اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,103
هیتمن 3 روی هر سه کنسول نسل بعد 60 فریم اجرا میشه.
در بازی از رزولوشن داینامیک استفاده نشده و رزولوشن فیکسه.

رزولوشن ها:

Series X = 4k
PS5 = 1800p
Series S = 1080p

کیفیت تکسچر در PS5 و Series X معادل highest setting در PCـه، در Series S معادل high.

کیفیت سایه ها در Series S معادل low، در PS5 معادل medium و در Series X معادل high.

بقیه تنظیمات هم یکسان. فریم ریت در ساعت ها بازی DF همیشه ثابت بوده بجز یک مرحله که ممکنه در کنسول های Xbox افت کنه ولی در PS5 افت نمیکنه.
 

Vesemir

A WITCHER ON THE PATH
کاربر سایت
May 29, 2014
1,428
نام
کیوان
The lowdown on Hitman 3 on next-gen consoles - 2160p60 on Series X, 1800p60 on PS5, 1080p60 on Series S

واسه دوستانی که نمیخوان ویدیو رو ببین،
روی XSX: روی 4K واقعی و 60 فریم با تنظیمات الترا برای تکسچرها و سایه ها
روی PS5: روی 1800*3200 و 60 فریم با تنظیمات الترا برای تکسچرها و مدیوم برای سایه ها
روی XSS: روی 180*1920 و 60 فریم با تنظیمات High برای تکسچرها و Low برای سایه ها
روی هر 3 کنسول 60 فریم فیکس به جز یک نقطه خیلی خاص که روی کنسولهای مایکرو افت فریم جزیی داره.
 

Roozbeh7

کاربر سایت
Mar 20, 2019
2,014
نام
روزبه
هیتمن 3 روی هر سه کنسول نسل بعد 60 فریم اجرا میشه.
در بازی از رزولوشن داینامیک استفاده نشده و رزولوشن فیکسه.

رزولوشن ها:

Series X = 4k
PS5 = 1800p
Series S = 1080p

کیفیت تکسچر در PS5 و Series X معادل highest setting در PCـه، در Series S معادل high.

کیفیت سایه ها در Series S معادل low، در PS5 معادل medium و در Series X معادل high.

بقیه تنظیمات هم یکسان. فریم ریت در ساعت ها بازی DF همیشه ثابت بوده بجز یک مرحله که ممکنه در کنسول های Xbox افت کنه ولی در PS5 افت نمیکنه.
بازی ری تریسینگ داره یا نه؟
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
من یک توضیحی بدم در مورد رزولوشن ها و محاسبه اختلاف چون میبینم که خیلی ها اشتباه میکنن :

برای مقایسه :

1800p = 3200*1800= 5760000 px
4k= 3840*2160 = 8294400 px

وقتی مقایسه رزولوشن میشه باید اول مثل بالا پیکسل ها محاسبه بشه بعد اختلاف به صورت زیر بدست میاد (درصدی):

36% =(8299400+5760000)/(8299400-5760000)*200

به صورت نسبت اختلاف بین دو مقدار تقسیم بر میانگین دو عدد ضرب در 100 (میانگین اختلاف)

البته یک روشی هم هست به صورت نسبت اختلاف دو بعد تقسیم بر عدد کوچیکتر میکنن که اون موقع درصد رشد را نشون میده ( اینجا مثلا 44% نشون میداد)

پس توی مورد هیتمن سری ایکس حدود 36 درصد پیکسل های بیشتری داره رندر میکنه.

.............

پس درصد رشد را با تقسیم به عدد کوچیکتر ، درصد افت را با تقسیم بر عدد بزرگتر و درصد اختلاف را با تقسیم بر میانگین بدست میارند :D
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
من یک توضیحی بدم در مورد رزولوشن ها و محاسبه اختلاف چون میبینم که خیلی ها اشتباه میکنن :

برای مقایسه :

1800p = 3200*1800= 5760000 px
4k= 3840*2160 = 8294400 px

وقتی مقایسه رزولوشن میشه باید اول مثل بالا پیکسل ها محاسبه بشه بعد اختلاف به صورت زیر بدست میاد (درصدی):

36% =(8299400+5760000)/(8299400-5760000)*200

به صورت نسبت اختلاف بین دو مقدار تقسیم بر میانگین دو عدد ضرب در 100 (میانگین اختلاف)

البته یک روشی هم هست به صورت نسبت اختلاف دو بعد تقسیم بر عدد کوچیکتر میکنن که اون موقع درصد رشد را نشون میده ( اینجا مثلا 44% نشون میداد)

پس توی مورد هیتمن سری ایکس حدود 36 درصد پیکسل های بیشتری داره رندر میکنه.

.............

پس درصد رشد را با تقسیم به عدد کوچیکتر ، درصد افت را با تقسیم بر عدد بزرگتر و درصد اختلاف را با تقسیم بر میانگین بدست میارند :D

همون ۲۰ درصد درسته که گفته بودم

IMG_20210123_154132_490.jpg
 

XsmokeX

کاربر سایت
Sep 24, 2012
2,969
نام
احمد
همون ۲۰ درصد درسته که گفته بودم

View attachment 192176
کدوم 20 درصد که کجا گفته بودی؟ :D:-"
اگه مبنا محاسبه اختلاف رزولوشن و بار پردازشی هست شما باید این عدد 0.833 رو به توان دو برسونی اگر هم نسبت یه بعدی منظور شما هست که خب بعله درسته ولی چه ارتباطی به حرف این بزرگواری داره که نقل قول کردی؟
 
آخرین ویرایش:

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,595
نام
alireza

در حالت فول اسکرین در سری ایکس داینامیک ۴کی (تا ۱۴۴۰ پایین میاد در محیط های متفاوت) و در سری اس ۱۰۸۰( تا ۹۰۰ هم پابین میاد در محیط های متفاوت).....در حالت اسپلیت اسکرین که هم زمان ۲ دنیا در حال رندر شدن هستند سری ایکس تا ۹۰۰ و اس تا ۶۴۸ پایین میان.

سری ایکس و pc ریتریسینگ دارن (در بعضی از محیط ها)...سری اس از screen-space reflections استفاده میکنه

کیفیت سایه در اس کمتر از ایکس هست

هر دونسخه در هر ۲ مود ۳۰ فریم رندر میشن که مشکل frame-pacing و استاتر دارن و تو چند تا صحنه بافتها دیرتر لود میشن که df به سازنده ها اطلاع داده و اونا درحال رفع مشکل هستند

در مورد صدا گذاری هم کلی تعریف کرده و پیشنهاد داده که از سیستم صوتی خوب استفاده کنید ویا از هدست خوب که از بازی بیشتر لذت ببرید

از جابجایی بین دنیا ها خیلی تعریف کرده و میگه شابد رو سخت افزار نسل قبل قابل بازی نباشه ( چون ssd ندارن)

از محیط و مدل سازی در بازی هم تعریف کرده بخصوص که تیم کوچیکی ساختن و بودجشون کم بوده
 
آخرین ویرایش:

amir*

کاربر سایت
Jan 26, 2011
446
نمیدونستم اینو کجا بزارم چون هنوز این هیچ چیزی نیست
پارسال هم ازش اینو دیده بودم
ایشون روسی هستن و با موتور آنریل انجین کار میکنن و بیشتر کارش سمت CG کردن هست
جدیدن ویدیویی دادن که نمیدونم گیم پلی حساب میشه یا خیر و دنبال سرمایه گذار هست...
اما از ویدیو بگم که اتمسفرش فوق العاده و مریض و منحصر بفرد هست در ژانر ترس
کامنتهای فان فکت یکی از مخاطبا هم :انگار دستها از گردنتون دراومده .? هست!

اما در کل دیدنش خالی از لطف نیست شاید چند سال دیگه بازی دراومد خدا رو چه دیدی!

فکر کنم real time engine باشه بازم نمیدونم ؟! مال دو روز پیشه.
پروژه ILL


---

تریلر قبل کار بالاش

 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
بررسی DF از حالت PhotoMode بازی کنترل چند روز ارائه شده ولی دیدم کسی پوشش نداده اینجا و بهتره یک جزیی اشاره ای داشته باشیم به محتواش که اگر کسی خواست بره ببینه.

- بازی در حالت PhotoMode اشاره میکنه که فریم ریت آنلاک داره تا 60 فریم و بنابراین برای بررسی و بنچمارک گیری خیلی خوب هست.
- تنظیمات روی دوتا کنسول عین هم هست.
- اشاره میکنه که در حالت PhotoMode افکت ها با جزییات بیشتری اعمال میشه و بنابراین سنگین تر هست به لحاظ پردازش GPU.
- بین 3 تا 36 درصد عملکرد بهتری روی سری ایکس داره که میگه در واقع به نوعی اثر GPU بزرگ تر و قدرتمندتر هست.
- متوسط 16 درصد عملکرد سری ایکس بهتر است.
- بعضی جاها عملکردشون در حد 3 درصد بهم نزدیک هست که میگه معلوم نیست CPU روی سری ایکس Bottleneck نشده باشه (یعنی مانع بشه سری ایکس اونجاها هم اختلافش را حفظ کنه)
- میگه با توجه به عملکرد سری ایکس که اکثرا روی 50 فریم هست میشه انتظار داشت که با پایین آوردن رزولوشن و یکم کار، سر ایکس بتونه حالت 1080p/60FPS/Reytracing را هندل کنه ولی در مورد PS5 مطمئن نیستند چون بیشتر روی 40 فریم هست.
- بازده PS5 را در حد 2060 Super دونستند.
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,733
نام
علی
NXGAMER رفته IGN و از این به بعد اونجا بررسی فنی انجام میده
Control :
خلاصه برتری فریم ریت در گیمپلی با PS5 هست. نکته جالب باتلنک شدن CPU در سری X هست که تو صحنه های که فیزیک و افکت ها زیادن SX افت میکنه ولی در PS5 این اتفاق نمیفته .
اینطور که میگه بخاطر همون I/O و کامپرشن دیتا PS5 هست که فشار کمتری به CPU میاره .


رفلکشن رو SX مشکل شاتر داره و گاهی میاد و میره ولی این مشکل رو PS5 نیست. در PS5 بعضی صحنه ها 2 تا رفلکشن داره که همین باید باعث فشار بیشتری به GPU میشه . در نتیجه RT بهتر رو PS5

194569
194570
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,103
رفلکشن رو SX مشکل شاتر داره و گاهی میاد و میره ولی این مشکل رو PS5 نیست. در PS5 بعضی صحنه ها 2 تا رفلکشن داره که همین باید باعث فشار بیشتری به GPU میشه . در نتیجه RT بهتر رو PS5

View attachment 194569
View attachment 194570
البته اشاره کرده که این مشکل روی PC هم هست و مربوط به api دایرکت ایکس میشه.
----------------

VG Tech هم آپدیت نسل بعدی The Division 2 رو بررسی کرده.
بازی از رزولوشن داینامیک استفاده میکنه.

PS5: بالاترین رزولوشنی که بهش برخوردند، 1728p و پایینترین 1080p بوده. غالبا رزولوشن PS5 بین 1350p و 1080p میچرخه.

Xbox Series X: بالاترین رزولوشن 2160p (یا همون 4k) و پایینترین 1584p هستش. غالبا رزولوشن نسخه XSX بین 4k و 1800p میچرخه.

Xbox Series S: بالاترین رزولوشن 1080p و پایینترین 900p. غالبا نزدیک به 1080p هستش.

در PS5 تکنیک screen space reflection غایب هست. همینطور افکت مه (fog) وجود نداره.

فریم ریت در PS5 پایدارتره.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,103
NXGAMER رفته IGN و از این به بعد اونجا بررسی فنی انجام میده
Control :
خلاصه برتری فریم ریت در گیمپلی با PS5 هست. نکته جالب باتلنک شدن CPU در سری X هست که تو صحنه های که فیزیک و افکت ها زیادن SX افت میکنه ولی در PS5 این اتفاق نمیفته .
اینطور که میگه بخاطر همون I/O و کامپرشن دیتا PS5 هست که فشار کمتری به CPU میاره .

من ویدیو رو کامل ندیده بودم. از دقیقه 11:46 فریم ریت حالت پرفورمنس رو مقایسه کرده و بارها میگه فریم ها به هم نزدیکه، بالا هم فریم ریت کاملا واضحه. حتی خودش میگه شاید کمی Series X بهتر باشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر