PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
نه نگفتن اسپین اف هست!
بلکه اسم فرنچایز گوست هست! tsushima و yotei پسوند های گوست هستند!
تو هر نسخه تو یک شهر و تو زمان خاص خودش قراره ادامه پیدا کنه!
و گفتن حداقل یک فیلم در دست ساخت دارن و سایر اسپین اف ها! حالا اشاره نکردن اسپین اف ها گیم هستند یا ممکنه اصلا انیمه و سریال باشن تو یک شهر دیگه! حتی ممکنه گوست در آینده خارج از ژاپن باشه!
امیدوارم اینطوری نشه دیگه مثل سری assassins creed بیش از حد گسترش پیدا کنه که به ضرر این ip میشه.

اما یه حسی بهم میگه yotei احتمالا یه نسخه جمع و جور تر هستش نسبت به سوشیما که نکته مثبته از نظرم چون هر چه بیشتر کیفیت فدای کمیت نشه خصوصا در یه بازی open world گیم پلی و روتین ماموریت های بازی کمتر به تکرار میوفته و لذت تجربه بازی و ماندگاریش در ذهن مخاطب بیشتر میشه.
البته اینا همش حدس و گمان بنده هستش باید صبر کنیم و ببینیم چی از آب درمیاد.
 
  • Like
Reactions: Taha75
امیدوارم اینطوری نشه دیگه مثل سری assassins creed بیش از حد گسترش پیدا کنه که به ضرر این ip میشه.

اما یه حسی بهم میگه yotei احتمالا یه نسخه جمع و جور تر هستش نسبت به سوشیما که نکته مثبته از نظرم چون هر چه بیشتر کیفیت فدای کمیت نشه خصوصا در یه بازی open world گیم پلی و روتین ماموریت های بازی کمتر به تکرار میوفته و لذت تجربه بازی و ماندگاریش در ذهن مخاطب بیشتر میشه.
البته اینا همش حدس و گمان بنده هستش باید صبر کنیم و ببینیم چی از آب درمیاد.
سونی دنبال فرنچایز هست! اگه استدیو های سونی می خوان هر مدل روایتی که دوست دارند انجام بدن! هر سرنوشتی رو برا کاراکترشون صلاح می دونن رو پیاده سازی کنن چاره ای جز این مسیر ندارند، سونی بارها گفته ما دنبال فرنچایز های دنباله دار هستیم! حالا این به معنی داستان های ضعیف نیست، مشکل AC همونطور که می دونی بیشتر از اینکه داستانش باشه، سیاست های اشتباه یوبی هست! این فرنچایز رو درگیر سیاست زدگی کرد!
نگاه هم بکنیم به صنعت اینرتیمنت تو بخش ویدیو گیم! محبوب ترین و موفق ترین محصولات تجاری اونایی هستن که دنیای غنی دارن! اینجا صنعت گیم هست که درامدش به شدت از سینما رفته بالاتر!
یک استدیو یک محصول ناموفق میده، تا مرز بسته شدن و تعطیلی میره! سونی اگه این مسیر رو نره! اونوقت استدیو هاش مجبور میشن داستان های ابکی بگن که به هر طریقی یک کاراکتر که خارج از هر عنصر فانتزی و علمی تخیلی هست تو بیست نسخه سالم بمونه و پیرم نشه! آیا سونی که استدیو هاش تو کار روایت سینمایی هستند، از همچین شرایطی راضی خواهند بود؟!

از نظر خودم، حتی horizon و tlou و DS هم باید با شخصیت ها و افراد دیگه تو نقاط مختلف جهان ادامه پیدا کنه!
 
اینم فمنیستی و لگبت کردن رفت(فقط کافیه به رزومه بازیگرش نگاه کنید) :(:(یوبی سافت رو مسخره کردیم سرمون اومد دنبال یه بازی حماسی و احساسی از جین ساکای بودیم اومدن یه کاراکتر زن جایگزینش کردن.دیگه واقعا یواش یواش وقت بازنشستگیه واسه ما old school ها!احتمالا نسخه های بعدی gow و آنچارتد و اسپایدرمن و ... زن و سیاه پوست و لگبت بشن با این سازنده ها!
هر کی ps5 رو با قیمت خوب میخواد فروشنده ام
 
بازی های پرچم‌دار سونی از استدیوهای مختلفش هر کدام دلیلی برای زندگی و ادامه دادن در شرایط کنونی هستند.

نمایش دیشب این بازی یک انرژی و روح تازه ای در من دمید

اینم فمنیستی و لگبت کردن رفت(فقط کافیه به رزومه بازیگرش نگاه کنید) :(:(یوبی سافت رو مسخره کردیم سرمون اومد دنبال یه بازی حماسی و احساسی از جین ساکای بودیم اومدن یه کاراکتر زن جایگزینش کردن.دیگه واقعا یواش یواش وقت بازنشستگیه واسه ما old school ها!احتمالا نسخه های بعدی gow و آنچارتد و اسپایدرمن و ... زن و سیاه پوست و لگبت بشن با این سازنده ها!
هر کی ps5 رو با قیمت خوب میخواد فروشنده ام
تند نرو بزار ببینیم خروجی چی می شود .

بازی ۳۰۰ سال بعد جین ساکای هست پس قاعدتا نباید شاهد جین ساکای بود . صرفا در دنیای ژاپن قدیم بازی جریان دارد برای همین نام گوست یدک می کشد . حال و هوای تریلر و موسیقی منو یاد رد دد یک انداخت . تم انتقامی و شکارچی بودن در یک سفر حماسی .

از همه اینها گذشته داستان جین در بسته الحاقی به نظرم بسته شد . بسته الحاقی پر و پیمونی بود و جین به رستگاری و آرامش رسید . اگر بخواهند ادامه بدهند احتمالا باید آب به داستان ببندند .

به استودیوهای سونی اعتماد کنید . همیشه در اوج هستند و حساب شده تصمیم می گیرند
 
آخرین ویرایش:
به قول دوستان دلیل برای ادامه دادن به زندگی:

Ghost-of-Yotei-768x432.jpg.png


مبارزه با کاتانا در هر دو دست

Screenshot_20240926-171037_YouTube.jpg

سلاح جدید

Ghost-of-yotei-weapon-2024.jpg (1).png


تفنگ که پیشتر دوستان اشاره کرده بودن

Screenshot_20240926-171112_YouTube.jpg

برای من یکی ساکرپانچ در کنار دو ایزد دست نیافتنی دنیای گیم یعنی ناتی داگ و سانتامونیکا جذاب ترین استودیو سونی محسوب میشن
علتش اینم که کار خودشونو میکنن، امضای مخصوص به خودشونو دارن؛ طراحی هنریشون فرسنگ ها با سایر استودیو ها فاصله داره و کسی نمیتونه نزدیکشون بشه
سیستم مبارزات خفن و جذابی که پیاده کردن در عین واقع گرایی شدیدا چالشی و هیجان انگیزه
داستان حماسی و ترکیبش با اون موسیقی و اون گرافیک فنی خفن؛ دوستان این آرزوی خیلیا بود که ماها شانس اینو داشتیم تجربه ش کنیم
 
آخرین ویرایش:
اینکه کاراکتر زن هست مشکلی ندارد ولی هیکل زنونه و ضعیفش باعث میشه مخفی کاری توی بازی بیشتر از قبل بشه . جین ساکای می‌تونست همزمان با چهل نفر بجنگه .
 
  • Like
Reactions: Taha75
اینکه کاراکتر زن هست مشکلی ندارد ولی هیکل زنونه و ضعیفش باعث میشه مخفی کاری توی بازی بیشتر از قبل بشه . جین ساکای می‌تونست همزمان با چهل نفر بجنگه .
یه سر برو تو اینستای طرف!
یارو حداقل ۸۰ درصد پسرای اینجا رو حریفه:دی
 
من فاز اینایی رو که میگن این شخصیت اش بده و نمیخوره و اینارو اصلا نمیفهمم
قراره یه چیزی بسازن که تا حد ممکن به تاریخ و زمانه اونجا بخوره بعد قراره کاراکتر نحیف و انیمه طوری بذارن ! مگر وان پیسه ؟
اتفاقا این خیلی هم عالی به یه شخصیت شمشیر زن خیلی خشن و زمخت میخوره، استلار بلید که قرار نیست بازی کنیم

من واقعا دوست داشتم جین ساکای ادامه پیدا کنه و جریان بره سمت یه رویارویی حتی با شوگان ولی خوب این حرکتی که اینا کردن هم قابل تقدیره و نخواستن توی یه فرم دست و پا بزنن و مشکل گوست سوشیما این شده بود که دیگه چیزی برای ارائه مثبت نداشت یعنی مثلا میخواستن چه فرم یا حرکت و وزنه ای اضافه کنند، نه اینکه نمیشد، میشد اما جین باید با همه اون فنون و قدرت ها می اومد از اول بازی همه رو شتک دیوار میکرد تا اخر

فقط از این میترسم بازی اونجورهایی که میگن کوچک شده باشه و از یه حماسه ۶۰ الی ۸۰ ساعته که از همه اش لذت بردم برسه به نهایت ۲۰ ۳۰ ساعت ( اولین و شاید اخرین بازی که همه چی ۱۰۰ درصد شد برام قبل از اتمام )
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or