آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

وقتی میگیم ناشرا الکی دارن غر میزنن که هزینه هامون زیاد شده بدبختیم بذارید بازیامونو بکنیم صد دلار، اینجا خودشو نشون میده که کپکام تو نسل 7 میگفت تورو خدا بازیامونو یکی دو میلیون نسخه ازش بخرید بتونیم ادامشو بسازیم. الان یه آی پی مثل دویل می کرای که 3 میلیون فروخت نصف کپکامو شیرینی پخش کردن شماره پنجمش 10 میلیون نسخه فروخته. یا RE2 ریمیک فروشش رسیده به 15 میلیون نسخه! RE4 نسخه اورجینالش با دو جین ادیشن مختلف که رو تمام پلتفرم های زنده و مرده تاریخ اومد انقدر نفروخت.
یا مثلا فروش یه هفته GOW رگناروک اندازه فروش کلی GOW3 رو ps3 بود. فروش یکسالشم که اندازه کل سه گانه اصلی بوده. در کل ناشرا میگن هزینه ها بالا رفته که همونم از اشتباهات خودشونه ولی نمیگن فروش بازیامون چندین برابر شده.
مسئله اینه که یک بازی ناموفق با هزینه‌های فعلی کافیه تا یک استودیو رو تعطیل کنه، در حالیکه تا اوایل نسل هفت بیشتر بازی‌های AAA با فروش 2 میلیون نسخه هزینه ساخت‌شون رو جبران می‌کردند و کمتر استودیویی با یک شکست نابود می‌شد.

تو نسل 8 و 9 چند تا استدیو به خاطر یه بازی ناموفق تعطیل شدن؟ ولی نسل 7 رو یادمه هر ماه خبر تعطیلی یه استدیو میومد. این تعدیل نیرویی که این چند سال پیش اومد بیشتر به خاطر بیماری هلندی بود که زمان کرونا یه صعود غیرعادی تو صنعت داشتیم که وقتی اون تب ویدیوگیم و مخصوصا لایوسرویس فروکش کرد درآمدا کاهش پیدا کرد و مجبور شدن دوباره هزینه هارو پایین بیارن که ورشکست نشن. نتفلکیسم حتی به مشکل خورد که خیلی از پروژه هاشو کنسل کرد.

بازی ای که تو این نسل نتونه به یکی دو میلیون فروش برسه مطمئنا افزایش قیمت نمیتونه به سودش باشه چون کاهش فروشش خیلی بیشتر از اون افزایش 30 دلاری تاثیر میذاره.

جدای این استدیو های مستقل خواهان افزایش قیمت نیستن معمولا چون همین الانم بازی هاشون عموما فول پرایس نیست. به جاش کمپانیایی از این افزایش قیمت دفاع میکنن که همین الانم دارن پول پارو میکنن مثل تیک تو و ea و سونی و اکتیویژن و باقی ابر کمپانی ها.
من که خودم قطعا با افزایش بیشتر قیمت بازی‌ها مخالف هستم چون همین الآن هم اون 70 دلار در بیشتر موارد شامل محتوای کامل یک بازی نمیشه. بازی‌هایی رو داریم که از چندین ماه قبل از عرضه، DLCهاشون رو به‌صورت کامل معرفی می‌کنند و این مورد اون برچسب قیمت بازی رو کاملا زیر سوال می‌بره.
ولی حاشیه خطای استودیوها به‌شدت پایین اومده. منظورم هم فقط امثال استودیوی «Concord» نیستند که رسما بازی‌شون هیچی نمی‌فروشه. الآن «Rocksteady» بعد از کلی بازی موفق، با یک بازی ناموفق در وضعیت بدی قرار گرفته و همین ماه گذشته برای دومین بار در سال جاری تعدیل نیرو کرده. استودیویی که در نسل‌های هفتم و هشتم ظرف 8 سال 3 بازی رو منتشر کرده بود و با شکست نسبی یکی‌شون هم اتفاقی براش نمی‌افتاد، 9 سال رو صرف فاجعه‌ای به اسم «Suicide Squad» کرده. خود «Naughty Dog» که یکی از برترین استودیوهای بازی‌سازی جهانه، از 4 بازی در نسل هفت، به دو بازی در نسل هشت رسید و این نسل هم بعیده که بعد از «Intergalactic» بازی کامل دیگه‌ای رو منتشر کنه.
از یه طرف رشد بیش از حد افرادی رو داریم که روی بازی‌ها کار می‌کنند که این مورد رو در credits هر بازی AAA میشه دید. از طرف دیگه تولید بازی‌ها انقدر طول می‌کشه که بازی‌ها باید چند برابر نسل‌های پیش بفروشند تا هزینه ساخت‌شون دربیاد.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: He!n3ger
مسئله اینه که یک بازی ناموفق با هزینه‌های فعلی کافیه تا یک استودیو رو تعطیل کنه، در حالیکه تا اوایل نسل هفت بیشتر بازی‌های AAA با فروش 2 میلیون نسخه هزینه ساخت‌شون رو جبران می‌کردند و کمتر استودیویی با یک شکست نابود می‌شد.
تو نسل 8 و 9 چند تا استدیو به خاطر یه بازی ناموفق تعطیل شدن؟ ولی نسل 7 رو یادمه هر ماه خبر تعطیلی یه استدیو میومد. این تعدیل نیرویی که این چند سال پیش اومد بیشتر به خاطر بیماری هلندی بود که زمان کرونا یه صعود غیرعادی تو صنعت داشتیم که وقتی اون تب ویدیوگیم و مخصوصا لایوسرویس فروکش کرد درآمدا کاهش پیدا کرد و مجبور شدن دوباره هزینه هارو پایین بیارن که ورشکست نشن. نتفلکیسم حتی به مشکل خورد که خیلی از پروژه هاشو کنسل کرد.

بازی ای که تو این نسل نتونه به یکی دو میلیون فروش برسه مطمئنا افزایش قیمت نمیتونه به سودش باشه چون کاهش فروشش خیلی بیشتر از اون افزایش 30 دلاری تاثیر میذاره.

جدای این استدیو های مستقل خواهان افزایش قیمت نیستن معمولا چون همین الانم بازی هاشون عموما فول پرایس نیست. به جاش کمپانیایی از این افزایش قیمت دفاع میکنن که همین الانم دارن پول پارو میکنن مثل تیک تو و ea و سونی و اکتیویژن و باقی ابر کمپانی ها.
 
یا مثلا فروش یه هفته GOW رگناروک اندازه فروش کلی GOW3 رو ps3 بود. فروش یکسالشم که اندازه کل سه گانه اصلی بوده. در کل ناشرا میگن هزینه ها بالا رفته که همونم از اشتباهات خودشونه ولی نمیگن فروش بازیامون چندین برابر شده.

اين جهش فروش بازيا خصوصا از اواخر نسل ٧ و نسل ٨ جالبه.
تعداد مالكين كنسول در نهايت فرقى نكرده،فك كنم تا قبل ازون رايج بودن پايرت خورى و هك شدن كنسولا باعث ميشد عمده فروش بازيا ازين طريق باشه.
 
Screenshot_2025-02-05-22-46-20-698_com.android.chrome.jpg

20250206_102726.jpg


طبق گزارش مالی اخیر نینتندو تعداد بازی های فرست پارتی نینتندو روی کنسول سوییچ که بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته اند به ۷۲ عدد رسید

میزانی که از رکورد دار قبلی این موضوع که Nintendo DS است ۱۷ بازی بیشتر است.
 
shiftup در سال 2024

1739260435017.png

1739260315701.png

طبق گزارش مالی سال 2024 درآمد به 219.8 میلیارد وون معادل 102.3 میلیون دلار رسیده و 30.4% نسبت به سال 2023 افزایش داشته

سود عملیاتی 148.58 میلیارد وون (102.3 میلیون دلار ) بوده که 33.8% نسبت به سال گذشته افزایش داشته .

سود خالص با 33.7% افزایش به 142.6 میلیارد وون ( 98.2 میلیون دلار) رسیده .

از Goddess of Victory: Nikke
153میلیارد وون ( 105.4 میلیون دلار ) درآمد داشته

درآمد حق امتیاز Stellar Blade به 62.8 میلیارد وون (43.2 میلیون دلار) رسیده


شیفت آپ انتظار دارد که عملکرد نسخه Stellar Blade pc به ویژه در بازار آسیا بهتر از نسخه کنسولی باشد
همچنین در حال حاضر روی بهینه‌سازی این عنوان کار میکنند که اطمینان حاصل کنند تجریه روان حتی در استیم دک ارائه میدهد

اطلاعات جدیدی از بازی بعدی به نام Project Witches در نیمه اول سال 2025 به اشتراک خواهند گذاشت و همچنبن انتظار دارند که در سال 2027 منتشر شود
 
آخرین ویرایش:
View attachment 367265

به گزارش سونی فروش پلی استیشن ۵ به ۷۵ میلیون دستگاه رسید
فروش سه ماهه آخر سال میلادی این سخت افزار، ۹.۵ میلیون دستگاه اعلام شده.
جالبه PS5 برای دومین سال پیاپی موفق به فروش بیش از ۲۰ میلیون کنسول در سال رسید ، PS4 هیچوقت حتی یک سال هم نتونسته بود ۲۰ میلیون کنسول بفروشه
 
جالبه PS5 برای دومین سال پیاپی موفق به فروش بیش از ۲۰ میلیون کنسول در سال رسید ، PS4 هیچوقت حتی یک سال هم نتونسته بود ۲۰ میلیون کنسول بفروشه
حالا فقط صبرکن برای لانچ GTA VI ببین چه ارقام فروش کنسولی بدست میاد :D
 
جالبه PS5 برای دومین سال پیاپی موفق به فروش بیش از ۲۰ میلیون کنسول در سال رسید ، PS4 هیچوقت حتی یک سال هم نتونسته بود ۲۰ میلیون کنسول بفروشه
آمار خوبیه ولی با در نظر گرفتن دو تا نکته که بنظرم اصلا بهش توجه نمی شه. فروش 5 همچنان در مدت مشابه از 4 کمتر بوده (البته اختلاف اندکه). نکته دوم اون فروش 22 تایی پیش بینی هست هنوز محقق نشده. گفتم دو تا نکته ولی خالی بستم یه نکته دیگه هم هست. :p نکته سوم هم اینکه فروش سریز تقریبا نصف وان بوده. این خودش یه نکته تودلی داره. اینکه 5 نتونسته اون مقدار از ریزش مایکرو رو جمع کنه یا اینکه مقداریش رو جمع کرده ازونور مشتریای خودش رو از دست داده در مجموع یر به یر شده.

حالا همه این مسائل رو گفتم که نتیجه بگیرم گرچه در ظاهر شاید نشون نده اما سونی می بایست بیش از این می فروخته که حالا به دلایلی این اتفاق نیفتاده
 
آمار خوبیه ولی با در نظر گرفتن دو تا نکته که بنظرم اصلا بهش توجه نمی شه. فروش 5 همچنان در مدت مشابه از 4 کمتر بوده (البته اختلاف اندکه). نکته دوم اون فروش 22 تایی پیش بینی هست هنوز محقق نشده. گفتم دو تا نکته ولی خالی بستم یه نکته دیگه هم هست. :p نکته سوم هم اینکه فروش سریز تقریبا نصف وان بوده. این خودش یه نکته تودلی داره. اینکه 5 نتونسته اون مقدار از ریزش مایکرو رو جمع کنه یا اینکه مقداریش رو جمع کرده ازونور مشتریای خودش رو از دست داده در مجموع یر به یر شده.

حالا همه این مسائل رو گفتم که نتیجه بگیرم گرچه در ظاهر شاید نشون نده اما سونی می بایست بیش از این می فروخته که حالا به دلایلی این اتفاق نیفتاده
من فکر کنم نهایتا PS5همون اندازه PS4بفروشه شاید با عرضه GTA VIبتونه یه مقدار بیشتر نسل قبل بفروشه
 
  • Like
Reactions: benjohn
من فکر کنم نهایتا PS5همون اندازه PS4بفروشه شاید با عرضه GTA VIبتونه یه مقدار بیشتر نسل قبل بفروشه
اینی که ایشون داره میگه اولا هنوز کوارتر آخر سال مالی رو در نظر نگرفته و تو این کوارتر آخر سونی فقط ۲ میلیون دستگاه هم بفروشه رکورد کلی PS4 رو میزنه. حتی قبل از GTA و یوتی و مابقی فرست پارتی ها.
دوما ایشون فراموش کرده داره یه کنسول ۵۵۰ دلاری پایه رو با ۷۰۰ دلاری میدجن این نسل رو با کنسول ۴۰۰ دلاری پایه و از اواسط نسل اسلیم ۳۰۰ دلاری و نسخه میان نسلی ۴۰۰ دلاری نسل هشتم رو مقایسه میکنه .
ضمنا اون کسایی که هم که نسل قبل وان خریدن و این نسل نخریدن همگی رفتند سمت PC .
ایشون تخصصشون همیشه به کوچه علی چپ زدنه زیاد نباید سخت گرفت :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or