آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)


"چیدن نارگیل" این حرفا رو نداره که. عوضش باید خاک تو سرشون بریزن برای بازی شکست خورده.
خاک تو سرت اسپنسر که گند زدی. خاک تو سرت که آوردی رو استیم، ایضا راستی خاک تو سر Rare

پ.ن: از این دست آمارها کم کم میان و نسل بعد عادی میشن. اینا اوایلشه:D
 
حالا من خودم کلا W_D رو دوست دارم( و GTA خیر:-" )، و با این حرفشون هم موافقم! چه خبره:-"
یعنی من حداقل بازی های OW مخصوصا بعد از پلات کردن دیگه هیچ انگیزه ای برای چرخ زدن ندارم، چون تقریبا میشه گفت همه چی رو دیدم:D

ولی خدایی این فروش GTA V بزرگترین تو دهنیه تاریخه:))
یحتمل پرفروش ترین بازی لانچ کنسول های نسل بعد هم میشه باز:)) ول نمیکنه این فروش:|
واچ داگز یک رو منم خیلی خوشم اومد ولی gta یچیز دیگست، بعد از تموم کردنش میشه توش زندگی کرد :D فروش gta البته بخاطر بخش انلاینشه ولی چیزی که برام عجیبه اینه که با تمام مکانیزم های گیم پلی تاریخ مصرف گذشته ی gta هنوز ملت دارن بازیش میکنن! من همون اوایل یکسالی انلاینش رو بازی کردم، غیر از شوتینگ خیلی نچسب بازی(!)، لودینگ های طولانی و پلیرهای رو اعصاب زیاد داره. نمیدونم محتوا چقدر میتونه موثر باشه وقتی استراکچر بازی شدیدا نیاز به تغییر داره!
 
با توجه به آمار پیش فروش Ghost of Tsushima در ژاپن پیش بینی شده که با اختلاف 2 برابری رکورد پرفروش ترین اپنینگ بازی های سونی در ژاپن رو بشکونه . DS و TLOU PII رکورد دار هستن با 185K و 178K در هفته اول ریلیزشون
https://twistedvoxel.com/ghost-of-tsushima-pre-sales-japan/
 
امار فروش انحصاری های سونی در ژاپن




[Week 24, 2020] The Last of Us II (SONY COMPUTER ENT.) ~ 194,000 / New
[Week 25, 2020] The Last of Us II (SONY COMPUTER ENT.) ~ 39,000 / 233,000 (-80%)
[Week 26, 2020] The Last of Us II (SONY COMPUTER ENT.) ~ 18,000 / 251,000 (-53%)
[Week 27, 2020] The Last of Us II (SONY COMPUTER ENT.) ~ 9,500 / 260,500 (-48%)

[Week 36, 2018] MARVEL'S SPIDER-MAN (SONY COMPUTER ENT.) ~ 190,000 / NEW
[Week 37, 2018] MARVEL'S SPIDER-MAN (SONY COMPUTER ENT.) ~ 110,000 / 300,000 (-42%)
[Week 38, 2018] MARVEL'S SPIDER-MAN (SONY COMPUTER ENT.) ~ 47,000 / 347,000 (-57%)
[Week 39, 2018] MARVEL'S SPIDER-MAN (SONY COMPUTER ENT.) ~ 27,500 / 374,500 (-42%)

[Week 16, 2018] GOD OF WAR (SONY COMPUTER ENT.) - 96,000 / NEW
[Week 17, 2018] GOD OF WAR (SONY COMPUTER ENT.) - 62,000 / 158,000 (-35%)
[Week 18, 2018] GOD OF WAR (SONY COMPUTER ENT.) ~ 27,000 / 185,000 (-56%)
[Week 19, 2018] GOD OF WAR (SONY COMPUTER ENT.) - 19,000 / 204,000 (-30%)

[Week 19, 2016] UNCHARTED 4: A THIEF'S END (SONY COMPUTER ENT.) - 192,000 / NEW
[Week 20, 2016] UNCHARTED 4: A THIEF'S END (SONY COMPUTER ENT.) - 42,000 / 234,000 (-78%)
[Week 21, 2016] UNCHARTED 4: A THIEF'S END (SONY COMPUTER ENT.) ~ 26,500 / 260,500 (-37%)
[Week 22, 2016] UNCHARTED 4: A THIEF'S END (SONY COMPUTER ENT.) ~ 19,000 / 279,500 (-27%)


 
واچ داگز یک رو منم خیلی خوشم اومد ولی gta یچیز دیگست، بعد از تموم کردنش میشه توش زندگی کرد :D فروش gta البته بخاطر بخش انلاینشه ولی چیزی که برام عجیبه اینه که با تمام مکانیزم های گیم پلی تاریخ مصرف گذشته ی gta هنوز ملت دارن بازیش میکنن! من همون اوایل یکسالی انلاینش رو بازی کردم، غیر از شوتینگ خیلی نچسب بازی(!)، لودینگ های طولانی و پلیرهای رو اعصاب زیاد داره. نمیدونم محتوا چقدر میتونه موثر باشه وقتی استراکچر بازی شدیدا نیاز به تغییر داره!

واقعیت اینه که GTAO نسبت به یکی دو سال اول ریلیزش خیلی خیلی فرق کرده ..
به روز رسانی های پرمحتوا و غالبا سخاوتمندانه و رایگان ..تا جایی که گاهی راکستار یادش میره RDO ای هم وجود داره و اینکه تو سبک خودش حقیقتا بازی دیگه ای نیست باهاش رقابت کنه ..هربازی هم میاد اخرش مغلوب میشه
و دلیل دیگش هم میتونه اون حس عادلانه ای که برای رقابت تو GTAO هست باشه البته درسته که گاهی اذیت میکنه ولی اکثرا این عدالت برقراره بخصوص تو نسخه های کنسولی..
وگرنه مطمئنا گیمرها خیلی زودتر میفهمن چه موقع واسه لفت دادن از یه بازی بهتره..
این وسط فقط افرادی مثل من که سینگل پلیر باز هستم داریم ضرر میکنیم چون احتمالا راکستار رو متعاقد میکنه که GTA6 رو حالاحالاها معرفی نکنه..
الان که فکرشو میکنم امیدوارم اون ایده ی رشد کردن به مرور GTA6 بعد از ریلیز میتونه خوب باشه
یعنی ابتدا بازی با یه اسکیل متوسط بیاد و به مرور هم محتوای افلاین و هم انلاینش ارتقا پیدا کنه
اینطوری حداقل سینگل پلیرهارو هم سالها میتونه سرگرم نگه داره
و از حق نگذریم اگر مادینگ بازی نبود شاید من هم مدتها پیش بازیو فراموش کرده بودم ..من همون سال اول شاید ۲۰۰ ساعت گیم پلی واسه قسمت افلاین بازی کردم ولی بعدها شاید به جرات بگم صدها ساعت هم فقط صرف مادینگ بازی میکردم و خدایی هم میگم چقدر خوب میشد این مادینگ واسه نسخه های کنسولی هم میبود چون اصلا یک دنیای بی انتهایی داره که ته نداره..
 
  • Like
Reactions: stanley
امار فروش انحصاری های سونی در ژاپن




[Week 24, 2020] The Last of Us II (SONY COMPUTER ENT.) ~ 194,000 / New
[Week 25, 2020] The Last of Us II (SONY COMPUTER ENT.) ~ 39,000 / 233,000 (-80%)
[Week 26, 2020] The Last of Us II (SONY COMPUTER ENT.) ~ 18,000 / 251,000 (-53%)
[Week 27, 2020] The Last of Us II (SONY COMPUTER ENT.) ~ 9,500 / 260,500 (-48%)

[Week 36, 2018] MARVEL'S SPIDER-MAN (SONY COMPUTER ENT.) ~ 190,000 / NEW
[Week 37, 2018] MARVEL'S SPIDER-MAN (SONY COMPUTER ENT.) ~ 110,000 / 300,000 (-42%)
[Week 38, 2018] MARVEL'S SPIDER-MAN (SONY COMPUTER ENT.) ~ 47,000 / 347,000 (-57%)
[Week 39, 2018] MARVEL'S SPIDER-MAN (SONY COMPUTER ENT.) ~ 27,500 / 374,500 (-42%)

[Week 16, 2018] GOD OF WAR (SONY COMPUTER ENT.) - 96,000 / NEW
[Week 17, 2018] GOD OF WAR (SONY COMPUTER ENT.) - 62,000 / 158,000 (-35%)
[Week 18, 2018] GOD OF WAR (SONY COMPUTER ENT.) ~ 27,000 / 185,000 (-56%)
[Week 19, 2018] GOD OF WAR (SONY COMPUTER ENT.) - 19,000 / 204,000 (-30%)

[Week 19, 2016] UNCHARTED 4: A THIEF'S END (SONY COMPUTER ENT.) - 192,000 / NEW
[Week 20, 2016] UNCHARTED 4: A THIEF'S END (SONY COMPUTER ENT.) - 42,000 / 234,000 (-78%)
[Week 21, 2016] UNCHARTED 4: A THIEF'S END (SONY COMPUTER ENT.) ~ 26,500 / 260,500 (-37%)
[Week 22, 2016] UNCHARTED 4: A THIEF'S END (SONY COMPUTER ENT.) ~ 19,000 / 279,500 (-27%)


اینا آمار فقط این نسله یا کلا همه رکوردهای سونی تو ژاپن مربوط به همیناست؟

با احتساب ترد پارتی ها اوضاع چطوره؟ :-"
 
  • Like
Reactions: arash1996 and Z-fan
اینا آمار فقط این نسله یا کلا همه رکوردهای سونی تو ژاپن مربوط به همیناست؟

با احتساب ترد پارتی ها اوضاع چطوره؟ :-"
نه این فقط امار فروش فیزیکی انحصاری های بزرگ تو این نسل
دقیق نمیدونم @Z-fan بهتر میدونه
فک کنم رکورد فروش فیزیکی انحصاری های PS4 تو ژاپن Final Fantasy VII Remake تا دو هفته پیش 932 هزار تا بود
[PS4] Final Fantasy VII Remake # <RPG> (Square Enix) {2020.04.10} (¥8.980) - 1.656 / 932.821
 
اینا آمار فقط این نسله یا کلا همه رکوردهای سونی تو ژاپن مربوط به همیناست؟

با احتساب ترد پارتی ها اوضاع چطوره؟ :-"
فاینال ۸ .۷ ، ۱۰ ، ۱۲ ،۹ فکر نکنم فروش هفته اول هیچ کدوم از بازی ها روی پلی استیشن تو ژاپن به این پنج تا برسه ...
 
  • Like
Reactions: J. Constantine
فاینال ۸ .۷ ، ۱۰ ، ۱۲ ،۹ فکر نکنم فروش هفته اول هیچ کدوم از بازی ها روی پلی استیشن تو ژاپن به این پنج تا برسه ...
مطمئما به اونا نمیرسه، چون فاز GOT درسته ژاپنیه، ولی جزو بازی هایی نیست که ژاپنی ها هم خفن ناک بپسندن!
ولی یه مقایسه ای بتونیم بکنیم بد نیست:p

Ghost of Tsushima Has Two Million Players In Just Three Days, Fastest Selling New IP For SIE WWS. Ghost of Tsushima player stats shows that the game is one of the fastest-selling new IP for Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios.
سونی دیگه چرا:))
آمار فروش بده مرد حسابی:| ، سر DG هم با اینکه به نظر میرسید فروش خوبی داشته آخرش آمار درست حسابی ندادن:|
 
155741

طبق توییت اکانت رسمی فرنچایز:
فروش Persona 5 Royal از مرز 1.4 میلیون نسخه گذشت
Persona 5 Scrambles هم فروشش از 480 هزار نسخه عبور کرده (بازی هنوز لوکالیزه نشده)
فروش Persona 4 Golden روی استیم هم از مرز 500 هزار نسخه رد کرد
فروش کل مجموعه پرسونا هم از مرز 13 میلیون
 
آخرین ویرایش:
سونی دیگه چرا:))
آمار فروش بده مرد حسابی:| ، سر DG هم با اینکه به نظر میرسید فروش خوبی داشته آخرش آمار درست حسابی ندادن:|
سونی آمارشو نداده منبعش gamstat هست ، برا مقایسه 3 روز GOW رو 2.40 و FF7 رو 2.26 و PART II هم 2.97 زده بود . برا GOT دقیقا 2.00 زده ، با توجه به آمار بازی های قبلی فکر کنم حدود 2.5 تو 3 روز فروخته باشه . سونی فعلا آماری نداده
 
نه این فقط امار فروش فیزیکی انحصاری های بزرگ تو این نسل
دقیق نمیدونم @Z-fan بهتر میدونه
فک کنم رکورد فروش فیزیکی انحصاری های PS4 تو ژاپن Final Fantasy VII Remake تا دو هفته پیش 932 هزار تا بود
[PS4] Final Fantasy VII Remake # <RPG> (Square Enix) {2020.04.10} (¥8.980) - 1.656 / 932.821

اینی که میدم آمار بازی هایی که سونی منتشر کرده تو کل تاریخ ژاپنه
سیستم/اسم/فروش هفته اول/فروش کلی/ناشر(که همشون سونیه)/تاریخ عرضه

PS1Gran Turismo [All Versions]648.6502.379.059SCE23/12/1997

PS1Hot Shots Golf [All Versions]117.3832.018.365SCE17/07/1997

PS2Hot Shots Golf 4 [All Versions]475.2691.616.790SCE27/11/2003

PS2Gran Turismo 3: A-Spec [All Versions]468.3911.513.700SCE28/04/2001

PS1Gran Turismo 2 748.5811.460.687SCE11/12/1999

PS1Hot Shots Golf 2 [All Versions]273.2601.250.362SCE29/07/1999

PS1PaRappa the Rapper [All Versions]28.0821.244.237SCE06/12/1996

PS2Hot Shots Golf 3 [All Versions]272.7581.226.480SCE26/07/2001

PS2Gran Turismo 4 [All Versions]663.5431.210.463SCE28/12/2004

PS1Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back [All Versions]172.2531.099.708SCE18/12/1997

این مال بازی هایی که سونی رو PS4 عرضه کرده (حق انتشار یه سری بازی های مولتی پلتفرم مثل COD تو ژاپن با سونی ـه... مشابه حق انتشار سری ویچر که تو ژاپن با Spike Chunsoft ـه و...)
بر حسب فروش کلی هم هست دوباره لیست. من فکر می کردم ماینکرفت اول باشه ولی COD اول بود

PS4Call of Duty: Black Ops 4233.762511.722SIE12/10/2018
PS4Minecraft: PlayStation 4 Edition5.680426.235SCE03/12/2015
PS4Call of Duty: Black Ops III [All Versions]147.204403.054SCE06/11/2015
PS4Knack322.083400.888SCE22/02/2014
PS4Call of Duty: WWII170.996387.498SIE03/11/2017
PS4Call of Duty: Black Ops III147.204385.147SCE06/11/2015
PS4Marvel's Spider-Man [All Versions]132.520323.023SIE07/09/2018
PS4Marvel's Spider-Man132.520307.511SIE07/09/2018
PS4Death Stranding185.909262.827SIE08/11/2019
PS4Call of Duty: Modern Warfare117.670243.901SIE25/10/2019

این آمارها تا آخر ماه می ـه
واسه همین Tlou 2 لاشون نیست
میتونید تلو 2 رو تو یکی مونده به آخری لیست تصور کنید الان :D

لیست براساس فروش هفته اول هم این جوری میشه

PS4Knack322.083400.888SCE22/02/2014
PS4Call of Duty: Black Ops 4233.762511.722SIE12/10/2018
PS4Death Stranding185.909262.827SIE08/11/2019
PS4Call of Duty: WWII170.996387.498SIE03/11/2017
PS4Bloodborne [All Versions]150.245231.609SCE26/03/2015
PS4Bloodborne150.245211.026SCE26/03/2015
PS4Call of Duty: Black Ops III [All Versions]147.204403.054SCE06/11/2015
PS4Call of Duty: Black Ops III147.204385.147SCE06/11/2015
PS4Gran Turismo Sport139.357231.275SIE19/10/2017
PS4Marvel's Spider-Man [All Versions]132.520323.023SIE07/09/2018

دوباره خودتون تلو 2 رو این جا تو رتبه سوم تصور کنید :D

و در کل حدسم در مورد پرفروش ترین بازی غیرژاپنی که این نسل ماینکرفت باشه درست بود :D
نسخه سوییچ اش تنهایی پرفروش ترین بازی غیرژاپنی این نسل تو ژاپن با 1.5 میلیون فروش "فقط فیزیکی" ـه.
میتونید نسخه PS4 هم جمع ببندید و به اعداد بزرگتر برسید :D
بعد ماینکرفت هم GTA V ـه (با حدود 700K فروش کلی) بعدش COD:BO4 ـه (با حدود 500K فروش کلی که البته بالا هم هستش)
بعد اون هم Knack و دوباره دو تا کال آف ـه.

بعیده GOT بتونه بزنه رو دست اکثر اینا، مگه این که Legging ـش قوی باشه و زیاد تو جدول بمونه... که اصولا انحصاری های PS4 سریع از جدول خارج میشن

همین جوری اضافه بر سازمان:
بزرگترین لانچ انحصاری PS4 تو ژاپن مال همون FF7 Remake ـه
بزرگترین لانچ PS4 به صورت کلی مال Monster Hunter World ـه
بزرگترین لانچ کل نسل هم واسه Animal Crossing: New Horizons ـه
 
آخرین ویرایش:
قشنگ نشون میده از دوران PS3 افت خفنی کرده سونی:دی
تو پرفروش های تاریخش یه بازی PS3/4 نیست...
اعداد بازی های PS4 هم در مقابل PS1 و PS2 مثل جوک میمونه:-"

ففط به خاطر آخرین رتبه ای که تو لیست اول گذاشتی، ترجیح میدم اون لیست هیچوقت دست نخوره:))
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or