PlayStation Bloodborne

سازنده
From Software
تاریخ انتشار
March 2015
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
Bloodborne


بازی جدید FROM SOFTWARE به کارگردانی خود میازاکی معرفی شد .
بازی به صورت انحصاری برای PS4 عرضه خواهد شد .

======================================

بازی توسط
SCE Japan Studio
From Software
توسعه و ساخته میشود.

سال عرضه ی بازی 2015 اعلام شده است .

=========

توجه:
در این تاپیک بحث:

درمورد داستان و مراحل بازی فقط در تگ اسپویلر!
در مورد ریجن ممنوع!
در مورد قیمت بازی ممنوع!
در مورد کدام فروشگاه بازی رو آورده و کدام فروشگاه معتبره ممنوع!

 
آخرین ویرایش:
خب منم تونستم چند ساعتی این بازی فوق العاده رو پلی بدم
واقعا خیلی خوبه بخصوص فضاسازی و اون معماری گوتیک خاصی که داره :x فقط چیزی که هست خیلی سخته برای من الان سر باس دوم موندم باقی بازی میخوام چکار کنم !
من همیشه سر بازیهای میازاکی به جز سکیرو عادت داشتم یه کاراکتر غول بسازم با گریت شیلد و یک سلاح سنگین برم تو دل دشمن اما الان این جا خالی دادن خیلی سخت کرده بازی رو برام
اگه منظورت گاسکوینه که به راحتی میتونی با Parry کردن بندازیش.

میشه با سایداستپ کردن ، رول و... بازی رو تموم کرد ولی به نظرم خیلی تجربه ناقصیه که فقط از اونها استفاده کنی.
یه مبارزه جذاب ترکیبی از سایداستپ ، رول و پریه.

Parry رو یاد بگیری خیلی از باسها رو میتونی فقط با این بندازی.

و خب بازیهای فرام سافتور اینطوری نیستن که باسها به مرور سخت بشن.
حتما پلیرهایی هستن که میگن گاسکوین براشون سخت ترین باس بازی بوده .

گسکوین پری خورش خیلی ملسه و پنجره پری شدنش تقریبا زیاده ولی باید بدونی کدوم حرکاتش رو پری کنی.
این رو ببینی اوستا میشی:


من تو این چندماهه که نسخه های مختلف امولاتور رو تست میکردم واقعا حسابش از دستم در رفته که چندبار انداختمش.
چون با هر نسخه هی میرفتم تا گسکوین و میزدمش و بعد ماد یا نسخه دیگه ای رو تست میکردم.
این رو از من قبول کن چون منم اولین بار همین چندماه پیش با امولاتور بلادبورن رو بازی کردم و خب جز سکیرو یا بازیهای تیم نینجا اینقدر روی پری کردن تمرکز نداشتم.
 
با توجه به اینکه تو مارچ تولد 10سالگی بازی رو در پیش داریم، بهترین زمان برای معرفی ریمستر همین SOP می تونست باشه... کم کم دیگه باید آماده باشیم که برنامه سونی فراتر از ریمستر هست و درواقع دنبال ریمیک بازی هست...
 
با توجه به اینکه تو مارچ تولد 10سالگی بازی رو در پیش داریم، بهترین زمان برای معرفی ریمستر همین SOP می تونست باشه... کم کم دیگه باید آماده باشیم که برنامه سونی فراتر از ریمستر هست و درواقع دنبال ریمیک بازی هست...
برای سونی از ریمستر که پول در نمیاد ، یه بازی تو سبک بلادبورن که باز بدتر.

منم چندین ماهه که میگم برنامشون ریمیکه.
اولش فکر میکردم میخوان به همراه Pro معرفی کنن ولی خب به نظرم رفته با معرفی PS6 یا هر اسمی که کنسول بعدی داره.
ولی خب خبر لایوسرویس ساختن بلوپوینت کلا خاموشم کرد.

مطمئنا اگه خود میازاکی و فرام سافتور نسازتش بهترین نسخه همینیه که در دسترسمونه ولی خب کیه که دوست نداشته باشه که با گرافیک و صداگذاری نسل نهمی برگرده به یارنام؟
 
یادش بخیر چه عید و نوروزی بود اون سالی که بلادبورن اومد، یکی از بهترین بازی های شب عیدی تاریخ :D

10 سال گذشت 10 سال بازیش کردیم ولی ذره ای هنوزم تکراری نشده..

یادش بخیر یادمه چندین ماه طول کشید تا از سنترال یارنام خارج شم :D یعنی دی وان که شروع کردم، فکر کنم اولین بار تابستون یعنی 4 5 ماه بعد از سنترال یارنام خارج شدم، البته شخم زدم برای همین طول کشید طبیعتا بدون اپسیلون واکترو و فولان...
 
اگه منظورت گاسکوینه که به راحتی میتونی با Parry کردن بندازیش.

میشه با سایداستپ کردن ، رول و... بازی رو تموم کرد ولی به نظرم خیلی تجربه ناقصیه که فقط از اونها استفاده کنی.
یه مبارزه جذاب ترکیبی از سایداستپ ، رول و پریه.

Parry رو یاد بگیری خیلی از باسها رو میتونی فقط با این بندازی.

و خب بازیهای فرام سافتور اینطوری نیستن که باسها به مرور سخت بشن.
حتما پلیرهایی هستن که میگن گاسکوین براشون سخت ترین باس بازی بوده .

گسکوین پری خورش خیلی ملسه و پنجره پری شدنش تقریبا زیاده ولی باید بدونی کدوم حرکاتش رو پری کنی.
این رو ببینی اوستا میشی:


من تو این چندماهه که نسخه های مختلف امولاتور رو تست میکردم واقعا حسابش از دستم در رفته که چندبار انداختمش.
چون با هر نسخه هی میرفتم تا گسکوین و میزدمش و بعد ماد یا نسخه دیگه ای رو تست میکردم.
این رو از من قبول کن چون منم اولین بار همین چندماه پیش با امولاتور بلادبورن رو بازی کردم و خب جز سکیرو یا بازیهای تیم نینجا اینقدر روی پری کردن تمرکز نداشتم.
بالاخره به هر طریقی این بازی رو تمومش میکنم، خیر سرم سیستر فرید ، مالنیا و ایشین زدم کلا این جناب میازاکی ما رو با بازیهاش گرگ بارون دیده کرده :D فقط تمرین و حوصله میخواد
 
برای سونی از ریمستر که پول در نمیاد ، یه بازی تو سبک بلادبورن که باز بدتر.

منم چندین ماهه که میگم برنامشون ریمیکه.
اولش فکر میکردم میخوان به همراه Pro معرفی کنن ولی خب به نظرم رفته با معرفی PS6 یا هر اسمی که کنسول بعدی داره.
ولی خب خبر لایوسرویس ساختن بلوپوینت کلا خاموشم کرد.

مطمئنا اگه خود میازاکی و فرام سافتور نسازتش بهترین نسخه همینیه که در دسترسمونه ولی خب کیه که دوست نداشته باشه که با گرافیک و صداگذاری نسل نهمی برگرده به یارنام؟
ریمیک یک به یک از یه بازی گیم پلی محوری که 15 سال قبلش منتشر شده مفت نمی ارزه. متاسفانه اگه سونی واقعا چنین تصمیمی گرفته باشه پتانسیل فروششو به طور کامل کشته. لابد بین دو نسخشم میخوان 20 سال فاصله بدن که قشنگ هیشکی دیگه پیگیرش نباشه.
در بهترین حالت شرایط ریمیکش میشه مثل نینجا گیدن. واقعا به جز نوستالژی حس دیگه ای به وجود آورد؟ حتی بعد از تجربشم اکثرا حس خوبی نسبت به بازی نداشتن به خاطر کهنگیش.
 
ریمیک یک به یک از یه بازی گیم پلی محوری که 15 سال قبلش منتشر شده مفت نمی ارزه. متاسفانه اگه سونی واقعا چنین تصمیمی گرفته باشه پتانسیل فروششو به طور کامل کشته. لابد بین دو نسخشم میخوان 20 سال فاصله بدن که قشنگ هیشکی دیگه پیگیرش نباشه.
در بهترین حالت شرایط ریمیکش میشه مثل نینجا گیدن. واقعا به جز نوستالژی حس دیگه ای به وجود آورد؟ حتی بعد از تجربشم اکثرا حس خوبی نسبت به بازی نداشتن به خاطر کهنگیش.
خب ریمیکی که یک به یک نباشه که قطعا باید تگ ریبوت یا شماره 2 بگیره که قطعا بلادبورن 2 بهترین گزینست.
ولی خب میدونیم که احتمال دیدن این خیلی کمتر از دیدن ریمستر یا ریمیکه.

نینجا گایدن واقعا متعلق به یک نسل دیگه از بازیهاست که تازه ریمیک هم نشده بود.
رسما ریمستر سیگما و black تو انجین جدید بود.
سبک بازیهایی مثل نینجا گایدن، dmc، بیونتا و... درسته که فروش خیلی بالایی ندارن ولی برای تنوع بخشیدن به آلبوم یه پلتفرم خیلی خوب کار میکنن.

ولی خب بلادبورن اون شرایط NG رو نداره.
همونطور که گفتی درسته که بازی گیم پلی محوره ولی در مقایسه با نینجا گایدن باقی ویژگیهاش همچنان اون بالاست و قدیمی نشدن (به جز دانجنهاش)

بلادبورن قطعا چکیده و اوج پختگی فرام سافتور قبل از ورود به سبک جهان بازه.

اگه ریمیکش رو ببینیم قطعا اون یکی دوتا نقصی هم که داره میتونه فیکس بشه.
برای همین میگم بهترین حالتش اینه که به دست خود فرام سافتور این اتفاق بیفته (حالا چه یک به یک و چه نسخه دوم) ولی اگه نه و بدن به یکی دیگه و حداقل از لحاظ کیفی در حد دیمن سولز باشه چرا که نه؟

دیمن سولز ریمیک به عنوان بازی انتشار خیلی خوب کار کرد.
تازه برای یک بازی به نسبت بلادبورن که خیلی خیلی کم طرفدارتره فکر نکنم از نسخه 2009 خیلی کمتر فروخته باشه.
روی PC هم که میدونیم فروش این عناوین تضمین شدست و براش خون میدن.


مطمئنا ریمیک/ریمستر بلادبورن از خیلی از این ریمسترهایی که سونی تو دوسال اخیر منتشر کرده میتونه بهتر کار کنه.
و حتما خبر انتشارش برای PS6 بمب خبری و تبلیغاتی خیلی خوبیه ، جدای از اینکه چقدر میتونه بفروشه.
کاری که خیلی از عناوین نمیتونن بارش رو به دوش بکشن.

حالا چرا میگم اگه بلادبورن واقعا تو دستور کارشون باشه ریمستر نیست و ریمیکه؟
خب چون سونی میخواد از اسم بلادبورن پول هم در بیاره و ریمستر خشک و خالی پولی درش نیست.
وگرنه تا حالا 10 بار یه پچ با چندخط کد براش داده بودن و 60 فریمش کرده بودن.
 
خب ریمیکی که یک به یک نباشه که قطعا باید تگ ریبوت یا شماره 2 بگیره که قطعا بلادبورن 2 بهترین گزینست.
ولی خب میدونیم که احتمال دیدن این خیلی کمتر از دیدن ریمستر یا ریمیکه.

نینجا گایدن واقعا متعلق به یک نسل دیگه از بازیهاست که تازه ریمیک هم نشده بود.
رسما ریمستر سیگما و black تو انجین جدید بود.
سبک بازیهایی مثل نینجا گایدن، dmc، بیونتا و... درسته که فروش خیلی بالایی ندارن ولی برای تنوع بخشیدن به آلبوم یه پلتفرم خیلی خوب کار میکنن.

ولی خب بلادبورن اون شرایط NG رو نداره.
همونطور که گفتی درسته که بازی گیم پلی محوره ولی در مقایسه با نینجا گایدن باقی ویژگیهاش همچنان اون بالاست و قدیمی نشدن (به جز دانجنهاش)

بلادبورن قطعا چکیده و اوج پختگی فرام سافتور قبل از ورود به سبک جهان بازه.

اگه ریمیکش رو ببینیم قطعا اون یکی دوتا نقصی هم که داره میتونه فیکس بشه.
برای همین میگم بهترین حالتش اینه که به دست خود فرام سافتور این اتفاق بیفته (حالا چه یک به یک و چه نسخه دوم) ولی اگه نه و بدن به یکی دیگه و حداقل از لحاظ کیفی در حد دیمن سولز باشه چرا که نه؟

دیمن سولز ریمیک به عنوان بازی انتشار خیلی خوب کار کرد.
تازه برای یک بازی به نسبت بلادبورن که خیلی خیلی کم طرفدارتره فکر نکنم از نسخه 2009 خیلی کمتر فروخته باشه.
روی PC هم که میدونیم فروش این عناوین تضمین شدست و براش خون میدن.


مطمئنا ریمیک/ریمستر بلادبورن از خیلی از این ریمسترهایی که سونی تو دوسال اخیر منتشر کرده میتونه بهتر کار کنه.
و حتما خبر انتشارش برای PS6 بمب خبری و تبلیغاتی خیلی خوبیه ، جدای از اینکه چقدر میتونه بفروشه.
کاری که خیلی از عناوین نمیتونن بارش رو به دوش بکشن.

حالا چرا میگم اگه بلادبورن واقعا تو دستور کارشون باشه ریمستر نیست و ریمیکه؟
خب چون سونی میخواد از اسم بلادبورن پول هم در بیاره و ریمستر خشک و خالی پولی درش نیست.
وگرنه تا حالا 10 بار یه پچ با چندخط کد براش داده بودن و 60 فریمش کرده بودن.
ببین به نظرم به دو شکل میتونیم این قضیه رو بررسی کنیم که یکیش تا حدی احساسیه و بر پایه نظر یه سولز پلیر قدیمی و پیگیره که شما هستی یه نقطه نظرم بر پایه اطلاعات و دیتای قدیمی از رفتار پلیر با این قبیل تصمیماته.
مثلا شما میگی بلادبورن اگه با گرافیک خفن رو پی اس 6 بیاد پشمای همه میریزه در صورتی که چرا بریزه؟ چند درصد از اون خریدارای 15 سال قبلش کماکان پلیر اکتیو هستن؟ برای پلیرهای جدید چی واسه ارائه داره که کسی بخواد به خاطرش کنسول بخره؟ اصلا واقعا سبک سولز بورن به این شکلی که الان هست محبوبیتشو تا 5 سال دیگه قراره حفظ کنه؟ همین الان هم زیاد میبینم که گیمرا دیگه احساس اشباع نسبت به این سبک پیدا کردن و یکم فاصله تا هیت دادن دارن.

قضیه بعدی اینه که تجربه من بهم ثابت کرده که اگه ریمیک بدون تغییر منتشر کنه اصلا دیگه بلادبورن چیزی نیست که بخواد پلیر جدید رو عاشق خودش کنه چون احتمالا حتی کلون هایی که ازش وجود داره ازش بهتر باشن تا اون موقع. مثلا تو نگاه کن به وضعیتی که برای ریمیک پارت یک لست درست کردن در صورتی که بازی کاملا داستان محور بود و حتی گیم پلی هم تا حدی اصلاح شده بود و گرافیکش رسما از این رو به اون رو شده بود که برای بازی داستان محور یه پوینت خیلی مثبته. و در حالی که سریالش در آستانه پخش بود فروشش هم رو کنسول و هم رو پی سی یه شکست به تمام معنا بود. اونم بازی ای که نسخه اورجینالش بیشتر از دو برابر بلادبورن فروش داشت و شناخته شده تر بود.

به نظرت منطقیش این نبود برای لانچ پی اس 5، سونی یه ریمستر تر و تمیز از بلادبورن میداد که هم عطش ملت برای بازی بعدی میازاکی رو الدن رینگ بود رو سیراب کنه. هم یه تجربه ناب واسه کسایی که تازه وارد کامیونیتی سولز یا حتی کلا گیم شدن باشه. یا حتی دیگه خبرشون بعد الدن رینگ ریمستر یا ریمیکش میکردن که وقتی انقدر پلیر جدید به کامیونیتی اضافه شده و دنبال یه تجربه دیگه از سازنده الدن رینگن یه سودی هم تو جیب سونی بره.

من خودم به شخصه اگه بخوام تمام بازیای میازاکی رو برای خودم رتبه بدم قطعا با یه فاصله غیر قابل دسترسی بلادبورن صدرشه. برای همین نمیخوام بلایی که سونی سر دیمنز سولز آورد و صرفا تبدیلش کرد به شوکیس گرافیکی کنسولش سر بلادبورنم بیاد. یعنی واقعا باید به حال کامیونیتی سولز بورن خون گریست (:D) اگه سونی بلادبورن رو هم به یه شوکیس گرافیکی مثل دیمنز سولز تقلیل بده که همه فقط بازی کنن بگن ایول عجب گرافیکی داره و تمام.

در آخرم اینو بگم که من مطمئنم اگه سونی تو این چند سالی که از نسل گذشت یه ریمستر 50-60 دلاری از بلادبورن میداد فروشش خیلی بیشتر از ریمیک 70 دلاریش تو 5 سال آینده میبود.
 
یادش بخیر چه عید و نوروزی بود اون سالی که بلادبورن اومد، یکی از بهترین بازی های شب عیدی تاریخ :D

10 سال گذشت 10 سال بازیش کردیم ولی ذره ای هنوزم تکراری نشده..

یادش بخیر یادمه چندین ماه طول کشید تا از سنترال یارنام خارج شم :D یعنی دی وان که شروع کردم، فکر کنم اولین بار تابستون یعنی 4 5 ماه بعد از سنترال یارنام خارج شدم، البته شخم زدم برای همین طول کشید طبیعتا بدون اپسیلون واکترو و فولان...
این بازی شده جزعی از هویت من:| جزعی از تاریخ زندگیم ، موسیقی هاش رو هزاران ساعت گوش دادم:| از وجب به وجب بازی خاطره دارم تقریبا یک سال بعد از انتشارش رفتم سراغش از همون موقعه تا الان دارم بازی میکنم همین دو سه هفته پیش دوباره بازی رو یک بار زیر و بم کردم:| جالبتر این که هر بار میرم سراغ بازی بازی همون جذابیت اصلی خودش رو داره + صد برابر نوستالوژی:| فکر کن 23 سالم بود بازی رو پلی میدادم الان 33 سالم هست، هر باس هر منطقه تو بازی رو یک مدت من رو درگیر کرده واسه همین هر منطقه هر باس خاطره روز های خودش رو داره واسم این بار یکم عمیق تر بازی رو انجام دادم بیشتر سر زدم به باس های دی ال سی مثل Orphan of Kos و لورنس وغیره و مناطق فرعی بازی مثل منطقه باس Ebrietas
و در اخر هم باس MOON که کمتر باهاش مواجه شده بودم...
 
یادش بخیر چه عید و نوروزی بود اون سالی که بلادبورن اومد، یکی از بهترین بازی های شب عیدی تاریخ :D

10 سال گذشت 10 سال بازیش کردیم ولی ذره ای هنوزم تکراری نشده..

یادش بخیر یادمه چندین ماه طول کشید تا از سنترال یارنام خارج شم :D یعنی دی وان که شروع کردم، فکر کنم اولین بار تابستون یعنی 4 5 ماه بعد از سنترال یارنام خارج شدم، البته شخم زدم برای همین طول کشید طبیعتا بدون اپسیلون واکترو و فولان...

اولین سولزلایک من بود. اصن من به عشق همین بازی PS4 خریدم. روز اول عید قبل اینکه بریم خونه مامان بزرگم، بلند شدم یه ساعتی بازی کردم و از شدت سختیش پشمام ریخت. داشتم فکر میکردم که آیا شکر خوردم ۶۰دلار خریدمش یا نه :D ولی تا شب که برگردم همش فکرم پیشش بود. خیلی خشتکم سر این بازی پاره شد خصوصا سر Blood-Starved Beast. بعد ازین باس دیگه افتادم رو دور و خلاصه ۳۵۰ ساعتی سرگرم شدم با این شاهکار. تک‌تک باس‌ها و انمی‌ها و حتی لوکیشناش تو ذهنم مونده. واقعا ازون بازیاس تا آخر عمر یادم میمونه. بعد ازین، دارک سولز ۳ و سکیرو و الدن رینگم زدم ولی کلا بلادبورن یه چیز دیگس واسم.
 
ببین به نظرم به دو شکل میتونیم این قضیه رو بررسی کنیم که یکیش تا حدی احساسیه و بر پایه نظر یه سولز پلیر قدیمی و پیگیره که شما هستی یه نقطه نظرم بر پایه اطلاعات و دیتای قدیمی از رفتار پلیر با این قبیل تصمیماته.
مثلا شما میگی بلادبورن اگه با گرافیک خفن رو پی اس 6 بیاد پشمای همه میریزه در صورتی که چرا بریزه؟ چند درصد از اون خریدارای 15 سال قبلش کماکان پلیر اکتیو هستن؟ برای پلیرهای جدید چی واسه ارائه داره که کسی بخواد به خاطرش کنسول بخره؟ اصلا واقعا سبک سولز بورن به این شکلی که الان هست محبوبیتشو تا 5 سال دیگه قراره حفظ کنه؟ همین الان هم زیاد میبینم که گیمرا دیگه احساس اشباع نسبت به این سبک پیدا کردن و یکم فاصله تا هیت دادن دارن.

قضیه بعدی اینه که تجربه من بهم ثابت کرده که اگه ریمیک بدون تغییر منتشر کنه اصلا دیگه بلادبورن چیزی نیست که بخواد پلیر جدید رو عاشق خودش کنه چون احتمالا حتی کلون هایی که ازش وجود داره ازش بهتر باشن تا اون موقع. مثلا تو نگاه کن به وضعیتی که برای ریمیک پارت یک لست درست کردن در صورتی که بازی کاملا داستان محور بود و حتی گیم پلی هم تا حدی اصلاح شده بود و گرافیکش رسما از این رو به اون رو شده بود که برای بازی داستان محور یه پوینت خیلی مثبته. و در حالی که سریالش در آستانه پخش بود فروشش هم رو کنسول و هم رو پی سی یه شکست به تمام معنا بود. اونم بازی ای که نسخه اورجینالش بیشتر از دو برابر بلادبورن فروش داشت و شناخته شده تر بود.

به نظرت منطقیش این نبود برای لانچ پی اس 5، سونی یه ریمستر تر و تمیز از بلادبورن میداد که هم عطش ملت برای بازی بعدی میازاکی رو الدن رینگ بود رو سیراب کنه. هم یه تجربه ناب واسه کسایی که تازه وارد کامیونیتی سولز یا حتی کلا گیم شدن باشه. یا حتی دیگه خبرشون بعد الدن رینگ ریمستر یا ریمیکش میکردن که وقتی انقدر پلیر جدید به کامیونیتی اضافه شده و دنبال یه تجربه دیگه از سازنده الدن رینگن یه سودی هم تو جیب سونی بره.

من خودم به شخصه اگه بخوام تمام بازیای میازاکی رو برای خودم رتبه بدم قطعا با یه فاصله غیر قابل دسترسی بلادبورن صدرشه. برای همین نمیخوام بلایی که سونی سر دیمنز سولز آورد و صرفا تبدیلش کرد به شوکیس گرافیکی کنسولش سر بلادبورنم بیاد. یعنی واقعا باید به حال کامیونیتی سولز بورن خون گریست (:D) اگه سونی بلادبورن رو هم به یه شوکیس گرافیکی مثل دیمنز سولز تقلیل بده که همه فقط بازی کنن بگن ایول عجب گرافیکی داره و تمام.

در آخرم اینو بگم که من مطمئنم اگه سونی تو این چند سالی که از نسل گذشت یه ریمستر 50-60 دلاری از بلادبورن میداد فروشش خیلی بیشتر از ریمیک 70 دلاریش تو 5 سال آینده میبود.
صد درصد موافقم که سونی باید تا حالا ریمستر یا آپدیت 10 دلاری رو میداد ، خب منطقی ترین حرکت همین بود.

خب حالا که نداده ولی دیر هم نشده.
همونطور که بالاتر اشاره کردم یه حرکت تبلیغی درست و حسابی برای کنسول بعدیه.
خب این وسط خیلی پلیر جدید هم هستن که میخوان تجربش ، چرا فکر میکنی پلیر جدید وجود نداره؟

از طرفی فکر کنم تعداد پلیرهای PC این سبک رو دست کم گرفتی.
یکیش خود من بودم که تا حالا بازی نکرده بودمش ، صفحه های قبل هم که چندتایی جدید داشتیم.
تو همین انجمن با اینکه ملت بازی رو جویده بودن ولی تو تاپیک شبیه ساز خیلی پیگیر بودن که امولاتور زودتر پایدار بشه که بتونن دوباره برگردن به بازی.

میخوام بگم خیلی بیشتر از اونی که فکر میکنی ریمستر یا ریمیک بلادبورن خواهان داره ، حتی پلیرهای قدیمی هم برمیگردن و میخرنش.

دلیل اصلیش هم اینه که این شکل گیم پلی با طراحی مپ مترویدوانیا طور که جهان باز نباشه رو فرام سافتور ازش عبور کرده و روی آورده به جهان باز.
بلادبورن هم که در کنار DS1 بهترین بازی ساخته شده با این نوع گیم پلی و طراحی مپه.

من مطمئنم ریمیک بلادبورن خیلی خیلی بیشتر از دیمن سولزی میفروشه که اول نسل اومد که اونهم ریمیک یه بازیِ "دست گرمی" برای فرام سافتور بود.
خودمون رو نبین ، خیلی ها اولین سولزبورنشون الدن رینگ بوده و عناوین قدیمی تر رو بازی نکردن.

حالا شاید منجر به فروش کنسول نشه ولی تو بحث تبلیغاتی ، همینطور تکریم مشتری ، پاداش دادن به طرفدارها و حفظ اونها رو خیلی درش تاثیر میزاره.
در مقابل به راحتی سودش هم برمیگرده.

برای سونی هم قضیه داره حیثیتی میشه چون واقعا یه بلادبورن به طرفدارها بدهکاره.
 
یادش بخیر چه عید و نوروزی بود اون سالی که بلادبورن اومد، یکی از بهترین بازی های شب عیدی تاریخ :D

10 سال گذشت 10 سال بازیش کردیم ولی ذره ای هنوزم تکراری نشده..

یادش بخیر یادمه چندین ماه طول کشید تا از سنترال یارنام خارج شم :D یعنی دی وان که شروع کردم، فکر کنم اولین بار تابستون یعنی 4 5 ماه بعد از سنترال یارنام خارج شدم، البته شخم زدم برای همین طول کشید طبیعتا بدون اپسیلون واکترو و فولان...
آخ گفتی آقا.من مسافرت بودم تلفنی سفارش دادم دیسک رو فرستادن فکر کنم ۱۰ فروردین بود و زیر ۴۰۰ هزار تومن با پیکش دراومد.الان باید ۶ تومن پول بازی داد😐
 
اولین سولزلایک من بود. اصن من به عشق همین بازی PS4 خریدم. روز اول عید قبل اینکه بریم خونه مامان بزرگم، بلند شدم یه ساعتی بازی کردم و از شدت سختیش پشمام ریخت. داشتم فکر میکردم که آیا شکر خوردم ۶۰دلار خریدمش یا نه :D ولی تا شب که برگردم همش فکرم پیشش بود. خیلی خشتکم سر این بازی پاره شد خصوصا سر Blood-Starved Beast. بعد ازین باس دیگه افتادم رو دور و خلاصه ۳۵۰ ساعتی سرگرم شدم با این شاهکار. تک‌تک باس‌ها و انمی‌ها و حتی لوکیشناش تو ذهنم مونده. واقعا ازون بازیاس تا آخر عمر یادم میمونه. بعد ازین، دارک سولز ۳ و سکیرو و الدن رینگم زدم ولی کلا بلادبورن یه چیز دیگس واسم.
من قبل این رو پی اس تری و پی سی، دارک سولز و دیمنز سولز هم زده بودم، دیمنز از 2010 دارک هم از همون 2011، دیمنز رو اولین بار فکر کنم 2013 (یا 14) تموم کردم دارک سولز هم اگه اشتباه نکنم همون حوالی اولین بار تموم شد، خیلی نم نم و عشق و حالی جلو میرفتم کلا عادت دارم تو بازی نکنم (بازی های خیلی خاص که دوسشون دارم) تا زود تموم نشن، اما دیمنز و دارک رسما به خاطر چالش هاش (و صفر درصد واکترو و کمک دیدن به غیر از جاهای خیلی گیر بازی مثل اخر دیمنز سولز) در هر صورت برام طول میکشید، تا رسیدیم به بلادبرون و دقیقا یادمه پاییز همون سالی که اومده بود یعنی 7 8 ماه بعد عرضه و 100 150 ساعت بازی کردنم بود که بلادبورن قشنگ دستم افتاد و دیگه رنده کردم، اینجا مثلا داشتم اولد یارنام رو شخم میزدم، سال بعد هم دارک سولز 3 نمونه بارز یاد گرفتنم بود چون همون حالت نم نم و عشق و حالیش هم تو 2 3 ماه رسیدم به اخر بازی، یعنی دیگه سولز ها برام رادست شده بود... نهایتا یه +600 ساعتی بلادبورن زدم و حدود 300 ساعت دارک سولز 3، دارک 1 و دمینز هم هر کدوم در مجموع احتمالا همین 300 400 یا 500 ساعت، منظور در طول سال ها به صورت کلی...

برای منم جز بهترین ها و شاید حتی بهترین بازی زندگیم هست، حتی یادمه بلادبورن اون اوایلش یک تم ترسناک هم برام داشت و واقعا خوف میگرفتم بعد بازی :D

آخ گفتی آقا.من مسافرت بودم تلفنی سفارش دادم دیسک رو فرستادن فکر کنم ۱۰ فروردین بود و زیر ۴۰۰ هزار تومن با پیکش دراومد.الان باید ۶ تومن پول بازی داد😐
گرون خریدی :D من روز اول (که همون اوایل عید بود) خریدم 230 تومن فکر کنم، یادش بخیر خونه یکی از دوست هامون میتینگ شب عیدی بودیم :D فول عشق و حال از این حالت هایی که 4 5 روز یا داشتیم عشق و حال پسرونه میکردیم (ایندور و اوت دور) یا مثلا چند نفری کنترا میزدیم به یاد قدیم گاو 3 میزدیم رزیدنت ایول 5 کواپ میرفتیم اون وسط ها ماریو میزدیم رو شبیه ساز پی اس تری جیل بریک :D منم که اون بغل ها بلادبورن هم میزدم :D داستانی داشتیم، واقعا یادش بخیر....

کلا این بازی های شب عیدی یک حس خاص خیلی خوبی دارند...
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or