Multi Platform Assetto Corsa Evo

سازنده
Kunos
تاریخ انتشار
نامعلوم
ناشر
505Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
Assetto Corsa 2 Set To Be Called 'Assetto Corsaس Evo'.jpg
نسخه جدید از ریسینگ شبیه ساز سری Assetto Corsa با اسم Evo معرفی شد.
دیروز بعد از انتشار آخرین DLC از بازی Assetto Corsa Competizione که پیست مورد انتظار Nordschleife بود استودیوی کونس رسما بازی بعدی از این سری رو معرفی کرد.
انتظار میره طبق سابقه این بازی بصورت دسترسی زودهنگام طی سال 2024 روی استیم منتشر بشه و بعد با فاصله ای چندماهه تا نهایتا یک ساله برای کنسول ها هم منتشر بشه.


هر آنچیزی که باید در مورد AC Evo بدونیم:


Everything you need to know about Assetto Corsa EVO's Early Access

View attachment Assetto Corsa Evo - Page 3 - انجمن های بازی سنتر.mp4


=============
مقدمات ساخت انجین جدید و بالطبع خود بازی از 4 سال پیش (2020) شروع شده ، تقریبا دوسال بعد از انتشار نسخه ارلی اکسس ACC. (همون موقع گفتن این اپیک با آنریل انجین اپیک نشود:)) )
طبق اطلاعات قبلی نسخه ارلی اکسس شامل 20 عدد ماشین از برندهای مختلفه:

ACE 1.jpg


و همینطور 5 عدد پیست:
Laguna Seca از آمریکا
Brands Hatch از انگلیس
Mount Panorama (Bathurst) از استرالیا
Imola از ایتالیا
Suzuka از ژاپن

====
تو بحث فیزیک از پیشرفتهایی که این نسخه داره سیستم تعلیق و انتقال وزن و فنربندی ماشینهاست که تو نسخه قبلی (ACC) خیلی پیشرفت داشتن ولی این بار حتی از اون هم فراتر رفتن.
===-
********
از بخشهای جدید این نسخه Driver Academy هست که برای اولین بار به این سری اومده. (دیگه چجوری بگن گرن توریسموها رو ریختیم تو استوکورسا :D )
در این بخش قسمتهای مختلف هر پیست رو با تموم کردن یکسری از چلنج ها یاد میگیریم که چطور باید طی کنیم.
عملا بهترین شیوه روندن هر پیست رو در عمل آموزش میبینیم.
من آخرین باری که همچین چیزی رو تو یه بازی ریسینگ دیدم برمیگرده به نزدیک به 20 سال پیش که GTR2 یه همچین بخش خفنی رو تو بازیش گذاشته بود.
اگه میخواید بدونین چقدر این مورد ویژگی خفنیه این ویدئو رو از GTR2 ببینین که تو سال 2006-2007 چقدر از زمان خودش جلوتر بود:

خیلی خبر خوبی بود ، امیدوارم به همون اندازه جزئیات داشته باشه.
کاملا مشخصه که با این نسخه میخوان همرو جذب این عنوان کنن حتی اونهایی که هیچ ایده ای از مسابقه داخل پیست ندارن و بهشون رانندگی داخل سیم و پیستها رو آموزش بدن.

*******
با همین اولین نسخه از انتشار ارلی اکسس بخش اقتصادی بازی و پول درآوردن درش منتشر میشه.
میتونیم با تموم کردن بخش Time Attack گواهینامه رانندگی بگیریم و پول کافی در بیاریم که بتونیم ماشین مورد نظرمون رو بخریم.

******
از بخش گرافیکی بازی و انجین جدیدی که برای این نسخه نوشتن صحبت کرد(آنریل انجین رو انداختن دور) که این انجین برپایه DirectX 12 هست و کاملا آب و هوای داینامیک و چرخه شب و روز رو شبیه سازی میکنه.
از ویژگیهاش هم تکنیکهای رندرینگ مدرن ، مباحث Raytracing و... که مشخصه کاملا انجین به روزیه.

*****
در مورد بخش Free Roam و جهان-باز Evo صحبت کرد که از همین الان خیلی از نگاه ها رو به سمت بازی جذب کرده.
این بخش به وسعت 1600 کیلومتر مربعه که منطقه Eifel که دارای جاده و مسیرهای خیلی زیباییه(یکی از زیباترین مسیرهای اروپاست) و پیست بزرگ Nurburgring Nordschleife در اون واقع شده رو شامل میشه.
اولین انتشار این بخش در تابستان بعد برای دوره ارلی اکسس برنامه ریزی شده و بنا بر وسعتی که داره و بازآفرینیش در بازی که خیلی زمانبره قراره که بصورت بخش به بخش منتشر و نهایتا کامل بشه.
این مپ از طریق تکنولوژی Lidar (با کمک پهبادها) کاملا تصویر برداری ماهواره ای شده و با کمک تکنولوژی فوتوگرامتری قراره که در Evo بازآفرینی بشه.
ساختن یه پیست ریسینگ معمولی برای استودیوهای AAA حدود 4-3 تا 6 ماه زمان میبره.
اینکه اینها میتونن همچن وسعتی رو تو بازه نهایتا یکساله به بازی بیارن با استفاده از تکنولوژی انحصاری خودشونه که برای انجین جدید نوشتن که خیلی از مراحل رو بطور اتوماتیک خودش انجام میده و بصورت 3d بازآفرینی میکنه.
وگرنه اگه بصورت سنتی میخواستن این مپ رو تو بازی بسازن کم کم چندین سال برای کونوس زمان میبرد.

******
ارلی اکسس 16ام ژانویه 2025 منتشر میشه و نسخه کامل 1.0 برای پاییز 2025 برنامه ریزی شده که شامل 100 عدد ماشین ، مپ جهان باز و تعداد 15 عدد پیست لایسنس شده خواهد بود.
بعد از اون خب میشه انتظار ماشینها و پیستهای مختلف رو در قالب آپدیتهای رایگان و همچنین DLCپک طبق روال گذشته از کونوس داشت.

============
طبق سابقه فکر نکنم فاصله انتشار نسخه های کنسولی بیشتر از اوایل زمستون 2026 طول بکشه.
این یکی دو سال آخر فاصله انتشار آپدیتهای PC و کنسولی به یک ماه تاخیر رسیده بود.
پس خوشبینانه میشه آخر 2025 رو برای نسخه کنسولها در نظر داشت و بدبینانه اواخر 3ماهه اول (زمستون) 2026.
 
آخرین ویرایش:
آقا فک کن AC اصلی هیچ امکانات خاصی نداشت با ماد کلا به یه گیم دیگه تبدیل میشد حالا این دیفالت میشه گفت ورژن فول ماد شده اونه :-"
اگه دست پلیرا رو تو ساخت ماد همونقد باز بزاره به یه چیز عجیب غریبی فک کنم تبدیل شه که هیچ عنوانی نتونه نزدیکش بشه :دی
بنظر میاد Freeroam و ترافیک هم داره که امیدوارم حداقل هوش مصنوعی خوبی داشته باشن چون با هزارجور ماد هم درست نمیشد این :D

فقط در مورد تخریب پذیری و تصادف چیزی نگفتن؟ یا باید منتظر گیمپلی باشیم؟
ماد که قطعا ساپورت میکنه ولی ممکنه از اول اینطور نباشه.
احتمالا به مرور ساپورتش میکنن چون کمپانیهای ریسینگ وقتی میخوان لایسنس بدن خیلی دوست ندارن بازی مادساپورت باشه و کونوس باید طوری این رو بالانس کنه که محتواهای رسمی قابلیت ویرایش و... نداشته باشن.
البته AC1 هم از اول این حجم از مادساپورت رو نداشت و با آپدیت آخر بازی بود که به مادسازها دسترسی کامل رو داد ، البته غیر از بخش فیزیک.
من الان انتظار یک سینگل پلی غنی دارم که قشنگ به اون دوتای دیگه بیاد بگه بیلاخ :D

https://www.reddit.com/r/assettocorsa/s/kNUeLmlabM
روش خیلی حساب نکن.
بخش کمپین عمیق واقعا کار هراستودیویی نیست ، بودجه خیلی خفن و زمان زیادی برای توسعه میخواد.
با 30 نفر پرسنلی که کونوس داره به نظرم انتظار بالایی نداشته باش.

تریلر رو 4k از یوتوب گرفتم ، با اینکه باز هم فشرده سازی و... داره ولی خیلی خوب بود :x
AC1 برای گرفتن همچین خروجی باید کلی دردسر میکشیدی و تنظیمات عجیب و غریب میکردی ، به نظرم باز هم به این اتمسفر واقعی و پولیشی که این داره نمیرسید.
 
آخرین ویرایش:
خب لیست ماشینها و پیستهایی که در تریلر نمایش دادن اینهاست:
ماشینها

Alfa Romeo​

  • Alfa Romeo Giulia GTAm
  • Alfa Romeo Giulia Sprint GTA

Alpine​

  • Alpine A110 S
  • Alpine A290_β

BMW​

  • BMW M4 CSL

Ferrari​

  • Ferrari 296 GTB
  • Ferrari Daytona SP3
  • Ferrari F40 Competizione

Ford​

  • Ford Fiesta ST

Hyundai​

  • Hyundai i20N
  • Hyundai N Vision 74

Lamborghini​

  • Lamborghini Huracán STO

Lotus​

  • Lotus Emira

McLaren​

  • McLaren 765 LT

Porsche​

  • Porsche 911 GT3 Cup (992)
  • Porsche 911 Turbo (964)

Mercedes-Benz​

  • Mercedes-Benz 190E Evo II
  • Mercedes-AMG GT2

Morgan​

  • Morgan Super-3

Rover​

  • Mini Cooper

Volkswagen​

  • Volkswagen Golf GTI (MK1)
  • Volkswagen Golf GTI Clubsport (MK8)

3عدد پیست هم اینها بودن
Brands Hatch
Imola
Nürburgring-Nordschleife
 
بازی شبیه سازی کار استدیوهای کوچیک نیست چون مهم ترین عامل که فیزیک هستن ندارن چون خیلی هزینه بر این بخش
بازی که فیزیک نداره به درد نمی خوره حتی سبک های شوتر هم فیزیک خوبی ندارن برای چنین سازنده های که بودجه محدود دارن چه برسه به سبک ریسینگ شبیه سازی که خیلی خرج داره
فیزیک نسخه قبلی برای کسایی که خودشون با ماشین زیاد رانندگی کردن و حرکت هم زدن اصلا جالب نبود من حس تخته چوب بیشتر بهم می داد تا ماشین
 
دو نسخه قبلی با اینکه ازشون خوشم میومد ولی نتونستم بازیشون کنم چون با کنترولر بازی میکنم و عادت دارم غیر از abs بقیه اسیست ها خاموش باشن و واقعا اصلا قابل بازی نبودن. امیدوارم توی این نسخه یه تعادلی برای بهینه کردن کنترول بین فرمون و کنترولر داشته باشن.
 
دو نسخه قبلی با اینکه ازشون خوشم میومد ولی نتونستم بازیشون کنم چون با کنترولر بازی میکنم و عادت دارم غیر از abs بقیه اسیست ها خاموش باشن و واقعا اصلا قابل بازی نبودن. امیدوارم توی این نسخه یه تعادلی برای بهینه کردن کنترول بین فرمون و کنترولر داشته باشن.
خب نسخه اول کمی سخت بود ولی ACC به راحتی با کنترلر قابل بازی بود.
یه اشتباهی که بچه ها و خودت انجام دادی اینه که ترکشن کنترل و ABS رو گاها خاموش میکنن ، تو این کلاس اینها اصلا اسیست حساب نمیشن ، روال طبیعی استفاده از اینهاست.
کلا کلاس GT تو واقعیت هم بدون اینها قابل روندن نیست ، به دلیل فنربدنی ، سیستم تعلیق و آیرودینامیکی که این ماشینها دارن.
اگه خیلی به خودت مطمئنی حتما باید TC رو روی 2 یا 1 و... بزاری.

تو ACC برخلاف GT/Forza ماشینها بدون این عوامل سریعتر نمیشن و مثل واقعیت با استفاده از این دو عامل اتفاقا سریعتر هم میشی.

بدون TC حتی با فرمون هم روندن این ماشینها چالشیه و تایمهای خوب نمیشه باهاش زد ، به هیچ عنوان خاموشش نکن.
 
آخرین ویرایش:
خب نسخه اول کمی سخت بود ولی ACC به راحتی با کنترلر قابل بازی بود.
یه اشتباهی که بچه ها و خودت انجام دادی اینه که ترکشن کنترل و ABS رو گاها خاموش میکنن ، تو این کلاس اینها اصلا اسیست حساب نمیشن ، روال طبیعی استفاده از اینهاست.
کلا کلاس GT تو واقعیت هم بدون اینها قابل روندن نیست ، به دلیل فنربدنی ، سیستم تعلیق و آیرودینامیکی که این ماشینها دارن.
اگه خیلی به خودت مطمئنی حتما باید TC رو روی 2 یا 1 و... بزاری.

تو ACC برخلاف GT/Forza ماشینها بدون این عوامل سریعتر نمیشن و مثل واقعیت با استفاده از این دو عامل اتفاقا سریعتر هم میشی.

بدون TC حتی با فرمون هم روندن این ماشینها چالشیه و تایمهای خوب نمیشه باهاش زد ، به هیچ عنوان خاموشش نکن.
چه جالب نمیدونستم توی مسابقات واقعی هم استفاده از TCS مجازه. اگر چه مشگل اصلیم توی AC هرزگردی نبود چون احساس میکردم روی میزان گاز مورد نیاز کنترول داشتم. بیشتر مشکلم سره نداشتن کنترول روی حرکت فرمون بود. احساس میکردم به شدت به فورس فیدبک فرمون بستگی داره کنترول ماشین.
 
چه جالب نمیدونستم توی مسابقات واقعی هم استفاده از TCS مجازه. اگر چه مشگل اصلیم توی AC هرزگردی نبود چون احساس میکردم روی میزان گاز مورد نیاز کنترول داشتم. بیشتر مشکلم سره نداشتن کنترول روی حرکت فرمون بود. احساس میکردم به شدت به فورس فیدبک فرمون بستگی داره کنترول ماشین.
قاعدتا با فرمون کنترل خیلی بهتره.
شبیه سازه و باید اینطور باشه ولی میشه با گیم پد هم حدود 90-80 درصد همون خروجی رو ازش کشید بیرون و حتی لذت برد.

من یه مدت چون حوصله پشت فرمون نشستم نداشتم و خیلی با گیم پد بازی میکردم.
از اونجایی که با گیم پد تقریبا عادت ندارم ولی با کمی تمرین میتونستم خیلی خیلی نزدیک به تایمهای با فرمون رو بزنم.
فرمون مزیتهای خودش رو داره ولی گیم پد هم همینطور ، اگه تمرین کنی خیلی راحت تر هم میتونه باشه.
خیلی از اونهایی که رکورد دارن تو این بازیها با گیم پد بازی میکنن ولی خب حتما تمرین بیشتری میخواد.

یه ویدئو مثل این رو ببین خیلی تنظیمات خوبی میده که واقعا کمک میکنه.



مثلا من خودم که با گیم پد بازی میکردم Steer Assist رو غیرفعال میکردم ، میگفتم اسیسته و باید خاموش باشه.
ولی به پیشنهاد یکی مثل ایشون روشنش کردم و متوجه شدم واقعا نیازه که روشن باشه و بدون اون با گیم پد واقعا سخت میشه.
 
اولین گیم پلی از بازی تو نمایشگاه ADAC


خب ویدئو لایو بود و برش داشتن ، ببینم جای دیگه پیدا میکنم که بزارم یا نه.
خوبی این لایو این بود که داویده کارگردان بازی خودش روش توضیحات میداد ، باقی همه خود استریمر مزخرف میگه.
فکر کنم فردا نمایش اصلی استودیوعه و حتما کلی برنامه دارن.
ببینیم چی میشه.
فعلا این رو ببینین:

=========
بازی هنوز پری آلفاست و انجین هنوز آماده نیست.
ولی همین الان تایید کردن که وقتی انجین آماده شد ماد و تغییرات HUD و... مثل نسخه اول میتونه انجام بشه.
تو ویدئو هم چرخه شب و روز رو دیدیم و هم آب و هوای داینامیک.

تو هوای بارونی فیزیک آب خیلی از ACC پیشرفته تره.
برای مثال تو چاله های آبی که در سطح پیست شکل میگیره aquaplaning و غرق شدن چرخها به بهترین شکل ممکن اتفاق میفته.
یا عوض شدن ریسینگ لاین موقع بارندگی که از لاین اصلی باید اجتناب کنیم و روی مسیری که ردلاستیکها کمتره رو به عنوان مسیر اصلی رانندگی کنیم. (ریسینگ لاین اصلی به دلیل وجود ذرات لاستیکها روی آسفالت + بارون خیلی لغزنده میشن)

نکته جالبی که این سری اضافه کردن اینکه میشه علاوه بر کاستومایز ظاهری ماشینها میشه تا حدی هم ماشینها رو کاستومایز کرد.
این نکته خیلی مهمیه که بیشتر در موردش فردا صحبت میکنن.
توضیحی هم که Davide (داویده کارگردان بازی) داد این بود که میخوایم بازی رو برای عاشقهای ماشین هم در دسترس بزاریم که رویای خودشون رو زندگی کنن و بتونن ماشینها رو اونطور که میخوان دستکاری کنن.

در مورد سینگل پلیر توضیح داد که مثل سینگل پلیر GT/Forza نیست که ساختار مشخص و ثابتی داشته باشه.
توضیحی که داد این بود که اول بازی با یک بودجه کم بازی رو شروع میکنین و بعد هر کاری که تو بازی میکنین یه بودجه ای به عنوان راننده تیمی که باهاش قرارداد بستین دریافت میکنین و میتونین باهاش هرکاری که بخواید انجام بدین.
الزاما نباید مسابقاتی که دوست ندارید رو درش شرکت کنین ، میتونین فقط کلاسی که بهش علاقه دارید رو فقط درش شرکت کنین و...
اصولا خودش اشاره کرد که ساخت سینگل پلیر جذاب تخصص ما نیست و به جاش اینقدر دست پلیر رو تو این مورد باز گذاشتیم که بتونه خودش کریر خودش رو بسازه یا به عنوان یک راننده مسابقه واقعی خودش مسیرش رو انتخاب کنه.

میگم توضیح بیشتر در مورد این رو احتمالا از فردا با ویدئوهای بیشتر و همچنین نزدیک به انتشار میتونیم داشته باشیم.
 
آخرین ویرایش:
خب خلاصش این شد:

  • Free Roam رسمی تایید شد.
    مواقعی که حوصله مسابقه و... رو نداریم میتونیم تو مپهایی که براش آماده میکنن با ترافیک رانندگی کنیم و ریلکس کنیم.

  • مادینگ بعد اتمام دوره ارلی اکسس به بازی میاد ولی با این تفاوت که خودشون پلتفرمی رو آماده میکنن که مادسازها بتونن درش حتی با کمپانیهای خودروسازی هم همکاری کنن.
    با این کار جلوی دزدی محتوا از بازیهای دیگه و آوردنش به ACE هم گرفته میشه چونکه براش Moderator میزارن و میشه این مادها رو گزارش و پاک کرد.

  • بازی دارای سرورهای اختصاصی خواهد بود و Daily/Weekly Race ها با سیستم رده بندی ایندفعه جزوی از خود گیمه.
  • در نسخه ارلی اکسس حدود 20 عدد خودرو به همراه 5 عدد پیست منتشر میشه.
  • سیستم تغییرات ظاهری راننده تایید شد (دستکش ، لباس ، کلاه ایمنی ، رنگ پوست و...)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or