شایعه زمان معرفی و طراحی کنسول PS5 Pro افشا شد

Adam

عضو تحریریه
ps5pro.jpg

شایعه شده است که کنسول میان نسلی سونی پلی استیشن 5 در هفته‌های آینده معرفی خواهد شد. Billbil-kun کاربر Dealabs که سابقه طولانی در افشای بازی‌ها و سخت افزارها دارد، می‌گوید کنسول جدید PS5 Pro نام خواهد داشت. گفته شده است که این معرفی در نیمه اول سپتامبر اتفاق خواهد افتاد. همچنین ادعا شده است که به طراحی بسته بندی PS5 Pro دسترسی دارند، اما به دلیل اینکه نمی‌توانند تصاویر دارای حق چاپ را به اشتراک بگذارند، در عوض با طرحی، ظاهر کنسول را نشان داده‌اند. طبق تصویر، طراحی کنسول شبیه به PS5 Slim خواهد بود و همچنان سفید رنگ خواهد بود. تفاوت اصلی اضافه شدن سه نوار مشکی در وسط کنسول است که آن را از سایر مدل های PS5 متمایز می‌کند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد PS5 Pro کمی ضخیم‌تر از PS5 Slim است، اما نشان می‌دهد که طراحی صفحات جانبی به این معنی است که ممکن است همچنان با صفحه‌های جانبی PS5 Slim موجود در بازار، سازگار باشد.

چیزی که billbil-kun هنوز نمی‌تواند تأیید کند این است که آیا PS5 Pro دارای دیسک درایو خواهد بود، زیرا تصویری که آنها دریافت کرده‌اند PS5 Pro را بدون دیسک نشان می‌دهد. بنابراین مشخص نیست که آیا دو مدل از PS5 Pro وجود خواهد داشت (یکی با دیسک درایو و دیگری بدون دیسک درایو) و یا اینکه این نسخه تنها نسخه دیجیتالی خواهد بود که امکان خرید جداگانه درایو دیسک برای بازیکنان را دارد، درست مانند PS5 Slim فقط دیجیتالی وجود دارد. یک تئوری ارائه شده توسط billbil-kun این است که کنسول ممکن است بدون درایو دیسک ارسال شود تا هزینه ها کمتر شود. این گزارش همچنین می‌گوید که PS5 Pro با همان کنترلر سفید استاندارد DualSense عرضه خواهد شد.
 
تو ۳گانه شصت فریم، 4k و rt الترا، ۴۰۹۰ هشتاد ترافلاپسی هم مگه با fg و dlss زورش برسه.
پس ۳۰-۴۰ ترافلاپس در عین اینکه لازمه، اما بازم یکی از این ۳ تارو باید فدا کنه و نباید توقع رو از pro بالا برد.
 
مگه تا الان بازی ای اومده که رُس پردازنده رو بکشه ؟ که اینا می‌خوان پرو بفروشن؟
بارها توضیح دادیم، بحثای حاشیه ای مثل انونس رو خط بزنیم که بی ربط به موضوعات فنی هم هست، لیدپلتفرم همیشه PS ارجیناله مثل نسل های قبل، اپشن هایی که به کنسول جدید اضافه می شه در بحث فریم ریت، رزولوشن، RT مواردی خواهند بود که برای عناوین TP و FP روی Pro اپتیمایز می شن و تجربه بصری به مراتب بهتری رو نسبت به نسخه استاندارد رقم می زنن. مواردی نیست که به چشم نیاد حالا با هر گرافیکی یا از هر شرکتی. وقتی PS4 Pro لانچ شد اندرو هاوس گفت ما این کنسول رو جهت جایگزینی با نسخه استاندارد لانچ نکردیم، به دلیل سرعت پبشرفت سخت افزارها برای کسانی که شاخصه هاشون در اون مقطع زمانی موارد فنیه دستشون رو برای انتخاب باز گذاشتیم. به این معنی که Pro نیومده جای نسخه استانداردو بگیره، به همون ترتیب که نسل قبل در بحث فروش بیشتر، این اتفاق نیوفتاد. صرفا برای جذب مخاطبانیه که با توجه به سقف بودجه، به دنبال سخت افزار بروز گیم هستن. همونطور که بعد از لانچ PS5 سایت های تخصصی سخت افزار، شروع کردن به مقایسه PC و PS5 که صرف هزینه تموم شده با کدوم سخت افزاره، ایشون هم در این مورد سرخط خبرها قرار می گیره و دوباره به روند فروش حتی نسخه استاندارد سرعت می بخشه
 
مگه تا الان بازی ای اومده که رُس پردازنده رو بکشه ؟ که اینا می‌خوان پرو بفروشن؟
مگه قراره بازیایی که رو کنسول استاندارد اجرا نمیشن روش اجرا شن که همچین توجیهی نیاز داشته باشه؟
مثل نسل قبل که پرو با ساپورت hdr و رزولوشن 4k و 1440p اومد این نسلم پرو با یه سری تکنولوژی جدید مثل فریم جنریشن و آپسکیل هوشمند تر و ری تریسینگ قدرتمند تر میاد.
الان تقریبا مود ۶۰ فریم با رزولوشن ۱۰۸۰ رو کنسولای استاندارد کاملا عادی شده، مشکلش چیه یه کنسولی بیاد که با رزولوشن بالاتر بازی رو اجرا کنه؟
 
تو ۳گانه شصت فریم، 4k و rt الترا، ۴۰۹۰ هشتاد ترافلاپسی هم مگه با fg و dlss زورش برسه.
پس ۳۰-۴۰ ترافلاپس در عین اینکه لازمه، اما بازم یکی از این ۳ تارو باید فدا کنه و نباید توقع رو از pro بالا برد.
۳گانه :))

اول نسل یه کیس ببندی اینقدر تو خرج نمی ری :D
دقیقا. فقط نمیدونم چرا اول نسل فنای اکسباکس با ۱۲ ترافلاپس زخم کرده بودن ملت رو :D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or