vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
اگه ps2 پرفروش ترین کنسول تاریخ بود، قطعا ps4 موفق ترین بوده...

PS2 با قیمت 300 دلاری لانچ شد و در ادامه

Sony cut the price of the console in May 2002 from US$299 to $199 in North America,[31] making it the same price as the GameCube and $100 less than the Xbox. It also planned to cut the price in Japan around that time.[32] It cut the price twice in Japan in 2003.[33] In 2006, Sony cut the cost of the console in anticipation of the release of the PlayStation 3.[33]

PS4 با قیمت 400 لانچ شد و الان 300 دلاره و یه ورژن 400 دلاری هم داره...

با این وجود تو مدت زمان مشابه بیشترین فروش رو بین همه کنسول ها داشته

از اون طرف اشتراک پلاس هم هست و از این طرف افزایش میزان فروش نرم افزار خصوصا دیجیتالی... فروش انحصاری ها، درآمد خرید های درون برنامه ای.
 
آخرین ویرایش:

Ehsan95_76

Let The Dawn Of Love Survive
کاربر سایت
Jun 3, 2010
2,239
نام
احسان
فرازی از حرفای گیلموت، مدیرعامل یوبی‌سافت :D:

- سه ماه چهارم مالی خوب و قوی بوده براشون
- ری‌اکشن های مثبتی از آپدیت های اخیر دیویژن 2 و بریک‌پوینت دریافت کردن
- نسل قبل فقط اساسینز کریدها و فارکرای 3 تونستن بیشتر از 10 میلیون نسخه بفروشن
- دیویژن 2 از لحاظ فروش (net booking) حال در مقام مقایسه با اودیسه هست و اعتماد بازیکنا در کل به بازی مثبت شده
- پلتفرم PS4 نزدیک به 30 درصد از کل فروش این سه ماهه رو به خودش اختصاص داده (PC نزدیک به 26 درصد و X1 نزدیک به 16)
- آمریکای شمالی نزدیک به نصف بیزینس یوبی رو تشکیل میده

درباره والهالا هم گفته:
- ری‌اکشن نسبت به معرفی بازی فرای تصور بوده
- نزدیک به 200 میلیون بار در جاهای مختلف تریلر بازی رو دیدن
- به خاطر معرفی والهالا، فروش اوریجینز و اودیسه هم دوباره اوج گرفته و بیشتر شده

نسبت به بازی های آینده:
- انتظار دارن از اکتبر تا دسامبر 3 بازی AAA عرضه کنن
- 2 تا از ژانویه تا مارس 2021
- به حاطر شرایط کرونا، انتظار دارن تا روی درآمدهای مالی سال بعد شون (21-22) بیشترین تاثیر رو بزاره
- باز هم میخوان زمان اختصاص بدن به R6 Quarantine و Gods and Monsters و واچ داگز لیژن


در آخر هم به استدیا به عنوان long term trend نگاه میکنن که صنعت رو تغییر میده
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
آپدیت فروش چندتا از عناوین کپکام:

RE2make 2 = 6.6 mil
RE7 تونست از لحاظ فروش به RE6 برسه و الان هر کدوم 7.5 میلیون نسخه فروختن.
نسخه PC بازی RE4 HD فروشی معادل 1.1 میلیون نسخه داشته.
RE3make توی جدول نیست چون که این آمار 4 روز قبل از عرضه بوده.

کل فروش مجموعه RE بدون احتساب RE3make، چیزی حدود 98 میلیون نسخه هست (که با احتساب اون، 100 میلیون رو رد کرده)

MHW = 15.7 mil
MHW:I = 5.2 mil
RE5= 7.6 mil
SFII = 6.3 mil
SFV = 4.5 mil
DMC3: 3.5 mil
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
Monster Hunter
Monster Hunter: World - 15.7 Million (+800K)
Monster Hunter World: Iceborne - 5.2 Million (+2 Million)
Monster Hunter Generations Ultimate - 3.6 Million (+200K)

Resident Evil
Resident Evil 6 [PS3/360] - 7.5 Million (+100K)
Resident Evil 7 - 7.5 Million (+500K)
Resident Evil 2 Remake - 6.6 Million (+600K)
Resident Evil Revelations 2 - 2.6 Million (+100K)
Resident Evil HD Remaster [PS3/360] - 2.6 Million (+200K)
Resident Evil 0: HD Remaster - 2.5 Million (+200K)
Resident Evil Revelation [PS3/360] - 2 Million (+100K)
Resident Evil 6 [PS4/X1] - 2 Million (+100K)
Resident Evil 4 [PS4/X1] - 1.7 Million (+100K)
Resident Evil 5 [PS4/X1] - 1.7 Million (+100K)

Others Series
Street Fighter V - 4.5 Million (+400K)
Devil May Cry 5 - 3.5 Million (+400K)
Devil May Cry 4:Special Edition - 1.5 Million (+100K)
Okami HD - 1.2 Million (+100K)
Street Fighter 30th Anniversary Collection - 1.2 Million (+100K)
Mega Man 11 - 1.2 Million (+100K)

Game Franchise Total Sales Updates
Dragons Dogma - 5 Million (+100K)
Okami - 3 Million (+200K)
Monster Hunter - 63 Million (+3 Million)
Ace Attorney - 7.5 Million (+200K)
Devil May Cry - 22 Million (+1 Million)
Marvel Vs. Capcom - 9.4 Million (+100K)
Resident Evil - 98 Million (+3 Million)
Mega Man - 36 Million (+1 Million)

----------------
امار فروش OKAMI شگفت انگیز <:-P=D>
Okami - 3 Million (+200K)
Okami HD - 1.2 Million (+100K)

آپدیت فروش چندتا از عناوین کپکام:

RE2make 2 = 6.6 mil
RE7 تونست از لحاظ فروش به RE6 برسه و الان هر کدوم 7.5 میلیون نسخه فروختن.
نسخه PC بازی RE4 HD فروشی معادل 1.1 میلیون نسخه داشته.
RE3make توی جدول نیست چون که این آمار 4 روز قبل از عرضه بوده.

کل فروش مجموعه RE بدون احتساب RE3make، چیزی حدود 98 میلیون نسخه هست (که با احتساب اون، 100 میلیون رو رد کرده)

MHW = 15.7 mil
MHW:I = 5.2 mil
RE5= 7.6 mil
SFII = 6.3 mil
SFV = 4.5 mil
DMC3: 3.5 mil

RE6 + فروش نسخه نسل 8 به 9.5 میلیون رسیده مشخص نشده نسخه Switch چقد فروخته اما احتمالا به 10 میلیون رسیده

--------------
RE5 11.6 میلیون
7.6 میلیون PS3, PC,360
2.3 میلیون Gold Edition
1.7میلیون Remaster
 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
RE6 + فروش نسخه نسل 8 به 9.5 میلیون رسیده مشخص نشده نسخه Switch چقد فروخته اما احتمالا به 10 میلیون رسیده

--------------
RE5 12 میلیون
حدود 9 میلیون PS3, PC,360
2.5 میلیون Gold Edition
1.7میلیون Remaster
کپکام توی لیست پلاتینیومش عناوین رو به صورت تک تک از لحاظ فروش میذاره و آمار کلی سری ها رو تو یه تب دیگه میذاره.
===
Nioh 2 از زمان عرضه تا الان موفق به فروش 1 میلیون نسخه شده که رقم خیلی خوبیه. نسخه اول تا الان 3 میلیون نسخه فروش داشته.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
این تعداد فروش خیلی گول زنندست. مثلا دیویژن ۲ یه مدت فکر کنم ۲۰ روزه روی همه پلتفرما ۳ دلار شده بود برای همین مقایسه بازی ها بر اساس تعداد نسخه فروخته شده زیاد منطقی نیست


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Masood1992sdt

Ni-oH

کاربر سایت
Dec 11, 2017
354
این تعداد فروش خیلی گول زنندست. مثلا دیویژن ۲ یه مدت فکر کنم ۲۰ روزه روی همه پلتفرما ۳ دلار شده بود برای همین مقایسه بازی ها بر اساس تعداد نسخه فروخته شده زیاد منطقی نیست


Sent from my iPhone using Tapatalk
اتفاقا برعکس و این مثالت هم اشتباهه ، یه بازی. مثل Division 2 که سیزن اولش هیچ چیزی برای ارائه نداره در حال حاضر و هرکی بازی رو بخره ، یقینا باید سیزن های بعدی بازی رو هم بخرن و من تعجب میکنم چرا اصلا بازی فری نشده ( البته از یوبی سافت بعیده ) مثلا همین عنوان Destiny 2 که یک عنوان تماما انلاین مثل دیویژن هست ، با اومدن اکسپنیشن های جدید اومد نسخه اوریجینال بازی رو رایگان کرد که مردم برن داخل بازی و اگه خوششون اومد پول بدن اکسپنیشن ها رو بخرن که هم قیمت خود بازی میشد ، و وقتی هم که آمار فروش رو اعلام می‌کردند ، مثلا میگفتن آنقدر ادم اکسپنیشن مثلا فورسیکن رو بازی کرده .
و اینکه همه نگه نمیدارن آمار فروش رو بعد از چند سال بگن ، بصورت مستمر تند تند اپدیت میکنن ، مثلا تو ۲۴ ساعت ، ۳ روز ، ۱ هفته ، چند هفنه ، ماه و سال و ... که خیلی راحت میشه فهمید بازی کجاها ۶۰ دلار بوده کجاها ۱۰۰ دلار و کجاها ۴ دلار
به هر حال با وجود همه این مسایل باز هم آمار فروش میتونه بهترین آمار باشه ، و یا آمار پلیری که کنارش درآمد دلاری اعلام بشه هم خوبه . چون از این طریقها هست که میتونی متوجه بشی چقدر سود و درآمد داشته و چند نفر تجربه کردند با چه هزینه ای و معمولا هم بازی های که بصورت فری عرضه میکنن در بازه زمانی خاصی داخل آمار فروش قرار نمیدند .
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,200
نام
سامان
اتفاقا برعکس و این مثالت هم اشتباهه ، یه بازی. مثل Division 2 که سیزن اولش هیچ چیزی برای ارائه نداره در حال حاضر و هرکی بازی رو بخره ، یقینا باید سیزن های بعدی بازی رو هم بخرن و من تعجب میکنم چرا اصلا بازی فری نشده ( البته از یوبی سافت بعیده ) مثلا همین عنوان Destiny 2 که یک عنوان تماما انلاین مثل دیویژن هست ، با اومدن اکسپنیشن های جدید اومد نسخه اوریجینال بازی رو رایگان کرد که مردم برن داخل بازی و اگه خوششون اومد پول بدن اکسپنیشن ها رو بخرن که هم قیمت خود بازی میشد ، و وقتی هم که آمار فروش رو اعلام می‌کردند ، مثلا میگفتن آنقدر ادم اکسپنیشن مثلا فورسیکن رو بازی کرده .
و اینکه همه نگه نمیدارن آمار فروش رو بعد از چند سال بگن ، بصورت مستمر تند تند اپدیت میکنن ، مثلا تو ۲۴ ساعت ، ۳ روز ، ۱ هفته ، چند هفنه ، ماه و سال و ... که خیلی راحت میشه فهمید بازی کجاها ۶۰ دلار بوده کجاها ۱۰۰ دلار و کجاها ۴ دلار
به هر حال با وجود همه این مسایل باز هم آمار فروش میتونه بهترین آمار باشه ، و یا آمار پلیری که کنارش درآمد دلاری اعلام بشه هم خوبه . چون از این طریقها هست که میتونی متوجه بشی چقدر سود و درآمد داشته و چند نفر تجربه کردند با چه هزینه ای و معمولا هم بازی های که بصورت فری عرضه میکنن در بازه زمانی خاصی داخل آمار فروش قرار نمیدند .
درسته ولی دیویژن یه مثال بود خیلی بازی های دیگه مثلا آفلاین ها بعد مدتی تخفیف زیادی میخورن یک سری بازی ۶۰ دلاری بعد ۲ سال میرسن به ۵ دلار بعد یسری بازی مثلا GTAV تا چندین سال زیر ۳۰ دلار نمیان. برای همین مقدار درآمد هر بازی رو اعلام کنن برای مقایسه خیلی بهتره تا تعداد نسخه فروخته شده
 

Ni-oH

کاربر سایت
Dec 11, 2017
354
درسته ولی دیویژن یه مثال بود خیلی بازی های دیگه مثلا آفلاین ها بعد مدتی تخفیف زیادی میخورن یک سری بازی ۶۰ دلاری بعد ۲ سال میرسن به ۵ دلار بعد یسری بازی مثلا GTAV تا چندین سال زیر ۳۰ دلار نمیان. برای همین مقدار درآمد هر بازی رو اعلام کنن برای مقایسه خیلی بهتره تا تعداد نسخه فروخته شده
اره خب اینم درسته . دیگه وقتی کمپانی میبینه بعد از چند سال دیگه بازی فروشش به اوج خودش رسیده و دیگه درآمدی انچنانی نداره ، با این ترفند هایی مثل تخفیف زدن ، میان یه درآمدی هم از این روش به دست میارن ، به هر حال بهتر از هیچی هست و در نهایت اون درآمد هایی که در سالهای مالی اعلام میکنن دقیق تر هستش
 
  • Like
Reactions: samijavid

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,101
نام
محمد علی

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
فروش Minecraft به ۲۰۰ میلیون نسخه رسید! :D
چیزی که برای من حتی از این فروش هم خفن‌تره، اینه که همچنان ماهی ۱۲۶ میلیون نفر دارن Minecraft بازی می‌کنن! یعنی این‌طوری نبوده که بگیم ملت همین‌طوری بازی رو به خاطر معروفیتش گرفتن و یه ذره بازی کردن و ولش کردن، بلکه با وجود گذشت حدود یک دهه از انتشارش هنوز این همه بازیکن فعال داره.
واقعاً به نظرم اون ۲.۵ میلیارد دلاری که مایکروسافت برای خرید Mojang داد خیلی مفت بوده و میشه یکی از بهترین خریدهای صنعت بازی محسوبش کرد. :D
Minecraft still incredibly popular as sales top 200 million and 126 million play monthly

گویا بیشتر از ۳۰۰ میلیون مشتری هم توی چین داره! :| یعنی یه نسخه Free to Play اونجا داره که به شدت پرطرفداره و اگه اون جماعت رو با اینا جمع کنیم، میشه ۵۰۰ میلیون مخاطب!‌!!‌
یعنی تقریباً به ازای هر ۱۵ نفر در دنیا، یکی سراغ Minecraft رفته اون هم به طور رسمی. نه نسخه‌های کرکی و فلان و چنان.
 
آخرین ویرایش:

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
فروش Minecraft به ۲۰۰ میلیون نسخه رسید! :D
چیزی که برای من حتی از این فروش هم خفن‌تره، اینه که همچنان ماهی ۱۲۶ میلیون نفر دارن Minecraft بازی می‌کنن! یعنی این‌طوری نبوده که بگیم ملت همین‌طوری بازی رو به خاطر معروفیتش گرفتن و یه ذره بازی کردن و ولش کردن، بلکه با وجود گذشت حدود یک دهه از انتشارش هنوز این همه بازیکن فعال داره.
واقعاً به نظرم اون ۲.۵ میلیارد دلاری که مایکروسافت برای خرید Mojang داد خیلی مفت بوده و میشه یکی از بهترین خریدهای صنعت بازی محسوبش کرد. :D
Minecraft still incredibly popular as sales top 200 million and 126 million play monthly

گویا بیشتر از ۳۰۰ میلیون مشتری هم توی چین داره! :| یعنی یه نسخه Free to Play اونجا داره که به شدت پرطرفداره و اگه اون جماعت رو با اینا جمع کنیم، میشه ۵۰۰ میلیون مخاطب!‌!!‌
یعنی تقریباً به ازای هر ۱۵ نفر در دنیا، یکی سراغ Minecraft رفته اون هم به طور رسمی. نه نسخه‌های کرکی و فلان و چنان.
نقطه عطفی تو هوشمندی و خرید استدیو توسط ماکروسافت و دور نگری که این کمپانی کرد و صحبت از هزینه های بالا میشد اما امروز میبینیم این حرکت فوق العاده بوده و سودی که بعد ۷ ۸ سال هنوز فوق العاده هست و تو بخش گیمینگ فوق العاده موفق عمل کرده در صورت انتخاب و رفتارهای سنجیده و هوشمندانه میتونه نتایج فوق العاده ای رو داشته باش
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
آمار فروش سری Dark Souls هم اومد و به به:D

سری تا اینجا 27 میلیون نسخه فروخته که 10 میلیون فقط مال سولز 3 بوده:|:D گفتن که با اینکه 4 سال از زمان عرضه بازی میگذره، اما به خاطر کامیونیتی یه شدت فعال و ساپورت بازیکن ها، خیلی خوب میفروشه:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر