Xbox Game Studios

https___forum.bazicenter.com_attachments_gs1-jpg.169166_.jpg

سلام به همه و خوشامد میگم ورودتون به تاپیک رسمی استودیوهای ایکس باکس، بزرگترین و متنوع ترین کالکشن استودیو های فرست پارتی صنعت گیم. اینجا قرار هست یه تاپیک مرجع و جذاب برای تمام طرفدارای ایکس باکس و بازی‌هاش باشه. روی هر پلتفرمی که هستید و از هر سرویسی که استفاده می‌کنید مهم نیست، مهم اینه که همه ما ایکس باکسی هستیم.
اینجا در مورد تمام اخبار و شایعات و ... جذاب در مورد استودیوهای اختصاصی ایکس باکس و پروژه‌هایی که با همکاری دیگر شرکای مایکروسافت در خارج از تیم ایکس باکس در حال ساخت هستن صحبت می‌کنیم و اوقات خوشی رو پیش رو داریم.

برای اطلاعات تکمیلی راجب هر یک از 23 استودیوی فرست پارتی فعلی مایکروسافت به پست های دوم و سوم تاپیک در صفحه اول رجوع کنید. لینک این 2 پست در ادامه آورده شده است:

استودیوهای داخلی (Xbox Game Studios)
استودیو های داخلی (Bethesda)



https___forum.bazicenter.com_attachments_gs2-jpg.169168_.jpg
 
آخرین ویرایش:

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
استوری؟! عین حقیقته! در زمینه ی گیم اینی که گفتم میشه، بلاشک. دیگر اقدام مایکروسافت در زمینه ی گیم خرید تویچ بوده. اونو هم نتونستن بخرن و تویچ بهشون پشت کرد، بعد اینا چیکار کردن؟ رفتن سمت beam ، بیم رو خریدن اسمش رو عوض کردن گذاشتن میکسر کسی شک نکنه و بعدش اومدن کل استریمرهای معروف تویچ رو ارودن روی میکسر! همون استراتژی همون هدف.
خرید rare هم در راستای خرید نینتندو بوده که اونو هم بهمین صورت زیرمجموعه ی خودشون بکنن ولی این هدف گذاری فعلا معوق شده و برای یک زمان دیگه موکول کردن. جدا از اون rare یکی از خاص ترین استودیوهای بازیسازی بود و هست. SoT خیلی اندرریته و اگه زمان عرضه مشکلات کمبود محتوا نداشت بهتر دیده میشد و هنوزم که هنوزه یکی از یونیک ترین تجربه ها رو داره که توی هیچ بازی ای مثلش یافت نمیشه. قطعا ریر نسل بعد به جایگاه اصلیش خواهد رسید.
ناتی داگ رو کنار گذاشتن چون بازی هاش بسیار سینمازده بوده و به سیاست های ساخت بازیهای xgs نمیخورده.
ببینید چه خوب چه بد ، فیل اسپنسر یک توتالیتر تمام عیاره! اعصاب هم نداره.
در مورد اینکه initiative قراره خیلی محکم و قوی مشت محکم بر دهان یاوه گویان سینما زده بزنه شکی ندارم :D:))
اما بنظرم اینا دوتا تیم شدن(با تعداد نیروی محدودی که دارن) قراره خیلی کارا بکنن(مثل کاری که nd با تولید u3و tlou همزمان انجام داد و با فاصله نه چندان زیاد دوتا بازی خفن رلیز کرد
اما اینکه سونی سانتا رو بخاد با اینشیتیو پر کنه چه نیازیه وقتی حتی از اونا بهترشم از راکستار و eidos میتونه بیاره:D
بنظرم تا اینجای کارcpr از دستشون در رفته باید نیروهای ارشد این استدیو رو هم یا بیاره بالاسر پروژه فیبل یا بیاره همین منتخب جهان برای ساخت پروژه بعدی:D
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
در مورد اینکه initiative قراره خیلی محکم و قوی مشت محکم بر دهان یاوه گویان سینما زده بزنه شکی ندارم :D:))
اما بنظرم اینا دوتا تیم شدن(با تعداد نیروی محدودی که دارن) قراره خیلی کارا بکنن(مثل کاری که nd با تولید u3و tlou همزمان انجام داد و با فاصله نه چندان زیاد دوتا بازی خفن رلیز کرد
اما اینکه سونی سانتا رو بخاد با اینشیتیو پر کنه چه نیازیه وقتی حتی از اونا بهترشم از راکستار و eidos میتونه بیاره:D
بنظرم تا اینجای کارcpr از دستشون در رفته باید نیروهای ارشد این استدیو رو هم یا بیاره بالاسر پروژه فیبل یا بیاره همین منتخب جهان برای ساخت پروژه بعدی:D
حالا جدا از شوخی :D این نقل و انتقالات همیشه وجود داشته و نکته ی مهم اینه که دارن تاپ ها رو جذب میکنن و افرادی که در زمینه های کاری خودشون جزو بهترین هستند. از طرفی اینا یجا گفته بودن که دو تیم هستن یا روی دوتا بازی دارن کار میکنن. اینطور که بنظر میرسه یه بازیشون New ip هست و اونیکی ریمیک یه عنوان قدیمی.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,537
نام
محمد
لیست تلنت های استودیو انیشیتیو.
Sylvia chambers ،که اخیرا به استودیو ملحق شده، تو لیست نیست.


View attachment 138776
البته این لیست کامل هم نیست :D مثلا یه بابایی که ۹ سال تو ناتی داگ Lead Character TD بوده رو نزاشته، و همین طور یه سری افراد دیگه.

https://www.linkedin.com/in/ryantrowbridge

A Character Technical Director (TD), also referred to as a Creature TD (ILM, Weta) or Technical Animator (Imageworks), is a type of technical director in film and video games who is specifically concerned with characters, creatures, and mechanical objects
 

Code:888

کاربر سایت
Jul 3, 2013
604
The unannounced project at The Initiative runs on Unreal Engine 4 and features "various weapons, gadgets, and a camera surveillance system".

This makes sense given most of the Xbox Game Studios work with the same engine to share tech & knowledge.

https://t.co/c28gR2gP5q https://t.co/34USYIGXwi

دیگه تابلوئه پرفکت دارکه :D
بنظر میرسه یه اکشن سوم شخص مخفی کاری باشه. ترکیبی از Splinter Cell و Watch Dogs مثلا:D با توجه به وجود گجت ها و دوربین های مدار بسته و تنوع صلاح:D
 

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,260
نام
سروش
The unannounced project at The Initiative runs on Unreal Engine 4 and features "various weapons, gadgets, and a camera surveillance system".

This makes sense given most of the Xbox Game Studios work with the same engine to share tech & knowledge.

https://t.co/c28gR2gP5q https://t.co/34USYIGXwi

دیگه تابلوئه پرفکت دارکه :D
بنظر میرسه یه اکشن سوم شخص مخفی کاری باشه. ترکیبی از Splinter Cell و Watch Dogs مثلا:D با توجه به وجود گجت ها و دوربین های مدار بسته و تنوع صلاح:D

الان بجز 343 باقی استودیو ها دارن با UE4 بازی میسازن :D نه که بد باشه ولی انجین خودتو داشته باشی بازیت خاص تره :D امیدوارم initiative برنامه ای برای ساخت انجین اختصاصی داشته باشه.
پرفکت دارک عالیه اگه کامل سوم شخص ساخته بشه یه چیزی مثل اسپلینتر به یاد مرحوم شانگهای :D
 

Muse

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,273
نام
عارف
الان بجز 343 باقی استودیو ها دارن با UE4 بازی میسازن :D نه که بد باشه ولی انجین خودتو داشته باشی بازیت خاص تره :D امیدوارم initiative برنامه ای برای ساخت انجین اختصاصی داشته باشه.
پرفکت دارک عالیه اگه کامل سوم شخص ساخته بشه یه چیزی مثل اسپلینتر به یاد مرحوم شانگهای :D
خوبی UE4 اینه که خیلی انعطاف پذیره و مدام بهش قابلیت‌های جدید اضافه میشه. مثلا Coalition کلی قابلیت جدید از نظر فیزیک و متریال اضافه کرد به انجین و بعدا رسما اضافه شد به نسخه‌ی 4.23 اگه اشتباه نکنم یه سریاش. الان کل تجربیاتی که استودیوهایی مث Rare و Coalition با انجین داشتن قابل انتقاله به بقیه ی استودیوها و واقعا ارزش نداره یه انجین جدید درست کرد وقتی یه انجین به این انعطاف پذیری و بزرگی در دسترسه. ضمن اینکه که UE4 الان یه حالت Industry Standard پیدا کرده و توی کورس‌های حرفه‌ای هم از همین انجین برای آموزش استفاده میشه مثلا من دیدم برای کورس‌های Environment Art یا لول دیزاین یا نورپردازی و ... دولوپرای ناتی داگ از همین انجین برای آموزش استفاده میکنن چون هم کاملترین و ساده‌ترین پکیجه هم رایگان. اینجوری وقتی یه استودیو نیروی جدید میگیره نیازی نیست کلی زمان بذاره برای آشنا کردن طرف با انجینش و کلی توی وقت و هزینه صرفه جویی میشه چون دیگه الان حتی مبتدی‌ها هم با آنریل کار کردن و ورک فلوشو میدونن. در کل شاید 5 سال پیش توسعه‌ی انجین منطقی بود (همون کاری که 343 کرده) چون کسی فکر نمیکرد آنریل اینقدر سریع پیشرفت کنه و همه گیر و انعطاف پذیر بشه، اما الان این هزینه‌ی سنگین توسعه‌ی موتور رو میشه صرف انیمیشن و نیروی انسانی و ... کرد و نگرانی بابت انجین نداشت چون دولوپرا نشون دادن با آنریل میشه همه جور پروژه ای از کار فانتزی استایلزد شده‌ای مث SOT گرفته تا چیزی مث Gears که به واقع گرایانه بودنش اهمیت زیادی داده میشه توسعه داد بدون کوچکترین مشکلی.
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,408
نام
محمد
الان بجز 343 باقی استودیو ها دارن با UE4 بازی میسازن :D نه که بد باشه ولی انجین خودتو داشته باشی بازیت خاص تره :D امیدوارم initiative برنامه ای برای ساخت انجین اختصاصی داشته باشه.
پرفکت دارک عالیه اگه کامل سوم شخص ساخته بشه یه چیزی مثل اسپلینتر به یاد مرحوم شانگهای :D
منم که همینطور که دوست بالایی گفت انعطاف پذیری UE4 و راحتی کار باهاش رو خیلی خوب میدونم...یکی از بهترین گرافیک هایکل نسل یعنی FFVII هم با همین موتور ساخته شده.
موتور هم خرج کم نداره ساختش...همون بودجه موتور رو صرف بازی کنن خیلی خیلی به نفع استدیو هاست.
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
الان بجز 343 باقی استودیو ها دارن با UE4 بازی میسازن :D نه که بد باشه ولی انجین خودتو داشته باشی بازیت خاص تره :D امیدوارم initiative برنامه ای برای ساخت انجین اختصاصی داشته باشه.
پرفکت دارک عالیه اگه کامل سوم شخص ساخته بشه یه چیزی مثل اسپلینتر به یاد مرحوم شانگهای :D
این طفلیام ۴۵ نفر ادمن با مغز و دوتا دست و دوتا پا :D
تیم انجین سازی خودش ۴۰ ۵۰ نفر لازم داره که اگه نصف اینم در نظر بگیریم ۲۰ نفر ارشد هر پروژه هم رو بازی کار کنن بزور و بلا بتونن یه پروژه رو جم کنن چه برسه که بخان دوتا پروژه رو طبق شایعه ها هندل کنن!!!بعد انجین اختصاصیم بسازن
واقعا انتظارات عصای موسی رو از این استدیو داریم که با این سطح از انتظارات دهنشون سرویسه چون هر چی تحویل بدن بازم از سطح انتظاراتمون پایین تر بودن:))
 
  • Like
Reactions: dark souls

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
نمی دونم ولی احساس میکنم بازی های که با UE ساخته میشه همه یک نوع شباهت با هم دارن و یک جورایی میشه تشخیص داد این بازی با UE ساخته شده
هر انجینی این خصوصیت رو داره
Reانجین کپکام رو ببین اصلا نیاز نیست ادم باهوش و تیزی باشی تا متوجه بشی evil 7و 2 و 3 انجینشون یکیه!!درحالی که سبکشم متفاوته!!!!
اما unreal ی ضعفی که همیشه داشته و تو ذوقم میزنه منابع نور اضافیه یا حس میکنی همه تکستچرا نئونی ساخته شدن و از خودشون نور ساتع میکنن حتی تو محیطای تاریک هم نور که میگیری رو دیوار تاریک روشن و درخشان میشه ک بشدت مصنوعی بنظر میرسه :D
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,048
نام
محمد امین
هر انجینی این خصوصیت رو داره
Reانجین کپکام رو ببین اصلا نیاز نیست ادم باهوش و تیزی باشی تا متوجه بشی evil 7و 2 و 3 انجینشون یکیه!!درحالی که سبکشم متفاوته!!!!
اما unreal ی ضعفی که همیشه داشته و تو ذوقم میزنه منابع نور اضافیه یا حس میکنی همه تکستچرا نئونی ساخته شدن و از خودشون نور ساتع میکنن حتی تو محیطای تاریک هم نور که میگیری رو دیوار تاریک روشن و درخشان میشه ک بشدت مصنوعی بنظر میرسه :D

من احساس میکنم بازی های که UE ساخته میشه واقعگرایانه نیست حالا من شاید همه بازی ها رو ندیدم مثلا یک چیزی شبیه گرافیک COD که حالت چهره و محیط رو واقعی نشون بده من از UE ندیدم
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
من احساس میکنم بازی های که UE ساخته میشه واقعگرایانه نیست حالا من شاید همه بازی ها رو ندیدم مثلا یک چیزی شبیه گرافیک COD که حالت چهره و محیط رو واقعی نشون بده من از UE ندیدم

دقیقا همین رو میخواستم بگم! حتی Gears 5 که کات سین ها جزییات چهره ها به سر حد مرگ میرسید ولی من حس رئالیست ازش نمیگرفتم!
نمیدونم شاید نسل بعد با فتوگرامتری تغییری به وجود بیاد

RE Engine هم تو محیطهای تاریک واقعا اذیت میکنه. البته متخصص نیستم ولی خب یکسری همینجور مشخصه ها بدون دانش فنی میتونی بفهمی انجین بازیها یکیه
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
دقیقا همین رو میخواستم بگم! حتی Gears 5 که کات سین ها جزییات چهره ها به سر حد مرگ میرسید ولی من حس رئالیست ازش نمیگرفتم!
نمیدونم شاید نسل بعد با فتوگرامتری تغییری به وجود بیاد

RE Engine هم تو محیطهای تاریک واقعا اذیت میکنه. البته متخصص نیستم ولی خب یکسری همینجور مشخصه ها بدون دانش فنی میتونی بفهمی انجین بازیها یکیه
البته استایل هنری بازی هم تاثیر گذاره ... وگرنه با همین آنریل میشه فتوریلستیک های خفنی ساخت مثل کارای Quixel ...
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
قضیه TI منو یاد GG میندازه!. اونها هم واسه ساختن Horizon قشنگ CDPR رو CtrlC - CtrlV کردن توی استودیوشون :D. حالا اینا هرکی تو SMS و ND هست رو دارن جذب میکنن. با توجه به شرایط خیلی سخت کاری توی ND اجکت زدن این همه نیرو جای تعجب نداره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر