این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
هدف های اولیه مایکرو اون ها بود که گفتم ، چون خودشون هم صدبار بهش اشاره کردن.کسب و کار گیمینگ ناشران رو زیر سوال بردی که.
علاوه بر رشد فروش و 30 درصد شدن حق سونی دیگه سونی مارکتینگ بازی هم نداره که سالی 50-100 میلیون دلار خرج مارکتینگ cod کنهمایکرو اون همه خرج کرد که هم بیشتر نون ببره هم سونی زمین گیر شه ، الان بیشترین رشد سود رو سونی داره ی ریال هم خرج نکرده و کمترین فروش رو هم مایکرو داره!
تناقضات جالبیه
حالا باید دید چند نفر به گیم پس جوین میشن و میمونن.اگر این جا هم نتیجه مثبت نباشه کلا ماهیت این خرید میره زیر سوال
اره خب از نظر شما مالک بزرگترین، قدیمی ترین و مهمترین iP های لایو سرویس صنعت گیم بشی و دسترنج ۲۰ سال تجربه اکتیویژن بلیزارد تو مبحث بازی های مولتی پلیر (DemonWare) رو یه شبه برای خودت کنی، ارزش اش کمتر از ٪۳۰ کمیسیون پلی استیشن هست.هدف های اولیه مایکرو اون ها بود که گفتم ، چون خودشون هم صدبار بهش اشاره کردن.
وگرنه یه ناشر نمیاد 70-80 میلیارد دلار خرید کنه که صرفا سالی 2 میلیارد دلار سودش رو به دست بیاره.
فزوش ۱۰۰ میلیونی از محبوت ترین IPصنعت گیم تو یه نسلView attachment 355670View attachment 355671View attachment 355672
نینتندو گزارش فروش کنسول و بازیها رو اعلام کرده که فروش کنسول حاضر 146.04 میلیون بوده و همینطور فروش کنسولهای نسل قبل و در ادامه میتونید فروش عناوین رو ببینید
پرفروشترین بازی:
1. Mario Kart 8 Deluxe - 64.27M
2. Animal Crossing: New Horizons - 46.45M
3. Super Smash Bros. Ultimate - 35.14M
4. Zelda: Breath of the Wild - 32.29M
5. Super Mario Odyssey - 28.50M
6. Pokémon Sword/ Shield - 26.44M
7. Pokémon Scarlet/ Violet - 25.69M
8. Zelda: Tears of the Kingdom - 21.04M
9. Super Mario Party - 20.98M
10. New Super Mario Bros. U DX - 17.77M
چون یوزر های ps5 بیشترنجدی وقتی دیگه مارکتینگ CoD دست سونی نیست و اونور دی وان رو گیم پس میاد، چطور رو PS5 رشد داشته فروشش؟
دقیقا تو یه پستی قبلا گفتم که چطور نینتندو هوشمندانه به آی پی های نسبتا نیشش شانس دوباره روی سوییچ داد و فروششونو برد بالا. برعکس سونی که با ذهنیت فوق احمقانه "چیزی که قبلا نمیفروخته چرا الان بفروشه" دو جین آی پی باارزششو خاک کرد رفت.View attachment 355745
مقایسه فروش فرنچایزهایی که قبل از این چندان رو کنسول های نینتندو مطرح نبودند با دوران سوییچ
سری Xenoblade Chronicles با بیشترین افزایش ممکن، تونسته با عرضه 4 عنوان تو دوران سوییچ به فروش 7.17 میلیون نسخه ای دست پیدا کنه
صد ها بار گفتمدقیقا تو یه پستی قبلا گفتم که چطور نینتندو هوشمندانه به آی پی های نسبتا نیشش شانس دوباره روی سوییچ داد و فروششونو برد بالا. برعکس سونی که با ذهنیت فوق احمقانه "چیزی که قبلا نمیفروخته چرا الان بفروشه" دو جین آی پی باارزششو خاک کرد رفت.
البته بیشترین فشار رو وقتی میخورم که میبینم نظر یه سری تو همین فروم اینه که اینکار سونی منطقیه در صورتی که یه پلتفرم هولدر مثل نینتندو رفتار میکنه نه مثل یه ناشر دسته چندمی.
انصافا خودت پستتو بخون ببین این الان یه توجیه منطقی واسه سونیه؟ دقیقا حرفت مثل اینه که به یکی میگی چرا هیچوقت نمیدویی بگه هر موقع میدوئم میخورم به در و دیوار چون چشمامو میبندم. بعد توئم بگی خب منطقیه نباید بدوئی. قاعدتا سوال اولت باید این باشه که چرا چشماتو بستی دیگه درسته؟صد ها بار گفتم
سونی هیچ ip خاک نکرده تیم و استودیوی وجود نداشته که قسمت جدید اون ip بسازه و در نتیجه ادامه سری ساخته نشده
اون استودیو های که بازی های مثل Jak and Daxte / Resistance / Syphon Filter / Killzone / Infamous و... دیگه وجود ندارن
اون نسل از بازی ساز ها با یه نسل دیگه جایگزین شده
Game Dev - Dragon Age 1-3 collection is less likely than Mass Effect because very few people at Bioware nowadays have experience on the Eclipse Engine
این نسل جدید توانایی ساخت یه بازی مسخره مثل کنکورد ندارن بعد انتظار داری Resistance / Killzone بسازن
چیزی که تو ذهن گیمر هاست ( سونی همین الان می تونه یه Jak and Daxte / Resistance / Syphon Filter / Killzone / Infamous متای 90 با فروش 10 میلیونی بسازه و صرفا به خاطر نفرت از فن بیس نمی سازه ) صرفا تو ذهن گیمر ها واقعیت داره , در دنیای واقعی سونی 10 ها بار تلاش کرده ادامه IP های قدیمی بسازه و در 90 درصد موارد به خاطر نبود استودیو درست و حسابی کنسل شده
مواردی هم که عرضه شد
شکست تجاری و هنری
View attachment 355777
sackboy: a big adventure شکست تجاری بود
ابر شاهکاری مثل Shadow of the Colossus کمتر از 1.5 میلیون نسخه فروخت
سر یکی از بهترین ریمیک های تاریخ گیم (DEMON SOULS ) فن بیس ریج زدن که سونی روح فرام سافت از بازی حذف کرده DEMON SOULS با متای 92 کلا 2.1 میلیون نسخه فروخته
در مورد نینتندو کاملا بر عکس
استودیو و تیم های نینتندو 20 / 30 سال تغییری نکردن و بعد از این همه سال فرصت پیدا کردن شاهکار های خودشون در غرب بفروشن
یعنی الان تو نینتندو یه سری بازیساز بالای 60 سال نشستن صبح تا شب کد میزنن و است و تکسچر درست میکنن؟ نه کوروش جان چیزی که نینتندو داره هویته، یک پارچگیه، مدیریت قویه. بازیساز میاد و میره و نسل تغییر میکنه و اگه تو یک ساختار و بستر قوی تو کمپانی شکل داده باشی با تغییر مهره ها اتفاقی تو روند ساخت آثارت ایجاد نمیشه.اون نسل از بازی ساز ها با یه نسل دیگه جایگزین شده