Multi Platform Indiana Jones and the Great Circle

سازنده
Machine Games
تاریخ انتشار
2024
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
93h58lnoh9dc1.jpeg

سازنده: MachineGames , Lucasfilm Games
ناشر: Bethesda Softworks
سبک: اول شخص ماجراجویی
پلتفرم: PC ,PS5, Xbox Series
تاریخ عرضه: 2024
آپدیت:
1. نام بازی Indiana Jones and the Great Circle خواد بود, این بازی در سبک اول شخص ماجراجویی است, بازی در گیم پلی و کات سین ها صحنه های سوم شخص نیز دارد, اما اکثرش اول شخص خواهد بود, سازنده این تصمیم را جا دادن پلیر در نقش قهرمان بزرگ ایندی توصیف کرده است.

2. واقع شده بین فیلم های Raiders of the Lost Ark و The Last Crusade, ایندینا جونز و دایره کبیر شما را به سفر در دور جهان برای حل معما و رازی باستانی مییبرد تا تبدیل به ماجراجویی بزرگ در برابر نیروز های شیطانی شوید. این سفر شما را به واتیکان, صحرای مصر و مناطق سرسبز سوخوتای و قله های سر هیمالیا میبرد.

3. ایندی همچنان صورت هریسون فورد را داشته ولی توسط تروی بیکر صداگذاری میشود.

4. این عنوان در سال 2024 برای پی سی و اکس باکس عرضه شده و روز اول در سرویس گیم پس عرضه خواهد شد.

قدیمی:
بتزدا از عنوان جدیدی از سری فیلم های محبوب Indiana Jones, با داستانی کاملا جدید رونمایی کرد, نام این عنوان Indiana Jones and the Great Circle خواهد بود.
این بازی توسط MachineGames, سازندگان سری Wolfenstein با همکاری Lucasfilm Games و تهیه کنندگی Todd Howard کارگردان سری های The Elder Scrolls و Fallout ساخته خواد شد.
در حال حاضر اطلاعات دقیقی از سبک این عنوان وجود ندارد, اما با توجه به تخصص ماشین گیمز احتمال اول شخص بودن بازی وجود دارد.

تاد هاوارد در مصاحبه ای جدید اعلام کرد که بازی ترکیب منحصر به فردی از ژانرهای مختلف بوده و این بازی قرار است که یک نامه عاشقانه به شخصیت ایندیانا جونز باشد.

هاوارد قبلا هم گفته بود که Raiders of the Lost Ark فیلم مورد علاقه اشش در تمام دوران است و ساخت یک بازی از شخصیت ایندیانا جونز همیشه جزو آرزوهاش بوده و در سال 2009 پیشنهاد ساخت چنین عنوانی رو به لوکاس‌آرتس داده و در حالی که پیشنهادش با واکنش‌های مثبتی روبه‌رو شده، اما در نهایت اون بازی ساخته نشده.

Jens Anderson کارگردان عنوان The Darkness به عنوان Design Director به تیم توسعه بازی پیوست, ایشون یک دهه گذشته در استودیو LucasArts بروی یک پروژه کنسل شده از ایندیانا جونز کار کرده بود.

 
آخرین ویرایش:
چرا خودتو اذیت میکنی، راحت حرف دلتو بزن، بگو بجای این quake باید میزدی، اینهمه میخوای سعی کنی تو لفافه بگی :D
بحث سلیقه ای بودن اول و سوم نیست، ضعف انیمیشن که تو این بازی هم هست حالا به کنار که متاسفانه هوش مصنوعی حداقل تو ویدیو میلنگه یه جاهایی، تو اول شخص بیشتر تو چشمه و یه حالت vr طور داده، با انیمیشنای عمدتا خشک و اگه اینو از دید سوم شخص میدیدیم، اینقدر تو ذوق نمیزد. اینکه سوم شخص یا اول شخص شدن مهم نیست، درسته ولی وقتی به هر دلیلی اعم از بودجه یا نیرو نمتونستن، اینو در بیارن، بهتر بود با سوییچ به سوم شخص، اینو کمرنگ میکردن و خیلی از بازیهای این مدلی این ضعفو اگه ببری اول شخص، خواهند داشت ولی چون سومه دیده نمیشه.
_______
بعید میدونم نسخه نهایی تفاوت خاصی تو این بخش داشته باشه و این چیزی که دیدیم نسخه نهایی هست و صرفا یکم پولیش میشه بازی تا ریلیز.
فکر کردم معلوم نیست و توی لفافه گفتم ولی مثکه معلوم بود😁.
حالا Quake که آرزوی من بود ولی خب بازم ترجیحم اینه که اونو خود id بسازه . توی بهترین حالت ترکیب اینا با id یه ترکیب استثنایی میشه حس میکنم که نقاط ضعف هم رو هم پوشش میدن😁.
ولی خب بازم کلی عنوان جذاب هست که میتونستن بدن به اینا و قطعا عالی برمیومدن از پسش. ایندیانا یکم بخوام رک بگم خیلی ترند و رند بازار نیست دیگه الان واقعا، حتی خود فیلماش.
راجب دوربین یکی از علت هاش حس میکنم این بوده که بازی از عناوین پرچمدار این سبک مثل آنچارتد و تومب رایدر فاصله بگیره و تا حدودی دایرکشن متفاوت تری به خودش بگیره و شخصیت خودشو حفظ کنه و حتی از قیاس های احتمالی هم خودشو نجات بده که ظاهرا حداقال اینجا این اتفاق نیفتاده😁. مورد بعدی اینه که به هر حال مشین گیمز یه استودیو اول شخص ساز هست و یه جورایی باز هم در راستای عدم قیاس و یونیک بودن اثر اومدن بازیو بومی سازیه خودشون بکنن که اینبار یه اثر متفاوت از مشین گیمز ولی با حفظ فرهنگ و تبحر این استودیو به مخاطب ارائه بدن.
پارت آخر هم اینکه بازی توی بحث انیمیشن یه جورایی اگر بخوام بهتر بگم آنبالانس به نظر میاد تا ضعیف و داغون. توی بعضی قسمتا عالیه ولی توی بعضی قسمتا عجیب غریبه. هوش مصنوعی هم باید بعد از عرضه بازی راجبش حرف زد این نمایش ها بعد مارکتینگ و تبلیغاتی دارن و بیشتر میخوان توی تایم اندکشون محتوای قابل بازی رو برای مخاطب به نمایش بزارن.
منتها بازی از نظر من خیلی دیزاین شیکی داره و معلومه برای ساخت دنیاش زحمت کشیدن از طرفی سازنده یک استودیوی سابقه دار و قدری هست که به جز دو عنوان اخیرش که یکیشو هم با همکاری آرکین کار کرده، کارنامه درخشانی داره و میشه به ساختشون اعتماد کرد.
 
غالب نظراتی که توی یوتوب و بقیه جاها میبینم در مورد بازی ، حول این جمله میگرده : imagine this in 3rd person
فقط نظر چندتا از ما توی بازیسنتر نیست ، خیلی های دیگه این‌ نظر دارن ، منم به دلایلی همچین گیمی‌ رو سوم شخص بیشتر میبپسندم .
تروی بیکر هم همه جا هست:دی
 
  • Like
Reactions: all4u
فکر کردم معلوم نیست و توی لفافه گفتم ولی مثکه معلوم بود😁.
حالا Quake که آرزوی من بود ولی خب بازم ترجیحم اینه که اونو خود id بسازه . توی بهترین حالت ترکیب اینا با id یه ترکیب استثنایی میشه حس میکنم که نقاط ضعف هم رو هم پوشش میدن😁.
ولی خب بازم کلی عنوان جذاب هست که میتونستن بدن به اینا و قطعا عالی برمیومدن از پسش. ایندیانا یکم بخوام رک بگم خیلی ترند و رند بازار نیست دیگه الان واقعا، حتی خود فیلماش.
راجب دوربین یکی از علت هاش حس میکنم این بوده که بازی از عناوین پرچمدار این سبک مثل آنچارتد و تومب رایدر فاصله بگیره و تا حدودی دایرکشن متفاوت تری به خودش بگیره و شخصیت خودشو حفظ کنه و حتی از قیاس های احتمالی هم خودشو نجات بده که ظاهرا حداقال اینجا این اتفاق نیفتاده😁. مورد بعدی اینه که به هر حال مشین گیمز یه استودیو اول شخص ساز هست و یه جورایی باز هم در راستای عدم قیاس و یونیک بودن اثر اومدن بازیو بومی سازیه خودشون بکنن که اینبار یه اثر متفاوت از مشین گیمز ولی با حفظ فرهنگ و تبحر این استودیو به مخاطب ارائه بدن.
پارت آخر هم اینکه بازی توی بحث انیمیشن یه جورایی اگر بخوام بهتر بگم آنبالانس به نظر میاد تا ضعیف و داغون. توی بعضی قسمتا عالیه ولی توی بعضی قسمتا عجیب غریبه. هوش مصنوعی هم باید بعد از عرضه بازی راجبش حرف زد این نمایش ها بعد مارکتینگ و تبلیغاتی دارن و بیشتر میخوان توی تایم اندکشون محتوای قابل بازی رو برای مخاطب به نمایش بزارن.
منتها بازی از نظر من خیلی دیزاین شیکی داره و معلومه برای ساخت دنیاش زحمت کشیدن از طرفی سازنده یک استودیوی سابقه دار و قدری هست که به جز دو عنوان اخیرش که یکیشو هم با همکاری آرکین کار کرده، کارنامه درخشانی داره و میشه به ساختشون اعتماد کرد.
شاعر میگه
دستتو رو شده برام / قصه هاتو بلد شدم
در مورد quake جای بحثش اینجا نیست ولی بنظرم با توجه به عرضه دووم که موفق هم عمل داره میکنه، اگه کس دیگه ای بخواد بسازه، بنظرم بهترین آلترناتیو همین ماشین گیمزه.
در موورد انتخاب ایندی، سال 2020 معرفی شد که قبل از خریدن توسط ماکرو بود و قطعا یه قرارداد مناسب باهاشون تونستن ببندن که اینو گرفتن و اون برهه بنظرم در صدد همزمانی ریلیز با فیلم 2023 بودن که خوردن کرونا و بازی نرسید. یکی از دلایل انتخاب ایندی بنظرم هم قرارداد مناسب و هم ریلیز فیلم بوده.
در مورد عدم قیاس که قطعا نمیتونست جون سالم به در ببره، درسته از ایندی و دوران طلاییش خیلی گذشته و فاصله بین فیلم قبلی تا نسخه 2023 حدود 15 سال میگذره ولی آیپی بزرگیه و فروشش بیش از 2.3 میلیارده و نسخه آخرش حدود 400 میلیون فروخت
______
اگه بخوای بر اصل تبحر توجیه کنی، ماشین یه شوتر سازه و ساختارشکنی کرده و اومده اکشن ادونچر، پس میشد اینم ساختار شکست. از ولف به ایندی ساختار شکنی بزرگتریه تا از اول به سوم شخص که حتی اینجا سوم شخص هم داره و در واقع براحتی میتونستن سوییچ کنن رو سوم چون کاراشو انجام دادن
__________
در مورد سایر موارد، بحث همینه تو طراحی محیط و ... تونستن کار خوبی در بیارن، در مورد معماها و ... باید بیاد تا بشه نظر داد ولی تو اینجا ها بنظر کارشون واقعا خوب بوده ولی داره تو این بخشها میلنگه، وقتی میره تو مشت زنی واقعا یه vr میشه. در مورد هوشم اگه هوش این باشه که میلنگه و امیدوارم واقعا این نباشه.
______________
یه ماه دیگه میاد و امیدوارم چیز متفاوت تری رو ببینیم
 
  • Like
Reactions: uriel
حالا اول شخص بودنش که چیز بدی نیست. حتی اگه یه عده هم بگن بهتر بود سوم شخص باشه. ولی برنامه این بوده که اول شخص باشه تا هم خودشو از آنچارتد و لارا کرافت جدا کنه هم اینکه بتونن راحتر فضای فیلم‌هارو بیارن داخل بازی. فکر کنم همه توافق داریم که تمرکز اصلی بازی روی داستان و شخصیتاس و بعد هم پازل‌ها. از نمایش‌های بازی هم مشخصه که ایندینا جونز خیلی خوبی ساختن. ضمن اینکه به نظر میاد بخش قابل توجهی از بازی حالت سوپر خطی داشته باشه که هم خوبه هم میتونه بد باشه اگه از یه حدی فراتر بره. ولی در کل همیشه از بازیای خطی استقبال میشه. امیدوارم موفق بشه در هر صورت.
 
شاعر میگه
دستتو رو شده برام / قصه هاتو بلد شدم
در مورد quake جای بحثش اینجا نیست ولی بنظرم با توجه به عرضه دووم که موفق هم عمل داره میکنه، اگه کس دیگه ای بخواد بسازه، بنظرم بهترین آلترناتیو همین ماشین گیمزه.
در موورد انتخاب ایندی، سال 2020 معرفی شد که قبل از خریدن توسط ماکرو بود و قطعا یه قرارداد مناسب باهاشون تونستن ببندن که اینو گرفتن و اون برهه بنظرم در صدد همزمانی ریلیز با فیلم 2023 بودن که خوردن کرونا و بازی نرسید. یکی از دلایل انتخاب ایندی بنظرم هم قرارداد مناسب و هم ریلیز فیلم بوده.
در مورد عدم قیاس که قطعا نمیتونست جون سالم به در ببره، درسته از ایندی و دوران طلاییش خیلی گذشته و فاصله بین فیلم قبلی تا نسخه 2023 حدود 15 سال میگذره ولی آیپی بزرگیه و فروشش بیش از 2.3 میلیارده و نسخه آخرش حدود 400 میلیون فروخت
______
اگه بخوای بر اصل تبحر توجیه کنی، ماشین یه شوتر سازه و ساختارشکنی کرده و اومده اکشن ادونچر، پس میشد اینم ساختار شکست. از ولف به ایندی ساختار شکنی بزرگتریه تا از اول به سوم شخص که حتی اینجا سوم شخص هم داره و در واقع براحتی میتونستن سوییچ کنن رو سوم چون کاراشو انجام دادن
__________
در مورد سایر موارد، بحث همینه تو طراحی محیط و ... تونستن کار خوبی در بیارن، در مورد معماها و ... باید بیاد تا بشه نظر داد ولی تو اینجا ها بنظر کارشون واقعا خوب بوده ولی داره تو این بخشها میلنگه، وقتی میره تو مشت زنی واقعا یه vr میشه. در مورد هوشم اگه هوش این باشه که میلنگه و امیدوارم واقعا این نباشه.
______________
یه ماه دیگه میاد و امیدوارم چیز متفاوت تری رو ببینیم
ای بابا ای بابا😂😂.
بازی همین الانم قطعا فروش خوبی خواهد داشت به هر حال یه مدیا جدید از یک فرنچایز بسیار محبوبه ولی بیشتر منظورم این بود که واقعا دوره ایندیانا گذشته احساس میکنم. عناوین مشابه هم داره توی هر دو مدیدم. حالا قطعا اتاق فکر کمپانی توی اون زمان تمام برآوردهارو انجام داده و به این نتیجه رسیده که بازی میتونه هنوزم از برند ایندیانا جونز به خوبی منتفع بشه.
روی مبارزات و انیمیشن بازی خیلی پرزنت کاملی نداشته حقیقتا و نمایش ها هم دارای نوسان هست توی فریم های مختلف. باید دید بازی نهایی چطور در میاد.
روی زاویه دید من هنوزم عقیده دارم انتخاب درستی بوده😊. هوشمندانه کار کردن👌.
 
آخرین ویرایش:
به نظرم سوم شخص تو این ژانر که داشتیم و اگه اینم سوم شخص می شد خیلی با اونا مقایسه می شد....اونا هم که پرچمدار این سبک هستن...
ولی شاید این بازی دی ان ای خودش رو داشته باشه و اول شخص بودن به این موضوع کمک کنه...
فقط خدکنه از اون اول شخص های سرگیجه آور نباشه تستش کنیم8->
 
  • Like
Reactions: Taha75 and AmirPXP
سوم شخص ایندیاناجونز به بهترین شکلش وجود داره به طور کلی فقط تم لباس و تاریخ اتفاقات و باید عوض کنی .
تضمینی برای موفقیتش نیست چه اول شخص چه سوم شخص ولی طبیعیه خوب طرفدارهای کنسولی بیشتر سوم شخص بپسندنددر صورتیکه استودیو و تجربه های قبلیشو در نظر نمیگیرند و مشکل بزرگتر غول های بی شاخ و دمی که از فرنچایز ایندی الهام گرفتن عرصه ای برای عرض اندام نمیذارند.
در نهایت من به تیمی که خیلی هاشون تجربه The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay رو دارند حداقل تو بحث Melee Combat اول شخص بی اعتماد نیستم .
(البته آمار دقیق ندارم بعد این همه سال چقدر از وترن های Starbreeze در Machine Games هستند .)
زمان لانچش متاسفانه انجین Id Tech 4 انقدر سنگین بود که کمتر پی سی میتونست رو تنظیمات آخر اجراش کنه و کنسول هم فقط برای Xbox قابل پورت بود وگرنه خیلی بیشتر از اینها موندگار میشد اون شاهکار.
 
آخرین ویرایش:
تو وولف ها نشون دادن کِرم مخفیکاری وول میخوره توشون، اونجا اپشنال بود و با اسلحه هایی که ۵۰ درصد صفحه رو پر میکرد، نمیشد جدیش گرفت
اگر بازی فانتزی تر بود مثل dh با شلاق سریع جابجا میشد یه چیزی، نه اینکه تخصص اصلیشون یعنی اکشن رو بردن تو حاشیه، چسبیدن به زائدات حوصله سربر مثل حل معما.
گل گفتی

به نظرم حل معما در بازی خیلی خیلی پر رنگ و زیاده روی شده خواهد بود .

اکشن و تفنگ بسیار کم رنگ با اینکه تخصص استدیو اکشن خفن هست . با چوب و چتر و چماق و بیل باید افراد رو زد .

کاش استدیو خفنی مثل گوریلا که تخصص سوم شخص سازی دارد و بازی هورایزن با اون محیط فک انداز ساخته ، همچین آی پی مهمی می تونست دست بگیره و یک فرانچایز شاهکار استارت می زد .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or