Xbox STARFIELD

سازنده
Bethesda Game Studios
تاریخ انتشار
September 6, 2023
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
https___pbs.twimg.com_media_E32OINtXwAAKVMa_format=jpg&name=large.jpg


Genres/[Action RPG]
Platforms/[XBOX X|S PC]
Developer/[Bethesda Game Studios]
Publisher(s)/[Bethesda Softworks]

[اطلاعات بازی]

[اسکرین شات]
keith-beltramini-starfield-teaser-010.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-008.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-009.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-011.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-014.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-007.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-013.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-004.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-012.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-003.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-006.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-005.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-001.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-002.jpg

[کانسپت آرت]


[تیزر رونمایی E3 2018]


[تیزر تریلر E3 2020]


[Official YouTube Playlist]
 
آخرین ویرایش:
مثل اینکه DLC اونقدر چیز خاصی به بازی اضافه نمیکنه. حقیقتا با خوندن نظرات خیلی نا امید شدم. همون استارفیلد خودمونه توی یه سیاره کوچیک با یه مشت کوئست مثل بازی اصلی. انتظار دی ال سی های Fallout و Tes رو نباید داشت....

عملا اینا نمیتونن یا نمیخوان کاری که مثلا CDPR کرد با Cyberpunk رو تکرار کنن. بازی همینه که هست.
 
احتمالا اگه کارگردان بازی میکامی بود الان شاهکار منظومه شمسی و چه بسا راه شیری بود :D

ولی بی شوخی، در مورد تاد هاوارد یک سری حرف کلیشه ای رو خیلی ها تکرار میکنن و فکر کنم خودشونم اگه بپرسی این حرفت یعنی چی، نتونند توضیح بدند :D مشکل استارفیلد بیشتر از همه اتفاقا "نوین" بودن طراحیش بود، نه "سنتی" بودن،

در حالی که اگر بازی طراحی کلی مشابه مثلا فال اوت 4 یا اسکایریم داشت (تفکرات و رویکرد قدیمی*) که الان وضعیتی به مراتب بهتر داشت...

بزرگ ترین مشکل استارفیلد به نظرم فقدان یک (و چند بر اساس استاندارد های روز) محیط به شدت بزرگ پر جزئیات و هندکرفت شده بود... یعنی فقدان یکی از اصلی ترین ارکان های بازی های بتزدا... یعنی فقدان اکسپلوریشن بتزدایی، همچنین موسیقی هم اصلا در حد و اندازه کار های قبلی Zur عزیز نبود.... مشکل حتی لودینگ لزوما نبود و اینم یعنی ملت درست درک نکردن مشکل چی بود،

اتفاقا اگه رویکردشون به استارفیلد کاملا کلاسیک و قدیمی بود، الان بازی به مراتب بهتر بود،

*این که بازی ها "باید" بر اساس پیشرفت تکنولوژی، متحول بشند صحیحه، مخصوصا مکانییسم ها و مکانیک هاشون، اما اینکه یک عده رو هوا فقط از "قدیمی" بودن ایراد میگیرند به نظرم یک انتقاد رو هوا و الکی و بی فایده است، این مدل انتقادات بیهوده رو راجع به بازی های راک استار هم داشتیم برای مثال که میگن "ساختار بازی قدیمی شده و راک استار باید ال کنه بل کنه" یا مثلا دیدم از ساختار بازی های ناتی داگ هم چنین ایراداتی گرفته میشه (ِ یادتون باشه، از بازی های فرام سافور هم دقیقا همین ایرادات گرفته میشد تا اینکه متای الدن رینگ جلو انتقاد هارو تا حد زیادی گرفت :D معجزه متا :D)

* قطعا میشه به راک استار هم انتقاد وارد کرد، به نظرم رد دد ردمپشن 2 با اینکه شاهکاره اما میتونست طراحی مرحله پیشرفته تری داشته باشه، چیزی که احتمالا تو گرند دفت اتو وی ای میبینیم، یعنی همون مکانیسم ها و مکانیک هاش که باید پیشرفت کنند...

* ناتی داگ به نظرم بازی هاش مشکلی ندارند و همین که سبک بازی متحول بشه کافیه، اینم قابل پیشبینی هست چون ناتی هر 2 نسل تقریبا سبک بازی هاش متحول میشند... اخرین بار نسل هفت بود، طبیعتا جدیدترین تحول هم باید نسل 9 و بازی بعدی باشه...

*بتزدا به نظرم باید مسیر همیشگی خودش رو بره، با تمرکز رو نقاط قوت خودش، مثل اکسپلوریشن قوی، مثل فکشن های به شدت جذاب و روایت چند گانه که دست گیمر برای ساختش باز هست، مثل موسیقی حیرت انگیز... مثل گیم پلی هماهنگ با اوپن ورلد ار پی جی، مثل لور به شدت جذاب و قوی... الدر اسکرولز اگر چند محیط به شدت زیبا و حیرت انگیز + مکانیک های باز هم بروز شده و نهایتا یک موسیقی محشر داشته باشه؛ +90 رو شاخش هست... فقط امیدوارم موسیقی بازی (جرمی باشه که چه بهتر) بتونه در حد و اندازه استاندارد های بتزدا باشه، اسکایریم منهای موسیقی واقعا بخش مهمی از جذابیتش رو از دست میده، به شکل حیرت انگیزی اسکایریم "همیشه" یک موسیقی خارق العاده و یک محیط بی نظیر برای اکسپلوریشن داره، اینا + سیستم کوئست خیلی خوب بازی شد بیگ وینری که امثال راک استیدی و ناتی داگ رو شکست داد... مثل قبلش که با اف 3 امثال راک استار و کوجیما پروداکشن رو شکست داد... همچنین مثل ابلیوین...

حیف که صرفا بر اساس اف 76 و استارفیلد، یک عده نابغه کلهم بتزدا رو ترول میکنند؛ وگرنه کسی که از قدیم گیمر بوده، میدونه اینا چه شاهکار هایی ساختند بنابراین چه پتانسیلی دارند؛ حتی همون اف 4 هم در حد خودش و رقبلای گردن کلفتش کم موفقیت به دست نیاورد، گیم پلیش هم که خارق العاده بود از روز اول، و اگر مشکلی داشت بیشتر پرفورمنس بود، و اکثر ایراداتی که گرفته میشد همینجوری رو هوا بود، اگر متاش به جای 87 مثلا 92 میشد، همینایی که ترولش میکنند رو سر میگذاشتنش، کمااینکه الدن رینگ رو قبل متا ترول میکردن، و معجزه +90 باعث شد منتقدان الدن رینگ (سولزبورن) یک شبه بشند طرفدار سولزبورن :D

دیگه استودیویی که کوله باری از دستاورد مثل بتزدا داره، رو ترول کنی، یعنی "خودت" رو ترول کردی... میخوای ترول کنی، استارفیلد و 76 رو ترول کن، نه اصل استودیو رو... منم 76 و استارفیلد رو دوست ندارم، ولی ایا میشه اف 3 و 4 و ابلیوین و اسکایریم رو بشناسی، هارمونی بین اجزای بازی ها از موسیقی تا لور و اکسپلوریشن، رو درک کرده باشی، و عاشقشون نباشی؟
 
آخرین ویرایش:
حماقتهای تاد هاوارد و ... که هنوز تو دنیای قدیمیشون زندگی میکنن، عامل اصلی این اتفاقات هست
بازی شکست نخورده ولی این برا بتسدا شکسته

2024-10-01_14-40-25.jpg

حماقت ادامه دار و استفاده از انجین تاریخ گذشته و فقط و فقط کمیت و کمیت. هزار سیاره داریم.فال اوت 76 که برداشته بود کپی پیست کرده بود کدهای فال اوت رو.
واقعا نمیفهمم اینهمه جولان دادن در مورد کمیت برا چیه.
امیدوارم جدا ترمز اینو بکشن و الدر یه چیز کوچیک و جمع جور از لحاظ ابعداد باشه و نه فقط یکسری عدد و رقم.
زمانی که اسم هزار سیاره اومد، گفتم گند زده ولی موافق نبودن. وقتی که باید صرف سایر موارد میشد صرف یکسری عدد پوچ و بی معنی شده که بخوبی تو استیم از خجالتش در اومدن.
اون دوران که میگفتن wow چقدر نقشه بزرگه، گذشت. باید آپدیت شد الان یه بازی با 40-50 ساعت گیم پلی و یه نقشه مناسب و جمع جور با جزییات بالا مورد قبوله. نه من 1000 سیاره دارم.
امیدوارم نقشه الدر بعدی از اسکایریم کوچکتر باشه ولی انجینش درست بشه و با جزییات و یه داستان جذاب.
این بتسدا رسما بعد اسکایریم که یکی از بهترینهای دنیای گیمه، واقعا داره عقب گرد میره و تو سراشیبیه.امیدوارم نجات پیدا کنه.
________
البته اینم بگم، این انتشار بازیها وسط هفته هم درست نیست. باید بزارن پنجشنبه و جمعه.
 
آخرین ویرایش:
همون استارفیلد خودمونه توی یه سیاره کوچیک با یه مشت کوئست مثل بازی اصلی. انتظار دی ال سی های Fallout و Tes رو نباید داشت....
خب مگه چیزی غیر این قرار بود باشه؟ :دی
اصلا بقیه DLC های بتسدا هم همین بوده دیگه، معمولا میفرستادت تو یک مپ جدید با خط داستانی جدید و کوئستایی که حول محور همون منطقه و داستان میچرخه.

اینم قرار بود استارفیلد باشه اما تو یه محیط با سایز کوچکتر و هندکرفتد.
حالا اینکه کوئستاش در چه حد بوده رو خیلی نظرات رو نخوندم اما اکثرا میگفتن در کل از Base game تجربه بهتریه.

اما با توجه به مارکتینگ کمی که داشت مشخص بود قرار نیست یه چیزی مثل پچ 2 سایبرپانک دریافت کنیم.

عملا اینا نمیتونن یا نمیخوان کاری که مثلا CDPR کرد با Cyberpunk رو تکرار کنن. بازی همینه که هست.
نه میخوان نه میتونن بنظرم :دی

تعداد کسایی که تو بتسدا کار میکنن به نسبت بازیایی گنده ای که روشون کار میکنن بنظرم خیلی کمه، اگه اشتباه نکنم حدود 600 تان که تیم اصلی هم رفته رو TES جدید (در مقایسه با CDPR که بیشتر از دو برابر کارمند داره)
به شخصه حاضرم تمرکزشونو بزارن روی الدر اسکرولز جدید و بتونن با کمک بقیه استودیو هایی که اضافه شده اون انجین کوفتیشونو یه تحولی بدن :دی استارفیلد حداقل رو این انجین درست بشو نیست.

هر جور فک میکنم هیچ آپدیتی نمیتونه گیم دیزاین بازی رو از ریشه درست کنه :دی
 
خب مگه چیزی غیر این قرار بود باشه؟ :دی
اصلا بقیه DLC های بتسدا هم همین بوده دیگه، معمولا میفرستادت تو یک مپ جدید با خط داستانی جدید و کوئستایی که حول محور همون منطقه و داستان میچرخه.

اینم قرار بود استارفیلد باشه اما تو یه محیط با سایز کوچکتر و هندکرفتد.
حالا اینکه کوئستاش در چه حد بوده رو خیلی نظرات رو نخوندم اما اکثرا میگفتن در کل از Base game تجربه بهتریه.

اما با توجه به مارکتینگ کمی که داشت مشخص بود قرار نیست یه چیزی مثل پچ 2 سایبرپانک دریافت کنیم.


نه میخوان نه میتونن بنظرم :دی

تعداد کسایی که تو بتسدا کار میکنن به نسبت بازیایی گنده ای که روشون کار میکنن بنظرم خیلی کمه، اگه اشتباه نکنم حدود 600 تان که تیم اصلی هم رفته رو TES جدید (در مقایسه با CDPR که بیشتر از دو برابر کارمند داره)
به شخصه حاضرم تمرکزشونو بزارن روی الدر اسکرولز جدید و بتونن با کمک بقیه استودیو هایی که اضافه شده اون انجین کوفتیشونو یه تحولی بدن :دی استارفیلد حداقل رو این انجین درست بشو نیست.

هر جور فک میکنم هیچ آپدیتی نمیتونه گیم دیزاین بازی رو از ریشه درست کنه :دی
نه ولی ما یا شاید من انتظار داشتم باعث بشه بازی اوضاع بهتری پیدا کنه. ولی بنظر صرفا یه کوئست لاین جدید اضافه شده... نظرات استیم رو دیدم حقیقتا ناامید شدم‌. با توجه به ۳۰دلاری بودنش یکم انتطارات بالاتره. حتی فکر کنم از لحاظ داستان هم خیلی معمولیه.‌‌..
 
انتقادها بجاس ولی تا الان بازخوردای dlc خوب بوده.حداقل از base بازی چند لول بهتره.
این لیست 100 بازی برتر این هفته استیمه.
https://steamdb.info/topsellers/
نه استارفیلد و نه dlc تو لیست نیستن. به چنین چیزی استقبال نمیگن.
بازی ای که چند میلیون فروخته تو استیم و بیش از 300 هزار پلیر همزمان داشته، dlc اش نیاد تو صد تا، واقعا فاجعه هست.
 
حقیقتا نگران tes ام. من اگه بگن فقط تا آخر عمرت فرصت داری یه بازی تجربه کنی، میگم tes. مطلقا تو گیم برای من بالاتر از نسخه بعدی این بازی وجود نداره. اسکایریم بی‌نظیر بود. حتی نسخه اسپشیال و anniversary و همه اینارو هم تجربه کردم. همه dlcهاشو. سالها ماد کردمش. دوباره هوس کردم. عمو تاد رو نمیبخشم اگه tes شاهکار زمانه خودش نشه. :D

بابا وسط کوه میرفتی، تایم شب، زیر شفق قطبی، صدای باد سرد. با اون آهنگ های عجیب غریبش. چه ریلکسیشنی بود واسه خودش. من حس میکردم باد کوهستانی واقعا میخوره تو صورتم. من اون موقع تو زندگیم اضطراب نداشتم به خاطر این بازی. اصلا بازی نبود که. واقعا درمان بود. هی ناخونک میزنم به استارفیلد که منو ببر اون موقع. نمیبره. هرکار کردم نبرد. الان باید دی ال سی رو بگیرم. یکمی منو ببره اون موقع. کاش بشه.
 
dlc رو یکم بازی کردم و این بار برعکس سری پیش که رو سری اس بازی کرده بودم و 30 فریم بود رو پی سی بازی میکنم و 60 فریم.الان میفهمم رو 30 چه سرطانی بود.با لول 30 شروع کردم و یخورده چلنجه.بنظرم همین لول 30 خوبه برای شروع.
 
شما تو دنیای موازی زندگی میکنی؟
قبل این که نظرات کلی بیاد دو سه تا نظرات خوندم که خیلی تعریف کرده بودن و فکر میکردم خوب دراومده ولی خودم دی ال سی رو چهار ساعت بازی کردم و الان میگم افتضاحه
 
به حرف پلیرا گوش کردن این دفعه دیگه!
الان دیگه واقعا شد Fallout in Space :دی
منم وقتی تریلر معرفی و دیدم کف و خون قاطی کردم از بس قشنگ بود ٬ ولی یه چیزی که فهمیدم اینه که تریلر ساختن واقعا جدا از همه چیز به حساب میاد ٬‌ نمونش تریلر Silent hill 2 وقتی اومد همه گفتن این دیگه چه افتضاحیه؟ ps3 ام میتونه اینو اجرا کنه حتی ٬‌ ولی وقتی بازی ریلیز شد دیدیم زمین تا آسمون فرق میکرد با چیزی که ما فکر میکردیم

حالا استارفیلد دقیقن برعکس این حرکت و زد رو گیمرا
 
منم وقتی تریلر معرفی و دیدم کف و خون قاطی کردم از بس قشنگ بود ٬ ولی یه چیزی که فهمیدم اینه که تریلر ساختن واقعا جدا از همه چیز به حساب میاد ٬‌ نمونش تریلر Silent hill 2 وقتی اومد همه گفتن این دیگه چه افتضاحیه؟ ps3 ام میتونه اینو اجرا کنه حتی ٬‌ ولی وقتی بازی ریلیز شد دیدیم زمین تا آسمون فرق میکرد با چیزی که ما فکر میکردیم

حالا استارفیلد دقیقن برعکس این حرکت و زد رو گیمرا
جدی بتسدا تو هرچی افت کرده باشه تو بخش مارکتینگ بازیاش رو اوجه.
Starfield Deep Dive هنوز جز بهترین نمایشای گیمینگیه که دیدم، 45 دقیقه میخکوب بودم اینقد که جذاب بود همه چیزش.
یه جوری ساخته بودنش که هر لحظه فک میکردی بازی اصلی قراره ده برابر بزرگتر از چیزی باشه که دارن نشون میدن اما در نهایت شد دقیقا همون + یه مشت Procedural Planet خالی.
واقعا ذره ای سورپرایز نداشت استارفیلد.

حالا نمایش DLC هم همون فرمول بود، اومدن یه سری حرفایی که به گوش فنا خوش میومدو تکرار کردن (یک سیاره هندکرفتد و فلان) که گولم زدن دوباره ولی خب این دفعه محصول نهایی به قدری داغون بود که صدا همه در بیاد و حتی فنایی مثل من هم نرن سمتش :دی
 
آقا این شترد اسپیس نه خیلی خوبه نه بد. فقط معمولیه. اوکیه. یکی از استارفیلد خوشش اومده باشه از اینم خوشش میاد، اگرم خوشش نیومده باشه که هیچی. فقط نمیدونم کی اولین بار اومد این حرفو انداخت دهن مردم که کل دی ال سی 5 ساعته. در واقع بین 10 تا 20-25 ساعته با احتساب ساید کوئستا.

حالا شاید این جوی که علیهشه سر اینه که مردم انتظار یه کامبک طوفانی با این دی ال سی داشتن که راستش هنوز نمیدونم که منصفانه‌‎اس یا نه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or