Xbox S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

سازنده
GSC Game World
تاریخ انتشار
2023
ناشر
GSC Game World
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox One
  3. Xbox Series X|S
https___vignette.wikia.nocookie.net_stalker_images_d_d0_Stalker2_art_uhd.jpg_revision_latest_s...jpg

Developer GSC Game World
Publisher GSC World Publishing
Genre Sci-Fi/Survival/First Person Shooter
Platforms PC/Xbox X|S
Release Date April 28, 2022
بلاخره بعد از مدت‌ها انتظار، استودیوی GSC Game World اولین تریلر سینمایی از بازی Stalker 2 را منتشر کرد، این عنوان ادامه‌ی سه‌گانه‌ا‌ی درخشان است که ژانر immersive-sim را با اتمسفر قوی و پویای خود متحول کرد، استودیوی سازنده بازی این قول را داده که همانند سری عناوین قبلی، بازی Stalker 2 ترکیبی بی‌نظیر از شوتر اول‌شخص، ژانر وحشت و immersive-sim را به همراه عناصر سندباکس ارائه کند.

زمزمه‌های برگشت این بازی برای مدت‌ها شنیده می‌شد تا سرانجام در ماه مارچ امسال خبر ساخت این عنوان با انتشار یک تصویر از محیط بازی تایید شد. به گفته‌ی GSC بازی Stalker 2 بزرگترین پروژه‌ای است که تا به حال این استودیو روی آن کار کرده. فضای سرد و تاریک Zone در این تریلر بخوبی نشان داده شده، ناهنجارهای فضا و زمان که با دنیای حقیقی درآمیخته‌اند و شخصیتی که تنها در تونل‌های ویران Zone پرسه می‌زند در دنیایی آخرالزمانی که در خلق آن از شهر پرپیت و حادثه‌ی تلخ چرنوبیل الهام گرفته شده.

Stalker 2 -1


به گفته استودیوی GSC هر بازیکن ماجرایی بی‌نظیر را در این بازی تجربه خواهد کرد و تصمیم‌هایی که شما می‌گیرید نه تنها به عواقبی کوتاه مدت منجر می‌شود بلکه دنیایی را که در آن حضور را دارید تحت تاثیر قرار می‌دهد ی ، شبیه‌سازی دسته‌ها و موجودات در این بازی از طریق هوش مصنوعی A-Life 2.0 انجام می‌شود، یک نسخه‌ی تازه از سیستم A-Life که در سری بازی‌های قبلی از آن استفاده شده است. حوادث و اتفاقاتی بی‌شمار در محیط این بازی در هر لحظه رخ می‌دهد حتی اگر شما شاهد آن نباشید. این بازی توسط موتور Unreal Engine 4 ساخته شده.

تاریخ دقیق انتشار Stalker 2 هنوز مشخص نیست اما این بازی در زمان لانچ اول بصورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و رایانه‌ی شخصی منتشر خواهد شد.

4cpNPr2bVVebwEzb3DmsWn-1200-80-1024x576.jpg

[Trailers]



[Screenshot]

======================

F.A.Q

 
آخرین ویرایش:
مستند ساخت بازی با عنوان War Game منتشر شد

با این جمله شروع میشه:
IMG_9148.jpeg

گویا این مستند با همکاری Microsoft و سازندگان مستند Power On (مربوط به تاریخچه Xbox) که مستند خوش ساختی هم بود؛ ساخته شده
 
آخرین ویرایش:
بدون شک یکی از بهترین سری بازیهای عمرم همین استالکر بود...هر سه تاش رو هم تموم کردم و از تک تک لحظاتش لذت بردم و اینطور نبود که بگم این نسخه خوب نبود یا گله ای داشته باشم.

نسخه اول رو همون زمانی که اومد تجربه کردم.
اما خوشبختانه Clear Sky و Call of Pripyat رو چند سال بعد از عرضه و با ماد گرافیکی بازی کردم و بدون هیچ گونه اغراقی بگم گرافیک این بازی با ماد حتی بهتر از Far Cry 3 بود.

دوستانی که میخوان تجربه کنن برای ماد گرافیکی با یه سرچ ساده کلی گزینه براشون میاد که از چیزی که من داشتم صد درصد بهتر هم هستن برای من مادهای تکسچر و Vegetation بودن که لامصب گرافیک بازی رو از این رو به اون رو می کردن.

انجین بازی واقعا قوی بود یعنی با یه تغییر تکسچر گرافیک بازی چندین سال جلوتر میرفت (من این دو نسخه رو شاید 3 سال بعد از اومدنشون با یه سیستم های اند برای اون زمان بازی کردم و احتمال میدم اگر همون زمان عرضه میخواستن تکسچرهای بازی رو مثل اون مادها کنن روی هر سیستمی بخوبی اجرا نمیشد )

یادمه اصلا Stalker Clear Sky رو بعنوان تبلیغات برای گرافیکهای ATI Radeon که بعد شد AMD و بخصوص برای نشون دادن DirectX 10 استفاده می کردن و یادمه توی مجله عکسهایی از بازی برای مقایسه Directx 10 و 9 گذاشته بودن و حتی روی کارتن کارت گرافیکها عکس استالکر بود.



اما یه مادی هست که بدون شک بسیار بسیار بسیار واجبه برای این بازی و اونم ماد کیسه خواب بود...(نسخه اول رو بدون اون تموم کردم اما دو نسخه بعدی خیلی بدردم خورد)
توی بازی وقتی شب میشد کامل ظلمات و تاریکی میشد و کار برای مبارزه سخت برای همین با این ماد باید یه جا رو پیدا میکردید و میخوابیدید و ساعت رو کوک میکردید که مثلا دم صبح از خواب بیدار بشید و ادامه بدید اما نکته مهم این بود که کجا بخوابید!!!! به لطف انجین و دنیای پویای بازی اگر همینجوری مثلا کنار جاده یا وسط طبیعت میخوابیدین بعد ممکن بود حتی هنوز صبح نشده میدیدید که در حال دریده و کشته شدن (اینجور که دارید کشته میشید نه اینکه از خواب بیدار بشید و بتونید بازی رو ادامه بدین با اسلحه اون رو بکشید) توسط یه سگ یا هیولا و یا یه انسان دیگه هستید!!! حالا این باگ بود یا چیز دیگه اما خیلی به واقعی بودن بازی کمک میکرد.


نکته آخر و کلیدی بازی اینه که بازی سخته...ممکنه از 300 متری هد شات بشید و ندونید کی اصلا شما رو زده و... اما یه چیزی بازی رو قابل انجام میکنه: بازی سیستم سیو لحظه ای داره یعنی مثل مکس پین و... میتونید هروقت بخواید سیو کنید یعنی شده یه دشمن رو بکشید و سیو کنید و برید سراغ بعدی.
 
آخرین ویرایش:
این یک سرگرمی یا یک بازی واسه وقت گذرانی نیست ..
این یک واقعیت اتمسفریک شده در تاریخه

چیزی که دارم میبینم منو یاد روز های اول (2001-2007) میندازه که سازنده ها قولشو دادن
ولی از هر لحاظ دارم میبینم کل پیشرفت ها واسه استالکر 2 طبیعیه
 
آخرین ویرایش:
یه چیز جالب بگم اولین بار تریلر استالکر رو 2 سال قبل از اومدنش توی بازی پانیشر دیده بودم.

اون زمان بعضی بازیها داخلشون تبلیغ بازیهای دیگه بود یعنی توی منوی اصلی یه قسمت داشتن که میرفتی داخلش تریلر چند تا بازی مثلا Need for Speed و... بود.

یه نکته که اون تریلر کوتاه داشت و توی بازی نهایی حذف شد قابلیت رانندگی بود که الان وقتی بهش فکر می کنم میبینم حذف کردن ماشین سواری واقعا تصمیم شاهکار و تعیین کننده و کار بجا و درستی بود و خیلی خیلی به اتمسفر ، گیمپلی ، هیجان و همه جوانب بازی کمک کرد اصلا اساس بازی همین بود که شما پای پیاده و قدم به قدم با کنجکاوی و ترس و دلهره برید جلو گوشه و کنار سر بزنید و اصلا یه سری تجارب از بیخ و بن از بین میرفت یه مثال بزنم شما سوار ماشین باشی دیگه تعقیب شدن توسط یه گله سگ وحشی و... اصلا معنی نداشت دیگه.
 
پیش نمایش IGN
به به. محاله کسی با shadow of chernobyl زندکی کرده باشه و با دیدن این تصاویر و این پیشنمایش محو این نسخه جدید نشه. هرچقدر به اون نسخه کم لطفی شد امیدوارم این نسخه بهترین شوتر نسل بشه. واقعا هم پتانسیلش رو داره.
دم تک تک سازنده هاش گرررم که در نهایت وفاداری به نسخه های قبلی این اثر رو با این دقت و ظرافت ساختن. بی صبرانه منتظر تجربشم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or