آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....)

علت فروش مداوم پوكيمون رو هرگز درك نكردم :D

حقیقتا اگه فقط به خود بازی ها باشه، بعد از Pokemon X/Y هیچ کدوم تعریف خاصی ندارند که بخوای بگی به خاطر کیفیت بازی هاست. البته 15 سال عرضه مداوم بازی های قوی تا قبل از اون تاثیر خودشو داره نهایتا

ولی خب این که چرا پوکمون هنوز میفروشه دلیلش به شدت ساده است

عملا Pokemon بدون هیچ اغراق و رودربایستی ای قویترین فرنچایز مولتی مدیاییه که از دل ویدیو گیم دراومده (و اگه بخوایم تمام IP های سرگرمی رو هم حساب کنیم بازم جزو 10 تای برتره)
  • ویدیو گیم های اصلی؟ فرا موفق. عملا موفق ترین سری ژانر RPG
  • ویدیو گیم های فرعی و اسپین آف؟ بازم موفق. البته شکست های متعدد داشته کمپانی تو این زمینه ولی روی هم کلی اسپین آف موفق هم داشتند
  • انیمه؟ موفقیت تاریخی! بیست ساله که کماکان سری انیمه پوکمون ادامه داره و عملا با همین یه عنصر حداقل تو ژاپن تونسته مخاطب هاشو تو رده سنی کودکان با قدرت بعد 20 سال حفظ کنه
  • فیلم سینمایی؟ با این که به نظرم خیلی دیر وارد این مدیوم شدن، بازم فوق موفق. یکی از پرفروش ترین فیلم های سینمایی بر اساس ویدیو گیم
  • بازی موبایل؟ دیگه خودتون 2016 بودید این جا دیگه، نمی شد از Pokemon GO و اخبار موفقیت هاش فرار کرد. فضا جوری بود که مشاور مدرسه ما (که هیچی از گیم و پوکمون و اینا سردر نمیاورد) اون موقع ازم در مورد بازی پرسیده بود!
  • کارت بازی؟ این که اصن دنیای خودشو داره ولش کن. قیمت های بعضی کارت های پوکمون واقعا تخیلیه
  • عروسک و اسباب بازی و مرچندایز: اینم که دیگه بزرگترین شون. ویدیوهای مربوط به Pokemon Center های ژاپن که مرچندایزهای سری رو میفروشن رو میبینی رسما شبیه بازار شامه

طبیعتا وقتی این همه شاخه مولتی مدیای قوی داری، همدیگه رو هی تغذیه می کنن و نمیذارن محبوبیت سری ذره ای کاهش پیدا کنه
صدالبته مدیریت همچین غول مولتی مدیایی پدر هر کمپانی ای رو درمیاره و سر همینم هست که ویدیو گیم های اصلی سری مخصوصا تو این چند وقت اخیر این قدر درب و داغونن. تو فکر کن دولوپر بدبخت تو Game Freak باید با عجیب ترین ددلاین های ممکن سر و کله بزنه و حتی یه کمپانی مثل نینتندو هم نمیتونه خروجی های اینا رو مدیریت کنه تا به اون سطح کیفی برسن
 
Spain (Nov 4-10): PS5/Pro 15.400K, NSW 3,300K, XBS 650
  1. PS5: 15.400 (10.100 pro/5.300 slim)
  2. NSW: 3.300
  3. XBS: 650
  4. Meta Quest 3: 500
حرف های 4 سال پیش فیل اسپنسر به حقیقت پیوست <:-P
Phil Spencer: "We see Amazon and Google as the main competitors"
"When you talk about Nintendo and Sony, we have a ton of respect for them, but we see Amazon and Google as the main competitors going forward," he said. "That's not to disrespect Nintendo and Sony, but the traditional gaming companies are somewhat out of position​

xbox دیگه با PS / Nintendo رقابت نمی کنه <:-P Meta Quest رقیب جدید XBOX <:-P
 
Spain (Nov 4-10): PS5/Pro 15.400K, NSW 3,300K, XBS 650
  1. PS5: 15.400 (10.100 pro/5.300 slim)
  2. NSW: 3.300
  3. XBS: 650
  4. Meta Quest 3: 500
حرف های 4 سال پیش فیل اسپنسر به حقیقت پیوست <:-P
Phil Spencer: "We see Amazon and Google as the main competitors"
"When you talk about Nintendo and Sony, we have a ton of respect for them, but we see Amazon and Google as the main competitors going forward," he said. "That's not to disrespect Nintendo and Sony, but the traditional gaming companies are somewhat out of position​

xbox دیگه با PS / Nintendo رقابت نمی کنه <:-P Meta Quest رقیب جدید XBOX <:-P
امار ماه October
PS5: 39.300
NSW: 14.100
Meta Quest 3: 3.250
XBS: 3.150
 
امار software shipment کپکام در سال 2024 :
کپکام در سال 2024 بر روی playstation حدود ۱۵ برابر بیشتر نسبت به xbox بازی فروخته است !
Capcom Fact Book 2024 (FY3/24 data), Software Shipments: PS4/5: 3.08M units, Switch: 1.21M units, Xbox: 0.21M units
View attachment 357049
یه اشاره‌ای هم می‌کردی این فروش فیزیکی هست بد نبود :دی فروش کلی دیجیتالی + فیزیکی جمعا ۴۱.۳۵ میلیون بوده که سهم فروش فیزیکی حدود ۱۰ درصد و فروش دیجیتالی ۹۰ درصد بوده!
 
آخرین ویرایش:
یه اشاره‌ای هم می‌کردی این فروش فیزیکی هست بد نبود :دی فروش کلی دیجیتالی + فیزیکی جمعا ۴۵.۸ میلیون بوده که سهم فروش فیزیکی حدود ۱۰ درصد و فروش دیجیتالی ۹۰ درصد بوده!
shipment = فروش فیزیکی . فروش دیجیتالی هم اضافه کنی قراره ورق برگرده xbox پونزده برابر بیشتر بفروشه ؟ :D در بهترین حالت با اضافه شدن فروش دیجیتالی ps از ۱۵ برابر بیشتر بشه ۷-۸ برابر بیشتر ...
 
shipment = فروش فیزیکی . فروش دیجیتالی هم اضافه کنی قراره ورق برگرده xbox پونزده برابر بیشتر بفروشه ؟ :D در بهترین حالت با اضافه شدن فروش دیجیتالی ps از ۱۵ برابر بیشتر بشه ۷-۸ برابر بیشتر ...
واقعا من مقاومت یک عده را متوجه نمیشم خب مشخصه بطور کلی دیگه روی اکسباکس بازی خیلی کم میخرند این که دیگه جای توجیه کردن نداره‌ حتی خود بازیهای اکسباکس هم رو کنسولش فروش نمیره. حالا علتش گمیپس یا عادت به گیمپس هست. ولی چیزی که دیگه واضح مشخصه مشتری اون اکوسیستم دیگه این موضوعِ بازی اجاره ای و عدم مالکیت قطعی بر بازیها را دیگه پذیرفته .
 
واقعا من مقاومت یک عده را متوجه نمیشم خب مشخصه بطور کلی دیگه روی اکسباکس بازی خیلی کم میخرند این که دیگه جای توجیه کردن نداره‌ حتی خود بازیهای اکسباکس هم رو کنسولش فروش نمیره. حالا علتش گمیپس یا عادت به گیمپس هست. ولی چیزی که دیگه واضح مشخصه مشتری اون اکوسیستم دیگه این موضوعِ بازی اجاره ای و عدم مالکیت قطعی بر بازیها را دیگه پذیرفته .
اگه کسی بازی نمی‌خره پس این تاکید Square Enix برای عرضه بازی هاش روی Xbox و همین طور مولتی‌پلتفرم شدن Atlus چی هست؟ برای چی هزینه می‌کنن وقتی کسی نمی‌خره؟ اکثرا روی گیم‌پس هم عرضه نمیشن که بگیم به خاطر اون هست. این واضح بودن نخریدن بازی روی Xbox به جز آمار فروش فیزیکی، منبع و مستند دیگه‌ای هم داره؟ :دی ربطی هم به بازی‌های خود مایکروسافت نداره چون اونا همشون روز اول روی گیم‌پس عرضه میشن و بحث سر بازی‌هایی هست که روی گیم‌پس نمیان. والا همین چند روز پیش Death Stranding رو Xbox عرضه شد، الان هم تو استور آمریکا و بریتانیا رتبه دوم فروش هست، یعنی نمی‌دونن وقتی کسی نمی‌خره نباید بازی ۵ سال پیش رو پورت کنن؟!
 
اگه کسی بازی نمی‌خره پس این تاکید Square Enix برای عرضه بازی هاش روی Xbox و همین طور مولتی‌پلتفرم شدن Atlus چی هست؟ برای چی هزینه می‌کنن وقتی کسی نمی‌خره؟ اکثرا روی گیم‌پس هم عرضه نمیشن که بگیم به خاطر اون هست. این واضح بودن نخریدن بازی روی Xbox به جز آمار فروش فیزیکی، منبع و مستند دیگه‌ای هم داره؟ :دی ربطی هم به بازی‌های خود مایکروسافت نداره چون اونا همشون روز اول روی گیم‌پس عرضه میشن و بحث سر بازی‌هایی هست که روی گیم‌پس نمیان. والا همین چند روز پیش Death Stranding رو Xbox عرضه شد، الان هم تو استور آمریکا و بریتانیا رتبه دوم فروش هست، یعنی نمی‌دونن وقتی کسی نمی‌خره نباید بازی ۵ سال پیش رو پورت کنن؟!
Resident evil رو اپل عرضه میشه و 100 تا دونه هم نمیفروشه واقعیت اینه اکثر سازنده ها متوهم هستن و فکر میکنن اگر بازیشون همه جا بدن قرار میلیونی بفروشن اما در نهایت همشون فیل میشن نمونش سونی مثلا یکی مثل بارلوگ فکر می‌کرد گاد آف وار رو پی سی حداقل ۲۰ میلیون نسخه میفروشه اما ۵۰۰ هزار نسخه هم نفروخت دلیل عرضه رو پلتفرم های بیشتر توهم سازنده ها که همشون هم فیل میشن
 
  • Like
Reactions: Solidsnake_1
اگه کسی بازی نمی‌خره پس این تاکید Square Enix برای عرضه بازی هاش روی Xbox و همین طور مولتی‌پلتفرم شدن Atlus چی هست؟ برای چی هزینه می‌کنن وقتی کسی نمی‌خره؟ اکثرا روی گیم‌پس هم عرضه نمیشن که بگیم به خاطر اون هست. این واضح بودن نخریدن بازی روی Xbox به جز آمار فروش فیزیکی، منبع و مستند دیگه‌ای هم داره؟ :دی ربطی هم به بازی‌های خود مایکروسافت نداره چون اونا همشون روز اول روی گیم‌پس عرضه میشن و بحث سر بازی‌هایی هست که روی گیم‌پس نمیان. والا همین چند روز پیش Death Stranding رو Xbox عرضه شد، الان هم تو استور آمریکا و بریتانیا رتبه دوم فروش هست، یعنی نمی‌دونن وقتی کسی نمی‌خره نباید بازی ۵ سال پیش رو پورت کنن؟!
مدیر سابق بخش تجاری اسکوار Jacob Navok
پلی استیشن مجموعه عظیمی از عناوین و بسیاری از بازی های مورد انتظار در آینده را در اختیار دارد. آن ها عناوین فوق العاده ای هستند و اکنون Final Fantasy یکی از عناوین بسیار با کیفیتی است که سونی مارکتینگ آن را در اختیار دارد
تصمیم بر این بود که اسکوار به ساپورت کنسول مایکروسافت گیمینگ ادامه دهد. بگذارید واضح بگویم، نظر من این است که فروش بازی بر روی ایکس باکس به تنهایی نمی تواند اعداد را به طور چشمگیر تغییر دهد اما نکته اینجاست که شما به پلتفرم های بیشتر برای مارکتینگ محصول خود نیاز دارید، نصب بیلبوردهای تبلیغاتی توسط مایکروسافت می تواند آگاهی رسانی بیشتری به همراه داشته باشد "حتی اگر این آگاهی رسانی منجر به فروش بیشتر بازی بر روی PS5 بجای ایکس باکس شود" باز هم برای SQEX خوب است

پ ن: ولی خب اسکوار خبر نداشت که مایکروسافت گیمینگ برای عناوین خودش هم کار مارکتینگ شایسته و بایسته ای انجام نمی ده:D
 
آخرین ویرایش:
کپکام بازی هاش رو برای همه پلتفرم ها پورت میکنه با فروش کاری نداره رزیدنت اویل روی ios کمتر از 2000 نسخه فروخته روی xbox بازیشون موفق شه 4000 نسخه بفروشه احتمالا موفقیت حسابش کنن .
Death stranding هم ای پی کوجیماست دنبال اینه روی همه پلتفرم ها از لونا تا ios عرضش کنه .
اسکویر هم فکر کرد خبریه بازی هاش مولتی عرضه کنه FF16 که در یک هفته بیشتر از ۳ میلیون نسخه روی ps5 فروخت بزور روی pc توی چندماه 260k فروخته روی xbox که بماند اگر عرضش کنن احتمالا lifetime sales ش به 100 هزار نسخه هم نرسه .

در کل معلومه پول توی ps و nintendo هست حتی ماکروسافت گیمینگ هم اینو فهمیده.
 
کپکام بازی هاش رو برای همه پلتفرم ها پورت میکنه با فروش کاری نداره رزیدنت اویل روی ios کمتر از 2000 نسخه فروخته روی xbox بازیشون موفق شه 4000 نسخه بفروشه احتمالا موفقیت حسابش کنن .
Death stranding هم ای پی کوجیماست دنبال اینه روی همه پلتفرم ها از لونا تا ios عرضش کنه .
اسکویر هم فکر کرد خبریه بازی هاش مولتی عرضه کنه FF16 که در یک هفته بیشتر از ۳ میلیون نسخه روی ps5 فروخت بزور روی pc توی چندماه 260k فروخته روی xbox که بماند اگر عرضش کنن احتمالا lifetime sales ش به 100 هزار نسخه هم نرسه .

در کل معلومه پول توی ps و nintendo هست حتی ماکروسافت گیمینگ هم اینو فهمیده.
همون موقعی که IP توم ریدر دست اسکوار بود و ایکس باکس هنوز داشت نفس می کشید نسخه ابتدایی 70% فروش کنسولیش روی PS بود، Rise of the Tomb Raider رو فیل به دلیل علاقه زیاد به انچارتد :D انحصاری کرد، به 1 سال نکشیده از انحصار خارج شد و اسکوار با تمام ملحقات روی PS آوردش. با هر مترومعیاری تفاوت فروش، فن بیس اینگونه عناوین جای حرفوحدیثی به لحاظ برتری کنسولی باقی نمی ذاره. دلیل اینکه چرا انتظارات اسکوار رو در بحث فروش براورده نمی کنه توی تاپیک اصلی کلی بحث کردیم و همون روزا گفتیم با مولتی پلتفرم شدن هم کار به جایی نمی بره اسکوار و اشکال در مدیریت IPـهاست
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or