آقای Peter Molyneux : فروش بازی Grand Theft Auto V چشم‌گیر و قابل توجه نیست

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال

Peter-Molyneux.jpg


درود.

بازی Grand Theft Auto V سوای نقدها بسیار مثبتی که دریافت کرد توانست با فروش فوق‌العاده خود 800 میلیون دلار آن هم فقط در یک روز برای شرکت راک استار سود به ارمغان بیاورد. در همین راستا آقای Peter Molyneux بنیان‌گذار استودیو 24 Cans در نشستی که در mobile innovation داشت اذعان کرد: "فروش بازی GTA V آن قدرها هم چشم‌گیر و گیرا نیست"

در مورد همین مسئله ار وی پرسیده شد که بازی GTA V فقط بر روی کنسول‌ها در عرض یک ماه در آمدی 1میلیارد دلاری خواهد داشت آیا این مسئله را جالب و چشم گیر می‌دانید؟ آقای Molyneux در جواب افزود: خیر چشم‌گیر نمی‌بینم.

وی دلیل این امر را فروش بازی‌ها در پلتفرم موبایل اذعان کرد و افزود، عناوینی چون Clash of Clans و Hay Day در عرض یک روز چیزی بین 3 الی 5 میلیون سود دهی داشته‌اند، این چشم گیر و قابل توجه است. وی ادامه داد: منابع مالی ساخت یک بازی برای موبایل به مراتب کمتر از ساخت نجومی بازی GTA V می‌باشد که صد البته شاهد این هستیم که سازندگان بازی‌ها موبایل بازدهی بیشتری دارند.

http://gamingbolt.com/peter-molyneux-grand-theft-auto-5s-sales-not-impressive
 
آخرین ویرایش:
خیلی هم چشم گیر بوده تا چشت در آد :دی
با این که خیلی دوستت دارم و قیافه باحالی داری امّا برو مکعب تو بکوب مولیلیلینی
 
من به پیتر حق میدم, از نظر تجارت خب بنده خدا راست میگه, فکر کنید همین روند ادامه پیدا کنه خیلی از بازیسازهای جوان به دلایل تجاری به پلتفرمهای موبایل روی میارند در حالی که اگر وارد بازار aaa میشدند شاید شاهکارهایی مثل gta به جای 5 سال یه بار سالی 5 بار به بازار میومدند...

رو gta دست گذاشت که ملت متوجه وخامت قضیه بشند, در مورد سوختگی هم شک نکنین که فلان جاش تا ته سوخته ولی خب حق داره.....

دوستانی که میگن موبایل چه ربطی به کنسول داره بحث GAMING پس ربط داره, وقتی دو نسل از گیمرهای جدید بیانو برن تازه خودشو نشون میده, ماها با ps1 sega genesis nintendo nes بزرگ شدیم فرق داریم با نسلی که با ipad kindle fire بزرگ شدند, اینجاست که میفهمم indie چرا برای کنسولها مهمه... چون همین نسل جدید را به سمت کنسولهای هاردکور میکشه که بازارشون توسط موبایل قبضه نشه
 
دوستان اين اقاي مولينكس( :d ) فقط سود منظورش بوده !
ببينيد منظور اين بوده شما مياي يه بازي موبايل ميسازي با مثلا" 400 يا 500 هزار دلار بعد 5-6 ميليون دلار ميفروشه ميگه سود اين از GTA V كه صدها ميليون دلار خرجش ميشه اما 1 ميليارد دلار ميفروشه بهتره


گرچند من هم موافقم حرف چرتي زده :d
 
یه نظر من تحلیلش اشتباهه.
ببنید الان یه شرکت میاد فرضا 200 هزار دلار سرمایه گذاری می کنه، یه بازی میسازه برای موبایل فرضا بگیم بازی اون قدر خوبه که 2 میلیون دلار فروش می ره. در این بین برای سازنده شاید 1.5 میلیون دلار بعد از موارد دیگه بمونه. در این حالت سرمایه 200 هزار دلاری 12.5 برابر شده. در حالی که GTA V بعد از اینه که فروششو کامل کرد شاید سرمایه اولیشو در بهترین حالت 3 یا 4 برابر کرده باشه. خوب این جا به نظر می رسه که ساخت عناوین موبایل سود بیشتری داشته باشه. ولی این کاملا غلطه یه شرکت بزرگ مثله راکستار بودجه 300 میلیون دلاریش خرج ساخت عناوین کوچک موبایل کنه، یعنی بودجشو تکه تکه کنه، به هیچ وجه موفق نمیشه، فرضا با این بودجه میشه تو مدت 5 سال مثلا نزدیک 1000 بازی موبایل ساخت.
1- اولا بازی ها به شدت تکراری می شن. ایده ته میکشه در همون بازی های اول.
2- فرض کنیم راکستار هر 1000 بازی رو بسازه، (اگر همه عناوین رو پولی فرض کنیم) با توجه به مارکت میشه گفت در بهترین شاید 100 تا از این بازی ها بتونن بالای 1 میلیون بفروشن، در نتیجه پولی که در آخر میمونه در بهترین حالت 100-150 میلیون دلاره. ولی راکستار درکمترین حالت 800 تا 900 میلیون از قبال GTAV بدست میاره.
3- این بودجه باید به حداقل 100 استدیو کوچک باید تخصیص داده بشه، که اصلا همچین چیزی امکان نداره.
4- در کل وقتی شما یه پول بزرگ داری هیچ وقت نمی تونی اون به قسمت های کوچیک تقسیم بعد سرمایه گذاری کنی، اگر هم بتونی هیچ وقت اون بازگشت رو به هیچ وجه نمی تونی داشته باشی.
 
یه نظر من تحلیلش اشتباهه.
ببنید الان یه شرکت میاد فرضا 200 هزار دلار سرمایه گذاری می کنه، یه بازی میسازه برای موبایل فرضا بگیم بازی اون قدر خوبه که 2 میلیون دلار فروش می ره. در این بین برای سازنده شاید 1.5 میلیون دلار بعد از موارد دیگه بمونه. در این حالت سرمایه 200 هزار دلاری 12.5 برابر شده. در حالی که GTA V بعد از اینه که فروششو کامل کرد شاید سرمایه اولیشو در بهترین حالت 3 یا 4 برابر کرده باشه. خوب این جا به نظر می رسه که ساخت عناوین موبایل سود بیشتری داشته باشه. ولی این کاملا غلطه یه شرکت بزرگ مثله راکستار بودجه 300 میلیون دلاریش خرج ساخت عناوین کوچک موبایل کنه، یعنی بودجشو تکه تکه کنه، به هیچ وجه موفق نمیشه، فرضا با این بودجه میشه تو مدت 5 سال مثلا نزدیک 1000 بازی موبایل ساخت.
1- اولا بازی ها به شدت تکراری می شن. ایده ته میکشه در همون بازی های اول.
2- فرض کنیم راکستار هر 1000 بازی رو بسازه، (اگر همه عناوین رو پولی فرض کنیم) با توجه به مارکت میشه گفت در بهترین شاید 100 تا از این بازی ها بتونن بالای 1 میلیون بفروشن، در نتیجه پولی که در آخر میمونه در بهترین حالت 100-150 میلیون دلاره. ولی راکستار درکمترین حالت 800 تا 900 میلیون از قبال GTAV بدست میاره.
3- این بودجه باید به حداقل 100 استدیو کوچک باید تخصیص داده بشه، که اصلا همچین چیزی امکان نداره.
4- در کل وقتی شما یه پول بزرگ داری هیچ وقت نمی تونی اون به قسمت های کوچیک تقسیم بعد سرمایه گذاری کنی، اگر هم بتونی هیچ وقت اون بازگشت رو به هیچ وجه نمی تونی داشته باشی.

دوست من به نظرم اشتباهت اینجاست یک بازی rock star تو بهترین شرایط 2-3 سال زمان میخواد ولی بازی موبایل نهایتا چند ماه

بعدشم فکر میکنم پیتر از این وضعیت نگرانه نه اینکه ازش تعریف کنه, بابا یارو خالق فیبله فراموش نکنیم;)
 
باورم نمی‌شه دارم همچین کامنت‌هایی رو می‌بینم! فکر کنم نصف کسانی که کامنت دادن، اصلاً پیتر مولینیو رو نمی‌شناسن! حالا خودم هم با نحوه‌ی تحلیل و استدلالش مخالفم و نباید یک بازی AAA رو با یک بازی Portable مقایسه کرد، ولی خب این بی احترامی‌ها به یکی از بزرگان این صنعت خیلی جالبه...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or