سرخط خبرها

از کجا به این نتیجه رسیدی؟:دی
من به این نتیجه نرسیدم:دی
جمع به این نتیجه رسیده:دی


غیر astrobot... بارها به این وضعیت افزایش بودجه ها تو سونی اشاره شده...


بودجه Horizon:ZD، زیر 50میلیون بود... تو فوربیدن وست 5تا6 برابر شد


بودجه رگناروک...نسبت به 2018 همچین افزایشی رو داشت


وقتی مدیران بودجه رو چند برابر می کنن... انتظار دارن درامد اون محصولم به همون نسبت چند برابر بشه... درحالیکه نمیشه...(می دونم بچه ها خسته شدن... ولی لطفا حرفای مدیر moon studios رو بخونن:دی عمده پول این افزایش های جدید هزینه چیزای مهم یک بازی مثل ارت و داستان و گیمپلی و... اصلا نمیشه)
و یکی از مشکلات سونی هم همین بود... هزینه هاش داشت می رفت بالا... ولی درامد اون محصولات به اون نسبت سود نداشتن


حالا این قضیه افزایش پله پله رو با افزایش منطقی بودجه های راک استار مقایسه کنید:دی
اگه بودجه افزایش پیدا کرده واقعا این بودجه بیشتر رو پلیر حس می کرده و خوب مجموعه بزرگ تر شده...


ولی فان فکت... بودجه jak های ps2 از بودجه راکستار برا GTA هاش تو نسل 6 بیشتر بوده:دی


تهش چیزی به من که قرار نیست برسه:دی ولی خودت صاحب تیم هستی، رفتار ناشرهارو خیلی خیلی بهتر از من می دونی و اینکه گاها چجوری خون اعضای تیم رو تو شیشه می کنن...


وقتی می بینن تو چین یا شرق اروپا با بودجه های زیر 50میلیون چه درامدی کسب می کنن... و بازیشون با چند برابر بودجه، فروشش چند برابر نشده ممکنه تصمیمات عجیبی بگیرن... ما کم مورد نداشتیم ناشرین استدیو هارو مجبور به یک کار غیر منطقی کردن... تهش که شکست خوردن... فراموش کردن خودشون بودن که این ایده رو مطرح کردن... و همه چیزو سر استدیو خالی می کنن!
 
من به این نتیجه نرسیدم:دی
جمع به این نتیجه رسیده:دی


غیر astrobot... بارها به این وضعیت افزایش بودجه ها تو سونی اشاره شده...


بودجه Horizon:ZD، زیر 50میلیون بود... تو فوربیدن وست 5تا6 برابر شد


بودجه رگناروک...نسبت به 2018 همچین افزایشی رو داشت


وقتی مدیران بودجه رو چند برابر می کنن... انتظار دارن درامد اون محصولم به همون نسبت چند برابر بشه... درحالیکه نمیشه...(می دونم بچه ها خسته شدن... ولی لطفا حرفای مدیر moon studios رو بخونن:دی عمده پول این افزایش های جدید هزینه چیزای مهم یک بازی مثل ارت و داستان و گیمپلی و... اصلا نمیشه)
و یکی از مشکلات سونی هم همین بود... هزینه هاش داشت می رفت بالا... ولی درامد اون محصولات به اون نسبت سود نداشتن


حالا این قضیه افزایش پله پله رو با افزایش منطقی بودجه های راک استار مقایسه کنید:دی
اگه بودجه افزایش پیدا کرده واقعا این بودجه بیشتر رو پلیر حس می کرده و خوب مجموعه بزرگ تر شده...


ولی فان فکت... بودجه jak های ps2 از بودجه راکستار برا GTA هاش تو نسل 6 بیشتر بوده:دی


تهش چیزی به من که قرار نیست برسه:دی ولی خودت صاحب تیم هستی، رفتار ناشرهارو خیلی خیلی بهتر از من می دونی و اینکه گاها چجوری خون اعضای تیم رو تو شیشه می کنن...


وقتی می بینن تو چین یا شرق اروپا با بودجه های زیر 50میلیون چه درامدی کسب می کنن... و بازیشون با چند برابر بودجه، فروشش چند برابر نشده ممکنه تصمیمات عجیبی بگیرن... ما کم مورد نداشتیم ناشرین استدیو هارو مجبور به یک کار غیر منطقی کردن... تهش که شکست خوردن... فراموش کردن خودشون بودن که این ایده رو مطرح کردن... و همه چیزو سر استدیو خالی می کنن!

منظورم افزایش بودجه نیست، اینکه بدیهیه و همه استدیوهای بازیسازی دارن تجربه میکنن. اینکه بدون برنامه داره افزایش میکنه رو میگم. این بدون برنامه بودنش رو چطوری متوجه شدی؟:دی
 
منظورم افزایش بودجه نیست، اینکه بدیهیه و همه استدیوهای بازیسازی دارن تجربه میکنن. اینکه بدون برنامه داره افزایش میکنه رو میگم. این بدون برنامه بودنش رو چطوری متوجه شدی؟:دی
همه افزایش بودجه رو تجربه می کنن ولی چقدر؟!:دی

خروجی رگناروک نسبت به 2018 چی بوده که نیاز به بودجه 4 برابری داشته؟!:دی لول دیزاین تغییر کرده؟ یا نیاز به پری پروداکشن نسخه اول داشته؟
اینو به سایر بازی ها هم میشه گفت

همونطور که گفتم واقعا این حجم عظیم رقم ها اصلا نه خرج داستان نه آرت نه خوده گیم میشه!

حالا برا بقیه شرایط بد هست، هوسمارک که تمرکز رو گیمپلی خالص بوده و با اینکه الانم یک بازیگر آورده ولی اصلا اصلا موشن کپچر ها و این اسکریپت هایی که(من میگم از مد افتاده ولی خب به احترام دوستانی که دوست دارن میگم نظر شخصی:دی)تو دیزاین مدرن جایی ندارن تو فاز این استدیو نبوده و نیست!

اینا هوسمارکن، یک تیم نسبتا کوچیک که شاید نصف رمدی هم نیرو نداشته باشن، باز میگم حرف من نیست حرف توسعه دهنده هاست:دی
که اگه باز بگیم رمدی به 70میلیون احتیاج داشته... می دونیم اینا انجین اختصاصی دارن... و کلی موکپ و... دقیقا خوراک استدیو های PS استایل هست رو انجام دادن که باز تهش اون 70میلیون نیازشون بوده!!!!

برا استدیویی که بیس بازیش قراره صرفا گیمپلی باشه...این رقم ها زیاده:دی حالا اینا فنلاندن

ولی یکم به سمت شرق اروپا حرکت کنیم، الان دارن با اون بودجه ای که سر طبیعی جلوه دادن قی چشم تو یک کاتسین 5 ثانیه ای استدیو های امریکایی سونی فاکتور می کنن

با همون بودجه تو همون شرق، بازی هایی می سازن که از نظر جزئیات فقط راکستار رقیبشونه و داستان های عمیق با لور های عظیم تحویل می دن:دی
.
.
.
من نمیگم این هزینه ها نباید بشه... اتفاقا خوبه،چند استدیو از این هزینه های غیر مستقیم با محتوای اصلی بکنن که جاده صاف کنه بقیه استدیو ها بشن و کلا تکنولوژی رو برا دیگران طی چند سال آینده ارزون تر کنن، حرفم پیرو حرف مدیر moon studios بود که گفته بود اصل اون حجم از بودجه ها خرج ارکان اصلی خوده بازی نمیشه و حاشیه هستند!)
 
Grand Theft Auto 6 Will Boost the Gaming Industry’s Economy – PlayStation Creators Head

رئیس بخش خلاقیت پلی‌استیشن:
عنوان GTA VI اقتصاد صنعت بازی را تقویت خواهد کرد
.

در حالی که بسیاری از پلیرهای جدید قطعا به سراغ GTA 6 خواهند رفت، بازیکنان جدیدی هم خواهند بود که به دنبال کشف عناوین مستقل بیشتری می‌گردند.

در حالی که ناشر بازی، تیک-تو اینتراکتیو، و توسعه‌دهنده آن، راک‌استار، خود را برای عرضه GTA VI در پاییز ۲۰۲۵ آماده می‌کنند، شکی نیست که این بازی یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌های تاریخ صنعت بازی خواهد بود.

گرگ رایس، رئیس بخش خلاقیت پلی‌استیشن در شرکت سونی، درباره تأثیر اقتصادی مثبت عرضه این بازی بر صنعت بازی صحبت کرده است.

رایس در گفت‌وگو با گیمز رادار در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی ۲۰۲۵، توضیح داد که عرضه GTA 6 ممکن است حتی مخاطبان جدیدی را به دنیای بازی‌ها بیاورد.

او ادعا می‌کند که برخی از پلیرهای جدید ممکن است فقط GTA 6 را بازی کنند، اما معتقد است که این باعث می‌شود همان پلیرهای جدید بازی‌های دیگر را کشف کنند و این به رشد صنعت کمک می‌کند.

رایس گفت: GTA 6 بدون شک بهترین، شگفت‌انگیزترین و عظیم‌ترین بازی سال خواهد بود. من از توسعه‌دهندگان زیادی شنیده‌ام که نگران این هستند که این بازی تمام توجهات را به خودش جلب کند. آن‌ها می‌گویند: نمی‌خواهیم در هفته یا حتی ماه عرضه GTA بازی خودمان را منتشر کنیم، چون همه فقط مشغول بازی کردن آن خواهند بود.»

او ادامه داد: «اما فکر می‌کنم صنعت بازی به اندازه کافی بالغ شده که جا برای این بازی و چیزهای دیگر هم باشد.

برخی بازی‌ها در زمان عرضه GTA موفق می‌شوند چون کاملاً متفاوت هستند، و در عین حال این بازی افراد بیشتری را به اکوسیستم بازی‌ها بازمی‌گرداند.»

رایس همچنین درباره این صحبت کرد که عرضه GTA 6 چگونه به بازی‌های کوچک‌تر هم کمک خواهد کرد. اگرچه این عناوین کوچک‌تر شاید نتوانند مستقیماً با GTA 6 از نظر فروش رقابت کنند، اما از مخاطبان جدیدی که برای اولین بار کنسول خریده‌اند و به دنبال بازی‌های دیگری در کنار GTA 6 هستند، سود خواهند برد.

او ادامه داد: «مطمئنم پلیرهایی هستند که GTA 6 تنها چیزی باشد که بازی می‌کنند. اما این فرصتی خواهد بود تا وارد نسل جدید کنسول‌ها شوند و ببینند چه چیزهای دیگری وجود دارد. بنابراین قطعاً این بازی یک تقویت اقتصادی بزرگ برای صنعت بازی خواهد بود.

درباره جذب مخاطبان جدید، استراوس زلنیک، رئیس تیک-تو، قبلاً گفته بود که معتقد است فروش سخت‌افزار کنسول‌ها به لطف عرضه GTA 6 «رشد قابل‌توجهی» خواهد داشت.

زلنیک گفت: «وقتی یک عنوان بزرگ در بازار دارید، و ما چندین مورد از آن‌ها را در راه داریم، تاریخ نشان داده که این‌ها باعث فروش کنسول‌ها میشود.»

او افزود: «فکر می‌کنم این اتفاق امسال هم بیفتد. تعرفه‌ها شاید به نفع ما نباشند، اما به نظرم در سال تقویمی ۲۰۲۵ به دلیل برنامه عرضه‌ها، نه فقط از طرف ما بلکه از دیگران، شاهد رشد قابل‌توجهی در فروش کنسول‌ها خواهیم بود. بنابراین نگران کاهش فروش کنسول‌ها نیستم. فکر می‌کنم روندی که باید به آن توجه کنید، افزایش سهم بازار است که در نهایت در پلتفرم PC نیز منعکس می‌شود.»

عنوان GTA VI در حال حاضر برای PS5 و Xbox Series X/S در حال توسعه است. هنوز هیچ خبر رسمی درباره عرضه نسخه PC اعلام نشده است. برخی تحلیلگران معتقدند که قیمت این بازی ممکن است ۱۰۰ دلار باشد، چه به‌صورت مستقل و چه همراه با محتوای مرتبط با GTA Online. اما برخی دیگر معتقدند که قیمت‌گذاری این‌چنینی ممکن است برای راک‌استار و تیک-تو بیشتر ضرر داشته باشد تا سود.
 
گروهی از کارکنان صنعت گیم، اولین اتحادیه بزرگ با امکان عضویت مستقیم را در آمریکای شمالی اعلام کرده اند. نام این اتحادیه United Videogame Workers میباشد که در هماهنگی با Communications Workers of America است.(UVW-CWA)
هر کسی که به عنوان هنرمند، نویسنده، طراح، برنامه نویس و ...در صنعت گیم در آمریکا یا کانادا مشغول به کار است، میتواند عضو این اتحادیه شود. چه آن هایی که شغل تمام وقت دارند و چه افرادی که به صورت پاره وقت کار میکنند. فارغ از اینکه دیگر همکارانشان در آن شرکت، عضو شده یاشند یا نه.
اولین مسئله ای که این گروه بر روی آن تمرکز خواهد کرد، تعدیل نیروها و اخراج های گسترده اخیر است و قصد دارند داد خواستی را تهیه و در Game Developers Conference (GDC) به امضا برسانند تا به این موضوع پرداخته شود.

uvw.jpg
United Videogame Workers Union Launches in Partnership With Communication Workers of America
 
گروهی از کارکنان صنعت گیم، اولین اتحادیه بزرگ با امکان عضویت مستقیم را در آمریکای شمالی اعلام کرده اند. نام این اتحادیه United Videogame Workers میباشد که در هماهنگی با Communications Workers of America است.(UVW-CWA)
هر کسی که به عنوان هنرمند، نویسنده، طراح، برنامه نویس و ...در صنعت گیم در آمریکا یا کانادا مشغول به کار است، میتواند عضو این اتحادیه شود. چه آن هایی که شغل تمام وقت دارند و چه افرادی که به صورت پاره وقت کار میکنند. فارغ از اینکه دیگر همکارانشان در آن شرکت، عضو شده یاشند یا نه.
اولین مسئله ای که این گروه بر روی آن تمرکز خواهد کرد، تعدیل نیروها و اخراج های گسترده اخیر است و قصد دارند داد خواستی را تهیه و در Game Developers Conference (GDC) به امضا برسانند تا به این موضوع پرداخته شود.

View attachment 371620
United Videogame Workers Union Launches in Partnership With Communication Workers of America
کاری نداره قراداد 6 ماه می‌بندند از این به بعد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or