این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
آپدیت فروش چندتا از عناوین کپکام:
RE2make 2 = 6.6 mil
RE7 تونست از لحاظ فروش به RE6 برسه و الان هر کدوم 7.5 میلیون نسخه فروختن.
نسخه PC بازی RE4 HD فروشی معادل 1.1 میلیون نسخه داشته.
RE3make توی جدول نیست چون که این آمار 4 روز قبل از عرضه بوده.
کل فروش مجموعه RE بدون احتساب RE3make، چیزی حدود 98 میلیون نسخه هست (که با احتساب اون، 100 میلیون رو رد کرده)
MHW = 15.7 mil
MHW:I = 5.2 mil
RE5= 7.6 mil
SFII = 6.3 mil
SFV = 4.5 mil
DMC3: 3.5 mil
کپکام توی لیست پلاتینیومش عناوین رو به صورت تک تک از لحاظ فروش میذاره و آمار کلی سری ها رو تو یه تب دیگه میذاره.RE6 + فروش نسخه نسل 8 به 9.5 میلیون رسیده مشخص نشده نسخه Switch چقد فروخته اما احتمالا به 10 میلیون رسیده
--------------
RE5 12 میلیون
حدود 9 میلیون PS3, PC,360
2.5 میلیون Gold Edition
1.7میلیون Remaster
اتفاقا برعکس و این مثالت هم اشتباهه ، یه بازی. مثل Division 2 که سیزن اولش هیچ چیزی برای ارائه نداره در حال حاضر و هرکی بازی رو بخره ، یقینا باید سیزن های بعدی بازی رو هم بخرن و من تعجب میکنم چرا اصلا بازی فری نشده ( البته از یوبی سافت بعیده ) مثلا همین عنوان Destiny 2 که یک عنوان تماما انلاین مثل دیویژن هست ، با اومدن اکسپنیشن های جدید اومد نسخه اوریجینال بازی رو رایگان کرد که مردم برن داخل بازی و اگه خوششون اومد پول بدن اکسپنیشن ها رو بخرن که هم قیمت خود بازی میشد ، و وقتی هم که آمار فروش رو اعلام میکردند ، مثلا میگفتن آنقدر ادم اکسپنیشن مثلا فورسیکن رو بازی کرده .این تعداد فروش خیلی گول زنندست. مثلا دیویژن ۲ یه مدت فکر کنم ۲۰ روزه روی همه پلتفرما ۳ دلار شده بود برای همین مقایسه بازی ها بر اساس تعداد نسخه فروخته شده زیاد منطقی نیست
Sent from my iPhone using Tapatalk
درسته ولی دیویژن یه مثال بود خیلی بازی های دیگه مثلا آفلاین ها بعد مدتی تخفیف زیادی میخورن یک سری بازی ۶۰ دلاری بعد ۲ سال میرسن به ۵ دلار بعد یسری بازی مثلا GTAV تا چندین سال زیر ۳۰ دلار نمیان. برای همین مقدار درآمد هر بازی رو اعلام کنن برای مقایسه خیلی بهتره تا تعداد نسخه فروخته شدهاتفاقا برعکس و این مثالت هم اشتباهه ، یه بازی. مثل Division 2 که سیزن اولش هیچ چیزی برای ارائه نداره در حال حاضر و هرکی بازی رو بخره ، یقینا باید سیزن های بعدی بازی رو هم بخرن و من تعجب میکنم چرا اصلا بازی فری نشده ( البته از یوبی سافت بعیده ) مثلا همین عنوان Destiny 2 که یک عنوان تماما انلاین مثل دیویژن هست ، با اومدن اکسپنیشن های جدید اومد نسخه اوریجینال بازی رو رایگان کرد که مردم برن داخل بازی و اگه خوششون اومد پول بدن اکسپنیشن ها رو بخرن که هم قیمت خود بازی میشد ، و وقتی هم که آمار فروش رو اعلام میکردند ، مثلا میگفتن آنقدر ادم اکسپنیشن مثلا فورسیکن رو بازی کرده .
و اینکه همه نگه نمیدارن آمار فروش رو بعد از چند سال بگن ، بصورت مستمر تند تند اپدیت میکنن ، مثلا تو ۲۴ ساعت ، ۳ روز ، ۱ هفته ، چند هفنه ، ماه و سال و ... که خیلی راحت میشه فهمید بازی کجاها ۶۰ دلار بوده کجاها ۱۰۰ دلار و کجاها ۴ دلار
به هر حال با وجود همه این مسایل باز هم آمار فروش میتونه بهترین آمار باشه ، و یا آمار پلیری که کنارش درآمد دلاری اعلام بشه هم خوبه . چون از این طریقها هست که میتونی متوجه بشی چقدر سود و درآمد داشته و چند نفر تجربه کردند با چه هزینه ای و معمولا هم بازی های که بصورت فری عرضه میکنن در بازه زمانی خاصی داخل آمار فروش قرار نمیدند .
اره خب اینم درسته . دیگه وقتی کمپانی میبینه بعد از چند سال دیگه بازی فروشش به اوج خودش رسیده و دیگه درآمدی انچنانی نداره ، با این ترفند هایی مثل تخفیف زدن ، میان یه درآمدی هم از این روش به دست میارن ، به هر حال بهتر از هیچی هست و در نهایت اون درآمد هایی که در سالهای مالی اعلام میکنن دقیق تر هستشدرسته ولی دیویژن یه مثال بود خیلی بازی های دیگه مثلا آفلاین ها بعد مدتی تخفیف زیادی میخورن یک سری بازی ۶۰ دلاری بعد ۲ سال میرسن به ۵ دلار بعد یسری بازی مثلا GTAV تا چندین سال زیر ۳۰ دلار نمیان. برای همین مقدار درآمد هر بازی رو اعلام کنن برای مقایسه خیلی بهتره تا تعداد نسخه فروخته شده
خدا خیرشون بده. رابین هود صنعت بازیهای ویدئویی هستن. از ثروتمندان موبایلباز میدزده و برای ما فقرا GTA V به ارمغان میارهFortnite فقط از Micro-Transaction نسخه موبایل ۱ میلیارد دلار درآمد داشته!!!
Fortnite Has Made $1 Billion From Microtransactions On Mobile Alone
نقطه عطفی تو هوشمندی و خرید استدیو توسط ماکروسافت و دور نگری که این کمپانی کرد و صحبت از هزینه های بالا میشد اما امروز میبینیم این حرکت فوق العاده بوده و سودی که بعد ۷ ۸ سال هنوز فوق العاده هست و تو بخش گیمینگ فوق العاده موفق عمل کرده در صورت انتخاب و رفتارهای سنجیده و هوشمندانه میتونه نتایج فوق العاده ای رو داشته باشفروش Minecraft به ۲۰۰ میلیون نسخه رسید!
چیزی که برای من حتی از این فروش هم خفنتره، اینه که همچنان ماهی ۱۲۶ میلیون نفر دارن Minecraft بازی میکنن! یعنی اینطوری نبوده که بگیم ملت همینطوری بازی رو به خاطر معروفیتش گرفتن و یه ذره بازی کردن و ولش کردن، بلکه با وجود گذشت حدود یک دهه از انتشارش هنوز این همه بازیکن فعال داره.
واقعاً به نظرم اون ۲.۵ میلیارد دلاری که مایکروسافت برای خرید Mojang داد خیلی مفت بوده و میشه یکی از بهترین خریدهای صنعت بازی محسوبش کرد.
Minecraft still incredibly popular as sales top 200 million and 126 million play monthly
گویا بیشتر از ۳۰۰ میلیون مشتری هم توی چین داره! یعنی یه نسخه Free to Play اونجا داره که به شدت پرطرفداره و اگه اون جماعت رو با اینا جمع کنیم، میشه ۵۰۰ میلیون مخاطب!!!
یعنی تقریباً به ازای هر ۱۵ نفر در دنیا، یکی سراغ Minecraft رفته اون هم به طور رسمی. نه نسخههای کرکی و فلان و چنان.