PlayStation Plus

  • Thread starter Thread starter SMM9
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
بازی Sonic Frontiers رو خیلی دوست داشتم امتحان کنم و فکر می‌کردم ازش خوشم بیاد. بالاخره روی پلاس اومد و امروز یه سری بهش زدم و...
فکر کنم جزو «زود رها شده‌ترین» بازی‌های عمرم باشه! :دی یعنی حس و حال اولیه بازی انقدر توی ذوقم زد که بعد از یه ربع بی‌خیالش شدم و شاید دیگه بهش شانس مجدد ندم. نمی‌دونم چرا توی ذهنم این‌طوری ثبت شده بود که جزو بهترین سونیک‌های این سال‌هاست، ولی الآن رفتم دیدم متای ۷۰ داره با امتیازهایی مثل ۳ از Edge و ۴ از GamesRadar و... البته من سابقه این رو دارم که عاشق بازی‌هایی با متای پایین‌تر از این هم شدم و کلاً امتیاز برام تعیین‌کننده میزان علاقه نیست، ولی الکی فکر می‌کردم میانگین بازی بالاتر از این بوده.
درسته که احتمالاً بودجه زیادی نداشته، ولی مثلاً Ryu Ga Gotoku Studio هم با بودجه پایین (در مقایسه با AAAهای عظیم) بازی‌های Yakuza و Judgment رو در حالی می‌سازه که با وجود المان‌های تکراری و بازیافتی، آدم توشون ذوب می‌شه و کیف می‌کنه. ولی این از همون ثانیه اول و کاتسین ابتدایی یه جوریه که جلوی خیلی از بازی‌های PS2 هم حرفی برای گفتن نداره و کارگردانی داغون کاتسین در حدی روح و روانم رو به هم ریخت که در یکی از معدود دفعاتِ یک دهه اخیر، زدم کاتسین رو رد کردم که زودتر به گیم‌پلی برسم! :| بعد هم که رسیدم به گیم‌پلی، از میزان شُل و ول بودنش حیرت کردم و همون اوایل بازی لحظاتی رقم خورد که جون می‌داد برای یه اپیزود از AVGN. :دی
 
بازی Sonic Frontiers رو خیلی دوست داشتم امتحان کنم و فکر می‌کردم ازش خوشم بیاد. بالاخره روی پلاس اومد و امروز یه سری بهش زدم و...
فکر کنم جزو «زود رها شده‌ترین» بازی‌های عمرم باشه! :دی یعنی حس و حال اولیه بازی انقدر توی ذوقم زد که بعد از یه ربع بی‌خیالش شدم و شاید دیگه بهش شانس مجدد ندم. نمی‌دونم چرا توی ذهنم این‌طوری ثبت شده بود که جزو بهترین سونیک‌های این سال‌هاست، ولی الآن رفتم دیدم متای ۷۰ داره با امتیازهایی مثل ۳ از Edge و ۴ از GamesRadar و... البته من سابقه این رو دارم که عاشق بازی‌هایی با متای پایین‌تر از این هم شدم و کلاً امتیاز برام تعیین‌کننده میزان علاقه نیست، ولی الکی فکر می‌کردم میانگین بازی بالاتر از این بوده.
درسته که احتمالاً بودجه زیادی نداشته، ولی مثلاً Ryu Ga Gotoku Studio هم با بودجه پایین (در مقایسه با AAAهای عظیم) بازی‌های Yakuza و Judgment رو در حالی می‌سازه که با وجود المان‌های تکراری و بازیافتی، آدم توشون ذوب می‌شه و کیف می‌کنه. ولی این از همون ثانیه اول و کاتسین ابتدایی یه جوریه که جلوی خیلی از بازی‌های PS2 هم حرفی برای گفتن نداره و کارگردانی داغون کاتسین در حدی روح و روانم رو به هم ریخت که در یکی از معدود دفعاتِ یک دهه اخیر، زدم کاتسین رو رد کردم که زودتر به گیم‌پلی برسم! :| بعد هم که رسیدم به گیم‌پلی، از میزان شُل و ول بودنش حیرت کردم و همون اوایل بازی لحظاتی رقم خورد که جون می‌داد برای یه اپیزود از AVGN. :دی
دقیقا منم همین حسو داشتم، واقعا نمی دونم چی فکر می کردن که سونیک رو با این سبک دوربین و کارگردانی ساختن هیچیش جور نیست، ی چیزیش که بگی مثلا اونش خوبه ارزش داره بیشتر وقت بذارم :دی
 
  • Like
Reactions: ps34 and Dinosaur
دقیقا منم همین حسو داشتم، واقعا نمی دونم چی فکر می کردن که سونیک رو با این سبک دوربین و کارگردانی ساختن هیچیش جور نیست، ی چیزیش که بگی مثلا اونش خوبه ارزش داره بیشتر وقت بذارم :دی
الآن رفتم توی یوتیوب یه تیکه‌هایی از بخش‌های مختلف بازی رو دیدم که شاید قانع بشم بیشتر ادامه بدم، ولی باز توفیقی حاصل نشد و دوباره اون حس شُل بودن رو احساس کردم. :دی باز اگه حالت مرحله‌ای داشت، بیشتر رغبت می‌کردم که باز یه سری بهش بزنم ولی بدبختی اینجاست که اپن‌ورلد هست که «از نظر من» با ذات سونیک همخونی نداره! البته احتمالاً همین اپن‌ورلد بودنش تأثیر زیادی روی فروش بالای بازی (در مقایسه با بقیه نسخه‌های این سال‌ها) داشته و انگار هر بازی‌ای در حالت اپن‌ورلد بیشتر می‌فروشه.
کلاً حیف شد و خیلی دوست داشتم بعد از سال‌ها از یه بازی سونیک لذت ببرم ولی نشد دیگه. ایشالا در آینده Sonic x Shadow Generations روی این سرویس‌ها بیاد و شاید اون بیشتر با سلیقه‌م جور باشه. :دی
 
بازی Sonic Frontiers رو خیلی دوست داشتم امتحان کنم و فکر می‌کردم ازش خوشم بیاد. بالاخره روی پلاس اومد و امروز یه سری بهش زدم و...
فکر کنم جزو «زود رها شده‌ترین» بازی‌های عمرم باشه! :دی یعنی حس و حال اولیه بازی انقدر توی ذوقم زد که بعد از یه ربع بی‌خیالش شدم و شاید دیگه بهش شانس مجدد ندم. نمی‌دونم چرا توی ذهنم این‌طوری ثبت شده بود که جزو بهترین سونیک‌های این سال‌هاست، ولی الآن رفتم دیدم متای ۷۰ داره با امتیازهایی مثل ۳ از Edge و ۴ از GamesRadar و... البته من سابقه این رو دارم که عاشق بازی‌هایی با متای پایین‌تر از این هم شدم و کلاً امتیاز برام تعیین‌کننده میزان علاقه نیست، ولی الکی فکر می‌کردم میانگین بازی بالاتر از این بوده.
درسته که احتمالاً بودجه زیادی نداشته، ولی مثلاً Ryu Ga Gotoku Studio هم با بودجه پایین (در مقایسه با AAAهای عظیم) بازی‌های Yakuza و Judgment رو در حالی می‌سازه که با وجود المان‌های تکراری و بازیافتی، آدم توشون ذوب می‌شه و کیف می‌کنه. ولی این از همون ثانیه اول و کاتسین ابتدایی یه جوریه که جلوی خیلی از بازی‌های PS2 هم حرفی برای گفتن نداره و کارگردانی داغون کاتسین در حدی روح و روانم رو به هم ریخت که در یکی از معدود دفعاتِ یک دهه اخیر، زدم کاتسین رو رد کردم که زودتر به گیم‌پلی برسم! :| بعد هم که رسیدم به گیم‌پلی، از میزان شُل و ول بودنش حیرت کردم و همون اوایل بازی لحظاتی رقم خورد که جون می‌داد برای یه اپیزود از AVGN. :دی
من چی بگم که بازیو سال قبل تو تخفیف خریدمو نهایت یک ساعت بازیش کردم :D
ولی داستان RGG خیلی با این بیچاره ها فرق داره. اونا به یه فرمول ثابت رسیدن که با یسری asset ثابت و فرمول گیم پلی تکراری میتونن تا ابد یاکوزا بسازن و موفق باشن. البته خب تمرکز اصلیشون رو داستان و روایته که اونجا میترکونن. حتی تو همین داستانم از کاتسین ها مشخصه خیلی خرج اساسی نمیکنن کلا کم هزینه کار میکنن برای همین احتمالا همیشه تو سودن:D
ولی این تیم بدبخت سونیک از هر طرف گرفتارن. هم رقبای وحشتناکی دارن هم اینکه بنظرم اون فرمول قدیمی سونیک الان جواب نمیده و خیلی ساده س. اینا باید یکاری یکنن که در عین اینکه پلیر سرعت وحشتناک تجربه میکنه کاملا احساس کنترل هم داشته باشه تا چالش براش معنی دار باشه. و انصافا خودم هرچی بهش فکر میکنم راه حلی به ذهنم نمی‌رسه. این shadow x هم با اینکه تعریف زیاد میکنن ولی بعید میدونم آش دهنسوزی باشه:D
 
  • Like
Reactions: Dinosaur
ولی این تیم بدبخت سونیک از هر طرف گرفتارن. هم رقبای وحشتناکی دارن هم اینکه بنظرم اون فرمول قدیمی سونیک الان جواب نمیده و خیلی ساده س. اینا باید یکاری یکنن که در عین اینکه پلیر سرعت وحشتناک تجربه میکنه کاملا احساس کنترل هم داشته باشه تا چالش براش معنی دار باشه. و انصافا خودم هرچی بهش فکر میکنم راه حلی به ذهنم نمی‌رسه. این shadow x هم با اینکه تعریف زیاد میکنن ولی بعید میدونم آش دهنسوزی باشه:D
سلام و درود
من از همون اول، دوران ابتدایی و کلوپ دم مدرسه، از سونیک خوشم نیومد اصلا، تنها دلیلم سرعت زیاد بازی و حس ( نبودن تسلط در کنترل) و از دست دادن خیلی چیزها بود،
الآنم به نظرم بیخودی گیر دادن بهش، وقتی میبینین وفاداری به سبک کلاسیک و یا انواع مدل های مدرن شده جواب نمیده ، باید بزارن کنار
و باز به نظرم تنها دلیلش سرعت زیاد سونیک هست،. وگرنه میتونست مثل ماریو همچنان زنده باشه و آی پی های جدید بشه ازش درست کرد، سرعت زیاد سونیک باعث میشه نشه به سمت هر سبکی رفت
کلا سرعتش هم کم کنن، ماهیت سونیک می‌ره زیر سوال
واقعا باید خداحافظی کنند باهاش
 
پلاس اسنشال تو سالی که گذشت

Screenshot_20250101_210318_Reddit.jpg

نظرتون چیه؟

برای من که سال ضعیفی بود، کلا فک کنم ۵ ۶ تا از گیم هاشو رفتم بقیه هم یا باب میلم نبوده یا قبلا بازی کرده بودم.

سال جدید هم انتظار داشتم قوی تر شروع کنه سونی
 
آخرین ویرایش:
پلاس اسنشال تو سالی که گذشت

View attachment 362231

نظرتون چیه؟

برای من که سال ضعیفی بود، کلا فک کنم ۵ ۶ تا از گیم هاشو رفتم بقیه هم یا باب میلم نبوده یا قبلا بازی کرده بودم.

سال جدید رو انتظار داشتم قوی تر شروع کنه سونی
بعد افزایش قیمت تخیلی که پلاس داشت اصلا نتونستن عنوان خوبی بذارن روی سرویس! حالا هرچقدر جمع قیمت بزنیم و بگیم اینا ارزش کلیشون فلان دلاره و بیشتر از پول اسنشال درمیاد، فقط داریم بهانه میاریم.
بجز تک و توک باقی عناوین یا قدیمی بوده یا فاقد ارزش. با این رویه هم بعیده اتفاق مثبتی بیفته و تو رقابت با گیم پس که هیچی اصلا، حالت عادیم برای مخاطب ارزشی قائل نیستن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or