خبر رسمی فیل اسپنسر: هیچ محدودیتی برای انتشار بازی‌های فرست پارتی ایکس‌باکس بر روی پلتفرم‌های دیگر وجود ندارد، حتی استارفیلد

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000005090.jpg


"فیل اسپنسر مجدداً تأیید کرد که هیچ محدودیتی برای انتشار بازی‌های فرست پارتی ایکس‌باکس بر روی پلتفرم‌های دیگر وجود ندارد، حتی استارفیلد."
هنگامی که دستین لگاری (کارمند سابق IGN) از فیل اسپنسر پرسید که آیا می تواند تأیید کند که استارفیلد انحصاری باقی خواهد ماند، وی پاسخ داد:


"نه، هیچ بازی خاصی وجود نداره که بخوام اون رو محدود کنم. این به جواب قبلیم برمیگرده که گفتم هیچ دلیلی برای محدود کردن بازی‌ها به پلتفرم خاصی وجود نداره. ما معتقدیم که با در دسترس قرار دادن بازی‌هامون روی پلتفرم‌های مختلف، کسب‌وکار بهتری خواهیم داشت و می‌تونیم بیشتر روی ساخت بازی‌های عالی سرمایه‌گذاری کنیم. گیم پس برای ما مهمه، اما نگه داشتن بازی‌ها از پلتفرم‌های دیگه، استراتژی ما نیست. این روش برای ما جواب نمی‌ده."​
 
فاز ملت معلوم نیست چیه؟ تو زمان خرید اکتیویژن کلی دنیا جبهه گرفته بودن و میگفتن ماکروسافت انحصار طلبه و میخواد با این کار بقیه پلتفرم ها نابود کنه و مرگ بر ماکروسافت و طرفدارهاش! حالا که همه بازی هاش رو میخواد رو همه کنسول ها عرضه کنه دوباره همون عده آمدن شاکی هستن میگن مرگ بر ماکروسافت و طرفدارهاش!
 
یک لحظه تصور کنید اگر مایکروسافت عملکرد بسیار خوب و قابل احترامش در نسل 7 با XBOX 360 رو با همون رویه اصولی ادامه می‌داد و به جای رقابت آدمیزادی با سونی در نسل 8 و بعد از اون، بر خلاف مسیر آب شنا نمی‌کرد، آیا به این وضعیت دچار می‌شد؟! زمین بازی و عرصه رقابت کنسول‌های خانگی از ابتدا همین بوده و قواعد کلاسیک و مشخصی داشته؛ هر شرکتی که به نحوی خواسته از این قواعد سرپیچی کنه، محکوم به شکست بوده. خدا رحمت کنه سگا و آتاری رو که بعد از یک دوره بسیار موفق در این زمینه، شروع کردن به جُفتک انداختن تو بازار کنسول‌های خانگی و زیر میز بازی زدن! حالا چرا بخش XBOX مایکروسافت هنوز مرحوم نشده، چون اولاً منابع مالی بسیار عظیمی داره که اون رو تا حد زیادی از خطر ورشکستگی دور می‌کنه و ثانیاً رو آورده به خرید ناشرها و استودیوهای پول‌ساز که شمع بیزنس عظیمش رو همیشه روشن نگه می‌دارن. همین فردا اگر مایکروسافت از ساخت کنسول انصراف بده، هنوز هم یک ناشر غول و خیلی قلدر در بازار محسوب میشه.

البته خوشحالم که می‌تونم بازی‌های استودیوهای فرست پارتی مایکروسافت رو روی PS5 تجربه کنم ولی دروغ چرا، ترجیح می‌دادم که XBOX یه رقیب خیلی گردن کلفت واسه PS بود و سونی و مایکروسافت از شدت تنگاتنگ بودن رقابت، از سایه همدیگه وحشت داشتن؛ واقعاً این سناریو رو بیشتر دوست داشتم :(
 
در مورد آینده‌ی اکس باکس به نظرم بخش گیمینگ مایکروسافت با محوریت گیم‌پس به چیزی مثل valve تبدیل میشه. همچنان سخت‌افزار تولید خواهد کرد ولی محوریت با سخت افزار نیست با سرویس گیم‌پس خواهد بود.
 
فاز ملت معلوم نیست چیه؟ تو زمان خرید اکتیویژن کلی دنیا جبهه گرفته بودن و میگفتن ماکروسافت انحصار طلبه و میخواد با این کار بقیه پلتفرم ها نابود کنه و مرگ بر ماکروسافت و طرفدارهاش! حالا که همه بازی هاش رو میخواد رو همه کنسول ها عرضه کنه دوباره همون عده آمدن شاکی هستن میگن مرگ بر ماکروسافت و طرفدارهاش!

من فقط حدس می‌زنم اونایی که ایکس باکس خریدن الان ناراحتن که قراره بازی‌ها انحصاری خودشون مولتی بشه

همونطور که اوایل اگر یادت باشه وفتی بازی‌های ایکس باکس قرار بود روی سیستم‌های pc بیاد
چقدر طرفداران ایکس باکس ناراحت شدن و گفتن اگر می‌خواستیم رو کامپیوتر بازی کنیم چرا ایکس باکس خریدیم
 
  • Like
Reactions: simplexcomic96
الان اینا تو نسل هشتم با تمام مشکلاتی داشتن ۶۰ میلیون کنسول فروختن که شاید نسبت به ps 4 کمتر باشه ولی مستقلا عدد کمی محسوب نمیشه ( مثلاً در مقایسه با بهترین کنسولشون که ۳۶۰ بود) واقعا می‌تونستن با یه برنامه ریزی درست دوباره سهمشون از بازار پس بگیرن ( مثل نینتندو فاصله بین Wii u و سوییچ هر چند میدونم نینتندو تو لیگ دیگه اس) ولی کل برند xbox رو قربانی گیم پس کردن ،از اونور دائم در حال تغییر سیاست بودن
حالا چه خوشمون بیاد چه بدمون ،همین رقابت و حتی انحصار متعادل در چارچوب قانون ( نه مثل مدل ای.ران خودرو و سایپا) باعث پیشرفت و تنوع و نوآوری میشه
من و احتمالا خیلی از گیمر ها ( حالا فارغ از اوضاع اقتصادی فعلی ) ترجیح میدیم همچنان انحصار و انحصاری باشه و ۲.۳ تا کنسول بخرن ولی مثل نسل های قبل سالی چندتا بازی با کیفیت تجربه کنیم
خلاصه من که به آینده گیم خوش بین نیستم
 
حتی یه لانچر pc هم که نصب کردنش هزینه ای نداره سعی میکنه برای بیشتر نصب شدن یه تعداد بازی رو انحصاری زمانی کنه‌ ، بعد چطور مردم بدون وجود انحصاری راضی بشن ۵۰۰ دلار پول کنسول بدون انحصار رو بدن؟ اسپنسر تا حالا برات سوال نشده چرا رقبا بازی ها شون رو از انحصار خارج نمیکنن و روی کنسول های Xbox منتشر نمیکنن ؟
 
آخرین ویرایش:
الان اینا تو نسل هشتم با تمام مشکلاتی داشتن ۶۰ میلیون کنسول فروختن که شاید نسبت به ps 4 کمتر باشه ولی مستقلا عدد کمی محسوب نمیشه ( مثلاً در مقایسه با بهترین کنسولشون که ۳۶۰ بود) واقعا می‌تونستن با یه برنامه ریزی درست دوباره سهمشون از بازار پس بگیرن ( مثل نینتندو فاصله بین Wii u و سوییچ هر چند میدونم نینتندو تو لیگ دیگه اس) ولی کل برند xbox رو قربانی گیم پس کردن ،از اونور دائم در حال تغییر سیاست بودن
حالا چه خوشمون بیاد چه بدمون ،همین رقابت و حتی انحصار متعادل در چارچوب قانون ( نه مثل مدل ای.ران خودرو و سایپا) باعث پیشرفت و تنوع و نوآوری میشه
من و احتمالا خیلی از گیمر ها ( حالا فارغ از اوضاع اقتصادی فعلی ) ترجیح میدیم همچنان انحصار و انحصاری باشه و ۲.۳ تا کنسول بخرن ولی مثل نسل های قبل سالی چندتا بازی با کیفیت تجربه کنیم
خلاصه من که به آینده گیم خوش بین نیستم
عمده اشتباه مایکروسافت تو نسل هفتم بها دادن بیش از حد به کینکت بود که همون پاشنه آشیل اینها تو نسل هشتم شد. استودیو فرست پارتی هم نداشتند که در نسل هشتم چیز جدیدی به غیر از مثلت هیلو، فورتزا و گیرز عرضه کنند. Rare رو خریدن که بشه استودیو پشتیبان کینکت در حالی که مایکروسافت می‌تونست به یکی از قطب های بازی های پلتفرمینگ و خانوادگی تبدیل بشه و بعد از اورواچ و دوران بازی های سینگل پلیر به سر اومده شدن استودیو لایو سرویس ساز.

چرا اینو گفتم ؟ چون مایکروسافت استودیو و بازی نداشت و عرضه نکرد که ارزش برند خودشو بالا ببره. گیرز یه زمانی اره، هیلو ام همینطور اما مقایسه شود با ناتی داگ مثلا. از کرش رسیدن به انچارتد و انچارتد ۲ و تو E3 2013 با معرفی لست او اس همه انگشت به دهن موندن.
 
عمده اشتباه مایکروسافت تو نسل هفتم بها دادن بیش از حد به کینکت بود که همون پاشنه آشیل اینها تو نسل هشتم شد. استودیو فرست پارتی هم نداشتند که در نسل هشتم چیز جدیدی به غیر از مثلت هیلو، فورتزا و گیرز عرضه کنند. Rare رو خریدن که بشه استودیو پشتیبان کینکت در حالی که مایکروسافت می‌تونست به یکی از قطب های بازی های پلتفرمینگ و خانوادگی تبدیل بشه و بعد از اورواچ و دوران بازی های سینگل پلیر به سر اومده شدن استودیو لایو سرویس ساز.

چرا اینو گفتم ؟ چون مایکروسافت استودیو و بازی نداشت و عرضه نکرد که ارزش برند خودشو بالا ببره. گیرز یه زمانی اره، هیلو ام همینطور اما مقایسه شود با ناتی داگ مثلا. از کرش رسیدن به انچارتد و انچارتد ۲ و تو E3 2013 با معرفی لست او اس همه انگشت به دهن موندن.

فکر کن مایکروسافت تو نسل ۶ سال ۲۰۰۱ کنسول xbox داد
که حالا ما الان بهش میگیم Xbox classic , Xbox original

اون زمان مایکروسافت یه استودیو داشت بازی خوبی هم می‌ساخت
نمونه اش

kWxyz7h_u8lzQZU40NvEDHU6uSNh8R3NN4ISHxVR-8z59NUGgCwhsdhgHl6GtCNLr45AW5riBoeFHM9OHWAuCXGSbWG1u6DldAKlmkG4MWY6V4QGD364BGWq_ooDiZW0W7E


Project_Gotham_Racing_Coverart.png


زمانی که کنسول xbox تو بازار بود به طبع باید بازی‌های ساخته بشه که محبوبیت کنسول بالاتر ببره و فروشش بیشتر بشه

این بازی نمونه ای از این استودیو بود که برای خود مایکروسافت بود
مایکروسافت این استودیو رو تعطیل کرد جمع کرد کلاً

این بی‌برنامگی و کارها عجیب انجام دادن و ... همیشه همراه ایکس باکس بود

کدوم آدم عاقلی کدوم کمپانیه با مدیریت درستی وقتی یه کنسول بازی میده تو مارکت ، استودیویی برای خود کمپانیه و بازی خوب می‌سازه رو تعطیل می‌کنه؟
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: AxeL90
فکر کن مایکروسافت تو نسل ۶ سال ۲۰۰۱ کنسول xbox داد
که حالا ما الان بهش میگیم Xbox classic , Xbox original

اون زمان مایکروسافت یه استودیو داشت بازی خوبی هم می‌ساخت
نمونه اش

kWxyz7h_u8lzQZU40NvEDHU6uSNh8R3NN4ISHxVR-8z59NUGgCwhsdhgHl6GtCNLr45AW5riBoeFHM9OHWAuCXGSbWG1u6DldAKlmkG4MWY6V4QGD364BGWq_ooDiZW0W7E


Project_Gotham_Racing_Coverart.png


زمانی که کنسول xbox تو بازار بود به طبع باید بازی‌های ساخته بشه که محبوبیت کنسول بالاتر ببره و فروشش بیشتر بشه

این بازی نمونه تی از این استودیو بود که برای خود مایکروسافت بود
مایکروسافت این استودیو رو تعطیل کرد جمع کرد کلاً

این بی‌برنامگی و کارها رو یه عجیب انجام دادن و ... همیشه همراه ایکس باکس بود

کدوم آدم عاقلی کدوم کمپانیه با مدیریت درستی وقتی یه کنسول بازی میده تو مارکت ، استودیویی برای خود کمپانیه و بازی خوب می‌سازه رو تعطیل می‌کنه؟
Bizarre رو که مایکرو نبست.
زیر دست اکتیویژن گور به گور شده بود.

اینکه دیگه PGR نساخت دلیلش همین اکتی بود.
وگرنه اصلا دلیلی که مایکرو رفت سمت نسخه فرعی فورتزا هورایزن همین نداشتن یک ریسینگ مکمل برای موتوراسپورت بود که اگه PGR همچنان زنده بود عمرا سمتش نمیرفت و با پلی گراند قرارداد ساخت بازی نمیبست.

البته خیلی از کارکنان Bizarre اومدن تو همین پلی گراند.

کلا انگلستان مهد بازیهای ریسینگه و همچین شرایطی که استودیوهایی در این سطح به این فضاحت درش بسته بشن کم به خودش ندیده.
ولی نامردانه ترین نوعش بسته شدن اولوشن فقید بود که ضربه خیلی بزرگی به استعدادها و متخصصهای ساخت بازیهای ریسینگ تو این کشور زد.
خیلی از استودیوهای دیگه یه چی تو مایه های گل ریزون و... نفرات اینها رو جذب میکردن.
مثل پلی گراند ، اسلایتی مد ، کدمسترز و...
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or