Xbox S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

سازنده
GSC Game World
تاریخ انتشار
2023
ناشر
GSC Game World
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox One
  3. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
https___vignette.wikia.nocookie.net_stalker_images_d_d0_Stalker2_art_uhd.jpg_revision_latest_s...jpg

Developer GSC Game World
Publisher GSC World Publishing
Genre Sci-Fi/Survival/First Person Shooter
Platforms PC/Xbox X|S
Release Date April 28, 2022
بلاخره بعد از مدت‌ها انتظار، استودیوی GSC Game World اولین تریلر سینمایی از بازی Stalker 2 را منتشر کرد، این عنوان ادامه‌ی سه‌گانه‌ا‌ی درخشان است که ژانر immersive-sim را با اتمسفر قوی و پویای خود متحول کرد، استودیوی سازنده بازی این قول را داده که همانند سری عناوین قبلی، بازی Stalker 2 ترکیبی بی‌نظیر از شوتر اول‌شخص، ژانر وحشت و immersive-sim را به همراه عناصر سندباکس ارائه کند.

زمزمه‌های برگشت این بازی برای مدت‌ها شنیده می‌شد تا سرانجام در ماه مارچ امسال خبر ساخت این عنوان با انتشار یک تصویر از محیط بازی تایید شد. به گفته‌ی GSC بازی Stalker 2 بزرگترین پروژه‌ای است که تا به حال این استودیو روی آن کار کرده. فضای سرد و تاریک Zone در این تریلر بخوبی نشان داده شده، ناهنجارهای فضا و زمان که با دنیای حقیقی درآمیخته‌اند و شخصیتی که تنها در تونل‌های ویران Zone پرسه می‌زند در دنیایی آخرالزمانی که در خلق آن از شهر پرپیت و حادثه‌ی تلخ چرنوبیل الهام گرفته شده.

Stalker 2 -1


به گفته استودیوی GSC هر بازیکن ماجرایی بی‌نظیر را در این بازی تجربه خواهد کرد و تصمیم‌هایی که شما می‌گیرید نه تنها به عواقبی کوتاه مدت منجر می‌شود بلکه دنیایی را که در آن حضور را دارید تحت تاثیر قرار می‌دهد ی ، شبیه‌سازی دسته‌ها و موجودات در این بازی از طریق هوش مصنوعی A-Life 2.0 انجام می‌شود، یک نسخه‌ی تازه از سیستم A-Life که در سری بازی‌های قبلی از آن استفاده شده است. حوادث و اتفاقاتی بی‌شمار در محیط این بازی در هر لحظه رخ می‌دهد حتی اگر شما شاهد آن نباشید. این بازی توسط موتور Unreal Engine 4 ساخته شده.

تاریخ دقیق انتشار Stalker 2 هنوز مشخص نیست اما این بازی در زمان لانچ اول بصورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و رایانه‌ی شخصی منتشر خواهد شد.

4cpNPr2bVVebwEzb3DmsWn-1200-80-1024x576.jpg

[Trailers]



[Screenshot]

======================

F.A.Q

 
آخرین ویرایش:
گرافیک بازی یکی از بهترین هاست! مطمئنم تریلر رو اشتباه دیدین همین ویدیویی که محیط ها رو نشون میده ببینید، چند تا بازی این نسل عرضه شده که گرافیک بهتری داشته باشن؟
نگرانی اصلی هوش مصنوعی، سیستم گیم پلی، مکانیک های شوتینگ و اول شخص، شخصیت پردازی و ... هست!
 
استاکر انقدر الیت حساب میشه که دنیایی از مود براش ساختن.حتی مود در حد ریمیک هم ملت براش ساختن .نسخه فرعی هم داره توسط ماد سازها.
کلا جامعه ماد ساز عجیبی داره خیلی از مادای محبوب از روی یه ماد دیگه ساخته شدن که تو زمان خودشون محبوب بودن بعد الان واسه اونا هم ماد میاد. جالبیش اینه بیشتر اینا هم standalone و یجورایی بازی رو رایگان میتونی دانلود کنی سازنده بازی اصلا واسش مهم نیست تازه ساپورتم میکنه. خود ماد ساز ها هم اگه‌ از مادشون بزنی مهم نیست واسشون

من خوباشونو هر کدوم نزدیک 100 ساعت رفتم هر سری بر میگردم بازم حس تازگی میده
 
View attachment STALKER-Wish-granter.MP4
مرحله آخر با این صدا اولین بار بود به این شدت تو یه بازی موی تنم سیخ شد.
بعد که فهمیدم بخاطر گول زدن و منحرف کردن استاکرها از عملیات پشت دیوار "خودآگاهی مشترک" پخش میشد، لرزیدم
البته اینکه بخاطر ذوق زدگی کاذب، داستان بازیها الکی برام مهم بود، تاثیر داشت تو این جوزدگی
 
بازی stalker مخصوصا نسخه shadow of chernobyl همون سال 2007 هم الیت و شاهکار بود و متاسفانه زیر بازی های به شدت سینمایی اون سال مثل call of duty mw1 و crysis له شد و ارزش ها و محتوای خارق العادش دیده نشد. البته شاهکار bioshock رو هم نمیشه نادیده گرفت. ولی به هر ترتیب این بازی همونطور که دوستان کفتن یک اثر مولف بود چونکه در بسیاری از aspect ها پیشرو و مبدع بود. فضاسازی ها که مرهون sound design و موزیک بی نطیر بازی بود هنوز که هنوزه اتمسفر این بازی رو در یک لیگ دیگه قرار میده. این بازی اولین بازی جهان باز به معنای واقعی کلمه در ژانر شوتر اول شخص بود اون هم با امکاناتی که تا همین چند وقت پیش هم بازیسازها جرات نزدیک شدن بهش رو نداشتن اون هم داینامیک بودن کل جهان بازی بود از تغییرات آب و هوایی بگیر تا چیدمان enemy ها و تعدادشون، حرکت npc ها و پخش شدنشون توی دنیای بازی. یعنی بازی طوری بود که مثلا اکر در یک منطقه ای چند تا bandit محاصره ت میکردن و میکشتنت دفعه بعد که میومدی اونجا ممکن بود اون ها اونجا نباشن یا مثلا به جاشون یه هیولایی مثل blood sucker ها اونجا میبودن. و از همه مهمتر اینکه جایی که کشتار انجام میدادین بعد از مدتی حیوانات درنده و وحشی و گاها لاشه خوار اونجا تجمع میکردن. برای npc ها هم همین بود و باور کنید همچین چیزی توی سال 2007 از شاهکار هم فراتر بود. تغییرات آب و هواییش که هنوزم عالیه و برای اون موقع رنگ آسمان و حرکت ابرها و تغییرات جوی ش خارق العاده محسوب میشد. انجین بازی هم اگر اشتباه نکنم xray engin بود که آپشن های فراوان گرافیکی رو در زمان خودش ارائه میداد و سایه ها و نورپردازی های بی نظیر حتی در سطح گراس لند ها و مناطق باز بازی رو میتونستین ببینین مثلا با هر صاعقه نور روی تمام درختان و پوشش گیاهی رفلکت میداد و سایه های داینامیک عالی رو میدیدم. هوش مصنوعیشم که باور کنید هنوزم خارق العادس، هر دشمنی یه الگوریتم خاصی برای حمله براش تعریف شده بود و هیولا ها بیشتر حالت درگیری های نزدیک و غافلگیری رو براتون ایجاد میکردن که خب در سطح تنش و ترس بازی هم موثر بود و انسان ها و فکشن ها هم در مبارزات کاملا سر شما رو هدف میگرفتن و مدام پشت بوته ها و درخت ها و دیوارها و ... کاور میگرفتن.
خود شخصیت بازی هم کاملا نسبت به زمان خودش زنده و باور پذیر بود، گرسنه ش میشد و اگر مثلا زیاد میدویدین این اتفاق زودتر میفتاد، حتی ماده غذایی هم تاثیرگذار بود مثلا یک تکه نان زودتر شمارو گرسنه میکرد تا یک کنسرو. خونریزی اگر میکردین حتما باید بانداژ میکردید وگرنه یواش یواش شرایط سلامتیتون به خطر میفتاد. اول باید خونریزی رو بانداژ میکردین و بعد بسته های کمک های اولیه رو استفاده میکردین. رادیواکتیو هم همینطور بود و باید داروی مخصوص به خودش رو استفاده میکردین و این در حالی بود که هنوز عناوین درخشانی مثل fallout 3 هم نیومده بودن که این بازی این موارد رو داخل خودش گنجونده بود. سلاح ها بعد از مدتی خراب میشدن و باید تعویضشون میکردین و این بازی اولین عنوانی بود که قابلیت ارتقا سلاح و تعویض اون بعد از خرابی رو طراحی کرده بود. البته ارتقا ها بیشتر حالت اتچ کردن دوربین و نارنجک انداز و ... بود ولی خب همینم برای اولین بار بود که دیده میشد. داستان بازی هم به شدت انیگماتیک و معما گونه بود و شما بعنوان marked one در تمام طول بازی به دنبال کشتن strelok بودید که در واقع خود شما بود و شما تمام بازی بدنبال خودتون بودین و این رو بسیار بسیار هنرمندانه و در قالب کاتسین های به شدت با کیفیت و عجیب و معما گونه ساخته بودن که درکش و فهمیدنش اون سال ها برای بازیکن ها خیلی سخت بود. بازی به لحاظ داستانی هم توی ژانر خودش بی نظیر بود.
همه چیز در خدمت اکسپلوریشن بود و واقعا اگر کاوش میکردین بازی reward های بی نظیری بهتون میداد و تمام این ها حقیقتا اولین بار بود که در این ژانر با این وسعت و کیفیت میتونستین ببینین.
خلاصه که یک کتاب میشه راجبش نوشت و برای همینه که میگم این عنوان یک جواهر نایاب در تاریخ بازیسازی بوده و هست و خواهد بود و باید قدر همین نسخه جدیدش رو دونست.
بعد اینجا میان بازی مترو رو با این عنوان مقایسه میکنن که این برای من یکی که اصلا و ابدا قابل قبول نیست.
 
آخرین ویرایش:
S.T.A.L.K.E.R. 2 bloodsucker fight looks creepy as hell

View attachment 347264
دمشون گرم، دمشون واقعا گرم، فارق از هر نقد و نمره ای که بخوان بهش بدن من این بازی رو یه stalker واقعی میدونم. مشخصه که خیلی خیلییی با وسواس و دقت ساختنش و کاملا آگاه هستن که این عنوان چه جایگاهی داره بین گیمرها و طرفداراش. احساس میکنم عناصر ترس نسخه اول رو حتی با عمق بیشتر و درجه بالاتر ساختنش👏👏👏👏😍😍😍
 
تنها نگرانی من در مورد این بازی مشکلات فنی بود، خیلی خوشحالم که توی این 2/3 نمایش اخیر بازی خیلی پولیش شده و خوب به نظر میاد :دی
مخصوصا این ویدیو آخری، اونایی هم که بازیو تست کردن از پرفورمنس کاملا راضی بودن
واقعا باید ی مستند از این استودیو ساخته بشه چه مسائل و مشکلاتی از سر گذروندن تو چه شرایطی بازی رو ساختن
اگر استودیو غربی بود بازی به احتمال خیلی زیادی کنسل می شد
 
STALKER 2 Gamescom Q&A - GSC Game World Talks About the Final Rush to Launch
بازی ساپورت مد داره
رو سری ایکس دو حالت 60 و 30 و تو اس 30
میگه میخوایم مد رو هر دو پلتفرم باشه
ابزار مد بعد ریلیز میاد
از dlcs اتفاده کرده که یعنی چند تا dlc داستانی داره و گفته های محتواهای رایگان مولتی بعد عرضه میان
این دو ماه تاخیر فقط صرف پولیش و اپتیمایز شده
gsg 430 تا کارمند داره
dlss تو لانچ هست و میگه ریتریس احتمالا نمیرسه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or