذائقه گیمر ها به مرور زمان تغییر کرده و عملا یک سری IP ها دیگه مثل قبل خریدار ندارن (از قضا سبک RE هم از اون سبک هاست)

4.RE2 سال 1998 رو یـ دیوایس حدود 5 میلیون نسخه فروخت رقمی که هنوز که هنوز ـه برا خیلی از استدیویی ها آرزو محسوب میشه یـ IP مثل FF پر فروش ترین نسخش سال 1997 اومد , FF7 که تا به امروز حدود 16 میلیون نسخه فروخته اسکوار حالا حالا هم تو خوابش نمیبینه بخواد چنین فروشی رو تجربه کنه

5.RE7 جوری کامبک زد که هنوز که هنوز بعد سه سال به صورت یک سره داره میفروشه مطمئنا این امار و ارقام همینجوری الکی به دست نیومده

پ.ن : RE7 همینجوری ادامه بده تا چند وقت دیگه تبدیل میشه به پر فروش ترین RE تاریخ اونم فقط با منتشر شدن رو یـ نسل !!!
 
1.لیست بالا آپدیت عناوین اخیر کپکام هستش که الان فروششون افزایش پیدا قاعدتا نباید انتظار حضور نسخه PS2 و PS3 داشته باشیم

2.فروش بازی ها از حالت کلاسیک و فیزیکی داره به دیجیتالی شیفت میکنه این قضیه بیشتر رو مقدار در امدزایی دلاری و سود حاصل از فروش اثر داره تا تعداد کپی های فروخته شده البته اینو قبول دارم که گیمینگ روز به روز داره تبدیل به مین استریم سرگرمی میشه ولی خوب اینم باید از اون طرف در نظر داشته باشیم که روز به روز با بالا رفتن تکنولوژی دست توی بازار هم زیاد میشه دیگه اینجوری نیست که یک سری استدیو تو یک سری سبک خاص انحصار داشته باشن الان خیلی از تیم های کوچیک با ابزاری که در اختیارشون هست راحت میتونن صد نوع بازی به فرض مثال تو سبک RE بسازن این شرایط 20 سال پیش اصلا وجود نداشت همین قضیه هم باعث شده استاندارد بازی ساختن تو سطح AAA به شدت بالا بره و کار رو واسه به موفقیت رسیدن یـ IP قدیمی سخت کنه

3.ذائقه گیمر ها به مرور زمان تغییر کرده و عملا یک سری IP ها دیگه مثل قبل خریدار ندارن (از قضا سبک RE هم از اون سبک هاست)

4.RE2 سال 1998 رو یـ دیوایس حدود 5 میلیون نسخه فروخت رقمی که هنوز که هنوز ـه برا خیلی از استدیویی ها آرزو محسوب میشه یـ IP مثل FF پر فروش ترین نسخش سال 1997 اومد , FF7 که تا به امروز حدود 16 میلیون نسخه فروخته اسکوار حالا حالا هم تو خوابش نمیبینه بخواد چنین فروشی رو تجربه کنه
1 . لیست بالا ( یعنی کل لیست که صد و خورده ای میشه و اینجا میشه دیدش ) برای عناوین پر فروش ( بالای یک میلیون نسخه ) هست و کاری به قدیمی و جدید بودن عنوان نداره ، به عقیده من که البته میشه روش بحث مفصلی کرد عناوینی که در زمان PS3 فروش کردن ارزششون دو برابر ارزش فروش زمان بازیای جدید روی PS4 هست و به همین ترتیب عناوین زمان PS2 هم خودش دو برابر PS3 هست ، علت اصلیش اینه که همزمان با بالا رفتن عدد روبروی کنسول ها و نسلها تعداد افراد جدیدی که پا به دنیای بازیای دیجیتالی میذارن هم حداقل دو برابر میشه پس حتی اگه نخوایم فروش بازیی مثل رزیدنت اویل چهار و در نسلهای بعدی و روی کنسولهای بعدی هم جزو آمار فروشش قرار بدیم باز هم میزان فروش این بازی فقط روی کنسول PS2 چیزی در حدود 8 تا 10 میلیون نسخه ( به نسبت بازیای دوران فعلی ) بوده ، امیدوارم تونسته باشم منظورم و برسونم .

2 . فروش بازیها چه در حالت فیزیکی مثل دیسک و چه در حالت دیجیتالی تغییری در آمار میزان فروش عنوانها نداره ، شما که خودتون بهتر از من میدونید تعداد بازیایی که به صورت دیجیتالی فروخته میشن هم در فهرست آمار فروش به صورت دقیق و یک واحد یک واحد ثبت میشن حتی اگه غیر از این هم محاسبه بشه بازم میتوان تعداد دقیق مخاطبان و خریداران و به دست آورد ، این حرف و از من به یاد داشته باشید : رزیدنت اویل دچار بدترین وضعیت خوش طی دوران زندگیش به سر میبره ولی جو رسانه ای متاسفانه نمیخواد و نمیذاره این وضعیت بهبود پیدا کنه !

3 . موافقم که ذائقه بازیکنان نسبت به حتی همین ده سال پیش هم به شدت تغییر کرده و اصولا خودم تغییر و تحول و یک اساس در بهبود شرایط و بهتر شدن میدونم ولی بازم میگم متاسفانه فشار رسانه ای و انگیزه های غیر حرفه ای باعث میشه تغییر و تحول از مسیر عادی و طبیعیش خارج بشه و به سمت مسیری که با پیشرفت خستگی و با هیاهو دل زدگی میاره حرکت کنه که در نهایت این مسیر فقط به مکانی برای گذران وقت تبدیل میشه و دیگه عمق هنر در بازی دیجیتالی و از بین میبره و ارزش تکرار و به حداقل ممکن میرسونه

4 . دقیقا موافقم ، در دهه نود میلادی با نبود اینترنت و مجلات و این چیزایی که حالا هست عملا فروش یک واحد از یک بازی اونم در سبکی که مردم زیاد سمتش نمیرفتن یک اتفاق مهم بود و فروش بالای حتی یک میلیون نسخه از چنین سبکی یک انقلاب بود ولی خب طبق رسم بد پولدار شدن ، این شرکت و این عنوان هم روند سقوطش در مسیر زیبای دنیای هنر کم کم شروع شد .

ممنون از نظرت ، ببخشید که دو خط آخر پستتون و در نقل قول حذف کردم ، موفق باشی
 
طبق اعلام مایکروسافت، از نظر تعداد کنسول به فروش رفته در ۲۴ ساعت اول عرضه، Xbox Series بزرگ‌ترین لانچ رو بین خانواده Xbox داشته.

برای مقایسه:
Xbox One یک میلیون کنسول طی ۲۴ ساعت اول
Xbox 360 یک و نیم میلیون کنسول تا آخر ۲۰۰۵ (البته X360 اون اوایل مشکل شدید تولید داشت)
Xbox هفتصد هزار کنسول طی ماه اول عرضه در آمریکا
 
آخرین ویرایش:
Sony attributes much of its success over the last console generation to the popularity of its exclusive game franchises, including stalwarts like God of War (more than 51 million copies sold) and newcomers like Ghost of Tsushima, with more than five million copies sold since its debut in July.

Sony’s shares are up more than elevenfold since 2012, profits have risen

Over the first half of Sony’s current fiscal year, the gaming division generated more than 27 percent of the company’s revenue and about 42 percent of its operating income.


اطلاعات خیلی خوبی داخل مقاله هست بخونید:D

PlayStation 5: The Next Step in Sony’s Rebound
 
آخرین ویرایش:
Sony attributes much of its success over the last console generation to the popularity of its exclusive game franchises, including stalwarts like God of War (more than 51 million copies sold) and newcomers like Ghost of Tsushima, with more than five million copies sold since its debut in July.

اطلاعات خیلی خوبی داخل مقاله هست بخونید:D

PlayStation 5: The Next Step in Sony’s Rebound
51 میلیون ؟
اخرین امار رسمی
God of War series has sold over 21 million copies
179578
god of war ascension هم 1.5 تا 2 میلیون
It turns out God of War: Ascension grossed over $100m in revenue - VG247
نمی دونم منبع wikipedia چیه اما
As of May 2019, the franchise has sold over 40 million games worldwide
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or