PlayStation Silent Hill 2 Remake

1666219058148.jpg

• عنوان Silent Hill 2 ساخته Bloober Team معرفی شد
• ساخته شده با Unreal Engine 5
• بازی انحصاری زمانی PS5 می باشد، همینطور برای PC هم منتشر میشود.
• حضرات Masahiro Ito و Akira Yamaoka برای تولید موسیقی بازی به طور نزدیک با Bloober همکاری کردند.
• کارگردان بازی Mateusz Lenart می باشد که Creative Director عنوان Medium بود .
• دوربین روی شانه و گیمپلی مدرن دارد
• طراحی صدای جدید
• تاریخ انتشار 2023

اطلاعات رسمی در مورد انجین بازی و ویژگی های بازی برای پلیرهای PS5 توسط بلوبرتیم (ترجمه اختصاصی):
عنوان Silent Hill 2 Remake ساخته شده با Unreal Engine 5 هست و ما در حال به‌روزرسانی آن هستیم. ما با امکانات Unreal Engine 5، شهر مه آلود و شوم را به روش هایی زنده می کنیم که تا این لحظه غیرممکن بود. این بازی بازیکنان PS5 را از نظر بصری، شنیداری و احساسی، بی اندازه به وجد خواهد آورد.

برخی از ویژگی‌های Unreal Engine 5 که واقعاً خواهند درخشید، Lumen و Nanite هستند. با این ویژگی ها گرافیک بازی را به سطوح جدید، بسیار دقیق و واقع گرایانه ارتقا می دهیم.

تکنیک Lumen یک راه حل برای نورپردازی جهان بازی است که کاملاً پویا است که بلافاصله به تغییرات صحنه و نور واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که نور به طور واقع بینانه با محیط تعامل دارد، درست مانند دنیای واقعی باعث میشود کل محیط بازی به صورت طبیعی تری نورپردازی می شود.
از سوی دیگر، فناوری Nanite ابزار شگفت انگیزی برای طراحان سطوح است. با این تکنیک آن‌ها می‌توانند جهان‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و محیط‌های واقعی‌تر ایجاد کنند که ظاهر و احساسی تقریباً واقعی دارند.

ویژگی های جدید PS5 اگرچه فقط گرافیک نیست. بسیاری از فضای استرس زای سایلنت هیل از موسیقی و طراحی صدا در آن ناشی می شود. به لطف قابلیت‌های صوتی سه بعدی PS5، بازیکنان می‌توانند مسیر دقیقی را که صدا از کدام طرف می‌آید را تعیین کنند. موتور صوتی WWise یک جلوه صوتی واقعی و باورپذیر ایجاد می کند که به بازیکنان کمک می کند احساس کنند واقعاً در بازی هستند.

البته کنترلر DualSense را فراموش نمی کنیم. ما قبلاً با عنوان قبلی خود یعنی The Medium نشان داده‌ایم که می‌توانیم در مورد بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی بسیار خلاق باشیم. ما ایده‌های جدید بیشتری را برای Silent Hill 2 ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهید فعلاً این را یک راز نگه داریم.

آخرین پیشرفت بزرگی که می خواهم به آن اشاره کنم، فناوری ذخیره سازی SSD است. جریان فوق سریع داده ها به این معنی است که بازیکنان هیچ صفحه بارگیری را نمی بینند، زیرا آنها به طور یکپارچه کل شهر Silent Hill را کاوش می کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها، امیدواریم Silent Hill 2 را برای طرفداران قدیمی و جدید تجربه‌ای دلهره آور تر و فراموش‌نشدنی‌تر کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم آن حس یونیک را در مورد عناوین کلاسیک فرقه ای را تکرار کنیم و جانی تازه در گیم پلی آن ببخشیم. نتیجه نهایی یک بازی سایلنت هیل خواهد بود که گرافیک و صدایی بهتر از هر بازی قبلی دارد. در حالی که توسعه هنوز تمام نشده است، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا طرفداران آن را تجربه کنند.


 
آخرین ویرایش:
به عنوان اولین تجربشون توی سبک سوم شخص کاملن قابل قبوله

نمیفهمم.. مگه ما بابای تیم سازنده هستیم که بگیم: "آفرین پسرم تا همینجاش هم که اومدی, خیلی خوب پیشرفت کردی".
این دیالوگ مال مخاطب نیست! و نهایتا میتونه از یه منتقد خارج بشه که داره سیر پیشرفت یک استودیو رو بررسی میکنه..
یکسری استاندارد وجود داره و مخاطب انتظارِ به حق که داره برآورده بشه و هیچ وظیفه ای هم نداره که چشمش رو به روش ببنده!
 
خب من هم امروز بازی رو حدود بعد از 18 ساعت تموم کردم. سعی کردم به محیط توجه کنم و زیاد از sprint استفاده نکردم.
در کل remake بازی فوق العاده بود و با UE5 گرافیک بازی بسیار زیبا شده بود. توصیه می کنم اگر می تونید حتما بازی رو به صورت قانونی تهیه کنید. این کمک می کنه که در آینده با فروش بیشتر silent hill های دیگه رو هم remake کنند. داستان بازی که به نیاز تعریف نداره و سال هاست دارن راجع بهش حرف می زنند. اتسمفر و ترکیب شده با صدا گذاری خوب بازی رو به فوق العاده کرده و حس ترس بعضی جا ها واقعا بهتون القا میشه. کاراکترها هم acting خوبی داشتند و حس شون رو خوب می رسوندن در اون محیط ترسناک و تاریک. گیم پلی بازی هم ترکیب شده با پازل ها خوب بود. نه زیاد پیچیده و نه ساده. سیستم dodge هم خوب پیاده سازی شده.
در کل نمره من به این remake هستش: 8.5/10
به بازی می خواستم 0.5 نمره بیشتر بدم ولی بعضی جاها یکم تکراری می شد و خصوصا اینکه یک محیط رو بخوای دو بار بازی کنی با فضای متفاوت. همچنین بعضی جا ها خیلی دیگه تاریک می شد و عملا هیچ چیزی نمیدیدم. البته این نظر subjective هستش و شاید شخص دیگه براش اوکی باشه.
 
عذر می خواهم بابت اسپم :

اگر بخواهیم ۴ سلطان ترس ویدئو گیم در تاریخ رو نام ببریم :

سری رزیدنت ایول ، سری سایلنت هیل ، سری تنها در تاریکی و به نظرم سری FEAR هست .

در زمان حال ، سه تای اول ریمیک عناوین قدیمی داشتند . از سری FEAR خبری هست ؟ الان مال کدوم کمپانی ؟ مدفون شده داره خاک می خوره ؟


نحوه راه رفتن و هدف گیری عمدا اینجوری طراحی کردند که قشنگ حس آماتور بودن جیمز رو به بازیباز انتقال دهند
استدیوی. Monolith که بازی shodow of war ساخته بود قبلاً fear می‌ساخت. زیر مجموعه WB هست
 
  • Like
Reactions: Taha75
عذر می خواهم بابت اسپم :

اگر بخواهیم ۴ سلطان ترس ویدئو گیم در تاریخ رو نام ببریم :

سری رزیدنت ایول ، سری سایلنت هیل ، سری تنها در تاریکی و به نظرم سری FEAR هست .

در زمان حال ، سه تای اول ریمیک عناوین قدیمی داشتند . از سری FEAR خبری هست ؟ الان مال کدوم کمپانی ؟ مدفون شده داره خاک می خوره ؟
Fatal Frame, Siren, Clock Tower هم هویج هستند
 
امیدوارم که این بازی هم به موفقیت تجاری پیدا کنه و هم جوایز درخور و شایسته ای بگیره چون در این صورت مطمئن باشید نسخه های ریمیک ۴ و ۳ هم ساخته میشن.

در کل بگم موفقیت این بازی این سری رو دگرگون میکنه...شاید این حرفم بخاطر اون حس نوستالژی باشه اما هرچقدر به اینکه یه شماره جدید از سری با شک و تردید نگاه میکنم اما با دیدن این بازی به ریمیک نسخه های قدیمی امیدوار شدم.


‐-------

نمیخوام آف تاپیک بشه اما یکی از دوستان به F.E.A.R اشاره کرد...نوع ترس این بازی اصلا چیز عجیبی بود.

وقتی میگم این بازی (نسخه اول منظورمه) یه شاهکار توی سبک ترسناکه یه حرف شخصی نیست.

بازی رو تموم کنی یا قبل از بازی داستان رو بدونی ترس از بین میره...اما همون ترس توی تجربه اول عجیب منحصرربه فرد بود و با هیچ بازی دیگه ای قابل قیاس نیست.

دشمنای بازی که اصلا ترس ندارن...آدمهای عادی هستن.
بازی یه بازی سخت نیست که استرس کشته شدن داشته باشی.

اما قصیه چیه: یه ماهیت فراطبیعی به شکل یه دختر کوچولو...(حداقل چیزایی که قبل از پایان بازی در بارش فکر میکنی) که اصلا نه تو رو میکشه و نه قراره بکشیش که اما همین که صدای زمزمه هاشو میشنوی موهای تنت سیخ میشه و خودشو میبینی قلبت شروع میکنه به زدن ( خود کاراکتر بازی یادمه خیلی اوقات نفسش بند میومد) ....خیلی عجیب بود این بازی.
 
آخرین ویرایش:
فقط گرافیک بازی خوبه به نظرم. فیزیک شخصیت بازی (مثل نحوه ی راه رفتن و هدف گیری) و خیلی چیزای دیگه جالب نیست و توی مقایسه با ریمیک رزیدنت اویل 4 واقعا حرفی واسه گفتن نداره.
صد در صد به خوبی اویل ۴ نیست ولی بنظرم بد هم نیست و گیم پلی با محیط و جو بازی خوب مچ شده.
عذر می خواهم بابت اسپم :

اگر بخواهیم ۴ سلطان ترس ویدئو گیم در تاریخ رو نام ببریم :

سری رزیدنت ایول ، سری سایلنت هیل ، سری تنها در تاریکی و به نظرم سری FEAR هست .

در زمان حال ، سه تای اول ریمیک عناوین قدیمی داشتند . از سری FEAR خبری هست ؟ الان مال کدوم کمپانی ؟ مدفون شده داره خاک می خوره ؟


نحوه راه رفتن و هدف گیری عمدا اینجوری طراحی کردند که قشنگ حس آماتور بودن جیمز رو به بازیباز انتقال دهند
اخری من می دم به fatal frame :D یه ریمیک خفن مثل سایلنت هیل و رزیدنت اویل برای شماره ۲ اون هم نیازه.
Fear 1 ,2 عالی بودن ها ولی خب اکشن بازی خودش کلی از ترس می زد متاسفانه بازی زباله ای به اسم fear 3 اون سری بازی عالی نابود کرد
 
دوستان عزیزی که سایلنت ۲ ریمیک رو به عنوان اولین تجربشون هست:
برای اینکه کل داستان سایلنت هیل رو‌ بفهمید, باید کلیه ی نسخه های بازی رو حتی نسخه های فرعی رو‌ بازی کنین. تاویک سایلنت هیل کامیونیتی هم که جزو تاپیک های وزین و پربار فروم هست هم حتما مطالعه کنین. هرچند بازم نمیشه داستان کامل بازی رو فهمید و یک تئوری اصلی نسبت به همه چیز داد, اما تا حدی میفهمید چی‌ به چیه.
مثلا توی همین سایلنت هیل ۲, به یه قاتل اشاره میشه که مربوط به نسخه ی چهارم بازی هست! در کل سعی کنین تحقیق کنین. در مورد هرچی میبینین سرچ کنین و حتی از chat gpt هم میتونین استفاده کنین چون اطلاعات خوب و مختصری بهتون میده در‌مورد همه چیز.
 
بدون شک و به صورت فکت یکی از خفن‌ترین چیزایی که در صنعت گیم طراحی و ساخته شده و تونستم ببینم‌ :D خیلی درد داره این صحنه. فوق‌العادس.



پایان‌های داگ و یوفو هم عالی بودن. اینکه تو این بازی که اینقدر سیاه و تلخ و تاریکه همچین پایان‌هایی گذاشتن، خیلی بهترشونم میکنه :D
 
بدون شک و به صورت فکت یکی از خفن‌ترین چیزایی که در صنعت گیم طراحی و ساخته شده و تونستم ببینم‌ :D خیلی درد داره این صحنه. فوق‌العادس.



پایان‌های داگ و یوفو هم عالی بودن. اینکه تو این بازی که اینقدر سیاه و تلخ و تاریکه همچین پایان‌هایی گذاشتن، خیلی بهترشونم میکنه :D
پایان سگ توی نسخه اورجینال بود :D
موجودات فضایی هم یکی از پایانای نسخه یک بود نمیدونم دو هم داشته یا نه
 
این تئوری که سایلنت هیل برای جیمز مثل چرخه (لوپ) هست که با هر بار مردن جیمز دوباره از اول وارد شهر میشه تا اینکه بفهمه چه گناهانی مرتکب شده و بتونه با وجدانش کنار بیاد تو ریمیک تقریبا تایید شدست. همون اول بازی جیمز یه جنازه میبینه که اگه دقت کنید می بینید که خودشه دقیقا.
IMG_20241013_020658_755.jpg
کمی جلو تر یه برگه ای رو زمین افتاده که روش نوشته ( چیزایی که تا اینجا یاد گرفتم رو برات مینویسم که شاید کمکت کنه ) این جنازه خود جیمزه که تو لوپ قبلی تونسته تا اینجا برسه و کشته شد برای کمک به خودش تو لوپ بعدی اون یاداشت رو نوشته.
IMG_20241013_020932_514.jpg
جلوتر سر باس eddie میبینم که ادی چند نفر رو کشته و تعدادی جنازه رو زمین افتاده بازم همشون شباهت زیادی به جیمز دارن و ادی یه دیالوگ داره که میگه ( چرا من هرچی میکشمت دوباره پیدات میشه و من رو تعقیب میکنی) این‌ نشون میده جیمز تو چرخه‌ای قبلی چندین بار توسط ادی کشته شده.
IMG_20241013_020934_668.jpg

سایلنت هیل برای هر شخص به یه صورته. برای جیمز یه چرخه تکراری و یه شهر مه آلوده . برای ادی یه جای یخ زده و سرده ( اگه دقت کنید تو همه کات سین ها از دهنش بخار میاد بیرون نشون میده که دنیاش سرده) برای انجلا به جای داغ و در حال سوختن تو آتیشه ( تو کات سین اخر انجلا که تو هتل در حال سوختنه آنجلا میگه پس تو هم میتونی آتش رو ببینی ؟ ) وقتی به سرانجام و پایان هر کاراکتری میرسیم جیمز میتونه ورژن سایلنت هیل اونارو ببینه. پایان و باس فایت ادی تو سرد خونه بود و پایان انجلا هم هتل در حال سوختن تو آتش.

در اخر اینکه داستان این بازی واقعا فلسفی و شاهکاره که هنوز بعد ۲۳ سال میشه از توش تئوری کشید بیرون.
 
آخرین ویرایش:
عجب چیزی ساخته بلوبر.حرف قبلیمو پس میگیرم حتی بلوپوینت هم نمیتونست به این خوبی ریمیک کنه.اتمسفر و فضا سازی بازی بی نظیره جامپ اسکر ها یه جاهایی باعث میشه دو متر ادم بپره هوا.فوق العاده ترسناک.
طراحی شهر عالی.دیگه کاری نبود بشه کرد و نکرده باشه بلوبر طراحی چهره ها هم یکم رفت جلو بنظرم بهتر شد خوب کار کردن مخصوصا ماریا😀.فقط انیمیشن راه رفتن جیمز و مخصوصا همراهاش جای کار داشت خشکه.بقیه موارد ولی عالی و بی نظیر کار شده.
من آلن ویک تازگی تموم کردم و واقعا فضا سازی و ترسناک بودن بازی دو سه سر و گردن بالاتره از آلن ویک.قشنگ روان ادم خسته میشه یه محیط که تموم میشه.تا اوایل زندان رسیدم.خدا بخیر کنه😀
 
آخرین ویرایش:
ساعات اول بازی، اون مه غلیظ و چگال، شناخت مخاطب رو از محیط، اتفاقات و چیستیِ جهان بازی کاملا مبهم و کدر کرده. اما‌ وقتی به نقطه‌ای میرسی که دیگه از مه خبری نیست، دقیقا زمانی که فکر می‌کنی که بالاخره اون تعلیق محیطی از بین رفته، تازه متوجه میشی که اون چیزی که همه چیز و همه اتفاقات جهان بازی رو مجهول و مبهم کرده، نه اون مه، بلکه ذات و ماهیت جهان توضیح ناپذیرو موهومیه بازیه. دیگه فرقی نداره دیدت مختل باشه یا کاملا شفاف. مهم نیس چه سلاح و ابزاری داری. در نهایت می‌فهمی که قرار نیست بتونی به اتفاقات و ماهیت قصه غلبه کنی. از یه نقطه‌ای به بعد عملا دست از تلاش برای فهمیدن برمیداری و می‌بینی خودتم به یکی از اون اتفاقات توضیح ناپذیر قصه تبدیل شدی.

بی‌شک منی که قبل از عرضه بازی منتظر یه فاجعه بودم، از بلوبر شکست خوردم. بازی یه تجربه شگفت انگیز و میخکوب کننده‌ست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or