نکته ای که وجود داره اینه که در تنظیمات Ultra هم متاسفانه تفاوت چندانی در کیفیت کلی و به خصوص کیفیت Texture ها نسبت به High وجود نداره، در RAGE هم همین موضوع دقیقا صادق بود و میتونستید با اضافه کردن کامندهای زیر به فایل کانفیگ بازی (rageconfig.cfg) کیفیت تکسچرها رو به مقدار ماکسیمم یعنی به 16k برسونید(در حالت High فکر میکنم کیفیت تکسچرها رو 8K هستند):
vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 16384
vt_pageimagesizeuniquediffuseonly 16384
vt_pageimagesizeunique 16384
vt_pageimagesizevmtr 16384
اما در نهایت اتفاقی که میوفته اینه که در VRAM های زیر 2GB به خاطر overflow شدن VRAM بازی تبدیل به اسلاید شو میشه اما همچنان فارغ از این موضوع متاسفانه افزایش کیفیت چندانی هم در تکسچرها دیده نمیشه...
یکی از دوستانم بازی رو با TITAN و 4770K اجرا کرده و طبق گفته ی ایشون هیچ تفاوت محسوسی در تنظیمات Ultra نسبت به High دیده نمیشه، فقط میزان استفاده بازی از VRAM در Ultra به حدود 2.8GB میرسه که پر واضح هست که بخش اعظم این فضا رو Megatexture های انجین پر کردند...
اما در مجموع در این بازی هم با استفاده از یکسری کامندها میشه تنظیمات کلی بازی رو tweak کرد و روی Ultra برد ولی برای VRAM های 2GB به پایین به احتمال زیاد همچنان قضیه overflow شدن صادق خواهد و حتی میزان share ـه GPU با رم هم فکر نمیکنم بتونه کمک خاصی به این موضوع بکنه چون ساختار MegaTexture ها به شدت یکپارچه هست و همین موضوع آدرس دهی چند بخشی اونها رو دشوار میکنه و درنتیجه همچنان شاهد افت پرفورمنس شدید خواهیم بود.
من متاسفانه هنوز دانلود بازی برام تموم نشده و فکر میکنم تا شنبه دانلودش طول بکشه، به همین خاطر الان بازی رو در دسترس ندارم تا همه تنظیمات رو بررسی کنم اما برای استفاده از کامندها ابتدا باید یک فایل کانفیگ با نام wolfconfig.cfg (اگر موجود نیست) در آدرس زیر بسازید:
User\Saved Games\MachineGames\Wolfenstein The New Order\base
و کامندهای زیر رو میتونید داخلش قرار بدید:
vt_useCudaTranscode “1″
vt_pageImageSizeUniqueDiffuseOnly2 “8192″
vt_pageImageSizeUniqueDiffuseOnly “8192″
vt_pageImageSizeUnique “8192″
vt_pageimagesizevmtr “8192?
vt_uncompressedPhysicalImages “1″
r_fullscreenWindowed “1″
image_anisotropy “16″
image_useCompression “0″
vt_maxPPF “128″
vt_lodbias “-2″
(این کامندها رو در حال حاضر ترجیحا دوستانی که VRAM ـشون 2GB به بالا هست امتحان کنند تا وقتی دانلود بازی به پایان رسید خودم شخصا تست کنم و میزان استفاده واقعی از VRAM رو تست بگیرم)
اکثرا از اسم کامندها مشخص هست که مربوط به چه تنظیماتی هستند ولی دوباره اینجا دونه به دونه ذکر میکنم:
vt_useCudaTranscode : این گزینه جهت استفاده از هسته های CUDA ی GPU شما (به فرض اینکه کارت NVIDIA دارید) برای تسهیل و سرعت بخشیدن به فرآیند Transcode کردن مگاتکسچرها هست، و روی کارت های AMD هم دقیق نمیدونم شک دارم ولی فعال بودنش فکر میکنم به استفاده مستقیم از Stream Processor های کارت های AMD یا حتی استفاده مستقیم از قابلیت های GPGPU ـشون بپردازه، البته مورد آخر فکر میکنم به صورت اتوماتیک (سخت افزاری یا نرم افزاری) فعال هست و ربطی به این کامند نداره. به هرحال اسم کامند CUDA هست و تنها چیزی که به قطع میشه گفت ربط مستقیمش با هسته های CUDA ی کارت های NVIDIA هست.
چهار گزینه بعدی که با مقدار 8192 مقداری دهی شده اند هم مربوط به سایز Pagefile های مگاتکسچر هست که همونطور که اینجا ملاحظه میکنید روی 8k هست که برای Ultra میتونید رو 16k بذاریدش ولی قبلش مراقب مقدار حافظه ی VRAM ـتون باشید واگر هم فقط میخواهید تست کنید، اگر بازی ـتون اسلایدشو شد و کرش کرد سریع کامند رو اصلاح کنید و برگردید به 8K یا پایینتر...
vt_uncompressedPhysicalImages و
image_useCompression : این دو گزینه هم برای فعال کردن کمپرس کردن تکسچرها هست که به جهت کاهش سایز تکسچرها و استفاده بهینه تر از VRAM استفاده میشه ولی در عوض کیفیت تکسچرها یک مقداری ممکنه کاهش پیدا کنه، که در این کامندها با مقدارهایی که داده شده تاکید شده که سیستم کمپرس کردن کاملا خاموش باشه...همچنین مورد دومی اگر اشتباه نکنم همون کار VT Compress در تنظیمات بازی رو انجام میده، حالا وقتی بازی به دستم برسه دقیق تر این موضوع رو بررسی میکنم...
image_anisotropy : این گزینه هم که همون Anisotrpic ******ing معروف هست که اینجا رو 16x تنظیم شده...
vt_maxPPF: این مورد میزان Texture Streaming رو بر مبنای تعداد Page در هر فریم مشخص میکنه که داخل بازی ماکسیمم مقدار این گزینه اگر اشتباه نکنم 64 پیج در هر فریم هست که اینجا میتونید رو 128 بگذاریدش و با اینکار فکر میکنم مقدار Texture Pop-in ها هم مینیمم بشه...
vt_lodbias : این گزینه هم میزان sharp بودن تکسچرها رو مشخص میکنه و رنج ـش اگر اشتباه نکنم بین 3 تا -3 هست و هرچی منفی تر باشه تکسچرها شارپ تر خواهند بود...
فعلا تا اینجا فکر میکنم کفایت کنه، مطمئنا وقتی دانلود بازی به پایان برسه کامندها و tweak های بیشتری رو براتون عنوان میکنم تا دوستانی که احیانا سیستم های ضعیفی دارند هم بتونند از بازی لذت کافی رو ببرند...