سرخط خبرها

من نمیدونم چرا ملت هنوز تعجب میکنن وک الان مساوی تمامیت کامل صنعت سرگرمی غرب حتی پاش به شرق هم باز شده ! تمام آثار آینده همینن تا وقتی این دوستان خسته بشن که احتمالا این ماجرا حداقل تا ۲۰۳۰ ادامه داشته باشه و آروم آروم فروکش کنه ولی فعلا هست و اتفاقا الان تو پیکش تمام بازی های آینده وکن حتی آثار امروز هم تقریبا همشون وکن کدوم بازی فیلم که توش زنا خدا نباشن سیاها بهترین انسانا نباشن شخصیت شرور اصلی مرد سفید نباشه ... پس فعلا عادت کنید چون تک تک بازیا همینن تازه طبق شایعات سونی یه بازی داره که توش یه زنه توسط جامعه زن ستیز تحقیر میشه و باید تو این جامعه رشد کنه و خودش نشون بده این داستانا خلاصه هنوز اوجش مونده ...
 
  • Like
Reactions: GPSY and HalfLife G
من نمیدونم چرا ملت هنوز تعجب میکنن وک الان مساوی تمامیت کامل صنعت سرگرمی غرب حتی پاش به شرق هم باز شده ! تمام آثار آینده همینن تا وقتی این دوستان خسته بشن که احتمالا این ماجرا حداقل تا ۲۰۳۰ ادامه داشته باشه و آروم آروم فروکش کنه ولی فعلا هست و اتفاقا الان تو پیکش تمام بازی های آینده وکن حتی آثار امروز هم تقریبا همشون وکن کدوم بازی فیلم که توش زنا خدا نباشن سیاها بهترین انسانا نباشن شخصیت شرور اصلی مرد سفید نباشه ... پس فعلا عادت کنید چون تک تک بازیا همینن تازه طبق شایعات سونی یه بازی داره که توش یه زنه توسط جامعه زن ستیز تحقیر میشه و باید تو این جامعه رشد کنه و خودش نشون بده این داستانا خلاصه هنوز اوجش مونده ...
متاسفانه حق با شماست!
شاید دوره عوض شده باش ولی اینایی که شستشو مغزی شدن و شرکت ها این ها رو به بهانه DEI استخدام کردن فعلا در صنعت هستند.

فیلم ها هم تا سران استدیو ها هستند وضع همینه. تا موقعی که نسل جدیدی از خالق ها نیان که حالش از اینطور چیزا بهم بخوره، همین آش و همین کاسه است.
 
الان مگه دراگون ايج از نظر گيم پلى و خوش ساختى ضعيف بود؟ نه اصلا نبود ولى اين فاكتورا كليت قضيه رو تلخ و نچسب ميكرد.
الان اين goy و اون اينترگالاكتيك هر چقد از نظر فنى خوب باشن ولى بخواد ازين داستانا توش باشه همين ميشه.
حالا شايد اينا از نظر فنى بهتر باشن ولى بازم در اصل قضيه چيزى تغيير نميكنه.
 
دو نویسنده بازی Dragon Age: The Veilguard، نویسندگی بازی Ghost Of Yotei را برعهده دارند

با اعلام رسمی، آقای John Dombrow و خانم Courtney Wood که نویسندگی عناوینی همچون Dragon Age: The Veilguard و Anthem را برعهده داشتند، اکنون مشغول کار بر روی Ghost of Yoei هستند.

داستان شماره اول که meh بود چالش اخلاقیش آبکی بود اینم فوقش کاتسینارو رد میکنم مهمه گیمپلیه ولی اینکه سونی شده دکون اینا(یا دکون هر رانتخور دیگه ای) رو مخه الان در حد کاتسینه اگه بعدا دنبال جان و مال و ناموسمون تا دم در خونه مون اومدن چی؟(مثلا)
 
داستان شماره اول که meh بود چالش اخلاقیش آبکی بود اینم فوقش کاتسینارو رد میکنم مهمه گیمپلیه ولی اینکه سونی شده دکون اینا(یا دکون هر رانتخور دیگه ای) رو مخه الان در حد کاتسینه اگه بعدا دنبال جان و مال و ناموسمون تا دم در خونه مون اومدن چی؟(مثلا)
پایان بازی قبلی واقعا قشنگ بود و اصلا هم خرخرکی نوشته نشده یود.
 
طرف رزومه‌ش نابودی همیشگی ip دراگون ایج‌ئه و خلق‌ مهوع ترین و زباله‌ترین شخصیت تاریخ ویدیو گیم به اضافه به تعطیلی کشوندن استودیو، بعد بهش یه پروژه بزرگتر دادن، چه قدر ایرانیزه است وضعیت :دی
 
بازی Dragon Age: The Veilguard یک نویسنده ارشد داشته به نام پاتریک ویکز و ۸ تا نویسنده کمکی که توی بخش‌های مختلف کار می‌کردن و این ۲ تا هم جزو اون ۸ تا هستن.
کورتنی وودز از سپتامبر ۲۰۲۲ و جان دامبرو هم از آگوست ۲۰۲۳ به ساکرپانچ ملحق شدن، یعنی زمانی که هنوز هیچی از Veilguard ندیده بودیم، چه برسه به اینکه عرضه شده باشه و مسئولین ساکرپانچ بشینن بازی کنن و براساس اون بخش‌های زیبا و معنوی، این ۲ نفر رو استخدام کنن! :دی
گذشته از اینکه معلوم نیست اینا توی Veilguard نقشی توی نوشتن اون دیالوگ‌های درپیت داشتن یا نه، به احتمال ۹۰٪ توی Ghost of Yotei نویسنده اصلی محسوب نمی‌شن و حالت کمکی دارن. مگر اینکه اعضای استودیو توی ۲،۳ سال اول تولید پروژه، بدون نویسنده کار کرده باشن!
مثلاً Ghost of Tsushima هم ۴ تا نویسنده اصلی داشته و ۳ تا فرعی و در مجموع ۷ نفر توی این بخش کار می‌کردن و این یکی هم مطمئناً تیم نویسندگی بزرگی داره. کلاً برای بازی‌های عظیم و اپن‌ورلد، یه چیز عادی هست که نویسنده‌های مختلفی کار می‌کنن تا در کنار داستان اصلی، ماجراهای فرعی و مأموریت‌های جانبی و شخصیت‌پردازی NPCها و... هم طراحی بشن.
اینا رو برای دوستانی گفتم که برای تجربه بازی‌ها صبر می‌کنن و ترجیح می‌دن خودشون تکلیفشون رو با بازی مشخص کنن، نه اینکه قبل از انتشار اعلام کنن که آشغاله و تمام! :دی از الآن هم می‌شه حدس زد که ویدیوی بعدی Ghost of Yotei کلی دیسلایک می‌خوره یا با نزدیک شدن به زمان انتشار Ghost of Yotei، ممکنه تصاویری از فلان کاراکتر الجیبیتی بیاد و فضای مجازی پُر بشه از اینکه «از اول هم می‌دونستیم که بازی کثافته و می‌خوان دنیای Ghost رو به این چرندیات آلوده کنن»، در حالی که توی Ghost of Tsushima هم ۲،۳ تا کاراکتر این مدلی داشتیم، از ماجرایی که در مورد مرد همجنسگرا توی یکی از مأموریت‌های جانبی وجود داشت تا یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های بازی یعنی Masako که بای‌سکشوال بود.
 
آخرین ویرایش:
در حالی که توی Ghost of Tsushima هم ۲،۳ تا کاراکتر این مدلی داشتیم، از ماجرایی که در مورد مرد همجنسگرا توی یکی از مأموریت‌های جانبی وجود داشت تا یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های بازی یعنی Masako که بای‌سکشوال بود.

اتفاقا همون اهميت ندادن كه به ريز ريز وارد كردن اين مزخرفات باعث ميشه مثل الان تو نسخه دوم پتانسيل اين وجو داشته باشه كه شخصيت اصلى و محوريت داستان ازين مخرفات باشه.
فعلا شخصيت اصلى كه يه زن نه چندان فمنين هست :-"
 
اتفاقا همون اهميت ندادن كه به ريز ريز وارد كردن اين مزخرفات باعث ميشه مثل الان تو نسخه دوم پتانسيل اين وجو داشته باشه كه شخصيت اصلى و محوريت داستان ازين مخرفات باشه.
فعلا شخصيت اصلى كه يه زن نه چندان فمنين هست :-"
دقیقا مثل اینه که یکی یه روز میاد یه حرف زشتی بهت میزنه بعد فرداشم میاد همون حرفو میزنه و تو واکنش نشون میدی. بعد بیاد بگه این که همون حرف دیروزه چرا باهام تند برخورد کردی؟

تو یه لوپی هم افتادیم که هر بازی ای که این حواشی دورش ایجاد میشه این حرف مطرح میشه که ما که چیزی نمیدونیم از بازی اصلی چرا باید الان واکنش نشون بدیم بذارید اول منتشر شه. بعد که میاد میبینیم خود بازیه ده برابر اوضاش خرابتر از حواشی قبلش بوده. بعد دوباره میریم تا حواشی یه بازی دیگه که دوباره همین چرخه رو ادامه بدیم.

دیگه آدم وقتی یه چیزی ده دفعه به یه شکل اتفاق میفته میتونه استدلال و پیشبینی کنه که دفعه بعدیشم به همین شکل ادامه پیدا میکنه. مثلا وقتی یه جا مینویسن ترتیب اعداد 2 و 4 و 6 و 8 هستش جواب بعدی 10 ـه. کسی نمیاد بگه از کجا میدونید شاید 11 باشه که.
 
با توجه به وضعیت اخیر به نظرم بهتره سر یک موضوع توافق داشته باشیم؛ که مشکل دوستان منتقد فعلی لزوما "تحمیل عقیده" نیست و بلکه تحمیل عقیده ای که باهاش "مخالف" هستند هست...

چون عقیده عقیده است دیگه، و نمیشه که یکی رو دیفالت در نظر بگیریم و باقی رو حاشیه، نمیشه یکی حق داشته باشه یکی نداشته باشه...

حالا، شاید گفته بشه که عقیده ای که "علمی" باشه باید دیفالت باشه، مثلا این فکت که 2 جنس بیولوژیکی و طبیعی داریم که قطعا هم علمی هست، باید دیفالت در نظر گرفته بشه ( در موقعیت های اجتماعی راستش منم به نظرم باید 2 جنس دیفالت باشه، اما اینجا موقعیت اجتماعی نیست و بحث یک محصول یک مدیا هست)

مشکلی که اینجا به وجود میاد این هست که، اوکی، اصن قبول و باید همه چیز در تمام ابعاد زندگی ما انسان ها "علمی" باشه حتی در مورد کرکتر های یک بازی؛ خب، سوال اینجاست که ایا فقط در مورد لگبت این "علمی" بودن مد نظر هست، یا در مورد همه چی؟ مثلا ایا در مورد ائین و مذهب، در مورد اسلام و مسیحیت، در مورد خرده فرهنگ های بیشمار در بازی ها (موقعیت اجتماعی بماند) هم باید علمی برخورد کرد و هرچی از فیلتر علم رد نشد رو حذف کرد؟

سوال بعدی اینجاست؛ در یک دنیای ازاد، بازار ازاد، یایا ناتی داگ نباید "حق" داشته باشه انتخاب های خودش رو صورت بده؟ ایا مکانیسمی (مثل همین بازار ازاد) وجود نداره که خروجی مثبت یا منفی، شکست یا موفقیت رو برای ناتی داگ تایین کنه؟

به نظرم همونطور که همه حق دارند ناتی رو زیر سوال ببرند؛ ناتی هم حق داره هر چی "عشقش میکشه" بسازه، کانسکوئنس هم میشه برای خود ناتی، اگه مثل همیشه موفق بشه که هیچی، اگرم نشه خب نتیجه انتخاب هاش رو میبینه، و طبیعتا تغییر رویکرد میده...

به نظرم بهتره به جای این که یک رویکرد رو به استودیو ها "تحمیل" کنیم؛ اجازه بدیم شخصیت و هویت خودشون رو داشته باشند؛ غیر این چه خوشمون بیاد چه نه، میشه وزارت ارشاد...

*من ارزومه معیار علم باشه اگر "قانون و برای همه ی پدیده ها باشه" از جمله دین و مذهب... :D هرچند به نظرم ازادی عمل نهایتا منجر به خلاقیت میشه؛ بدون خلاقیت ما هنوزم در حال شکار خرس با چاقو های ساخته شده از سنگ بودیم...

به نظرم بهتره اجازه بدیم این مساول به شکل داینامیک حل بشند طوری که همه به حق و حقوقشون برسند، همین الان کافیه یک نگاه به کابینه ترامپ و اون گی معروف به شدت حرفه ای و متخصصش در امور دیپلماسی بندازید که نمونه ای از حل شدن داینامیک مسئله گی هاست...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or