آزمون کارشناسی ارشد مهندسی بازيهاي رایانه اي صدا وسیمای ایران

Genesis

کاربر سایت
تتیر خبر رو درست خوندید و احتمالا هم دیدین خوب شرایطش بدین قراره:
دانشکده صدا و سیما براي سال تحصیلی 88 -87 (پذیرش بهمن ماه) در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی بازيهاي رایانه اي دانشجو میپذیرد:

002.jpg


در مورد رشته مهندسی بازيهاي رایانه اي فقط دارندگان کارشناسی و یا کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر ، فیزیک، مهندسی برق (در همه گرایش ها و شاخه ها ) ومهندسیIT رشته هاي هنر و تولید سیما تهیه کنندگی، کارگردانی و هنرهاي دیجیتال مجاز به شرکت در آزمون میباشند.

  • مهلت ثبتنام و ارسال مدارك 87/6/25
  • شهریه داره.
  • 8 نفر مورد پذیرش نهایی هستند.
  • سوالات آزمون این دروس به صورت 80 % تستی و 20 % تشریحی برگزار است!
منابع!:
1. ریاضیات مهندسی، جبرخطی، آمار و احتمال
2. معماري کامپیوتر، مدارهاي منطقی
3.ساختمان داده ها، اصول طراحی پایگاه دادهها، طراحی الگوریتمها، هوش مصنوعی
4.گرافیک کامپیوتري
5.گرافیک تجسمی
6.داستان نویسی، شناخت و تحلیل شخصیت و خلق آن، تحلیل کاراکتر از بعد فرهنگی و اجتماعی
7.دکوپاژ ، تحلیل و هدایت شخصیت، انتخاب زاویه دید، دپویمان و توالی و تداوم در ضبط تصویر
8. تدوین تداومی، دکوپاژ در تدوین، کنترل ریتم و تمپو، تدوین صدا، کارکردهاي باندهاي صوتی
9.درك مطلب عمومی، دستور زبان، لغت معنی

مدارک:
1.فرم تکمیل شده درخواست ثبت نام به همراه موافقت معاونان سازمان و یا مدیران کل مراکز استانها
2. یک برگ تصویر آخرین مدرك تحصیلی (کارشناسی و یا کارشناسی ارشد)
3. یک برگ تصویر آخرین حکم استخدامی و یا قراردادهاي سازمانی (براي کارکنان سازمان)
4. (با پشت نویسی) 3-4 دو قطعه عکس
5. تصویر صفحات شناسنامه
6.تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت نظام وظیفه 100 ریال به حساب جاري شماره 7829180492 بانک تجارت شعبه / -7 اصل و رونوشت رسید بانکی به مبلغ 000 ولیعصر شمالی در وجه دانشکده صدا و سیما

www.iribu.ir

پ ن:
اولا دانشکده صدا و سیما جای فوق العاده ایه!
دوما می تونین برای آیندتون روش حساب کنین!
سوما اسم مهندسی بازی سازی ضایع است! کلا چیزهای که یک قطره هنر توش میاد مهندسی نیست.


 
این رشته هیچ کاری از پیش نمیبره. حالا ببینید کی گفتم!

وقتی مسئولین فکر میکنن بازی رایانه ای فقط گرافیک و برنامه نویسیه هیچ بازیه بدرد بخوری نمیتونیم بسازیم.
کارگردانی میخواد به قول دوستمون طراحی شخصیت یا خلق شخصیت میخواد داستان میخواد. البته داستانامون که جوره جوره. مثلا:
جنگ لبنان و اسرائیل.
جنگ افغانستان و آمریکا.
جنگ ایران و اسرائیل.
جنگ عراق و آمریکا.
تمام شخصیت ها هم حزب اللهی با یه من ریش.
از همه جالبتر این که قانون کپی رایت نداریم. و نمیدونم یه نفر با چه هدفی میخواد بازی بسازه تو ایران.

این حرکتها به جز ضایع کردن نام ایران و بردن آبرو تو دنیا هیچ نفعی برامون نداره. (البته همین جوریشم آبرویی برامون نمونده)
 
دوستان زیاد هم این رشته رو نکوبید! درسته که مزخرف هست ولی شاید با این حرکت این رشته تو ایران هم جابیفته و دانشگاه های معتبر هم بیان یک همچین رشته ای رو تدریس کنند.

در مورد داستان باز جنگ ایران با ... باشه خوبه! حداقل شخصیت بازی ایرانی هست ! اینا میرن سراغ جنگ عرب ها با کشور های غربی مثل همین بازی مقاومت....(تو این بازی فقط حال میده کشته شی!)

پ.ن:دوستان مثل اینکه من رسما به استخدام SE در امدم ولی خودم خبر ندارم!:biggrin1:
 
بچه ها من از همين الان تصميم گرفتم كه بشينم به خوندن.اولين بازيم رو هم كه قراره بسازم همين الان معرفي ميكنم. Talabe may cry :lol:
اولين لوكيشن هم زير زمين حوزه هستش. داستان هم در مورد يه جوجه طلبه هستش كه عباي افسانه اي اسپاردا رو ميدزده.:lol:

كلا همه اينها رو سر هم كردم كه بگم Unreal engine 4 در حال ساخته، ما تازه ميخوايم دانشجو پذيرش كنيم:biggrin1:
 
بچه ها من از همين الان تصميم گرفتم كه بشينم به خوندن.اولين بازيم رو هم كه قراره بسازم همين الان معرفي ميكنم. Talabe may cry :lol:
اولين لوكيشن هم زير زمين حوزه هستش. داستان هم در مورد يه جوجه طلبه هستش كه عباي افسانه اي اسپاردا رو ميدزده.:lol:

كلا همه اينها رو سر هم كردم كه بگم Unreal engine 4 در حال ساخته، ما تازه ميخوايم دانشجو پذيرش كنيم:biggrin1:
بحث در مورد خوندن درس نظريه زبان بود كه ما به يه استادي يه زماني گفتيم بابا ما كه قرار نيست زبان برنامه سازي بنويسيم، بيخيال ما شو، جواب قشنگي داد، گفت بذار ازشون به جاي 100 سال، 30 سال عقب باشيم.

قضيه اين رشته هم همينه، بابا جان، قرار نيست ما تو هفته اولي كه اين رشته راه ميفته پوز Epic رو بزنيم تا از release كردن Gears of War 2 پشيمون بشن، ما قراره راه رو بريم.

درسته، اين مسير طولانيه ولي به قول كنفوسيوس، طولاني ترين سفر ها با قدم هاي اول شروع ميشه، پس اينقدر آيه ياس نخونين.
 
بحث در مورد خوندن درس نظريه زبان بود كه ما به يه استادي يه زماني گفتيم بابا ما كه قرار نيست زبان برنامه سازي بنويسيم، بيخيال ما شو، جواب قشنگي داد، گفت بذار ازشون به جاي 100 سال، 30 سال عقب باشيم.

قضيه اين رشته هم همينه، بابا جان، قرار نيست ما تو هفته اولي كه اين رشته راه ميفته پوز Epic رو بزنيم تا از release كردن Gears of War 2 پشيمون بشن، ما قراره راه رو بريم.

درسته، اين مسير طولانيه ولي به قول كنفوسيوس، طولاني ترين سفر ها با قدم هاي اول شروع ميشه، پس اينقدر آيه ياس نخونين.
اصلا موضوع این نیست که ما نمیتونیم به اونا برسیم.
موضوع اینه که ما اگه UE5 هم بسازیم و یه بازی با گرافیکی دوبرابر Crysis بازم فایده ای نداره.
چون سوژه های ما رو دنیا قبول نمیکنه و در عمل شکست میخوریم.
تازه ما قانون کپی رایت نداریم که اولین قدم برای ورود به این صنعته.
البته من نمیگم ایرانیا نمیتونن بازیه خوب درست کنن. میتونن خوبم میتونن.
ولی مشکل اینجاست که باید دولت تعیین کنه چه بازی ای بسازیم و چی نسازیم.
نمیخوام زیاد سیاسیش کنم ولی آینده ی این کار از همین الان معلومه.
 
بحث در مورد خوندن درس نظريه زبان بود كه ما به يه استادي يه زماني گفتيم بابا ما كه قرار نيست زبان برنامه سازي بنويسيم، بيخيال ما شو، جواب قشنگي داد، گفت بذار ازشون به جاي 100 سال، 30 سال عقب باشيم.

قضيه اين رشته هم همينه، بابا جان، قرار نيست ما تو هفته اولي كه اين رشته راه ميفته پوز Epic رو بزنيم تا از release كردن Gears of War 2 پشيمون بشن، ما قراره راه رو بريم.

درسته، اين مسير طولانيه ولي به قول كنفوسيوس، طولاني ترين سفر ها با قدم هاي اول شروع ميشه، پس اينقدر آيه ياس نخونين.

اين قدم اول رو موافقم باهات اما اخه مساله اينه ما توي اين صنعت چلاقيم و توي همون گام اول با پوز مبارك...

حالا به نظر شما يكي اومده 16 سال درس خونده تا يه ليسانسي كرفته ،اونوقت بهش بگي برو كارشناسي ارشد بازي سازي بخون!!

اولا كه با چه تضميني؟ همونطور كه خودت ميگي ما از اين صنعت سالها عقبيم! چندتا جهش بزرگ بايد داشته باشيم تا به اونها برسيم؟پس اين ديگه يه چيزي نيست كه بگيم خوب ما با فاصله 10 سال از اونها حركت ميكنيم. چون پشيزي هم نمي ارزه.

ثانيا ما تا حالا به اين صنعت هيچ بهايي نداديم. هيچ فرهنگ سازي در موردش نشده! چند نفر حاضر خواهند بود براي اين صنعتى پر خرج اسپانسر بشن؟ ايا دولت واقعا كمكي خواهد كرد يا اونجا هم نگاه ميكنن به جيب دانشجوي بدبخت و ميگن خوب حالا برين خودتون يه بازي بسازين تا ورداريم بريم TGS باهاش حال همه رو بگيريم.

ثالثا من نميدونم كي اين تصميمو گرفت ولي هر كي بوده انگار خيلي زرنگ بوده و ميخواسته با كمترين امكانات در كمترين زمان بازيسار پرورش بده.اخه يكي نيست بگه اين رشته بايد دانشگاهي باشه نه اينكه حالا بري يه دانشجوي حداقل 23 ساله رو پيدا كني و تازه بخواي با گيم اشناش كني.
رابعا توي اون چيزايي كه هميشه ادعا ميكرديم رقيب نداريم شكست خورديم واي به حال اين صنعت نوپا. نمونش همون افتضاح المپيك.

يه وقت هايي هست كه براي يه كارايي ديگه دور شده! وگرنه كيه كه نخواد سربلندي كشورشو ببينه.:clover:
 
اصلا موضوع این نیست که ما نمیتونیم به اونا برسیم.
موضوع اینه که ما اگه UE5 هم بسازیم و یه بازی با گرافیکی دوبرابر Crysis بازم فایده ای نداره.
چون سوژه های ما رو دنیا قبول نمیکنه و در عمل شکست میخوریم.
تازه ما قانون کپی رایت نداریم که اولین قدم برای ورود به این صنعته.
البته من نمیگم ایرانیا نمیتونن بازیه خوب درست کنن. میتونن خوبم میتونن.
ولی مشکل اینجاست که باید دولت تعیین کنه چه بازی ای بسازیم و چی نسازیم.
نمیخوام زیاد سیاسیش کنم ولی آینده ی این کار از همین الان معلومه.
من به هیچ وجح این حرف رو قبول ندارم.این قبیل سوژه ها که شما میگی و البته درست هم میگی به سفارش سازمان های خاص و مشخص ساخته میشن که نیازی به نام بردنشون نیست , ولی وقتی کلن سطح اطلاعات در ایران بالا بره شرکت های خصوصی هر بازی که دلشون بخواد میسازن مثل شرکت پویا آرتز که بازی لطف علی خان زند رو میسازن.

در مورد اینکه دنیا سوژه های مارو قبول داره یا نه باید بگم که همین بازی لطف علی خان رو گفته بودند که رقیب POP میشه!! و بهتر هست که ما بریم کامنت هایی که برای این بازی گزاشتن رو بخونیم....

اصل مهم در ساخت یک بازی ایده هست , ایده هم احتیاج به ذهن خلاق احتیاج داره .مثلا بازی LBP که اینقدر بزرگ شده , در اپتدا تنها ایده های چند بازیساز خلاق بوده که به شرکت سونی نشون دادند و سونی هم همه جوره داره ازشون حمایت میکنه.

ما الان فاصلمون با دنیا خیلی زیاده ولی میتونیم این فاصله رو کم کنیم و شاید روزی از انها جلوتر هم بنیم.فقط باید خودمون بخواهیم.تا زمانی که ما اینجا بشینیم و فقط بگیم ما نمیتونیم و ... به هیج که نمیرسیم هیچ از اینی که هستیم هم ات تر میشیم.
 
البته من قبول دارم که حرکت مثبتی هست.در شروع خیلی نقص داره ولی باعث میشه که دانشگاه های دیگه هم این رشته رو اضافه کنن و کلن صنعت گیم تو ایران پیشرفت کنه....
بله. باز و باز هم میگم بریم شکر کنیم در ابتدای راه ابتکار صدا و سیما است نه دانشگاه پیام نور زاده واحد آزاده.

ماکان مشکل اینه در طول زمان خود سانسور شدیم! احتیاجی نداره به بازی سازامون بگن این جنگها رو بسازن بلکه خودمون در اولین جرقه خلاقیت همینارو .... میسازیم!

انش ا... همونطور که شما گفتی امیدوارم افراد باهوشی (که کم نیست) پیدا بشه و در ضمن بازی با اصالت ایرانی بسازه.

پ ن: دوستان منفی بافی در باره این رشته مطمئنا زیاده تر از این حرف هاست. و همه درسته. فعلا بزاریم کنار.

1. کارشناسی ارشد 32 واحد داره. دیگه حداکثر 45 تا واحد(با واحد پیش و این حرف ها بشه)
واحد های دانشگاهیش؟ کسی تماس بیشتر گرفت. لیست دروس رو همین جا رو بده.

2. جدا از گرافیک. اولویت ریاضیات هست یا برنامه نویسی بازی؟
دوستان برنامه نویس جواب بدن. آنقدر که اینها روی ریاضیات مانور دادن در برنامه نویسی بازی بکار میره؟
 
حرف زیادی واسه گفتن نمونده چون دوستان همه آگاه هستن و فقط چندتا بچه که ندونن پولشون رو کجا هدر بدن میرن برای این کار ... میدونید الان اومدم تلفن بزنم بعد می خواست پیغام خاموش بودن گوشی رو بده مخابرات و انقدر صداش بلند بود که هنوز توی گوشم حال بدی دارم حالا این که اصلاَ گفتن نداره که چقدر کار راحتیه و فقط باید مسئول اینکار یکم شعور داشته باشه و بدونه که یکبار هم خودش باید تست کنه این صدا رو ولی مطمئنم نکرده فقط به قولی گفتنی زیر شیر و زیاد کرده رفته ، دیگه فکر می کنم تکلیف یه همچین مملکتی معلوم باشه که بازی سازیش چی می خواد بشه لابد بدون تستر هم بازی میدن بیرون :-". در مورد اینکه یکی از بچه ها گفت که این بازی رو گفتن جای pop رو میگیره فقط میشه گفت حتی توی خواب هم بهش فکر نکن چون در اصل در حد بازی های سگا هستش نگاه به خیلی از چیزا نکنید که بالاتره اینا قابلیت های اون به اصطلاح موتور هستش که همین یکذره رنگ و شکل رو بهش داده و شک نکنید برای ساخت اون بازی نیازی به اون تعداد مهندس نبوده همه میتونید انجام بدید فقط باید حوصله و وقت اضافی داشته باشید که فکر نکنم همه داشته باشن چون یه عده سرکار میرن یه عده هم انقدر درس دارن که اصلاَ وقتی برای این تفریحات نمیزارن و همه کار درست رو میکنید . در کل بگم هرچیزی که یکم فنی باشه تو مملکت ما عمراَ توسط خود ما ساخته شده باشه حتی اون پیکان که همه می خندیم به طراحیش هم مال ایرانی ها نیست در اصل دیگه بقیه محصولات بماند که یکی یکی دارن رسوا میشن (بقول یکی از دوستان میگفت به یه بچه بگو ماشین بکش برات پیکان میکشه :biggrin1:).
این هم بیشتر به نظر کاسبی میاد و مطمئنن اگه برید و قیمت ثبت نام رو بپرسید متوجه میشید که قضیه چیه قول میدم ملیونی باشه اگه کسی میتونه بره بپرسه ;). البته مطمئنن یک سری احداف دیگه رو هم بدنبال داره که اصلاَ جالب نخواهد بود فقط یک توصیه اگه کسی می خواد واقعاَ توی این رشته کاری یاد بگیره فقط بره در کشورهایی که این کار توشون واقعاَ رسمیت داره و چهار نفر بفهم اینکار رو دارن این چیزا رو هم بریزید بیرون که قدم اوله و شروعش هست و از این چیزا ما اگه می خواستیم پیشرفت کنیم عقلمون رو بکار می انداختیم و یک ارتباط درست می گرفتیم و محیط رو برای اومدن آدمهای اینکاره باز می کردیم که لااقل درست و اصولی بریم جلو و اصلاَ هم منتی روی سرمون نبود چون مفتی کار نمی کردن برامون مثل خیلی کشورهای دیگه و خیلی کارهای دیگه ... چطوریه توی خیلی از کارها از خیلی کشورها کمک می گیریم ولی برای این کار نمیتونیم ؟ مگه نه اینکه نیروگاه بوشهر هم با کمک روسیه زده شد ؟ برج میلاد رو که همه در جریانید ؟... خیلی نمونه ها هست . پس این حرفها رو نزنید که باید از اول شروع کنیم هیچکس نمیاد الان بازی های میکرو درست کنه تا بعداَ بتونه مثلاَ برای ps3 بازی بسازه هرکس ذره ایی راجب بازی سازی اینا و برنامه نویسیشون بدونه حتی فقط دیده باشه نوع کار انجام شده رو میتونه درک کنه که اصلاَ ربطی بهم ندارن و این چیز دیگه ایی هست و اون چیز دیگه ایی ...

امیدوارم همیشه انقدر هوشیار باشیم ...
 
عزيز خون خودتو كثيف نكن. وقتي پشتوانه اي براي كاري نباشه مطمئن باش به جايي نميرسه. اخه كي حاضره صنعت بازي سازي ايران رو تغذيه كنه. والا واقع بيني هم خوب چيزيه:clover:
 
بابا رفیق خیلی نا امیدی!!

در مورد لطفعلی خان وقتی میگن رقیب POP میتونه بشه ,منظور این هست که این تیم توانایی این رو دارند که در صورت حمایت و داشتن امکانات بازی در حد و اندازه های POP بسازند...

ببین دوست عزیز ما هم بلاخره باید از یک جایی شروع کنیم.مطمئن باش اگه بخواهیم منتظر این باشیم که یک سری متخصص بیان و یک شبه هممون رو بکنند حضرت بازیسازی , سخت در اشتباه هستیم و به هیچ جا نمیرسیم.

مشگل ما ایرانی ها این هست که میخواهیم ره صد ساله رو یک شبه بریم.

این آقای دادگر رو آورده بودند تلوزیون و ازش پسیدن که با این وضع بازار تو ایران و نبود حمایت و امکانات رو چه حساب امدید دارید با هزینه خودتون بازی میسازید؟ انم در جوابش حرف قشنگی زد , گفتش که بلاخره یکی باید این هزینه ها رو بکنه و یک شروعی برای رشد این صنعت تو ایران باشه.

این رشته هم با همه نقص هاش یک شروع خوب هست.دقت کنید که ما تا ازاین بازی های در پیت نسازیم , تا تجربه کسب نکنیم , تا حمایت و توجه مسئولین رو به خودمون جلب نکنیم نمی تونیم هیچ وقت بازی هایی با کیفیت بازی های روز بسازیم.

یه زمانی همه فکر میکردند که بازی ماله بچه ها و اسگل هاست ولی الان دارند رشته بازی سازی رو میارن تو دانشگاه ها! این یعنی شروع یک پیشرفت.

مطمئن باشید تا چند ساله دیگه دانشگاه هایی مثل شریف هم این رشته رو میارن تو دانشگاه هاشون و انوقت اساتید و متخصصین درست و حسابی هم میارن.

جدیدا یک نشستی بوده که توش گفته شده قرار هست بازی هایی رو که وزارت ارشاد تعیید میکنه رو به صورت قانونی تو ایران با قیمت مناسب 20 تا 30 هزار تومن بفروشن.این کار ها اگه انجام بشه میتونه باعث بشه که شرکت های بازی سازی به ایران هم مثل یک بازار نگاه کنند و اصلا تو کشور ما هم سرمایه گزاری کنند.

چند وقت پیش شرکت Ubisaft امد یک شرکت بازیسازی برای موبایل تو هند رو خرید.فرض کنیم که ما بیایم با همین افرادی که در اختیار داریم یک شرکت بزنیم و توش Mini Game های ساده اما خلاقانه بسازیم.انوقت هست که ممکنه این شرکت ها هم مورد توجه ناشران بزرگ قرار بگیرند و هم از لحاظ مالی و هم لحاظ علمی تامیین بشن.

همیشه باید امید به پیشرفت داشته باشیم و سعی کرنیم پله پله پیشرفت کنیم.
 
فکر کنم توی ایران اگه بخوان یک Engine رو طراحی کنن و بسازن , حتی در سطح Unreal Engine 2 باشه , یه 20-30 سال زمان ببره , آخرش هم بگن بودجه نداریم تعطیل بشه!:دی
 
به خاطر مسائل سیاسیه که میگم ما به هیچ جا نمیرسیم تو این زمینه.
ما الان اقتصادمون فلجه. از همه لحاظ تحریمیم اون وقت شما میگید یوبی سافت بیاد تو ایران سرمایه گذاری کنه؟!
تا این وضع درست نشه امکان نداره تو این زمینه موفق بشیم و تا صد ساله دیگه هم همین وضعه.
شرکت پویا آرتز هم توانایی اینو داره که بازی در حد MGS4 بسازه ولی اگه دنیا قبول نکنه هیچ فایده ای برامون نداره و ورشکست میشیم.

از مدیران خواهش میکنم این تاپیک رو قفل کنن چون بحث داره کم کم سیاسی میشه و این به ضرر سایته.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or