Multi Platform The Witcher IV

سازنده
CD Projekt RED
تاریخ انتشار
TBA
ناشر
CD Projekt
fgojzikr.jpg

PlatformsTBA
DeveloperCD Projekt RED
PublishersCD Projekt
GenreAction RPG
Release DateTBA
EngineUnreal Engine 5​

در جریان مراسم The Game Awards 2024، استودیوی CD PROJEKT RED با انتشار تریلری سینمایی از بازی موردانتظار The Witcher IV رونمایی کرد. این بازی، که آغازگر یک حماسه جدید در دنیای محبوب ویچر است، توجه ویژه‌ای به شخصیت سیری (Ciri)، دخترخوانده گرالت، داشته و او را در مرکز داستان قرار داده است. این تغییر جهت در داستان‌سرایی، هواداران قدیمی را هیجان‌زده و مخاطبان جدید را کنجکاو کرده است.

جزئیات تریلر​

تریلر بازی در فضایی تاریک و سرد آغاز می‌شود. سیری، که اکنون تجربه و مهارت بیشتری به‌عنوان یک ویچر پیدا کرده، در حال سفر به روستایی دورافتاده است. این روستا توسط هیولایی ناشناخته مورد تهدید قرار گرفته و هرساله قربانی انسانی طلب می‌کند. تریلر، نبرد سیری با این هیولا را به تصویر می‌کشد و مهارت‌های جدید او، از جمله استفاده از زنجیر به‌عنوان سلاح و قدرت‌های جادویی پیشرفته، برجسته می‌شود.

تغییرات در شخصیت سیری​

یکی از نکات مهم The Witcher IV تمرکز روی شخصیت سیری است. او که در نسخه‌های پیشین نقش مکمل گرالت را ایفا می‌کرد، اکنون به شخصیت اصلی داستان تبدیل شده است. بازیکنان این بار کنترل کامل بر او خواهند داشت و می‌توانند تصمیماتی بگیرند که دنیای بازی را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار دهد. سباستین کالمبا، کارگردان بازی، در مصاحبه‌ای اظهار داشت: "ما معتقدیم که سیری ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای روایت داستان‌های جدید دارد. او نمادی از قدرت، استقلال، و تحول است و شایستگی آن را دارد که در مرکز توجه قرار گیرد."

فناوری‌های پیشرفته​

The Witcher IV با استفاده از موتور قدرتمند Unreal Engine 5 ساخته می‌شود. این تغییر از موتور اختصاصی REDengine به Unreal Engine 5 به توسعه‌دهندگان این امکان را داده تا دنیایی واقع‌گرایانه‌تر و گسترده‌تر خلق کنند. جلوه‌های بصری بازی با استفاده از فناوری‌های جدید نورپردازی، سایه‌زنی و طراحی محیط‌های داینامیک، به سطح جدیدی از واقع‌گرایی رسیده است.

تریلر معرفی بازی نیز با همکاری استودیوی Platige Image ساخته شده و از پیشرفته‌ترین فناوری‌های گرافیکی، از جمله کارت گرافیک معرفی‌نشده NVIDIA GeForce RTX، بهره می‌برد. این همکاری منجر به خلق صحنه‌هایی شده که حتی در یک تریلر سینمایی، جزئیاتی خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارند.

گیم‌پلی و ویژگی‌ها​

The Witcher IV یک بازی نقش‌آفرینی تک‌نفره در دنیای باز است. بازیکنان با ورود به دنیای بازی، در نقش سیری، به عنوان یک شکارچی هیولا، با مأموریت‌های چالش‌برانگیز، تصمیمات اخلاقی دشوار و دنیایی پر از خطر مواجه خواهند شد. بازی وعده داده که تصمیمات بازیکن تأثیر بیشتری بر داستان و محیط اطراف داشته باشد، به‌طوری‌که هر انتخاب می‌تواند مسیر داستان را تغییر دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب بازی، امکان کاوش در مناطقی جدید از دنیای ویچر است. این بار بازیکنان می‌توانند وارد مناطقی شوند که در نسخه‌های پیشین دیده نشده بودند. سازندگان همچنین وعده داده‌اند که تنوع هیولاها و مأموریت‌های جانبی افزایش یابد.

موسیقی و طراحی صدا​

موسیقی بازی توسط گروهی از آهنگسازان مطرح، از جمله آهنگسازان نسخه‌های قبلی سری ویچر، ساخته خواهد شد. موسیقی تریلر با ترکیبی از سازهای سنتی و مدرن، فضایی حماسی و مرموز ایجاد کرد که به خوبی حال و هوای بازی را به مخاطب منتقل می‌کند. طراحی صدا نیز با استفاده از فناوری‌های جدید، تجربه‌ای همه‌جانبه‌تر ارائه خواهد داد.

واکنش‌ها و انتظارات​

تریلر معرفی The Witcher IV با واکنش‌های مثبتی از سوی هواداران و منتقدان مواجه شد. بسیاری از طرفداران از بازگشت سیری به عنوان شخصیت اصلی استقبال کردند و گرافیک بازی را تحسین کردند. البته برخی نیز نگرانی‌هایی درباره تغییرات احتمالی در فرمول موفق سری داشتند، اما اکثر تحلیل‌گران معتقدند که CD PROJEKT RED با توجه به تجربه قبلی خود در توسعه بازی‌های موفق، می‌تواند انتظارات را برآورده کند.

زمان انتشار​

هرچند تاریخ دقیقی برای انتشار بازی اعلام نشده، اما سازندگان تأیید کرده‌اند که بازی همچنان در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود که اطلاعات بیشتری درباره گیم‌پلی، داستان، و تاریخ عرضه در سال 2025 منتشر شود.

The Witcher IV نویدبخش یک فصل جدید در دنیای ویچر است که نه تنها هواداران قدیمی بلکه نسل جدیدی از بازیکنان را به خود جذب خواهد کرد. بازگشت این فرنچایز محبوب با تمرکز بر شخصیت سیری، تغییراتی در روایت و استفاده از فناوری‌های پیشرفته، این بازی را به یکی از موردانتظارترین عناوین دهه آینده تبدیل کرده است.

برای اطلاعات بیشتر و تماشای تریلر، می‌توانید به وب‌سایت رسمی CD PROJEKT RED مراجعه کنید.

e84f93bf4a4c3d451282614323ccc7942d0e5250.jpeg315d596e43b80d52ed647af4d027f1e8eb33f16a.jpege667f0fe72eb63e64f686c7f07450be2d11e311a.jpegce612f6148d6df400eedcb5cba34da6913c45fa1.jpegb19dff5e119f9647f3d8ebc6baa992de150ab361.jpegWitcher_IV_Wallpaper_02_43840x2160_EN.jpegWitcher_IV_Wallpaper_03_33840x2160_EN.jpegGerlF4HWwAAbFBU.jpg
 
آخرین ویرایش:
من کامبت ویچر ٣ رو یادم نمیاد اذیتم کنه از طرفی یادمه وقتی دشمن ها رو با شمشیر تکه تکه میکردم ارضا میشدم! خیلی برام جالبه میگید کامبتش افتضاح بوده! از طرفی دوست ندارم کامبت دیزاین بازی بره سمت سولزبورن ها که حقیقتا خیلی دیگه تو بازیها اشباع شده!
ببین نمیدونم چجوری منظورم رو بگم ولی میلی کامبت باز اون حس کرانچی و Impact ـی که ضربات باید میداشتن رو نداشت (چه صوتی چه تصویری). پترن حمله دشمنای معمولی هم واقعا رو اعصاب بود . مثلا مبارزه کردن با یـ گله گرگ یا اون Nekker های پدرسوخته بدون استفاده از بمب Northern Wind که فریزـشون میکرد یا Stun کردنشون با ساین ها واقعا اعصاب بود . استفاده از بمب ها اصلا اون روونی که باید داشته باشه رو نداشت فقط کست کردن ساین ها حال میداد . در کل باید رو اون حس کرانچی بودن میلی کامبت بازی خیلی کار کنن نیاز به Visual Queue بیشتری واسه Impact ضربات دارن . هوش مصنوعی و پترن حمله Type دشمنا رو باید خیلی بهتر کنن .

الان اون زنجیر که نشون دادن میتونه حکم Grappling hook رو داشته باشه یا مثل تریلر واسه بستن دشمنا ازش استفاده کرد .اگه تنوع این مدلی بدن در کنار سیستم بهبود یافته بمب و ساین و مجیک مبارزات رو هم یکم سرعتی تر کنن عالی میشه . به میکس میتونن کمبو زدن اضافه کنن که با توجه به اینکه انیمیشن مبارزات حالت رقص رزمی سنتی اروپایی داره نمیدونم چقدر شدنی ـه !

امیدوارم سیستم اماده کردن پوشن و روغن کاری شمشیر واسه مبارزات و Alchemy هم Hradcore ترش کنن . یـ چیزی مثل نمایش E3 سال 2014 که کرفتینگ و روغن کاری شمشیر حین مدیتیشن قبل مبارزه انجام میشد مثل یـ ویچر واقعی نه واسط مبارزه داخل Inventory !!!
 
ببین نمیدونم چجوری منظورم رو بگم ولی میلی کامبت باز اون حس کرانچی و Impact ـی که ضربات باید میداشتن رو نداشت (چه صوتی چه تصویری). پترن حمله دشمنای معمولی هم واقعا رو اعصاب بود . مثلا مبارزه کردن با یـ گله گرگ یا اون Nekker های پدرسوخته بدون استفاده از بمب Northern Wind که فریزـشون میکرد یا Stun کردنشون با ساین ها واقعا اعصاب بود . استفاده از بمب ها اصلا اون روونی که باید داشته باشه رو نداشت فقط کست کردن ساین ها حال میداد . در کل باید رو اون حس کرانچی بودن میلی کامبت بازی خیلی کار کنن نیاز به Visual Queue بیشتری واسه Impact ضربات دارن . هوش مصنوعی و پترن حمله Type دشمنا رو باید خیلی بهتر کنن .

الان اون زنجیر که نشون دادن میتونه حکم Grappling hook رو داشته باشه یا مثل تریلر واسه بستن دشمنا ازش استفاده کرد .اگه تنوع این مدلی بدن در کنار سیستم بهبود یافته بمب و ساین و مجیک مبارزات رو هم یکم سرعتی تر کنن عالی میشه . به میکس میتونن کمبو زدن اضافه کنن که با توجه به اینکه انیمیشن مبارزات حالت رقص رزمی سنتی اروپایی داره نمیدونم چقدر شدنی ـه !

امیدوارم سیستم اماده کردن پوشن و روغن کاری شمشیر واسه مبارزات و Alchemy هم Hradcore ترش کنن . یـ چیزی مثل نمایش E3 سال 2014 که کرفتینگ و روغن کاری شمشیر حین مدیتیشن قبل مبارزه انجام میشد مثل یـ ویچر واقعی نه واسط مبارزه داخل Inventory !!!
قبول دارم سیستم کامبت بازی ایراداتی داشت ولی دیگه اونقدرها هم که دوستان میگن بد نیست یا حداقل برای من نکات منفیش تو چشم نبودن. یادمه یجا مصاحبه کرده بودن سر سیستم کامبت بازی که گفته بودن میخواستن یه تعادلی ایجاد کنن که گیمرهای کژوال تر هم جذب بازی بشن و کامبت بازی اذیتشون نکنه بهمین خاطر نسبت به دو نسخه قبل اسونترش کردن که در نهایت به این فرمول رسیدن.
 
من یه چیزی یادم اومد.

سال قبل از دو تا از دوستای لهستانیم پرسیدم که سری ویچر تو کشورتون شاهکار ادبی یا همچین چیزی هست؟ مثلا در حد کتابای تالکین و...
که خب گفتن نه و اتفاقا بیشتر از صدقه سر بازیا معروف شدن :دی
دقیقا همینطوره.
حالا کتابش رو که حتما خوندی ، واقعا چیز عجیب و غریبی نیست.
بازیها فوق العاده بهترن.

اما تو خود لهستان هم واقعا خودشون موندن چطوری خارج از اونجا ویچر اینقدر محبوبه!؟
که خب جوابش رو یکی از بچه ها داد ، به خاطر موفقیت بازیهاست که منجر شد به سریال و رسما ترکید.


تو خود لهستان نویسنده ها و کتابهای خیلی مهمتری داریم که شانس این رو نداشتن که ترجمه بشن و انگلیسی زبانها اونها رو بشناسن.
یکیش همین The Night Wanderer که بازی در حال ساخت از سری کتابهای Lord of the Ice Garden نوشته یاروسلاو گردوویچ (Jarosław Grzędowicz) هست که تو سبک علمی تخیلیه.

تو سبک فانتزی و چیزی مثل ویچر هم که همین استودیو در حال ساخت Thorgal هستن که اینجا معرفی کرده بودم که از لحاظ ستینگ و ویژگیهای فانتزی بارها از ویچرِ ساپکوفسکی همه جوره بهتره و تو خود لهستان خیلی محبوبتره.
براساس کامیکیه به همین نام از نویسنده بلژیکی و کارتونیستش که خیلی معروفه لهستانیه.
این دوتا رو بهشون اشاره کردم چونکه بازیهاشون در حال ساخته.
در سبک علمی-تخیلی این رو میدونیم که حداقل از قدیم چندتا استاد سبک علمی تخیلی متعلق به لهستان هستن که کتابهاشون به انگلیسی و حتی فارسی هم ترجمه شدن:
یکیشون استانیسلاو لِم که سولاریس و Invincible رو نوشته و خیلیهای دیگه.

ولی تو سبک فانتزی چون برگردان انگلیسی از این کتابها خیلی نمیشه پیدا کرد برای همین حداقل من چیزی نمیشناسم.
همین Thorgal رو هم اگه بازیش معرفی نمیشد قطعا حالا حالاها ازش چیزی نمیشنیدیم ، با اینکه حداقل این سری کامیک ها برگردان انگلیسی داره.

Thorgal اگه بودجه و ناشر خوبی بگیره و زمان کافی داشته باشن به نظرم میتونه با DawnWalker و Witcher 4 یه مثلث خیلی قوی رو تشکیل بدن.
 
آخرین ویرایش:
من کامبت ویچر ٣ رو یادم نمیاد اذیتم کنه از طرفی یادمه وقتی دشمن ها رو با شمشیر تکه تکه میکردم ارضا میشدم! خیلی برام جالبه میگید کامبتش افتضاح بوده! از طرفی دوست ندارم کامبت دیزاین بازی بره سمت سولزبورن ها که حقیقتا خیلی دیگه تو بازیها اشباع شده!
یکی بگه با کمبت w3 حال نمیکنه عادیه سلیقه ایه ولی کسی بگه افتضاحه باید از رو بنگ برش داشت بردش تیمارستان مغزش سالم نیست
یکی از همینا بود بهم میگفت کامبت اساسین اودیسه رو نگا کن اون خوبه :|
یادش بخیر parry کردن حیوانات خیلی سخت بود ولی وقتی یاد میگرفتی درست تایمش کنی خیلی حال میداد, چندبار رو deathmarch رفتم بازیو بعد 9 سال هنوز یه rpg عصر دوران شمشیر ندیدم گیمپلی و کامبتش بهتر w3 باشه
The Witcher 3 Screenshot 2018.07.16 - 18.24.38.44.png The Witcher 3 Screenshot 2018.07.14 - 19.04.23.99.png
عکسا بازی 9 ساله
 
یکی بگه با کمبت w3 حال نمیکنه عادیه سلیقه ایه ولی کسی بگه افتضاحه باید از رو بنگ برش داشت بردش تیمارستان مغزش سالم نیست
یکی از همینا بود بهم میگفت کامبت اساسین اودیسه رو نگا کن اون خوبه :|
یادش بخیر parry کردن حیوانات خیلی سخت بود ولی وقتی یاد میگرفتی درست تایمش کنی خیلی حال میداد, چندبار رو deathmarch رفتم بازیو بعد 9 سال هنوز یه rpg عصر دوران شمشیر ندیدم گیمپلی و کامبتش بهتر w3 باشه
View attachment 361021View attachment 361022
عکسا بازی 9 ساله
آره بخش مبارزاتش اصلا اونطوری نیست که بگیم نمیشه بازی کرد یا باعث شد بازی رو بزارم کنار ولی خب همونطور که گفتی نهایتا متوسطه که منطقی هم هست.
بازی مال 2014 ولی عملا متعلق به چند سال قبلشه که طراحیش شروع شده بود.
شاید استانداردهای 2011 یا 12 رو داره ، اونموقع ما اسکایریم رو داشتیم که به نسبت اون کیلومترها جلوتره.

ولی خب در مقابل اینکه از ویچر 3 سیستم مبارزه بهتری ندیدی که حتما مبالغه کردی.
دوستان موارد دیگه رو گفتن ولی برای من ضعف اصلیش هدفگیری اتوماتیکش بود که خیلی روی مخ میرفت.
مخصوصا وقتی دشمنها چندتا میشدن.

قطعا اگه کمی فکر کنی راحت میتونی 10تا مثال بزنی که خیلی از اون سیستم مبارزه بهترن :D

قبلا در این مورد بحث شده ولی جهت یادآوری به نظرم شکلی که گرالت تو ویچر 3 میجنگید رو باید میبردن سمت ساخته های راکستدی/مونولیث که تو سری بتمن یا میدل ارث میدیدیم.
اگه میتونستن اون رو کمی بالانسش کنن که چالشی تر بشه و در عین حال با سیستم معجونها/Signs ویچر ترکیب کنن سیستم مبارزش رویایی میشد.
 
آخرین ویرایش:
ویچر واسه من همیشه روایت داستان مهم بوده چیزی که باعث شد 4 بار ویچر 3 رو از اول تا آخر تمام‌ کوئستارو برم همین داستان نویسی و نوع روایتش بوده. مثلا Novigrad بدون اون شخصیتا و کوئستا یه شهر بی روح و بی معنی میشد اما فقط با چندتا کوئست لاین قشنگ به اون شهر جون دادن
شخصیت پردازی هم که تو یه سطح دیگه بود مثلا بلادی بارون یه شخصیت منفی بی رحم بود و باعث بدبختی خیلیا شد اما جوری داستانو روایت کردن که انسانیتو توی اون شخصیت میتونستی ببینی و آخرش میتونی ابراز همدردی کنی باهاش

اولویت تو ویچر واسه من همیشه این بوده بعد کامبتو گیم پلی

 
آره بخش مبارزاتش اصلا اونطوری نیست که بگیم نمیشه بازی کرد یا باعث شد بازی رو بزارم کنار ولی خب همونطور که گفتی نهایتا متوسطه که منطقی هم هست.
بازی مال 2014 ولی عملا متعلق به چند سال قبلشه که طراحیش شروع شده بود.
شاید استانداردهای 2011 یا 12 رو داره ، اونموقع ما اسکایریم رو داشتیم که به نسبت اون کیلومترها جلوتره.

ولی خب در مقابل اینکه از ویچر 3 سیستم مبارزه بهتری ندیدی که حتما مبالغه کردی.
دوستان موارد دیگه رو گفتن ولی برای من ضعف اصلیش هدفگیری اتوماتیکش بود که خیلی روی مخ میرفت.
مخصوصا وقتی دشمنها چندتا میشدن.

قطعا اگه کمی فکر کنی راحت میتونی 10تا مثال بزنی که خیلی از اون سیستم مبارزه بهترن :D

قبلا در این مورد بحث شده ولی جهت یادآوری به نظرم شکلی که گرالت تو ویچر 3 میجنگید رو باید میبردن سمت ساخته های راکستدی/مونولیث که تو سری بتمن یا میدل ارث میدیدیم.
اگه میتونستن اون رو کمی بالانسش کنن که چالشی تر بشه و در عین حال با سیستم معجونها/Signs ویچر ترکیب کنن سیستم مبارزش رویایی میشد.
فکرامو قبل اینا کردم که کامنت گذاشتم 1 بازیم پیدا نکردم بگم مبارزش بهتره چه برسه 10 تا که هیتر ویچر 3 هم نمیتونه اینهمه مثال بزنه اینم اظافه کنم حداقل تو سلیقه خودم
مبارزه w3 سبک خاصیه, برا یه عده مثل من بهترین نوع تو ژانر خودش هست
من نه با تارگتینگ مشکل داشتم نه nekker ها رو مخم بودن نه هیچکدوم ازین مشکلاتی که اینجا بیان شده بار اوله میشنوم چنین چیزایی رو
ایرادش رو میشه گفت واسه طیف وسیعی از پلیرا قابل درک نیست دلیل نمیشه بد باشه
نمیدونم چجوری با این بازی ارتباط گرفتین اگه اینقد کمبتش رو میارین پایین همچیه یه ویچر بودن رو به خالص ترین حالت ممکن میتونسی تجربه کنی, استاد شمشیر زنی با زور یه انسان جهش یافته, با اون انیمیشنا فوق حرفه ای و تمیز, قشنگ میرفتی تو فاز یه ویچر وقتی میرفتی کمپ 10 15 تا سربازو سلاخی میکردی اخرش زمین پر دستو پا و بدنا نصفه نیمه بود, sidestep اون بازی رو تو هیچ بازی دیگه ای پیدا نکردم یا حداقل اون تمیزیشو که دور دشمن سریع حرکت کنی و با ضربات سبک و سنگین مثل پنیر تیکه تیکش کنی ترفند رام کردن اون nekker ها هم تو sidestep بود باید میلیمتری از ضرباتش جاخالی میدادی خیلی عقب نمیرفتی تا ضرباتش تمام شه یه لحظه خیلی کوتاه واسه کتک خوری داشت البته اگه فقط میخاستی با شمشیر خالی دخلشو بیاری که کار مورد علاقه من بود نه جادو میزدم نه معجون نه روغن, هر هیولا هم ترفند خودشو داشت و تنوع کم نبود
 
فکرامو قبل اینا کردم که کامنت گذاشتم 1 بازیم پیدا نکردم بگم مبارزش بهتره چه برسه 10 تا که هیتر ویچر 3 هم نمیتونه اینهمه مثال بزنه اینم اظافه کنم حداقل تو سلیقه خودم
مبارزه w3 سبک خاصیه, برا یه عده مثل من بهترین نوع تو ژانر خودش هست
من نه با تارگتینگ مشکل داشتم نه nekker ها رو مخم بودن نه هیچکدوم ازین مشکلاتی که اینجا بیان شده بار اوله میشنوم چنین چیزایی رو
ایرادش رو میشه گفت واسه طیف وسیعی از پلیرا قابل درک نیست دلیل نمیشه بد باشه
نمیدونم چجوری با این بازی ارتباط گرفتین اگه اینقد کمبتش رو میارین پایین همچیه یه ویچر بودن رو به خالص ترین حالت ممکن میتونسی تجربه کنی, استاد شمشیر زنی با زور یه انسان جهش یافته, با اون انیمیشنا فوق حرفه ای و تمیز, قشنگ میرفتی تو فاز یه ویچر وقتی میرفتی کمپ 10 15 تا سربازو سلاخی میکردی اخرش زمین پر دستو پا و بدنا نصفه نیمه بود, sidestep اون بازی رو تو هیچ بازی دیگه ای پیدا نکردم یا حداقل اون تمیزیشو که دور دشمن سریع حرکت کنی و با ضربات سبک و سنگین مثل پنیر تیکه تیکش کنی ترفند رام کردن اون nekker ها هم تو sidestep بود باید میلیمتری از ضرباتش جاخالی میدادی خیلی عقب نمیرفتی تا ضرباتش تمام شه یه لحظه خیلی کوتاه واسه کتک خوری داشت البته اگه فقط میخاستی با شمشیر خالی دخلشو بیاری که کار مورد علاقه من بود نه جادو میزدم نه معجون نه روغن, هر هیولا هم ترفند خودشو داشت و تنوع کم نبود
خب آخه جذابیت ویچر3 فقط مختص به بخش مبارزش نبود که بگیم اگه بخش مبارزه راضیمون نکرده چطور پس از خود بازی خوشمون اومده!
مبارزه فقط یه وجه از بازیه ، این وسط دنیا و داستان زیبا ، شخصیت پردازی های درست ، مراحل اصلی و فرعی جذاب ، موسیقی ، دنیاسازی درست و خیلی ویژگی دیگه هست که جور بخشهایی که کم و کاستی دارن رو بکشن.

اصلا به نظرم مبارزه هیچوقت نقطه قوت بازیهای این سری نبوده ، حتی تو کتابش هم جزو اولویتها نبود.
بیشتر مبارزات منوط میشده به دشمنهای خاص ، شکار هیولاها و...

چیزی که تو بازی میبینیم اگه نگیم برساخته ولی برای اینکه یه بازی سرگرم کننده بسازن رفتن به این سمت که به بازی عمق بدن و خب عملا یه "بازی" بسازن.

از طرفی بازی خیلی میتونه بخش مبارزات آسونی داشته باشه ، حتما میشد که از sign و معجون و... استفاده نکنی که سخت تر بشه ولی دیگه نمیشد اسم بازی رو ویچر گذاشت و بگی در نقش گرالت دارم ویچر بازی میکنم.
حتی تو سختی آخر هم از نزدیک به اواسط بازی به بعد گرالت اورپاور میشد و مبارزات بازی خیلی آسون که میشد تقریبا دشمن رو oneshot کرد.

البته که حتما این مسائل نسبیه ، یکی میتونه از ضعیف ترین بخش مبارزه تو یک بازی خیلی خوشش بیاد و در مقابل یک نفر از بهترین سیستم مبارزه تو بازی دیگه ای بدش بیاد.
نظرهامون که تحمیلی نیست.

ولی خب چون انجمنه و هرکسی نظر خودش رو میگه در مود خودم اینکه صحبت از ضعف بخش مبارزه کردم نگفتم که داغونه یا تخته پارست و اصلا مشکلات اساسی داره.
صرفا خوب پرداخت یا بقول اونوریها پالیش نشده.

مثلا همون مشکل دوربین و هدفگیری اتوماتیک رو که گفتم برای من کم پیش نمیومد که تو درگیری که تعداد بالا میرفت و میپریدی بینشون میخواستم به اونی که بین خودم و گرالته ضربه بزنم ولی گرالت سوییچ میکرد روی اونی که پشت به خودش بوده.
از طرفی ترکیب انیمیشنهای این بخش و شناور نبودن حرکات گرالت ، سکته و زمانبندی که بین اونها داره باعث میشه اون بازخوردی که باید رو از این بخش نگیریم.


W3 چیزهایی مثل این کم نداشت که خب تو نگاه کلی حتما باعث نمیشه که بگیم سیستم مبارزه بازی ضعیفه ولی در مقابل جمع همین موارده که باعث میشه بگیم بخش مبارزه یک بازی فوق العادست و خیلی خوب پرداخت شده.

خب اینجا میشه گفت اگه اینها برات مهمه چرا اومدی داری RPG بازی میکنی؟
خب برو بایونتا/DMC و... بازی کن که خب حرف منم همینه.
ویچر 3 شاید برای اون سالی که اومد قابل قبول بود ولی اگه حتی با فاصله دو-سه ساله بازی میکردیش کاملا این مواردی که گفتم به چشم میومد.
چون خیلی بازیهای با بخش مبارزه که تمرکزشون استفاده از شمشیر بود رو تجربه میکردیم .

از این لحاظ به نظرم نمیشه به بخش مبارزه ویچر3 گفت فوق العادست و حتما ایراداتی داره ولی کاملا قابل بازیه.
در مقابل اینکه اگه یکی مثل خودت بیاد بگه من واقعا دوستش دارم ، بی نقصه و... خب برام قابل درکه.
گفتم که انجمنه و قرار نیست که نظراتمون رو به هم تحمیل کنیم.

اگه نمیگفتی با این بخش مبارزه ضعیف که ازش اسم میبری پس چطور از بازی خوشت اومده حتما اینقدر نمینوشتم .
ولی دست گذاشتی رو جای حساس:D
==========

فکرامو قبل اینا کردم که کامنت گذاشتم 1 بازیم پیدا نکردم بگم مبارزش بهتره

در مورد بازیهای با سیستم مبارزه که تمرکزش روی شمشیر باشه وارد حیطه هک اند اسلش ها نمیشم اصلا.
ولی بخوام کم و بیش از هم دوره ای هاش مثال بزنم میتونم از میدل ارث ها ، دراگون داگما شماره اولش ، Sekiro و ...
چون میگی دوره شمشیر دیگه از متال گیر رایزینگ ، Nier automata و... تم سایفای دارن مثال نمیزنم .
از بازیهای مدرن تر چندسال اخیر مثل Mount and blade II , tsushima ، DD2 و... رو هم اسم نمیبرم که خب باید هم از ویچر 3 بخش مبارزه بهتری داشته باشن و این طبیعیه.
 
خب آخه جذابیت ویچر3 فقط مختص به بخش مبارزش نبود که بگیم اگه بخش مبارزه راضیمون نکرده چطور پس از خود بازی خوشمون اومده!
مبارزه فقط یه وجه از بازیه ، این وسط دنیا و داستان زیبا ، شخصیت پردازی های درست ، مراحل اصلی و فرعی جذاب ، موسیقی ، دنیاسازی درست و خیلی ویژگی دیگه هست که جور بخشهایی که کم و کاستی دارن رو بکشن.

اصلا به نظرم مبارزه هیچوقت نقطه قوت بازیهای این سری نبوده ، حتی تو کتابش هم جزو اولویتها نبود.
بیشتر مبارزات منوط میشده به دشمنهای خاص ، شکار هیولاها و...

چیزی که تو بازی میبینیم اگه نگیم برساخته ولی برای اینکه یه بازی سرگرم کننده بسازن رفتن به این سمت که به بازی عمق بدن و خب عملا یه "بازی" بسازن.

از طرفی بازی خیلی میتونه بخش مبارزات آسونی داشته باشه ، حتما میشد که از sign و معجون و... استفاده نکنی که سخت تر بشه ولی دیگه نمیشد اسم بازی رو ویچر گذاشت و بگی در نقش گرالت دارم ویچر بازی میکنم.
حتی تو سختی آخر هم از نزدیک به اواسط بازی به بعد گرالت اورپاور میشد و مبارزات بازی خیلی آسون که میشد تقریبا دشمن رو oneshot کرد.

البته که حتما این مسائل نسبیه ، یکی میتونه از ضعیف ترین بخش مبارزه تو یک بازی خیلی خوشش بیاد و در مقابل یک نفر از بهترین سیستم مبارزه تو بازی دیگه ای بدش بیاد.
نظرهامون که تحمیلی نیست.

ولی خب چون انجمنه و هرکسی نظر خودش رو میگه در مود خودم اینکه صحبت از ضعف بخش مبارزه کردم نگفتم که داغونه یا تخته پارست و اصلا مشکلات اساسی داره.
صرفا خوب پرداخت یا بقول اونوریها پالیش نشده.

مثلا همون مشکل دوربین و هدفگیری اتوماتیک رو که گفتم برای من کم پیش نمیومد که تو درگیری که تعداد بالا میرفت و میپریدی بینشون میخواستم به اونی که بین خودم و گرالته ضربه بزنم ولی گرالت سوییچ میکرد روی اونی که پشت به خودش بوده.
از طرفی ترکیب انیمیشنهای این بخش و شناور نبودن حرکات گرالت ، سکته و زمانبندی که بین اونها داره باعث میشه اون بازخوردی که باید رو از این بخش نگیریم.


W3 چیزهایی مثل این کم نداشت که خب تو نگاه کلی حتما باعث نمیشه که بگیم سیستم مبارزه بازی ضعیفه ولی در مقابل جمع همین موارده که باعث میشه بگیم بخش مبارزه یک بازی فوق العادست و خیلی خوب پرداخت شده.

خب اینجا میشه گفت اگه اینها برات مهمه چرا اومدی داری RPG بازی میکنی؟
خب برو بایونتا/DMC و... بازی کن که خب حرف منم همینه.
ویچر 3 شاید برای اون سالی که اومد قابل قبول بود ولی اگه حتی با فاصله دو-سه ساله بازی میکردیش کاملا این مواردی که گفتم به چشم میومد.
چون خیلی بازیهای با بخش مبارزه که تمرکزشون استفاده از شمشیر بود رو تجربه میکردیم .

از این لحاظ به نظرم نمیشه به بخش مبارزه ویچر3 گفت فوق العادست و حتما ایراداتی داره ولی کاملا قابل بازیه.
در مقابل اینکه اگه یکی مثل خودت بیاد بگه من واقعا دوستش دارم ، بی نقصه و... خب برام قابل درکه.
گفتم که انجمنه و قرار نیست که نظراتمون رو به هم تحمیل کنیم.

اگه نمیگفتی با این بخش مبارزه ضعیف که ازش اسم میبری پس چطور از بازی خوشت اومده حتما اینقدر نمینوشتم .
ولی دست گذاشتی رو جای حساس:D
==========



در مورد بازیهای با سیستم مبارزه که تمرکزش روی شمشیر باشه وارد حیطه هک اند اسلش ها نمیشم اصلا.
ولی بخوام کم و بیش از هم دوره ای هاش مثال بزنم میتونم از میدل ارث ها ، دراگون داگما شماره اولش ، Sekiro و ...
چون میگی دوره شمشیر دیگه از متال گیر رایزینگ ، Nier automata و... تم سایفای دارن مثال نمیزنم .
از بازیهای مدرن تر چندسال اخیر مثل Mount and blade II , tsushima ، DD2 و... رو هم اسم نمیبرم که خب باید هم از ویچر 3 بخش مبارزه بهتری داشته باشن و این طبیعیه.
جایی که تو میخای بیاریش پایین برای من جزو نقاط قوتش حساب میشه و متمایزش کرد برام, خیلی قابل درکه این مسئله, 2 نوع سلیقه متفاوت که جلو حرفمم اظاف کردم
برای من کمبت DMC خیلی چیپ و دلقک بازیه و هیچ جدیتی نداره اما هیچوقت قاطعانه واسه همه حرف نزدم مطمعنم همونجور که من با W3 ارتباط گرفتم یکی با اون گرفته
باز هم میگم ایراد کمبت W3 اینه برای طیف وسیعی از پلیرا قابل درک نیست صرفا به این معنی نیست که واقعا بد و افتضاح باشه, این ایراداتی که وارد میکنید خیلی ساده تو شکل متفاوت به هر بازی میتونه بچسبه که خلاصه میشه تو سلیقه
درضمن من هیچوقت سوشیما, دراگون دوگما یا سکیرو و اللخصوص m&b 2 رو نمیزارم جلوش حتی نزدیکش هم نیستن برام (تو بحث کمبت) ولی برای تو برعکسه که خب نمیشه گردن همو گرفت گفت چرا تو اینجوری فکر میکنی ؟
هروقت این مسئله اینجا درک شد دیگه توضیح اظافه ای نداره این داستان
 
چرا سیری Trial of Grasses رو گذرونده ؟ یـ تئوری جالبی که مطرح شده میگه سیری نمیخواد Elder Blood ـش به هیچ کس دیگه ای به وراثت برسه تا کامل از به حقیقت رسیدن پیش گویی White Frost جلوگیری کنه . به خاطر همین Trial of Grasses رو میگذورنه تا کامل نازا بشه . این میشه شروع داستان سیری به عنوان یک ویچر.

در ادامه ما این سکه رو داریم :

GdUuBgUWkAQiExE.jpg


روی سکه ورودی جایی که bauk هستش رو داره نشون میده و اون طرف سکه نوشته :

Days and nights pass and the blood remains the same
شب و روز میگذره ولی خون ( اینجا "the blood" که همون Elder Blood باشه) همچنان همون ـه

bauk یکی از افسانه های Folklore صربستانی ـه و با استفاده از ترس قربانیاش اونا رو گول میزنه . یـ جا به سیری میگه تو نمیتونی سرنوشتت رو تغییر بدی تو هیچ چیزی رو نمیتونی تغییر بدی که با توجه به نوشته روی سکه دقیقا داره به ترسش در مورد Elder Blood و پیش گویی اشاره میکنه . داستان بازی همچنان حول محور Elder Bood سیری میگرده و احتمالا Elf ها هم نقش مهمی تو بازی دارن . سیستم پیشرفت بازی هم حول محور همین قضیه میگرده و پیشرفت تو بازی ما دوباره قدرت های سیری رو به دست میاریم و تبدیل به یـ ویچر هیبریدی بین شمشیر زنی ، جادوی خالص ، ساین ، پوشن و Alchemy میشیم و میتونیم بیلد های مختلف بسازیم .
 
آخرین ویرایش:
من از این شدید استقبال میکنم، مخصوصا که برای بار n ام تو Velen هستم و دنبال زن و بچش (:D) :

اقا مگه
زنش کشته نشد و خودش رو دار نزد ؟ یا یه پایان دیگه اش بود من دیدم :D جور دیگه اش چه مدلی رقم میخورد ؟

فقط منو نزنید من هنوز اوایل بازی ام در حد نوویگراد و تریس :D
 
اقا مگه
زنش کشته نشد و خودش رو دار نزد ؟ یا یه پایان دیگه اش بود من دیدم :D جور دیگه اش چه مدلی رقم میخورد ؟

فقط منو نزنید من هنوز اوایل بازی ام در حد نوویگراد و تریس :D
تصمیماتی که گرفتی منجر به اون واقعه شده. :D اگر میخوای نجاتش بدی باید اون روح داخل غار رو بکشی (در واقع کاری که اون 3 جادوگر میگن انجام بدی). اینطوری بچه ها نجات پیدا نمیکنن اما بارون زنش رو نجات میده.
 
View attachment Pure_PS-1869495523692195935-01.mp4

اینو کلیک راست کنید و بزاریدش رو Loop

تقریبا مو نمیزنه :-"

صورت سیری تو ویچر 3 لاغر بود اگه میخواستن سنش رو زیاد کنن صورتش به مراتب باید تو رفته تر میشد اینجا با یکم تو پر کردن گونه هاش نه تنها زشتش نکردن بلکه خوشگل ترش هم کردن
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or