اینکه یوشیدا گفته شخصا بازی جدید ساکرپانچ رو تجربه کرده و اینکه خود استدیو هم تو مصاحبه اخیرشون گفتن سه سال بازی در دست ساخت بوده ، پس میشه امید زیادی داشت برای دیدن گیم پلی تو مراسم psx
.................................................
آقای Nate Fox کارگردان بازی در PS Blog اطلاعاتی اولیه از این بازی را اعلام کرد:
"وقتی که به پروژه بعدی خود فکر می کردیم، می خواستیم که جهان باز باقی بمانیم چون به بازیباز اختیار و قدرت می دهد، ما نمی خواستیم از آن دور شویم."
"ما فکر می کنیم که در بازی های امروزه کنترل کامل دنیای بازی به دست بازیباز اهمیت ویژه ای دارد، زمان زیادی را به بازی های جهان باز و چیزی که این بازی ها را زیبا می کند فکر کردیم، در واقع خودمان را به جای بازیباز گذاشتیم و در این دنیای فانتزی از خود پرسیدیم: که هستم؟ در این بازی قرار است چه کنم؟ در نهایت به ایده ای ساده و عالی رسیدیم و جواب سوال هایمان را پیدا کردیم: چه کسی نمی خواهد که به ژاپن فئودال برود؟ چه کسی نمی خواهد که یک سامورایی با کاتانا باشد؟ و وقتی که هجوم مغولان به سوشیما در سال ۱۲۷۴ را به ایده سامورایی بودن اضافه کردیم همه چیز آماده شد. ناگهان دانستیم که قهرمانان و دشمنان چه کسانی هستند، دنیا در چه وضعی ست و چطور یک بازی ویدئویی می تواند از این دنیا ساخته شود. تمامی مکان هایی که در بازی وجود دارد in-engine هستند [به اصطلاح کاملا قابل تعامل و دسترسی است]، همه ی آن ها در دنیای بازی وجود دارد، مکانی ست که شما می توانید به آن جا بروید و از آن دفاع کنید. سوشیما جزیره ای بزرگ پر شده از مکان های مختلف، شهرک ها، مردم و... چیز های بسیاری که برای آموختن و دیدن در آن وجود دارد."
"در Infamous ما به شما اجازه اکتشاف قدرت ها را دادیم، در این بازی ما به شما اجازه می دهیم که سامورایی بودن در جزیره ای بزرگ در ژاپن را تجربه کنید."
کارگردان هنری بازی آقای Jason Connell :
"این بازی به سبک اکشن-مخفیانه/ماجرایی است که در ژاپن فئودال دنبال می شود و ما با گرایش تاریخی به بازه زمانی هجوم ارتش مغول به این جزیره به کنترل یک سامورایی می پردازیم. من فکر کنم که قدرت انتخاب در این بازی با عناوین گذشته ما تفاوت بسیاری خواهد داشت، مثلا با خود می گویید که 'می خواهم به آن جنگل بامبو بروم، می خواهم که به آن مسیر بروم' خب بروید انتخاب با شماست، در این بازی مسیر نقطه به نقطه مشخص نشده [waypoint ندارد] و برای شما مشخص نشده که مجبور هستی به آن جنگل بروی و نگاهی بیندازی که این انتخاب همان انتخاب ماجراجویانه شما می باشد که بعد باز هم از خود می پرسید از این جا به کجا خواهم رفت؟"