مقایسهام با DoA5LR بیشتر در مورد قیمت و محتویات سیزن پس و DLCها بود. خیلیا به قیمت و تعداد بالای سیزن پسای بازی گیر میدن ولی اگه حساب کنی قیمت تک کاستومی که توی این سیزن پسا گیرت میاد چیزی میشه نزدیک به یک تا یک و نیم دلار که با قیمت وحشتناک گرون ۴ دلاری (و جدیدا ۶ دلاری) کاستومای SFV اصلا قابل مقایسه نیستن.
ولی اگه بخوایم خود SFV رو هم با DoA5 اولیه مقایسه کنیم بازم از لحاظ ارزش محتوا SFV همه جوره کم میاره. DoA5 موقع عرضه ۲۴ تا شخصیت داشت، اگه اشتباه نکنم در مجموع نزدیک به ۱۰۰ تا کاستوم توی بازی بودن، بخش تمرینی، چلنج مود درست و حسابی، آرکید، بخش داستانی و سوروایوال تک نفره و تگ. در صورتی که SFV توی تک تک این زمینهها بدتر از DoA5 عمل کرده.
من به هیچ عنوان منکر گیمپلی عالی SFV نمیشم چون تنها بازی فایتینیگه که اینقدر گیمپلیش جذبم کرده که از بعد از ۶ ماه هنوز دارم بازیش میکنم (حتی با وجود اینکه قابلیت آنلاین بازی کردن ندارم و تنها بخش سینگل بازی هم اون سوروایوال داغونه) ولی این روندی که کپکام با DLC ها و قیمتای نجومیش پیش گرفته (یه استیج ۱۰ دلار!) واقعا مسخره است و دیگه داره یه جورایی حال بهم زن میشه. خصوصا وقتی با سایر بازیهای سبک مثل همین DoA5 مقایسه میشه.
والا راستش من فکر نمیکنم کاستومای DOA چیز خاصی داشته باشن که حالا بخواد بیشتر از 1دلار هم قیمتش باشه. فقط جذابیت س.ک.سیه، لباس پرستاری؟ پلیسی؟ خدمتکار؟ واقعا غیر از پ.و.ر.ن، با شنیدن و دیدن اینا چی به ذهن آدم میاد؟
لباس مجلسی های کپکام عالیه، «قشنگه» طراحی جالب داره، فقط جنبه ج.ن.س.ی شو درنظر نگرفتن. درسته شاید قیمتاش زیاد باشه ولی خب میتونی یدونه که باحاله رو بخری نه مثل doa پک کامل لباسای بیخود. تو doa هم میشه دونه دونه خرید؟
صحبت محتوا خب درسته. البته SFV بازی ای هست که همه چیش جدیده، کلا فکر کنم همش 1 سال و خورده ای جمعش کردن و ساختنش. بقیه ی بازیای فایتینگ، هر نسخه فقط گرافیک رو پیشرفته میکنن و یه دستی هم به گیم پلی میکشن و تمام. ویژگی ای که SF داره و هیچ فایتینگی نداره، اینه که هر نسخه، یه بازی جدیده، همین الان ملت هم 3rd strike بازی میکنن، هم USFIV و هم SFV، شما مثلا تکن7 داشته باشی، دلیلی نداری بری تکن3 بازی کنی (مثلا بهترین تکن) مورتال اکس داری، دلیلی نداری بری نسخه 2011 رو بازی کنی، بقیه بازیا هم همین طور...
البته بازم حق با شماس و دلیل نمیشه بازی اینقدر تهی باشه، کپکام باید یه سال صبر میکرد و کاملتر میکرد بازی رو ولی بازم اصل کار رو درست انجام داده. من خودم از بازی بخاطر مشکلات دسته و کیبورد خیلی ناراضی ام اما بازم به امثال DOA و MK ترجیح میدم اینو.
از احسان واسه پست آف تاپیکم عذر میخوام، اگه خواستین جواب بدین، بیاین پروفایلم