سرخط خبرها

منبع

اساسینز کرید شدوز روی سویچ دو با ٣٠ فریم + VRR اجرا میشه
بازی به طور کامل RT Global Illumination رو روی سویچ ٢ داره
روی حالت هندهلد برای کنترل بهتر از صفحه لمسی استفاده شده
تراکم NPC ها کمتر شده تا بازی با تنظیمات گرافیکی بقیه کنسول ها قابل اجرا باشه
 
منبع
بازی به طور کامل RT Global Illumination رو روی سویچ ٢ داره
چرا تحریف کردی؟ :D تو همین منبعت نوشته نداره که:

علاوه بر این، در حالی که Switch 2 از Global Illumination با Ray-tracing پشتیبانی می‌کنه، ما تصمیم گرفتیم از سیستم baked Global Illumination استفاده کنیم (که برای PC های پایین رده و نسخه Xbox Series S هم ازش استفاده می‌کنیم)، عمدتاً به دلیل محدودیت حافظه RAM. این روش بهمون اجازه میده تا تجربه کلی رو تا حد امکان حفظ کنیم.
Additionally, while the Switch™ 2 supports ray-traced Global Illumination, we opted to use our solid baked Global Illumination system (which we also use for low-spec PC setups and Xbox Series S versions), mainly for RAM memory reasons. This approach lets us preserve the overall experience as much as possible.

یه سری از المان های بصری هم دانگرید شدن:

به عنوان مثال، ما از همون سیستم‌های شبیه‌سازی ابر و پارچه استفاده می‌کنیم، ولی بعضی از المان‌ها رو برای پردازنده ARM بهینه کردیم و داده‌های شبیه‌سازی رو جایی که لازم بود کوچیک‌تر کردیم تا فشار رو GPU کم بشه، و در عین حال کیفیت بصری رو حفظ کردیم.
For example, we're using the same cloud and cloth simulation systems, but we've optimized certain elements for the ARM processor and downscaled simulation data where needed to reduce GPU load, all while preserving visual fidelity.
 
منبع
سگا معتقده که بازار گیمینگ روی بازیای ایندی و AAA کاملا متمرکز شده و بازی های A و AA هیچ شانسی برای موفقیت ندارن.
بازی های بزرک سگا به مرحله AAA بودن رسیدن ولی هنوز اکثریت گیمر ها اونا رو ضروری نمیدونن


چرا تحریف کردی؟ :D تو همین منبعت نوشته نداره که:

علاوه بر این، در حالی که Switch 2 از Global Illumination با Ray-tracing پشتیبانی می‌کنه، ما تصمیم گرفتیم از سیستم baked Global Illumination استفاده کنیم (که برای PC های پایین رده و نسخه Xbox Series S هم ازش استفاده می‌کنیم)، عمدتاً به دلیل محدودیت حافظه RAM. این روش بهمون اجازه میده تا تجربه کلی رو تا حد امکان حفظ کنیم.


یه سری از المان های بصری هم دانگرید شدن:

به عنوان مثال، ما از همون سیستم‌های شبیه‌سازی ابر و پارچه استفاده می‌کنیم، ولی بعضی از المان‌ها رو برای پردازنده ARM بهینه کردیم و داده‌های شبیه‌سازی رو جایی که لازم بود کوچیک‌تر کردیم تا فشار رو GPU کم بشه، و در عین حال کیفیت بصری رو حفظ کردیم.
ممنونم
حقیقتش خودم حوصله نداشتم تایپ کنم😭
 
علت جدایی "دَن هوسر" از راکستار گیمز در سال ۲۰۲۰ بطور رسمی مشخص شد.

images (1).jpeg

مدتی پیش Tex2 (Tez2 سابق) که از اون به عنوان یکی از منابع خبری راکستار گیمز نام برده میشه، به نقل از دو منبع داخلی گفته بود که علت ترک دن هوسر از راکستار به دلیل اختلاف بر سر پیشبرد و هدایت راکستار در آن سالها بوده است.

دن هوسر در مصاحبه ای در چند هفته پیش گفته بود که علاقه زیادی به DLC های داستانی داشته و در کل به این اعتقاد داشته که بازیهای شرکت ابتدا در اسکیل کوچک‌تری ساخته بشوند و سپس به مرور و با اکسپنشن های مختلف بزرگ و تکامل پیدا کند. این در حالی هست که برادرش یعنی "سم هوسر" که هم اکنون رییس راکستار گیمز است ، چنین اعتقادی نداشته و اون ترجیح میداده بازیها در کاملترین حالت خودش در زمان لانچ منتشر بشوند هرچند به قیمت طولانی تر و سخت تر شدن پروسه ساخت بازیها.

حال دن هوسر در جدیدترین مصاحبه خودش علت جدایی خودش از راکستار را اعلام کرد.
او در مصاحبه با BBC Radio 4 علت ترک راکستار را روند طولانی ساخت بازی‌ها اعلام کرد.

دن هوسر:

"پروژه‌ها واقعاً طولانی و سخت بودن و ساختنشون زمان زیادی می‌بره.
رسوندن کارها در اون مقیاس و با این همه بخش متحرک به پایان، می‌تونه یه سفر سخت باشه.
شما 450,000 خط دیالوگ و به همون اندازه بخش‌های دیگه دارید که همه سعی می‌کنن خودشون رو سر هم کنن.
این یه تجربه تولید عظیمه. که تمام وقت شما رو برای سال‌های زیادی می‌بلعه
و نمی‌دونم آیا یک بازی دیگه از اون مدل توی وجودم باقی مونده بود یا نه"


با این حساب می‌توان حدس زد که اختلاف Dan و Sam بر ابعاد و بزرگی پروژه‌ها بوده است.

منبع
 
دست اندرکاران Clair Obscur: Expedition 33 اذعان دارند که موفقیت این عنوان با این ابعاد، آنها را شگفت زده کرده.
Guillaume Broche کارگردان خلاق بازی، خیلی صادقانه و صمیمی گفته واکنش هواداران و منتقد ها، غیر قابل انتظار بوده و "هیچکس نمیدونه چی شده!". او گفته:
"الان اتفاق بزرگی رخ داده. ولی قبل از انتشار قرار نبود اینطور باشه. فکر میکنم همه احساس مشترکی داشتیم. قرار بود با حال باشه. ولی نه به این عظمت. "
"حس عجیبیه وقتی قلبت را رو به دنیا باز و متقابلا این میزان از عشق را دریافت میکنی. عشق زیادی از بازیکنان گرفتیم. واقعا احساسی و فوق العاده است و توضیح دادنش خیلی سخته."

Ben Starr صدا پیشه شخصیت Verso هم همین احساس رو داره و گفته:
"قرار نبود به این عظمت باشه. تبدیل به یک لحظه فرهنگی و پدیده شده. ولی فکر میکنم دلیلش این باشد که بازی بسیار صادقانه است و بسیاری این را پذیرفته اند. فکر میکنم کسی انتظارش را نداشت، چون بازی کوچکی است. هیچ کس انتظار این آمار و ارقام را نداشت. با تعجب و ناباوری به هم پیغام میدادیم. واقعا عجیبه. همه شوکه شده بودند. یه جوک بی مزه است. ولی خیلی باحال بود."
ex1.jpg
ben.jpg
Clair Obscur creative director says he knew the game was going to be 'cool,' but he really didn't expect it to be so 'big'
 
آخرین ویرایش:
Remedy سازنده Alan Wake، نام تجاری Control را با پسوند Resonant ثبت کرده است که نتیجه گیری طبیعی این خواهد بود که نسخه بعدی این عنوان است.
این خبر تنها چند روز پیش از مراسم گیم اواردز، باعث هیجان و حدس و گمان های زیادی شده که یکی از آنها میتواند خبر یا تریلری از این عنوان در مراسم باشد.
cont (2).jpg
cont (1).jpg
Report: New Trademark for "Control: Resonant" Unearthed, Ahead of TGA
 
Team Cherry استودیوی سازنده Hollow Knight: Silksong تایید کرده که مشغول کار روی یک بسته الحاقی برای این بازی است. ولی به جزئیات و تاریخ انتشار اشاره ای نکرده.
Ari Gibson و William Pellen بنیانگذاران این استودیو گفته اند در حالی که قصد ندارند زمان زیادی را برای ساخت این محتوای جدید اختصاص بدهند، همان فلسفه ساخت قبلی را دنبال میکنند که گاهی باعث میشود زمان بیشتری را طلب کند.
hollow.jpg
Yes, Team Cherry is working on more Hollow Knight: Silksong, but is remaining coy on the details
 
Team Cherry استودیوی سازنده Hollow Knight: Silksong تایید کرده که مشغول کار روی یک بسته الحاقی برای این بازی است. ولی به جزئیات و تاریخ انتشار اشاره ای نکرده.
Ari Gibson و William Pellen بنیانگذاران این استودیو گفته اند در حالی که قصد ندارند زمان زیادی را برای ساخت این محتوای جدید اختصاص بدهند، همان فلسفه ساخت قبلی را دنبال میکنند که گاهی باعث میشود زمان بیشتری را طلب کند.
View attachment 402318
Yes, Team Cherry is working on more Hollow Knight: Silksong, but is remaining coy on the details
اینهم اگه اون وسطها تبدیل بشه به یه بازی کامل دیگه رکورد رو زدن.
دی ال سیِ یک بازی که خودش قبلا یک دی ال سی بوده تبدیل میشه به یک بازی :D
 
dris5-1536x864.png.png

شایعه: نسخه جدید Dead Rising در حال ساخت است.

طبق ادعای سایت mp1st، کپکام در حال توسعه‌ی نسخه جدیدی از فرانچایز Dead Rising است. طبق منابع سایت، این نسخه حداقل از سال ۲۰۲۳ با اسم رمز "Rec" در حال ساخت بوده. شخصیت اصلی بازی کاراکتر محبوب سری فرانک وست می‌باشد و احتمالاً دنباله مستقیم نسخه اول می‌باشد، هرچند این سایت نتوانسته این موضوع را تایید کند.

داستان بازی در هالیوود و عمدتا داخل یک استودیو فیلمسازی بزرگ و سربسته تفاق می‌افتد. شخصیت منفی اصلی بازی یک کارگردان دیوانه خواهد بود که فرانک و دیگر بازماندگان را در استودیو زندانی کرده و آنها را به روش‌های مختلفی آزمایش می‌کند تا بدین وسیله فیلم بی‌نقص خود را بسازد. همچنین شاهد بازگشت بعضی از شخصیت‌های شناخته شده سری مثل ایزابلا کیز خواهیم بود. در مورد مکانیزم‌های گیم پلی نیز ظاهراً مکانیزم محدودیت زمانی و همچنین دوربین فرانک برای گرفتن عکس از محیط‌های مختلف بازگشته است.

Report: New Dead Rising Game in Development, Now Set In Hollywood
 
دست اندرکاران Clair Obscur: Expedition 33 اذعان دارند که موفقیت این عنوان با این ابعاد، آنها را شگفت زده کرده.
Guillaume Broche کارگردان خلاق بازی، خیلی صادقانه و صمیمی گفته واکنش هواداران و منتقد ها، غیر قابل انتظار بوده و "هیچکس نمیدونه چی شده!". او گفته:
"الان اتفاق بزرگی رخ داده. ولی قبل از انتشار قرار نبود اینطور باشه. فکر میکنم همه احساس مشترکی داشتیم. قرار بود با حال باشه. ولی نه به این عظمت. "
"حس عجیبیه وقتی قلبت را رو به دنیا باز و متقابلا این میزان از عشق را دریافت میکنی. عشق زیادی از بازیکنان گرفتیم. واقعا احساسی و فوق العاده است و توضیح دادنش خیلی سخته."

Ben Starr صدا پیشه شخصیت Verso هم همین احساس رو داره و گفته:
"قرار نبود به این عظمت باشه. تبدیل به یک لحظه فرهنگی و پدیده شده. ولی فکر میکنم دلیلش این باشد که بازی بسیار صادقانه است و بسیاری این را پذیرفته اند. فکر میکنم کسی انتظارش را نداشت، چون بازی کوچکی است. هیچ کس انتظار این آمار و ارقام را نداشت. با تعجب و ناباوری به هم پیغام میدادیم. واقعا عجیبه. همه شوکه شده بودند. یه جوک بی مزه است. ولی خیلی باحال بود."
View attachment 402303
View attachment 402302
Clair Obscur creative director says he knew the game was going to be 'cool,' but he really didn't expect it to be so 'big'
چون منتقدا فقط مشکلشون با دوولوپرهای ژاپنی هست که شاهکارم نسازن یه جوری نمره میدن بیاد پایینتر یا گوتی نشه و...
ولی تو همین سبک هم خود غربیا بازی ساختن نمرات واقعیشو گرفت، امیدوارم بازم بسازن یه نقش آفرینی نوبتی دیگه و بازم موفق شه... چون امثال atlus و SE و... خودشونم بکشن راه نداره... حقیقت تلخه...
 
اینهم اگه اون وسطها تبدیل بشه به یه بازی کامل دیگه رکورد رو زدن.
دی ال سیِ یک بازی که خودش قبلا یک دی ال سی بوده تبدیل میشه به یک بازی :D
گفتن به جای Hollow Knight 3 به ساخت یه عنوان جدید فکر میکنن. استودیو هنوز تصمیم قطعی نگرفته.
Ari Gibson اشاره جالب و در عین حال تلخی میکنه به اینکه تنها نگرانی و مانع اونها، مرگ هست و اینکه فرصت به هر حال محدوده. نمیخوان فقط به عنوان سازنده Hollow Knight شناخته بشن.
ساختن Silksong هفت سال طول کشید. احتمالا چهار یا پنج سال طول میکشه تا از جزئیات پروژه بعدی مطلع بشیم.
hollow.jpg
Team Cherry is Thinking of Making a New Game Instead of Hollow Knight 3
 
توی سالگرد ٩ سالگی Final Fantasy XV اکانت توییتر این بازی اعلام کرد که فعالیتش رو متوقف میکنه.
.قبلا هم طی استریم زنده سالگرد دو سالگی بازی اعلام شده بود که تمام دی ال سی های بازی کنسل و کارگردانش اخراج شده


Square Enix core
 
توی سالگرد ٩ سالگی Final Fantasy XV اکانت توییتر این بازی اعلام کرد که فعالیتش رو متوقف میکنه.
.قبلا هم طی استریم زنده سالگرد دو سالگی بازی اعلام شده بود که تمام دی ال سی های بازی کنسل و کارگردانش اخراج شده


Square Enix core
ورسوس رو‌ تکمیل و عرضه کنن بشوره ببره...
دیوانگان زنجیرین اینا اون بازیو کنسل کردن تهش شد این😠😠😠
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or