SPOILER: The MGS V TPP Spoiler Thread

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
:d

این تاپیک واقعا نیازه؛ یعنی واسه هر بازی ای واقعا نیازه که یه تاپیک باشه در مورد داستان یک بازی بحث بشه بدون اینکه تو تاپیک اصلی چیز بزرگی اسپویل بشه.

نکات:

1- اسم تاپیک مشخصه؛ همه چی در مورد داستان بازی و بحث در موردش، حتی نکات غیر داستانی مثلا یه سری از ویژگی های گیم پلی و امکانات که شاید کسی نخواد بدونه و خودش میخواد کشفش کنه، این جا بحث میشه کلا.

2- از تگ اسپویلر لازم نیست استفاده کنید.

این آخرین هشدار بود. اگه هنوز بازی رو تموم نکردید این جا وارد نشید.
 

M@jidp

کاربر سایت
Jan 17, 2010
924
فقط یه سوال پیش میاد که اگر این فرد بیگ باسه چرا هر دو چشمش سالمه؟



اون گلهایی که پر پر میشه تو بیمارستان بودن ( ولی چرا بیگ دستشو میبره سمتشون؟)

 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
فقط یه سوال پیش میاد که اگر این فرد بیگ باسه چرا هر دو چشمش سالمه؟



اون گلهایی که پر پر میشه تو بیمارستان بودن ( ولی چرا بیگ دستشو میبره سمتشون؟)

به همون دلیلی که توی MGS4 در عرض یک ثانیه Old Snake تبدیل به Khafan Snake میشه! :D

TmZRT.png


یا توی MGS3 با یه ماسک Big Boss تبدیل میشه به ایشون:

FpCzI.jpg


کلاً این قضیه ماسک ها توی سری MGS خیلی رایج هست و اینجا هم میتونه همین موضوع باشه. الآن توی MGSV برای اینکه یکی بودن دو کاراکتر رو توجیه کنیم سراغ هر چیزی میریم، ولی توی نسخه های قبلی کاری با این چیزهای تخیلی یا سوتی های احتمالی نداشتیم و راحت قبولشون میکردیم.

اگه یادتون باشه، اوایل معرفی بازی هم کوجیما ژانگولربازی درمی آورد و در نهایت هم یه ماسک مثل همین گذاشته بود روی کله خودش:

kKN64.jpg


در مورد گل ها هم والا چیز عجیبی نیست! :D کوجیما خواسته حال و هوای جنگ با Boss توی دشت پر از گل رو بازسازی کنه و مخاطب دقیقاً به همین چیزی که شما بهش شک کردی، شک بکنه. ولی گل های حاضر در صحنه معنوی نیستن و به صورت فیزیکی وجود دارن و این شک برطرف میشه. شاید من هم اگه روی تخت بیمارستان خوابیده بودم و با اون حالت بی حس و حال، یه دفعه شاهد پر پر شدن یه سری گل بالای سرم بودم، دستم رو می آوردم بالا به جای اینکه مثل بوقلمون به گل ها نگاه کنم! :D

خوش به حالتون هنوز دارین نظریه پردازی میکنین و خودتون رو گول میزنین.بازی همون چیزی بود که دیدم تموم شد و رفت.من نظرم کامل با اریا هست تازه من تندرو ترم هستم.کوجیما وقت نکرده چپتر 2 رو درست درمون بسازه وقت کنه داستان رو پیچیده کنه؟
اینکه چرا اول بازی اونجوریه اخرش اونجوری در میاد ضعف داستان نویسی بازی هست و یه اتفاقاتی افتاده سر و ته داستان رو بستن رفته حالا هر چی که بوده الان همینه که دیدم و 2 شخصیت حضور دارن.
متال گیر بعدی هم در کار خواهد بود با کوجیما یا بی کوجیما ایشالا اونجا اگر سری به گند کشیده نشه (نبودن کوجیما) ایشالا! یه داستان در حد و اندازه ی سری MGS میبینیم باز.
تناقضاتی که در بازی میبینید همش سوتی سازنده هاست نه چیز دیگه!(اونم زیر اون فشار و استرسی که میگفتن کونامی داره روشون میاره که بازی رو زودتر عرضه کنن بعید نیست)
این چپتر 2 رو دقیقاً درست میگی! برعکس چپتر 1 که عالی بود و مراحل مختلفی داشت، چپتر 2 تبدیل شده بود به تکرار یه سری مرحله به اضافه چند تا مرحله جدید. یعنی برای اینکه به زور تعداد مراحل بازی رو به 50 برسونن، اون وسط کلی مرحله تکراری با درجه سختی بالا چپونده بودن!! البته بعید نیست دوستان از این قضیه هم در راستای داستان بازی برداشت مثبت کنن و بگن دلایل پنهانی برای این مراحل تکراری وجود داشته. :D حتی مرحله مهمی مثل جستجو برای پیدا کردن Eli و Psycho Mantis رو هم به نسخه نهایی نرسوندن و فقط یه تصاویر خام و ابتدایی ازش پخش شد، بعد منتظر چپتر 3 هستیم! :D اگه یه روزی چپتر 3 هم از راه برسه، احتمالاً مراحل ساختش همچنان ادامه داشته و بعد از عرضه خود بازی در حال ساخت و طراحی اون بودن، نه اینکه از قبل آماده کرده باشن و یه گوشه گذاشته باشن و فقط به خاطر هیجانی شدن ماجرا بذارنش برای عرضه در ماه های آینده.
 

boss 1988

کاربر سایت
Jun 26, 2015
62
دوستان من این نظریه رو با یکمی آپدیت و قرار دادن چند عکس که خیلی مهم هستن دوباره قرار میدم که کامل تر بشه ....

اگه به این داستان سطحی نگاه کنیم ینی هر چیزی رو که دیدیم واقعی بدونیم مخصوصا مرحله 46 . بازی خیلی تناقض واسش پیش میاد اصلا هر چیزی که ما تا الان میدونستیم از داستان کلی زیر سوال میره . شخصیت بیگ باس افسانه ای از بزرگ ترین سرباز قرن بیستم به یک ترسو فراری که حتی نتونست از پس یه دختر 20 ساله( کوایت) بربیاد و مثل پشه شوت شد رو دیوار و برای دفاع از خودش متوسل به 4 تا کاسه بشقاب شد! نزول خواهد کرد ...
و همینطور رفتار کاز که چرا با سایفر همکار شد اما چیزی نگفت به رییس ..
مهم تر از همه متال گیر های نسخه msx . یک لحظه تصور کنید بیگ باس متال گیر1 ، بدل بیگ باس باشه ،یه حرف هایی بین سالید و بیگ باس جعلی رد و بدل میشه و تو اون نسخه به دست سالید اسنیک کشته شد . خب ینی تو نسخه دوم بیگ باس اصلی حرف هایی رو که موقع نبرد به سالید اسنیک و بدلش رد و بدل شده (سال 1995) رو حفظ کرده بعد از 4 سال ( سال 1999) یادش مونده دقیقا بدلش چه چیزهایی رو به سالید گفته و الان دوباره همون جمله هارو نقل قول میکنه بهش؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ( ینی سالید نفهمه اینا فرق دارن)

مورد بعدی که اصلا قابل توجیه نیست همین زمان بندی حضور آسلات هست . بعضی ها میگن اشتباه شده و سوتیه بازی، خب ینی تو استدیو کوجیما هیچ کس حواسش نبود؟ حالا اصلا اون ساعتی که پایین صفحه میزنه اشتباه! اکی. نور خورشید که رو صورت بیگ باس میتابه هم اشتباهه؟ کاملا مشخصه وقت صبح هست و هیچ سوتی ای در کار نیست


شاید تست DNA لیکویید که تو نوارها گفتن که هیچ ربطی به شخصیت اصلی ( ونوم ) نداره و اینطور بشه بهش پاسخ داد که تست DNA زیر نظر دکتر امریک انجام شده و دکتر امریک هم دروغ گوی خاینی بیش نبود. طوری که تمام مدت مشغول دروغ بافی بود و حتی به استرانج لاو هم رحم نکرد که عشقش بود و از پسرش به عنوان خلبان ساحالانتروپوس استفاده کرد . و در آخر هم متال گیر رو برای لیکویید تعمیر کرد و کمک کرد تا فرار کنن... طبق این شواهد میتونیم بگیم امریک ( بنا به خواسته خودش یا لیکویید) نتیجه تست DNA رو منفی اعلام کرد ....( البته بازی این موضوع رو به طور دقیق و مستقیم اشاره نکرده ولی از شواهد اینطور پیداست) به هر حال آنچیزی که واضح نشان داده شد همکاری امریک با لیکویید بود.

همان قسمت شروع بازی که آرم KONAMI ظاهر میشه صدای با استرس خلبانی رو میشنویم که داره هواپیمایی رو که در حال سقوطه هدایت میکنه . بعد از حادثه سقوط و انفجار در بین صدا ها ، صدای نفس کشیدن سایکو مانتیس رو میشنویم ..سایکو مانتیس پسری است با قدرت های ذهنی ماورای طبیعی که میتواند حتی از فاصله های خیلی دور هم از طریق قدرتش متوجه احساسات شود و علاوه بر اون قدرت کنترل ذهن و ذهن خوانی ( تو متال گیر 1) . به هر حال این پسر بچهبه خاطر همین قدرت هاش توی مرکز تحقیقاتی ای دانشمندان مشغول تحقیق روی توانایی های اون بودن و تصمیم میگیرن با هواپیما به جای دیگه ای منتقلش کنن که هواپیما در مسیر دچار حادثه میشه و سقوط میشه و این صداهایی که همزمان با آرم کونامی میشنویم اشاره به همین داره ..خب این هواپیما نزدیک مرکز تحقیقاتی سقوط میکنه که کلونل ولگین رو نگهداری میکنن ، ایشون همون باس فایت عصبانی آخر متال گیر 3 هست که اسنیک توی شماره 3 بازی اونو زنده زنده میسوزونه اما به خاطر ( حس انتقام) به اسنیک بدنش زنده میمونه و دانشمندان توی اون مرکز تحقیقاتی ای که سایکومانتیس نزدیک اون سقوط کرد، داشتن روی دلیل 20 سال زنده بودن اون تحقیق میکردند که درست همزمان با بیداری بیگ باس ، اتاق نگهداری ولگین هم دچار آتش سوزی میشه و غیبش میزنه .... سایکومانتیس جذب حس انتقام ولگین شد و به کنترل ولگین دراومد تا بتونه از طریق همین حس انتقام بیگ باس رو پیدا کنه و بکشه ...( تا اینجا فهمیدیم که اینا حسشون خیلی قویه) حس انتقام ولگین که انقدر قوی بوده که تا بیگ باس به هوش اومد اونم بلند شد....این حس رو یادتون باشه جلو تر باهاش کار دارم

خب ولگین با کمک سایکوماتیس به بیمارستان حمله میکنن ، که این حمله اونا همزمان میشه با حمله گروه بلک آپس سایفر به فرماندهی اسکال فیس،خب درگیری ای پیش میاد که دیدیم . دراینجا فرض رو براین میگیریم که اسماعیل همان بیگ باس اصلیه و ایهب جعلی.... در لحظات آخر فرار این دو از بیمارستان ، اسماعیل ،از بیمارستان خارج شد ولی ایهب هنوز داخل بود. سایکو مانتیس به وسیله تخت سنگ های بزرگی جلو خروجی بیمارستان رو بست تا ایهب نتواند از بیمارستان خارج شود و اسماعیل که بیگ باس اصلی بود توانست از حس قوی این دو ، که از چند کیلومتری آنچنان حس قوی ای نسبت به بیگ باس و گرفتن انتقام از او دارند ، فرار کند این صحنه اولین جایی است که نشان میدهد ایهب بیگ باس اصلی هست . در همین قسمت شاهد به خون کشیده شدن سربازان به دست ولگین هستیم که وقتی همه را کشت میبینیم که با چشمانی افروخته از آتش و انتقام به سمت ایهب میاد و بیگ باس اصلی چند دقیقه میشه که از بیمارستان خارج شده اما ینی این حس ولگین است که اشتباه میکند؟
در قسمت بعدی که ایهب از در بیمارستان خارج میشه انفجاری اتفاق می افته و اینجا یه مسلسل داریم که میتونیم در حالت دراز کشده تیر بزنیم در اینجا هم حس ولگین اشتباه میشود! و با وجود اینکه بیگ باس اصلی در چند قدمی او مشغول ور رفتن با در آمبولانس هست تا سوار شه ، اما با گام های استوار به سمت ایهب بدبخت یورش میاره . مگر این ایهب بیچاره همان مدیک مادر مرده نیست ! مگر مدیک چه هیزم تری به ولگین فروخته که ولگین حس انتقام 20 ساله اش به بیگ باس اصلی ( اسماعیل) را فراموش کرده و به دنبال کشتن این دکتر بیچاره هست؟ ینی حسش اشتباه کرده؟حسی که 20 سال اونو زنده نگه داشته و از کیلومترها دور تر مکان رییس رو فهمیده (که این بیمارستان باشه)
کمی جلوتر آسلات سر میرسد ! همین آسلات که گویا در زمان سفر میکند .... آسلات ساعت 2و نیم وقتی هوا تاریک است به ایهب میرسد ( مرحله بیداری) اما مرحله 46 بازی که تکرار همین مرحله بود آسلات ساعت 3و 7 دقیقه به سراغ اسماعیل اومد و تا ساعت 6 هنوز انجا بود . توجیه اولیه بنده از ساعت های حضور آسلات این بود که شاید از فانتوم سیگار استفاده کرده ! چون فانتوم سیگار تنها وسیله ای هست که میشه باهاش زمان رو تغییر داد . اما اینجا نکته ای مطرح میشود که فانتوم سیگار فقط زمان رو در طی روز به جلو میبرد ، نه عقب! قابل توجیه نیست !

آسلات به بیگ باس اصلی یا همون اسماعیل پاسپورت میدهد که مشخصات مدیک رو داره، میگه باید هویتت رو به مشخصات پاسپورت تغییر بدی و چهره ت هم بشه همون عکس توی پاسپورت...خب ینی بیگ باس که سوار موتور شد ، رفت که چهره ش رو به مدیک تغییر بده تا بتونه از پاسپورت استفاده کنه ... در صورتیکه اگه به چهره بیگ باس بعد از سال 84 ( نسخه های بعدی نگاه کنیم ) خودشه! ینی بیگ باس یکبار شد مدیک ! و بعد که اب ها از آآسیاب افتاد دوباره یک عمل دیگر و شد خودش!
در این قسمت بیگ باس اصلی ساعت 6 صبح بدون هیچ دغدغه ای ، روی موتور سوار میشود و فارغ از تعقیب ولگین ، در طلوع زیبای خورشید سیگاری روشن میکند و ....ولگین هم دنبال آن مدیک بدبخت رفته ! ( که ولگین حتی در آفرقا هم دست از سر کچل این مدیک بر نمیدارد)

به چهره بیگ باس نگاه کردین؟ ، با چهره اش در گراند زیروس مو نمیزند . به نظر شما بعد از 9 سال گذر زمان ، آن هم روی تخت بیمارستان ، آن هم در کما! چهره او نباید حداقل کمی چین و چروک به خود ببیند؟ چهره جنیفر لوپز رو 9 سال پیش با الان مقایسه کنید ....:d3 حالت داره : 1- سوتی کوجیما پروداکشنز 2- بیگ باس پوستش ضد چروک است و معجون ضد پیری استفاده میکند و گزینه سوم .... (داستان بازی بین خیال و واقعیت روایت میشود)

بعد از 2 ماه کلنجار رفتن با داستان تعبیر من به عنوان یک هوادار سری متال گیر همین بیماری شیزوفرنی هست بابت حتی خارج از اینترنت هم تحقیق کردم اینکه این بیماری شدید ترین نوع بیماری روحی روانی هست حالا علایمش رو نمیخوام بگم که طولانی نشه ولی دقیقا با رفتار بیگ باس مطابقت میکنه و تمام اون تناقضات رو میشه باهاش جواب داد . شاید در نگاه اول قابل درک نباشه که مکالمه میلر و آسلات چطور ممکنه توهم باشه ! خب در جواب میشه گفت که چون ما ذهن سالم داریم نمیتونیم به طور حتم و 100 درصد درک کنیم یک ذهن بیمار رو . هر چیزی امکان دار تو این بیماری طرف ممکنه تصور کنه دو نفر یه چیزایی رو بهم گفتن . در صورتی که وقتی ازون دو نفر سوال میشه روحشون هم ازون مکالمات بی خبره . یا همون صحنه آینه و بیگ باس که به نظر من داره با خودش حرف میزنه ! ( جلو آینه قرص ها و کپسول های شیزوفرنی چه میکنند؟) که اوج این بیماری رو نشون میده ...
بر طبق اهنگ the man who sold the world خواننده خودشم شیزوفرنی داره که دقیقا موقعی ما این آهنگ رو میشنویم که بیگ باس دچار توهم میشه .

طبق اون اهنگ میگه که ، نه ! من نبودم ، من هیچ وقت کنترل از دستم خارج نشد ، اون تو بودی، تو با مردی که دنیا رو فروخت رو برو شدی.... اگه اول بازی وقتی دکتر آینه رو برای اولین بار میگیره جلو صورت رییس دیدیم که صورت واقعی رییس بود اینجا اولین جایی هست که اسنیک دچار توهم میشه چرا که درست بعد از دیدن خودش تصویر سیاه میشه و ما با صفحه ای رو برو میشیم که باید آواتار بسازیم .... خب اگه این قسمت رو بدون کات و پیوسته نگاه کنین چی میبینین ؟ بیگ باس خودش رو میبینه یکهو تصویر ش تو آینه عوض میشه ! و مدیک ( آواتاری که ساختیم) رو میبینه حالا سوال اینجاست که چرا مدیک ! در جواب میشه گفت مدیک دوست نزدیک بیگ باس بوده و تو اکثر ماموریت ها به عنوان پزشک همراه بیگ باس بوده و تو حادثه گراند زیروس هم تماما مدیک باهاش بود و در آخر دیدیم که خودشو انداخت جلو انفجار و جون رییس رو نجات داد و جان به جان آفرین تسلیم کرد !

بر گردیم به بیمارستان و صحبت های دکتر ، دکتر جلو تر از این صحنه میگه واسه محافظت از تو و هویتت صورتت رو باند پیچی کردیم ( مثل اسماعیل) اینجاست که اسنیک صورت خودش رو بصورت باندپیچ شده تصور میکنه ( اسماعیل) و وقتی کوایت حمله میکنه خودش رو میبینه به صورت باند پیچ شده ( خب خود اسماعیل هم میگه داری با خودت حرف میزنی ، کیفر ساتر لند هم که جای جفتشون حرف میزنه) و در آخر هم اسماعیل از بیمارستان خارجش کرد که در واقع خودش بود که بدون کمک هیچ شخص دیگه ای از بیمارستان خارج شد و پشت آمبولانس نشست و تمام اون کارهارو انجام داد . نمونه ش هم تو شماره چهارم بازی بود که وقتی اون باس فایت گرگ مکانیکی بازی رو کشتیم ، دربین توضیح داد که اون وقتی دختر بچه بود به دهکده شون حمله میشه و پدر و مادرش میمیرن و اون دختر موند و برادر نوزادش و اون یک شب که حمله شده بود به دهکده شون برادر نوزادش گریه میکرد و برای اینکه دشمن صداش رو نشنوه دستش رو جلو دهنش میگیره و وقتی سرباز ها دور میشن میبینه دیگه صدایی از نوازد نمیاد ، اون مرده بود . ازون موقع به بعد اون دختر دچار بیماری روانی میشه و همه رو میکشه و فکر میکنه یک گرگ هست که داره همه رو میکشه اما در واقع خودش بود که اونارو میکشت.

برسیم سر داستان v
خب بالاتر گفتم ...بعد از فرار از بیمارستان ، بیگ باس ولگین رو میبینه که مدام دنبالشه و به خاطر حس انتقام زنده مونده و دنبالش میاد و میخواد بکشتشت . بعد از فرار از ولگین یکم جلوتر میریم میرسیم به میشن 43 بازی ، جایی که بیک باس به خاطر همه گیر نشدن الگل parasite مجبور میشه عده زیادی از سربازاش رو بکشه ! بعد از این حادثه انگار ضربه آخر به روح و روان اسنیک وارد میشه . بعد از کشتن the boss به دست خودش در سال 64 تا نابودی مادر بیس و کشته شدن سربازان و 9 سال به کما رفتن و از دست دادن تمام چیز هایی که ساخته بود و تعقیب های مداوم ولگین و اینکه تمام دنیا میخوام اون بمیره بیماریش به اوج خودش میرسه و از همه چیز به زجر میاد و خودش یکی دیگه تصور میکنه و میگه من کسی رو نکشتم ، حوادث گراند زیروس اتفاق نیوفتاد. من به 9 سال کما نرفتم . شاخ تو سرم نرفت . دست چپم سالمه ( اشاره به کات سین آخر بازی که چهره بیگ باس هیچ نشانی از 9 سال کما و حادثه در خودش ندیده) و در تمام صحت و سلامت میخوام برم آوتر هاون واقعی رو بسازم و رویای باس رو به حقیقت تبدیل کنم و کسی هم کاریم نداره . ولگین دیگه دنبالم نیست تا منو بکشه ( اشاره به همین موضوع که اگه تصور کنیم بیگ باس دو نفرن ، ولگین حسش اشتباه کرد و رفت دنبال بدلش)
من سوار موتور شدم و رفتم .... و این من نیستم ونوم هست شبحی از من ، من روح خودمو از کالبد اون شیطان تک شاخ کشیدم بیرون . اون شیطان من نیستم نه! من به سربازان خودم شلیک نکردم ، من نبودم که اونارو کشتم ،من هیچ وقت کنترل از دستم خارج نشد. این شیطان تک شاخ هم مثل کلون هام ( سالید - لیکویید-سالیدوس) ساخته اون زیرو حقه بازه اینم وقتی من تو کما بودم ساختن ( بچه ها توجه کنید که زیرو یکبار وقتی بیگ باس تو کما بود ازش سه سرباز ساخت بدون اینکه خبر داشته باشه و اشاره به پروژه les enfanse tribbles هست ) من حالم خوبه ررییس ، 9 سال کما نرفتم ، اون شاخ شیطانی رو ندارم ، دارم میام رویای تورو به حقیقت تبدیل کنم ، به دور از چشم بقیه، ( طوریکه میبینیم تو کات سین آخر بازی وسط اون همه آتیش بازی ولگین بیگ باس داره با خیال راحت یه گوشه سیگار برگشو میکشه و در هنگام طلوع زیبای خورشید بدون هیچ دغدغه ای رهسپار رویای باس میشه)

بالاتر به پروژه والدین وحشتناک اشاره کردم بد نیست اینم بگم که وجود دو بیگ باس این پروژه رو زیر سوال میبره. هدف از این پروژه ساختن سربازانی با قدرت از همه لحاظ شبیه بیگ باس است . سوال اینجاست که اگر سایفر توانست یک بیگ باس جعلی نمونه بسازد طوری که حتی رفیق قدیمی بیگ باس اصلی ( کاز) نتونه تشخیص بده ، چرا بیگ باس های بیشتر نه؟ اینطوری ما در نقاط مختلف دنیا یک بیگ باس داریم که بعد از مدتی بیگ باس اصلی نواری برای آن ها پست میکند و میگوید: FROM HERE ON OUT, YOU ARE BIG BOSS و اینطور ارتش سایفر متشکل از ده ها بیگ باس علاوه بر زمین، سیارات دیگر نیز به کنترل خود در میآورند!

باکس آرت بازی هم به نظرم میخواد به همین موضوع دو شخصیتی بودن اشاره کنه ، اینکه نصف صورت بیگ باس رو نشون میده که همه ما تا الان میشناختیم همون جک متال گیر 3 و سفیر صلح ، همون اسنیکی که نام metal gear solid با اون شکل گرفته ( اشاره به نقش بستن نام بازی روی صورت بیگ باس) و نصف دیگه اش چیزی هست که ما نمیبینیم ،چیزی که دقیقا پشت چهره ای که ما میشناختیم قایم شده ، یک شیطان تک شاخ! چیزی که برای ما آشنا نیست ، چیزی که الان بیگ باس خود اونه . یه شخص جدید ، venom snake

بعد از خواندن توضیحات بنده از باکس آرت موضوع مهم دیگه ای رو میخوام بگم ( باشد که ایمان آورید :d
خب اینو همه ما میدونیم که توی بازی اگه آدم بکشیم ( دشمن ، گروگان ها و...) به حیوانات آسیب برسونیم ، کلا کشت و کشتار راه بیندازیم صورت اسنیک ابتدا خونی میشود ... این خون بیشتر و بیشتر میشود ، شاخ روی پیشانی او هم به مرور با خون آلود شدن صورت رشد میکند ... و در مقابل اگر دشمنان را بیهوش کنیم ، به مادر بیس بفرستیم ، و اصطلاحا کار خوب انجام دهیم و حیوانات را نجات دهیم ، این شاخ به مرور کوچک میشود و خون های صورت نیز پاک میشوند.. قبول دارین اینو دیگه؟ اگه آره پس یکم دقت کنین
وقتی اسنیک شاخش بلند میشود ( کشت و کشتار میکند) ....تبدیل به شخصیت شیطانی "ونوم اسنیک" می شود! ینی ونوم کنترل او را به دست میگیرد .ولی وقتی کار خوب انجام دهد ( نجات سرباز و ...) ینی همان کاری که از بیگ باس انتظار میرود ... خودش را پیدا میکند و شاخش کوچک میشود و در آخر با بیگ باس خودمان ( نیکد اسنیک) رو برو میشویم ....
خب به عکس زیر دقت کنید : در این عکس بیگ باس جلو آینه ایستاده است و صورتش به طور کامل خونی نشده ( ولی از خون ها پیداست که کمی کشت و کشتار کرده ( اما هنوز به ونوم تبدیل نشده) ... اینجا مرز بین نیکد اسنیک و ونوم اسنیک هست ...به چهره خود در آینه نگاه میکند ، اینجا جایی است که دچار دوگانگی شخصیت میشود و نمیتواند تشخیص دهد چه کسی است! ونوم یا خودش؟!!! ( به چهره آشفته او نگاه کنید)
e7e81c307566d0ee28a150b057f8c367.png


همانطور که پیش تر هم گفتم ، اینجا به خاطر بیماری شیزوفرنی ( و قرار گرفتن در مرز بین دو شخصیت) دچادر توهم میشود و ادامه ماجرا هم که دیدیم ...( صحبت های جلو آینه!) او جلو آینه رفته است و با خود حرف میزند ! شاید بگویید صدا ها که از نوار پخش میشود؟ قبل از پاسخ توجه کنید که الان او خودش را نمیشناسد و تصور میکند بیگ باس نیست و بیگ باس اصلی با او صحبت میکند ( گفتن و توضیح توهمات توی سر یه بیمار خیلی سخته و من راجع به چیزی که میگم خارج از نت و در دانشکده روانشناسی :dتحقیق کردم و از چند نفر سوال کردم و این رفتار برای ما قابل درک نیست ولی از بیمار شیزوفرنی چیز عجیبی نیست و چیزی از خودم نمیبافم ) در حقیقت اینجا بیگ باس داره اهنگ the man who sold the world رو گوش میده.....

در چند دقیقه بعد بازی رسما به ما نشان میدهد که اینها یک نفرن ... توجه کنید
بیگ باس از صحنه نبرد بر میگردد ( انگار سالید حمله کرده شایدم اتفاق دیگری است کسی مطمعن نیست چه خبر شده ولی به احتمال زیاد حمله سالید بوده ) از سر و صدا ها پیداست ... بیگ باس که گویا از ان نبرد با سالید اسنیک جان سالم به در برده شدیدا عصبانی است .. جلو آینه سر میرسد با صورتی خونی و شاخ بلند ونوم اسنیک کنترل اون رو بدست گرفته
Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain-E3-2015-Screen-Big-Boss-Mirror.jpg


عکس فوق نشان میدهد که الان او ونوم اسنیک است و تحت کنترل او درآمده... آماده مهم ترین قسمت باشین ( خیلی مهم)

در ادامه ونوم اسنیک به آینه مشت میزد . ( جایی که دوباره میخواهد به نیکد اسنیک تبدیل شود)
2784106-screenshot_2015-09-17-02-11-32.png


خوب به عکس دقت کنید .... مشت به آینه کوبیده میشود. صورت ونوم اسنیک ( سمت چپ تصویر بالا )را نگاه کنید ! خون صورت کمرنگ تر شده
حال به سمت راست تصویر فوق نگاه کنید !نیکد اسنیک یواش یواش از پس چهره ونوم اسنیک ( در پشت آینه) نمایان میشود . بدون خون روی صورت ! بدون شاخ بلند! صورتی که ما وقتی در بازی کار بدی انجام ندهیم میبینیم ، (NAKED SNAKE( BIG BOSS
و اینک رییس بزرگ از پس چهره ونوم نمایان میشود
PRF4kh5.jpg


عکس روی باکس آرت یادت بیاید ، ونوم پشت نقاب نیکد اسنیک است! این کات سین گویای همه چیز بود . امید وارم منظورم رو رسونده باشم.
به آرم آوتر هاون در گوشه عکس فوق دقت کنید ( البته تو این عکس زیاد معلون نیست تاریکه) اینجا همان آوتر هاونی بود که سالید حمله کرده ... بیگ باس در این صحنه رو بروی آرم آوتر هاون ایستاده و کمی بعد از این صحنه به آوتر هاون پشت میکند و راهی ساخت زنزیبارلند میشود)

در آخرین صحنه های بازی متال گیر سالید 5 مطابق رسم گذشته لیستی از وقایع رخداده نشان داده میشود . در ان لیست نوشته شده در سال 1995 "فانتوم بیگ باس " که همین چهره شیطانی بیگ باس هست ( ونوم اسنیک) در آن سال کشته شد ..برای توضیح ان لیست باید بگم طبق عکس های فوق و توضیحاتش بیگ باس وقتی با سالید میجنگد تحت کنترل ونوم اسنیک هست ! ( در کات سین دیدیم که وقتی اسنیک از مبارزه با سالید برگشت تبدیل به ونوم شده بود) آن لیست شاید میخواد بگه که وقتی سالید بیگ باس رو شکست داد و تصور کرد مرده ، ونوم اسنیک بود که شکست خورد و مرد و از آن زمان به بعد ( ینی از سال 1995) بیگ باس دیگه ونوم نشد ( بیماریش خوب شد یا بهتره بگم وقتی از نبرد با سالید برگشت ونوم همانجا به دست سالید مرد و طبق عکس آخری پس از
آن سال که بیگ باس کنترل شخصیت خودش را بدست آورد دیگر نشانی از آن بیماری و دیگر نشانی از ونوم اسنیک در خودش ندید
گویی که ونوم همانجا و به دسا سالید اسنیک کشته شد
و بیگ باسی که در زنزیبارلند حضور دارد ، بیگ باسی است بدون شخصییت دومش ، بدون دوگانگی شخصیتش، بدون ونوم اسنیک .... او واقعا خود نیکد اسنیک بود که در سال 99 از سالید شکست خورد ... ( یکم سخته گفتنش)

و در آخر این ماییم که باید بین این دو شخصیت که در واقع یک نفرن تصمیم بگیریم ، میتونیم بگیم venom snake یک نفر دیگه س و بدل بیگ باس و بیگ باس اصلی ترسویی بیش نبود و از او بدمان بیاد و هر روز برای یافتن جواب سوال هایمان بنشینیم به انتظار چپتر سوم بازی تا شاید آنجا مشخص شود چه شد؟و در آخر هم خبری نشود وخداحافظی تلخی با اسنیک محبوب ، هیدیو کوجیما داشته باشیم و این اثر رو زود یامون بره
یا اینکه این تعبیر رو بپذیریم و رییس بزرگ همچنان به عنوان بزرگ ترین سرباز قرن بیستم تو ذهن ما باقی بمونه و شماره پنجم متال گیر سالید رو دوست داشته باشیم و تا مدت ها به عنوان بهترین اثر یاد کنیم.
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
سلام دوباره به همه دوستان:d
با اينكه گفتم ديگه كامنت نميدم(البته الانم دارم از رو يه pc زغال پيام ميدم .حتي مرورگرم هم درست نيست:d) ولي يه چيز هايي هست كه بايد بگم.
ابتدا بايد بگم كه براي توضيحات كامل تر بهتره نقد مجله بازينما را بخونيد.
خب درباره مراحل تكراري بازي،ساختن چند تا مرحله جديد تو همون لوكيشن ها مسلما برا تيم كوجيما كار راحتي بوده.مرحله نجات سرباز تو فلان پايگاه را جاش را با مرحله كشتن يه فرمانده تو همون پايگاه عوض كردن كار چنداني نداره.خب پس چرا مراحل تكراري تو چپتر دو داريم؟خيلي سادست.
دليلش ميتونه هجو كوجيما از شرايط بازيسازي حال حاظر باشه.اينكه دنباله ي 99% بازي ها شده تكرار فرمول موفق بازي قبل تو يه لوكيشن و با يه پوسته جديد.شايد بگيد بابا بيا برو جمعش كن.هر كاري كوجيما كرده را داري توجيه مي كني.....
ولي واقعيت همينه.اين بازي هم مثل ساير بازي هاي كوجيما پره از نيش و كنايه به اشتباهات و رذايل اخلاقي انسان ها در ابعاد مختلف.اين از اين:d
شماهايي كه ميگيد بازي همينه كه بود،ميشه جواب اين سوال من را بديد:چرا نسخه كنسولي نسل 8 بازي با وجود گرافيك كمتر و عدم امكان تنظيم دستي چيز هايي كه تو پي سي ميشه،7 گيگ حجم بيشتري از نسخه پي سي داره؟7 گيگ برا بازيي كه نسخه كنسوليش 28 و نسخه پيسيش 21 گيگه واقعا زياده!دقيقا برابر يك سوم حجم نسخه پيسي هست.پس چرا يك چهارم ديتاي بازي تو نسخه پيسي نيست ولي همه نسخه ها به يك اندازه محتوا و مرحله دارند و در واقع نسخه پيسي اصلا نسبت به نسخه هاي كنسولي كسري نداره!
يه مطلب ديگه اين كه تئوري دوستمون باس1988 به شدت با بقيه نسخه ها هماهنگ ولي با خود فنتوم پين در تضاده.يعني تو داستان كلي سري مچ ميشه ولي با چيزي كه از فانتوم پين ميبينيم كمابيش در تضاده.اگه واقعا فانتومي وجود داشت،بيگ باس تو انتهاي نسخهخ چهارم دربارش حرف ميزد.يا تو كل سري بالاخره يكي ،يه جايي بهش اشاره ميكرد.ولي هيچكس،هيچ جا اسمي از بدلبيگ باس نياورده.
.....................................................................................................
متاسفانه دوستاني كه نميخوان قبول كنند كه بازي همين پوسته اي هست،نيست،به هيچ وجه زير بار نميرن.خب الان به لطف باس 1988،در ازاي هر دليلي كه ميگه ونوم مديكه،ده تا دليل داريم كه خود بيگ باسه.ولي نميدونم چرا شما زير بار نميريد؟برا دلايلي هم كه ارائه ميشه،اكثرا جواب نداريد و قوي ترين حاميتون تناقضات شكننده اين بازي با دلايل مطرح شدست.مسلما نظر شما هم محترمه ولي شواهد موجود،در حال حاظر اين نظريه را به شدت حمايت مي كنند.
اين نظريه عملا قوي ترين نظريه ممكنه مگر اينكه خود كوجيما يا كونامي بياد خلافش را به طور مستقيم بيان كنه.نميدونم شايد حال دردسر نداريد و دوست داريد اين بازي را هم مثل بقيه بازي ها روتين و سر راست ببينيد كه زير بار اين تئوري نميريد.درحالي كه بازيي كه حتي نوارهاش ميتونن تو وضع دشمن ها تاثير گذار باشند،يه بازي عادي نيست.
درضمن اينقدرز ايراد الكي مثل نبود كات سين كافي،نبود باس فايت،داستان ناقص و... به ناف بازي نبنديد.99%بازي ها نصف محتواي فنتوم پين را هم ندارند.
خطاب به باس1988،پسر اين تاپيك كه كارش تموم شد نري يه وقت ديگه پيدات نشه!تو اين فروم خيلي چيز ها هست كه بايد ببيني و بخوني:d
خداحافظ تا چند ماه ديگه.:d
 

farbodkain

کاربر سایت
Mar 10, 2007
2,281
نام
farbod
@M.A.K LIGHT , @boss 1988
ببین دوست عزیز می دونین دلیل اینکه انقدر سخته برای همه که همچین تئوری را قبول کنند چیه ؟ سوالاتی هست که هیچ پاسخ قانع کننده ای براش نیست.مثل Cutscen پایانی و مکالمه بین Ocelot/Miller و یا مثل تاریخچه ای که در انتها بازی توسط نویسنده نوشته شده و یا اینکه شما صحبت از دروغ Emmeric می کنید درمورد DNA که پاسخ منفی داشت و خیلی از سوالات دیگر که بارها در این تاپیک و سایت ها دیگر تکرار شده.در عین حال اتفاقاتی در روند بازی می افته که کاملا با تئوری شما مطابقت داره.
من به شخصه خودم دوست دارم که Big Boss واقعا یک نفر بوده باشه و شخصی بنام Ahab وجود نداشت، اما متاسفانه تئوری شما به اندازه کافی قوی نیست که بتوانه ابهامات را برای مخالف ها از بین ببره.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
خبر خوب برای طرفدار های تئوری ما.نوار های مرحله 46 انگار یکم تغییر کردند.
پ.ن:خو مسلمونا یعنی یه کدومتون نمیتونه اخبار مهم ردیت را بذاره اینجا؟ لینکش را هم که صد بار دادم. چیز های جالبی پیدا می کنند کاربرای ردیت
 

Big Snake

کاربر سایت
Oct 27, 2015
45
خوب شد به اون عکس اشاره کردی!
تو اون عکس مشت زدن که جناب Boss 1988 گذاشتن،چجوری اون دست آهنی بیگ باس تبدیل به یک دست سالم میشه؟!(منظورم اونور ایینه هستش!
یکم توضیح بدید منظور چی بود از اون تیکه؟!;;)
 

pkblog

کاربر سایت
Oct 10, 2013
680
نام
پویان
امروز این فکر به ذهنم رسید که میتونه کل اتفاقات فانتوم پین کمایی نه ساله باشه...یعنی همه توی خیال بیگ باس روی میده...یکم از واقعیت دوره اما خوب به نظرم میشه روش حساب کرد...
شخصیت های جدیدی که توی فانتوم پین هستن آیا قبلا اصلا بهشون اشاره ای شده؟
کد تاکر،کوایت،اسکال فیس.....
پس میتونیم این رو هم در نظر بگیریم که اتفاقاتی که توی فانتوم پین میفته میتونه فقط یه خواب باشه...
نظرتون چیه؟
 

Big Snake

کاربر سایت
Oct 27, 2015
45
اگه همه اینا فقط یک خواب باشه،ادرس خونه کوجیمارو به گروه داعش میدم تا بره خودشو و خونه اش رو باهم منفجر کنه..این نظره من!:d
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
د:چرا نسخه كنسولي نسل 8 بازي با وجود گرافيك كمتر و عدم امكان تنظيم دستي چيز هايي كه تو پي سي ميشه،7 گيگ حجم بيشتري از نسخه پي سي داره؟7 گيگ برا بازيي كه نسخه كنسوليش 28 و نسخه پيسيش 21 گيگه واقعا زياده!دقيقا برابر يك سوم حجم نسخه پيسي هست.پس چرا يك چهارم ديتاي بازي تو نسخه پيسي نيست ولي همه نسخه ها به يك اندازه محتوا و مرحله دارند و در واقع نسخه پيسي اصلا نسبت به نسخه هاي كنسولي كسري نداره!
اولا من بازیم رو پاک کردم، ولی حجمش بیشتر بود یادمه. دوما کنسول های این نسل CPU نسبتا ضعیفی دارن، و به صرفه تره که به جای انجام فشرده سازی شدید روی تکسچر ها، اونا رو به صورت خام (یا کمتر فشرده شده) نگه داری کنن، ولی PC اینجوری نیست.
 

pkblog

کاربر سایت
Oct 10, 2013
680
نام
پویان
اگه همه اینا فقط یک خواب باشه،ادرس خونه کوجیمارو به گروه داعش میدم تا بره خودشو و خونه اش رو باهم منفجر کنه..این نظره من!:d
چرا؟=))
من که خیلی دوست دارم این نظریه رو امروز به ذهنم رسید....خوبه دیگه:d
 

.::Snake::.

کاربر سایت
Feb 8, 2014
105
نام
یوحنا
خبر خوب برای طرفدار های تئوری ما.نوار های مرحله 46 انگار یکم تغییر کردند.

طرف ادیت کرد و نوشت نوتیفیکیشن استیمش بوده که فکر کرده اون صدا تغییر کرده.

آقا یه چیزی، اصلاً از این ردیت بکشید بیرون. :D واقعاً این مدت دیگه تئوری‌هاش حوصله‌سربر شده. هر سرنخ کوچیکی رو دارن هی گنده می‌کنن. اصلاً تب‌وتاب اولیه رو نداره. اون تئوری‌هایی که اوایل کار می‌دادن خیلی خیلی بهتر و منطقی‌تر بود تا این‌ها. نمی‌گم کلاً بی‌خیال بحث بشیم، اما خیلی تئوری‌های مهم‌تر و منطقی‌تر رو اینجا جا انداختیم. یه چند صفحه که برگردید عقب تئوری‌ها جالب‌ترن تا این‌ جدیدا.

درباره‌ی خواب بودن هم به نطرم هم درسته هم غلطه! این اصلاً هدف کوجیما بود که یه پایان باز درست کنه که مثل P.T. دوباره مردم با زبان‌های مختلف بیان کنار هم و تئوری‌پردازی کنن. فانتوم پین هم دقیقاً همین‌طوره و از همون نقل‌قول از نیچه کاملاً مشخصه. هر کسی برداشت خودش رو داره، یکی فکر می‌کنه خوابه، یکی فکر می‌کنه حقیقت بود، و.... . اما این قولی نبود که کوجیما به ما داد. این نبود اون Men Become Demons In Outer Heaven و حلقه‌ی گم‌شده‌ی متال گیر. حداقل کاش اول این‌ها رو یه توضیح شفاف‌تر می‌داد بعد می‌رفت سراغ یه پایان باز.

امروز این فکر به ذهنم رسید که میتونه کل اتفاقات فانتوم پین کمایی نه ساله باشه...یعنی همه توی خیال بیگ باس روی میده...یکم از واقعیت دوره اما خوب به نظرم میشه روش حساب کرد...
شخصیت های جدیدی که توی فانتوم پین هستن آیا قبلا اصلا بهشون اشاره ای شده؟
کد تاکر،کوایت،اسکال فیس.....
پس میتونیم این رو هم در نظر بگیریم که اتفاقاتی که توی فانتوم پین میفته میتونه فقط یه خواب باشه...
نظرتون چیه؟

به نطرم این‌طور نیست. درواقع کما اصلاً‌ این نیست. تجربه‌هایی که مردم از کما تعریف می‌کنن خیلی با این چیزهایی که تو بازی می‌بینیم تفاوت داره. البته خب بازیه و نمی‌شه همیشه به منطق استناد کرد، اما من فکر می‌کنم بازی واقعی بود چون کمای ونوم اسنیک می‌شه گفت همون P.T. بوده (که یکی دوستان چند صفحه قبل لینکش رو گذاشتن). پس نمی‌شه دو تا توهم متوالی رو دید.
ضمن این‌که بر اساس تئوری‌ها، می‌شه این‌طور برداشت کرد که آهنگ The Man Who Sold The World همون رمز بیدار شدن ونوم بوده که بیگ باس گذاشته. همون‌طور که آسلات با رمز 2+2=5 از هیپنوتیزمش در می‌یاد، ونوم اسنیک هم با آهنگ The Man Who Sold The World از کما بیدار می‌شه.
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
وای بر من که هنوز دارم کامنت میدم. اونم دزدکی:d
اول اینکه حجم بازی را درست گفتم. بلاشک.
بعد اینکه خب دوستان من هم مثل شما قبول دارم که بازی به اون مقدار که انتظار داشتیم حماسی نبود. ولی واقعا بعیده که انقدر هم ناقص باشه.
الان دوستان عزيز ی مثل آریا که کاملا مخالف تئوری یکی بودن ونوم و بیگ باسه خواهشا به سوال های من و باس 1988 جواب بده.
N بار گفتم که دلیل شما برا مخالفت با این تئوری تناقضات هست. ولی جواب قطعی به موارد تایید کننده نمیدید. خب الان این تنها تئوری هست که دلیل قاطعی برا ردش نیست. و در ضمن تنها تئوری هست که عملا داره وقایع بازی را توجیه می کند.
آقا برا آخرین بار دوستانی که میگن ونوم خود بیگ باس نیست یه توجیه مناسب برای چیزهای ساپورتر این تئوری بیارن:d
در نهایت برای بار آخر میگم اگه نقد مجله بازینما را نخونید ، چه هیتر این بازی باشید چه دوست دارش، 1984% عمرتون بر فناس:d
 

Big Snake

کاربر سایت
Oct 27, 2015
45
فوری:
دوستان،با اپدیت جدید بازی مثل اینکه اون نوار N313 صداش تغییر کرده تو ردیت بود منم دانلود کردم و تاییدش میکنم!کلا صدا خش خش خیلی کمتر شده بود و صاف شده بود تقریبا!
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
فوری:
دوستان،با اپدیت جدید بازی مثل اینکه اون نوار N313 صداش تغییر کرده تو ردیت بود منم دانلود کردم و تاییدش میکنم!کلا صدا خش خش خیلی کمتر شده بود و صاف شده بود تقریبا!

منم دیدم. لینکش را بذار

- - -ویرایش - - -

اینم از لینک ها
https://www.mediafire.com/?s8teywkf1tt7v29

https://www.mediafire.com/?s8teywkf1tt7v29

Changes are coming
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر