خب آخه جذابیت ویچر3 فقط مختص به بخش مبارزش نبود که بگیم اگه بخش مبارزه راضیمون نکرده چطور پس از خود بازی خوشمون اومده!
مبارزه فقط یه وجه از بازیه ، این وسط دنیا و داستان زیبا ، شخصیت پردازی های درست ، مراحل اصلی و فرعی جذاب ، موسیقی ، دنیاسازی درست و خیلی ویژگی دیگه هست که جور بخشهایی که کم و کاستی دارن رو بکشن.
اصلا به نظرم مبارزه هیچوقت نقطه قوت بازیهای این سری نبوده ، حتی تو کتابش هم جزو اولویتها نبود.
بیشتر مبارزات منوط میشده به دشمنهای خاص ، شکار هیولاها و...
چیزی که تو بازی میبینیم اگه نگیم برساخته ولی برای اینکه یه بازی سرگرم کننده بسازن رفتن به این سمت که به بازی عمق بدن و خب عملا یه "بازی" بسازن.
از طرفی بازی خیلی میتونه بخش مبارزات آسونی داشته باشه ، حتما میشد که از sign و معجون و... استفاده نکنی که سخت تر بشه ولی دیگه نمیشد اسم بازی رو ویچر گذاشت و بگی در نقش گرالت دارم ویچر بازی میکنم.
حتی تو سختی آخر هم از نزدیک به اواسط بازی به بعد گرالت اورپاور میشد و مبارزات بازی خیلی آسون که میشد تقریبا دشمن رو oneshot کرد.
البته که حتما این مسائل نسبیه ، یکی میتونه از ضعیف ترین بخش مبارزه تو یک بازی خیلی خوشش بیاد و در مقابل یک نفر از بهترین سیستم مبارزه تو بازی دیگه ای بدش بیاد.
نظرهامون که تحمیلی نیست.
ولی خب چون انجمنه و هرکسی نظر خودش رو میگه در مود خودم اینکه صحبت از ضعف بخش مبارزه کردم نگفتم که داغونه یا تخته پارست و اصلا مشکلات اساسی داره.
صرفا خوب پرداخت یا بقول اونوریها پالیش نشده.
مثلا همون مشکل دوربین و هدفگیری اتوماتیک رو که گفتم برای من کم پیش نمیومد که تو درگیری که تعداد بالا میرفت و میپریدی بینشون میخواستم به اونی که بین خودم و گرالته ضربه بزنم ولی گرالت سوییچ میکرد روی اونی که پشت به خودش بوده.
از طرفی ترکیب انیمیشنهای این بخش و شناور نبودن حرکات گرالت ، سکته و زمانبندی که بین اونها داره باعث میشه اون بازخوردی که باید رو از این بخش نگیریم.
W3 چیزهایی مثل این کم نداشت که خب تو نگاه کلی حتما باعث نمیشه که بگیم سیستم مبارزه بازی ضعیفه ولی در مقابل جمع همین موارده که باعث میشه بگیم بخش مبارزه یک بازی فوق العادست و خیلی خوب پرداخت شده.
خب اینجا میشه گفت اگه اینها برات مهمه چرا اومدی داری RPG بازی میکنی؟
خب برو بایونتا/DMC و... بازی کن که خب حرف منم همینه.
ویچر 3 شاید برای اون سالی که اومد قابل قبول بود ولی اگه حتی با فاصله دو-سه ساله بازی میکردیش کاملا این مواردی که گفتم به چشم میومد.
چون خیلی بازیهای با بخش مبارزه که تمرکزشون استفاده از شمشیر بود رو تجربه میکردیم .
از این لحاظ به نظرم نمیشه به بخش مبارزه ویچر3 گفت فوق العادست و حتما ایراداتی داره ولی کاملا قابل بازیه.
در مقابل اینکه اگه یکی مثل خودت بیاد بگه من واقعا دوستش دارم ، بی نقصه و... خب برام قابل درکه.
گفتم که انجمنه و قرار نیست که نظراتمون رو به هم تحمیل کنیم.
اگه نمیگفتی با این بخش مبارزه ضعیف که ازش اسم میبری پس چطور از بازی خوشت اومده حتما اینقدر نمینوشتم .
ولی دست گذاشتی رو جای حساس
==========
در مورد بازیهای با سیستم مبارزه که تمرکزش روی شمشیر باشه وارد حیطه هک اند اسلش ها نمیشم اصلا.
ولی بخوام کم و بیش از هم دوره ای هاش مثال بزنم میتونم از میدل ارث ها ، دراگون داگما شماره اولش ، Sekiro و ...
چون میگی دوره شمشیر دیگه از متال گیر رایزینگ ، Nier automata و... تم سایفای دارن مثال نمیزنم .
از بازیهای مدرن تر چندسال اخیر مثل Mount and blade II , tsushima ، DD2 و... رو هم اسم نمیبرم که خب باید هم از ویچر 3 بخش مبارزه بهتری داشته باشن و این طبیعیه.